Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC90 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tja, concurrentie zit op vergelijkbare prijzen maar dan rijdt ge wel rond met een zescilinder. Denk dat een dikke diesel nog altijd beter EN zuiniger zal rijden. Alleen fiscaal niet voordeliger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Tja, concurrentie zit op vergelijkbare prijzen maar dan rijdt ge wel rond met een zescilinder. Denk dat een dikke diesel nog altijd beter EN zuiniger zal rijden. Alleen fiscaal niet voordeliger.
      Klopt. Maar ook in dieselversie behoord hij niet bij de goedkoopste. Ook hier krijg je dan voor ongeveer hetzelfde geld een zescilinder uitvoering. Komt er ook nog bij dat we weeral voor de restwaarde moeten vrezen.
      Geen probleem, nog tijd genoeg (alhoewel er lange wachttijden zijn voor een T8 geloof ik) om alles op een rijtje te zetten.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
        http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post5349326

Bovenstaande instelmogelijkheden zijn al jaren voorzien bij die andere merken. Kan bij BMW bvb nog uitgebreid worden met elektrisch verstelbare hooofdsteunen (in hoogte of voor/achter) anti-indommelflappen, bovenste rug/schouder instelling (voor mensen met een bolle rug bvb).
        Toch zaken die ze nooit eerder bij Volvo hebben gehad volgens mij.
        Feit blijft natuurlijk dat je om 30 km/dag zulke zetels absoluut niet nodig hebt of je moest rugpatiënt zijn.
        Feit blijft dat deze zetels zonder de extra instelmogelijkheden (alleen zijwangen en verlengde zit zijn vermeld in link als extra tov vroeger) al tot de beste van de markt behoorden.
        En dat het uithoudingsvermogen in een zetel niet daarvan afhankelijk is.
        Ik ken zetels die langs alle kanten verstelbaar zijn, maar waarvan de BASISVORM van rugleuning en zitting ergonomisch niet 100% is, waardoor je er na 100 km toch last van hebt, wat je ook doet aan alle knoppekes.

Als extra comfortitem zijn die extra instelmogelijkheden dus interessant, maar om een zetel te beoordelen naar z'n basiskwaliteit, niet.
        En inderdaad, ik zit minstens anderhalf uur per dag in de auto, dan telt dat door. Om korte ritjes van 10 min te doen heb je misschien meer nut aan de extra comfortitems. Mij interesseert vooral de basiskwaliteit van zitting en rugleuning en dat kan je bij geen enkel merk veranderen met een knopje. De vorm van het schuim, de verschillende dichtheidsgraden van de vulling, de ondersteuning van de vulling, .... dragen hier allemaal toe bij.

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
          Feit blijft dat deze zetels zonder de extra instelmogelijkheden (alleen zijwangen en verlengde zit zijn vermeld in link als extra tov vroeger) al tot de beste van de markt behoorden.
          En dat het uithoudingsvermogen in een zetel niet daarvan afhankelijk is.
          Ik ken zetels die langs alle kanten verstelbaar zijn, maar waarvan de BASISVORM van rugleuning en zitting ergonomisch niet 100% is, waardoor je er na 100 km toch last van hebt, wat je ook doet aan alle knoppekes.

Als extra comfortitem zijn die extra instelmogelijkheden dus interessant, maar om een zetel te beoordelen naar z'n basiskwaliteit, niet.
          En inderdaad, ik zit minstens anderhalf uur per dag in de auto, dan telt dat door. Om korte ritjes van 10 min te doen heb je misschien meer nut aan de extra comfortitems. Mij interesseert vooral de basiskwaliteit van zitting en rugleuning en dat kan je bij geen enkel merk veranderen met een knopje. De vorm van het schuim, de verschillende dichtheidsgraden van de vulling, de ondersteuning van de vulling, .... dragen hier allemaal toe bij.
          Daarmee dat ik ook schreef in http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post5576768 "Voor een goede zetel komen er zoveel meer factoren bij kijken. Aan geometrie alleen heb je niet voldoende."
          Hard/zachtheid van het schuim, kwaliteit van het leder, enz...maken inderdaad een zetel slecht of minder goed zittend of juist goed/uitstekend aanvoelend.
          Ik zit in ieder geval niet lekker in al wat sportzetels zijn ongeacht het merk.
          Als je dus al die instelmogelijkheden niet aanbied op een bepaalde zetel ga je toch toch een beperking krijgen naar comfort toe.
          Dat Volvo met deze XC90 daar nu toch werk van gemaakt heeft (eindelijk zou ik zeggen) kan ik enkel maar toejuichen, want nu zaten die zetels wel lekker, ondanks dat we er nog niet mee hebben kunnen rijden.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Rijden is idd de boodschap

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• 039.jpg

nog heel even.....

Comment

• Mooi, hoe noemt dat kleur?
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Die kleur heet Osmium Grey

Comment

• Cool! Ik ben uitgenodigd op een event in Hasselt, de 29e mei. Dan wordt deze voorgesteld en komen alle dealers van Limburg samen, dacht ik.
                    Ik ben heel benieuwd..
                    Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                      Die kleur heet Osmium Grey
                      Thx.

Sent from here
                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Vandaag zat er een uitnodiging in de brievenbus voor het kennismakingsweekend van een XC90 op 30 & 31 mei. Als we de kans hebben gaan we toch eens kijken. Het is alweer van het salon in Parijs geleden dat we hem nog in het echt gezien hebben en toen was het vrouwtje er niet bij.

Comment

• Ja, ik ga ook eens kijken hoe dit er in realiteit uit ziet. Eerder omdat het misschien al een idee geeft van wat de V70/S80-opvolger kan worden, want SUV is mijn ding niet... ;-)

Comment

• psssst hij is er...

Comment

• Zou hij nu inmiddels (eindelijk) bij de dealers terug te vinden moeten zijn? Vanmorgen gepasseerd aan onze garage maar nog altijd geen XC90 te zien. Ik ben inmiddels echt wel benieuwd geworden om hem eens in het echt te kunnen bewonderen; al vind ik eerlijk gezegd ook dat Volvo te vroeg met een te grote campagne voor de nieuwe XC90 is begonnen... Mensen zijn hem bij wijze van spreken al bijna "moegehoord" en hij staat nog niet eens in de showrooms .
                              BMW F10 535d
                              Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

• bij ons staat hij....ongewassen :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ALexanderGTI Bekijk Berichten
                                  bij ons staat hij....ongewassen :-)
                                  Dan kom ik niet langs. 😁

Sent from somewhere, using Tapatalk.

Comment

• Interessant; geldt dat dan voor alle Volvo-concessiehouders of zitten daar verschillen tussen, vb. naar grootte van de garage, om te bepalen wie het nieuwe model "als eerste" krijgt?
                                    BMW F10 535d
                                    Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

Comment

• Geen idee. Iedere concessie zou woensdag ten laatste hun model moeten hebben..... Wij hebben er 5 voor de 4 vestigingen

Comment

• Ik kwam dinsdag een volle oplegger XC90's tegen op de E17. Knappe SUV.

.
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                          Ik kwam dinsdag een volle oplegger XC90's tegen op de E17. Knappe SUV.

.
                                          Inderdaad, na een RRS, zeker op de tweede plaats. 😍

Sent from somewhere, using Tapatalk.

Comment

Working...
                                          X