Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC90 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten

    Vandaag even bij Strato langsgeweest.
    Dit exemplaar is een Inscription met 21 duimers en een kostenplaatje van 86.000€.
    Ik veronderstel dat het nog geen T8 was?
    Toch zeer veel geld voor een twee liter (D5/T6)...
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Ik ben gisteren nog eens langs geweest om exterieur en interieur van de XC90 nog eens wat beter in mij op te nemen.

      Het exterieur: Hij staat er echt wel, het is een flinke brok auto geworden van net (maar dan ook echt net) geen vijf meter. Dat is als ik mij niet vergis meer dan 10 cm langer dan vb. een BMW X5. Ik rijd nu rond met een wagen van ongeveer 4,65m en de lengte van standaardparkeerplaatsen houdt al niet over, dus parkeren met de XC90 aan de plaatselijke supermarkt op drukke momenten zou wel eens geen sinecure kunnen worden. De voorkant vind ik de meest geslaagde kant; tenminste als je de (optionele) Full-LED koplampen neemt. In dat geval zijn de koplampen uitgerust met een lekker agressieve gekantelde T-vorm, die meteen ook de richtingaanwijzers zijn; vind ik heel knap bij vb. sluiten en ontgrendelen van de wagen. In de neus ligt het "nieuwe" Volvo-logo, waarin het blauw is weggelaten (en vervangen is door neutraler zwart) en waarbij de pijl (van het "mannelijke symbool) nu opnieuw in het verlengde van de diagonale streep van het logo ligt, en er niet langer boven zoals vroeger het geval was. De grille vind ik mooi, maar op dit moment wel nog heel on-Volvo-achtig. Dat is dus best even wennen.

      Door de grootte van de wagen valt het in eerste instantie niet meteen op, maar onder de testwagens liggen eigenlijk altijd 20 of 21-inch velgen en dat zijn toch serieuze maten, al staan ze de XC90 natuurlijk wel goed. De achterzijde vind ik persoonlijk het minst geslaagd - of het meest wennen, daar ben ik nog niet volledig uit.

      Niet onbelangrijk en iets dat ik altijd als het ware "onderschat" vind bij een wagen: hoe ziet de sleutel eruit? Ok, dat is voor velen wellicht een totaal onbelangrijk detail maar uiteindelijk vind ik een mooie sleutel bij een mooie wagen haast noodzakelijk. En ook daar heeft Volvo op gelet want voor het eerst gebruiken ze een rechthoekige sleutel die met mooi leder is bekleed, met daarop het logo (dat weliswaar aanvoelt alsof het van goedkoop plastic is). Ik vind het er persoonlijk zeer mooi uitzien (cf foto), maar heb op dit ogenblik 2 bemerkingen: 1) hoe zal al dat moois er gaan uitzien als die sleutel eens op de grond valt of vb. in een broekzak met sleutels terecht komt? Het leder dat volledig rond de sleutel zit is zeer mooi maar lijkt me ook zeer gevoelig. Deze bemerking heb ik trouwens ook met de nieuwe sleutel (met scherm) die BMW recent nog voorstelde... en 2) Waarom zijn de bedieningsknoppen op de sleutel - toch de bestaansreden van het ding - zo raar geplaatst op de zijkant en bijgevolg niet erg gemakkelijk te bedienen? Vind ik een wat rare keuze, maar misschien went dat wel.

      IMG_1076.jpg

      Tot slot het interieur, dat ik van een voor Volvo nooit geziene klasse vind. Ik ben na het verkennen van de XC90 nog even tot bij een BMW-verdeler gereden om eens plaats te nemen in een X5 en zonder mij uit te spreken over welke wagen het beste interieur heeft: dat van de Volvo oogt (en is natuurlijk ook) "moderner", onconventioneler ook. De geluidsinstallatie - optie - van Bower & Wilkins is fantastisch in de XC90 geintegreerd, de materialen vind ik ook super aanvoelen (prachtig leder, dashboard ook met leder bekleed - optie -, mooie houtinleg). Het digitaal display alsook de head-updisplay kon ik nu nog niet bekijken, daarvoor moet je hem eigenlijk eens kunnen rijden. Stuur vond ik wel een ontgoocheling, vrij klein, standaard en dun en volledig in leder, zonder wat sportief aluminium of andere inleg. De toetsen op het stuur voelen ook niet goed aan vind ik, hoewel ze er mooi uitzien en blinken voelen ze vrij goedkoop aan en lijken ze mij ook zeer krasgevoelig - toch niet onbelangrijk op een stuur, waar je al eens met een nagel of zo kan haperen.

      Door de dunne stoelen - daar stond ik toch ook even naar te kijken - is de beenruimte binnen voor én achter wel uitstekend.

      En dan tot slot: waar ik nog altijd het meest sceptisch over ben omdat ik vind dat touch screen in een auto niet past (altijd vetvlekken, moeilijk al rijdend te bedienen): het iPad-achtige scherm in de middenconsole. Ik moet toegeven, het werkt zeer snel en reageert onmiddellijk op veegbewegingen of andere aanrakingen, al kwam ik toch nog een aantal keer op irritante laadschermen terecht. Maar intuïtief vond ik het allemaal niet echt. Dat kan een kwestie van wennen zijn, maar ik zie mijn vader hier bijvoorbeeld wel problemen mee ondervinden als hij vb. zoekt hoe hij de instellingen van de speakers specifiek moet aanpassen of als hij onmiddellijk wil zien wat de volgende navigatierichtlijn is. Gelukkig is er wel een iPadachtige Home-button onderaan die je altijd terug brengt naar een soort basisscherm, van waaruit je weer verder kan. Ook voor dit scherm geldt dus: eerst eens echt gebruiken in een testrit vooraleer er ten gronde over te kunnen oordelen.

      Tot slot: ik was nog verrast om te zien dat er wel degelijk nog een CD-speler aan boord is; al zit die nu niet langer in het dashboard verwerkt: hij zit in de opslagruimte in de middenconsole tussen bestuurder en passagier.

      Dat geeft toch nog eens aan hoe snel het allemaal gaat. In onze XC90 uit 2006 was een CD-speler met zes slots prominent op het dashboard nog één van dé te nemen opties; in 2015 zit er nog op de valreep een CD-speler voor één CD weggestopt in een opbergvak .

      Ben wel blij dat het opendeurweekend eens de gelegenheid gaf om de XC90 in het echt te aanschouwen .
      Bijgevoegde Bestanden
      BMW F10 535d
      Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.

      Comment


      • de sleutel van een auto...die van de smart was véél te groot om de kleine auto te compenseren, en die van de s vééél te zwaar...om een vals gevoel van luxe te schenken...maar er was over beide nagedacht

        Comment


        • Het is duidelijk dat Volvo dit model in de absolute topklasse wil plaatsen.

          Hoeveel duurder is hij geworden met het vorige model eigenlijk?

          Comment


          • Heb hem vandaag ook van dicht bewonderd. Zelfs een first edition mogen besnuffelen. Idd toch wel een andere klasse. Zitcomfort is ook weer helemaal top.
            Design is wat wennen, maar zal wel wennen. En de touchpad valt esthetisch gezien in 't echt een pak beter mee dan op foto.

            Ik zag er twee van ong 55 000 eur basisprijs, maar met de opties erbij rond de 60 a 70 000 eur. Is dus wel wat duurder dan de vorige.
            __________________________

            2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

            Comment


            • Hopelijk is de electronica erop vooruit gegaan. Want mijne baas heeft er 2 gehad. Nen 2006 en ne 2009 en waren miseriebakken. Vooral die eerste. Den tweede viel nog redelijk mee. Maar door deze 2 wagens ziet hij liever geen Volvo meer in de firma. Hij heeft door deze wagens het vertrouwen in Volvo volledig verloren.

              Comment


              • Xc90 zal, zoals zijn voorganger, met grote kortingen verkocht worden. Sowieso 15% goedkoper dan de Duitse SUV'S of anders geraken ze er niet vanaf. Tweedehands waarde is ook niet zoals de Duitsers.
                AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  Hopelijk is de electronica erop vooruit gegaan. Want mijne baas heeft er 2 gehad. Nen 2006 en ne 2009 en waren miseriebakken. Vooral die eerste. Den tweede viel nog redelijk mee. Maar door deze 2 wagens ziet hij liever geen Volvo meer in de firma. Hij heeft door deze wagens het vertrouwen in Volvo volledig verloren.
                  Inderdaad, ik ken persoonlijk ook zo iemand in Portugal. Heeft daar horrorverhalen over verteld en nu nog maar recentelijk vervangen door een dik uitgeruste VW-Touareg.


                  Sent from somewhere, using Tapatalk.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                    Xc90 zal, zoals zijn voorganger, met grote kortingen verkocht worden. Sowieso 15% goedkoper dan de Duitse SUV'S of anders geraken ze er niet vanaf. Tweedehands waarde is ook niet zoals de Duitsers.
                    Van dat laatste heb ik nog het meeste schrik. Gemakkelijk vanaf geraken dat wel maar dan voor een appel & een ei veronderstel ik.


                    Sent from somewhere, using Tapatalk.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Inderdaad, ik ken persoonlijk ook zo iemand in Portugal. Heeft daar horrorverhalen over verteld en nu nog maar recentelijk vervangen door een dik uitgeruste VW-Touareg.


                      Sent from somewhere, using Tapatalk.
                      Mijne baas is daarna over gegaan naar ne X6 en na 3 jaar weggedaan om ne 5GT (omwille de Di Rupo-taks). En met BMW heeft hij totaal nog geen enkel probleem gehad.

                      Comment


                      • Hm, ik denk dat ze met deze XC90, en zeker met de T8, toch wat klanten van Audi, Mercedes, BMW zullen afsnoepen.
                        Is toch wel zeer interessant qua CO2 voor zelfstandigen en vrije beroepen, zeker als ze via een vennootschap werken.
                        Enige andere vergelijkbare SUV is de hybride Cayenne op dit ogenblik.
                        De voorbestellingen zouden goed lopen, dus ik betwijfel of de kortingen zo groot zullen zijn. Iemand al een offerte laten maken ?
                        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                        Comment


                        • Wat betrouwwbaarheid betreft, mijn schoonvader heeft met zijn 2 vorige Volvo's (740 en S80) telkens zowat 10 jaar en 300.000 km gereden zonder veel problemen.
                          Alleen tegen de 300000 kwamen er wel grote kosten en was het moment er om te vervangen.
                          ik moet wel toegeven dat er niet veel electronica inzat.
                          2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                          2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                          2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                          Comment


                          • de gle plug-in en de x5 plug-in laten niet lang op zich wachten (of zijn er al ? )

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                              Hm, ik denk dat ze met deze XC90, en zeker met de T8, toch wat klanten van Audi, Mercedes, BMW zullen afsnoepen.
                              Is toch wel zeer interessant qua CO2 voor zelfstandigen en vrije beroepen, zeker als ze via een vennootschap werken.
                              Enige andere vergelijkbare SUV is de hybride Cayenne op dit ogenblik.
                              De voorbestellingen zouden goed lopen, dus ik betwijfel of de kortingen zo groot zullen zijn. Iemand al een offerte laten maken ?
                              De T8 is gewoon duuuuuuur. Net als alle andere plug-in's/Hybride's/Elektrische wagens. De drie "heiligen" hebben voor het ogenblik nog niets gelijkaardig in hun gamma, maar wel gepland. Een X5 plugin hebben we vorig jaar al op het salon van Parijs gezien. Tot op heden, nog weinig nieuws over gehoord/gelezen.
                              Er zal nog heel wat moeten gebeuren vooraleer de doorsnee gewone man deze "massaal" gaan aanschaffen vrees ik.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                de gle plug-in en de x5 plug-in laten niet lang op zich wachten (of zijn er al ? )
                                Zie hierboven over een X5 plug-in. Volvo zal de eerste zijn met hun T8!
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                  Wat betrouwwbaarheid betreft, mijn schoonvader heeft met zijn 2 vorige Volvo's (740 en S80) telkens zowat 10 jaar en 300.000 km gereden zonder veel problemen.
                                  Alleen tegen de 300000 kwamen er wel grote kosten en was het moment er om te vervangen.
                                  ik moet wel toegeven dat er niet veel electronica inzat.
                                  Voor zijn XC90's had hij een S80. Ook nooit problemen mee gehad en vandaar dus de eerste XC90. Vermits hij er vanuit ging dat het een maandagmorgenmodel was, 3 jaar later terug zo één. Echter daar ook problemen en voelde het voor hem niet meer aan als toeval, maar eerder als regel. Problemen waten bij beide puur electronisch.

                                  Comment


                                  • Toen ik offerte ging laten maken bij BMW, toen vroeg ik achter de X5 plug-in. Zeiden me dat de eerste leveringen voor begin 2016 op staan.

                                    Comment


                                    • Ze kunnen hun t8 duur maken, ze weten goed genoeg dat in veel eu landen er fiscale voordelen aan vast hangen

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
                                        Mooie wagen maar ik ben nooit fan geweest van de XC90. Het maximum trekvermogen was bij het vorig model slechts 2300 kg. Sorry, voor mij is dit een lachertje van formaat. Een volwaardige SUV moet op zijn minst 3000 kg kunnen trekken. De onderhoudskosten of herstellingskosten zijn volgens mijn kennissen buitensporig. Dit is een SUV voor advokaatjes en doktoren en dan is alles gezegd.
                                        a) Zijn het nu de onderhoudskosten of de herstellingskosten die buitensporig zijn. Want dat zijn 2 totaal verschillende zaken om nog maar niet te beginnen doorbomen over hoe breed het begrip "herstellingskost" is.
                                        b) Focus onderhoudskost. Wat is er exuberant duurder aan deze Volvo qua onderhoud in vergelijking tot bijvb een V70... ?
                                        U hoeft dit niet te lezen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          Ze kunnen hun t8 duur maken, ze weten goed genoeg dat in veel eu landen er fiscale voordelen aan vast hangen
                                          True, alhoewel ik de link niet kan leggen. Het ene heeft in principe niets met het andere te maken. Allé, dat zou ook niet mogen feitelijk.
                                          Van mij mogen ze al de eco-tegemoetkomingen dadelijk afschaffen. (De zonnepanelenklucht in gedachte).

                                          Ik vrees dat zulke versie, jammer genoeg, niet interessant is voor ons.


                                          Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X