Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC90 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    True, alhoewel ik de link niet kan leggen. Het ene heeft in principe niets met het andere te maken. Allé, dat zou ook niet mogen feitelijk.
    Van mij mogen ze al de eco-tegemoetkomingen dadelijk afschaffen. (De zonnepanelenklucht in gedachte).

    Ik vrees dat zulke versie, jammer genoeg, niet interessant is voor ons.


    Sent from somewhere, using Tapatalk.
    Er zou alleen een tegemoetkoming moeten zijn voor
    * Producten die daadwerkelijk minder CO2 uitstoten dan de gemiddelde autovloot (en niet op basis van een belachelijke, nietszeggende testprocedure )
    * Wanneer de producent qua uitstoot gemiddeld significant onder de gemiddelde autovloot zit met zijn voltallige vloot. Indien ik een i3 koop laat dat BMW toe één M3 te verkopen en toch onder de gemiddelde CO2 uitstoot te blijven voor haar productie Laat in dat geval de M3 rijder maar bijspringen, niet de staat.
    * Wanneer het product daadwerkelijk schoner is, de D6 is op dat vlak een echte aanfluiting (met een verouderde D5 motor als basis)
    BMW 420dA : >>>

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
      Er zou alleen een tegemoetkoming moeten zijn voor
      * Producten die daadwerkelijk minder CO2 uitstoten dan de gemiddelde autovloot (en niet op basis van een belachelijke, nietszeggende testprocedure )
      * Wanneer de producent qua uitstoot gemiddeld significant onder de gemiddelde autovloot zit met zijn voltallige vloot. Indien ik een i3 koop laat dat BMW toe één M3 te verkopen en toch onder de gemiddelde CO2 uitstoot te blijven voor haar productie Laat in dat geval de M3 rijder maar bijspringen, niet de staat.
      * Wanneer het product daadwerkelijk schoner is, de D6 is op dat vlak een echte aanfluiting (met een verouderde D5 motor als basis)
      U heeft mijn stem. 😬
      Inderdaad, belachelijke nietszeggende testprocedure met totaal verkeerde quota's.
      Dat ze "hier" in het "groene Europa" niet slimmer zijn is me toch een raadsel. Waarschijnlijk zijn de financiële belangen aan de autoindustrie te groot.


      Sent from somewhere, using Tapatalk.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • die Co² cyclus dat ze nu moeten afleggen is eigenlijk een lachertje hé..

        zo scoort een Mclaren P1 58gr of daar in de buurt

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
          a) Zijn het nu de onderhoudskosten of de herstellingskosten die buitensporig zijn. Want dat zijn 2 totaal verschillende zaken om nog maar niet te beginnen doorbomen over hoe breed het begrip "herstellingskost" is.
          b) Focus onderhoudskost. Wat is er exuberant duurder aan deze Volvo qua onderhoud in vergelijking tot bijvb een V70... ?
          Goeie vragen ☺ Eerlijk gezegd kan ik maar 1 negatief voorbeeld geven over de XC90. De man in kwestie vertelde mij dan zijn XC90 een lopende rekening was en dat alle werkzaamheden heel duur waren. Hij is overgestapt naar MB GL en dit met een heel grote tevredenheid. Moet wel gezegd dat er grote verschillen zijn tussen de garages op gebied van eerlijkheid en dit dikwijls ten koste van de reputatie van het merk zelf.
          AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


          Comment


          • Ik heb es navraag gedaan in de Volvo garage 65% waren t8'en die verkocht waten.En de meeste daarvan waren+ 100d€ . Toch niet echt goedkoop voor een Volvo vind ik. Voor de rest mooie auto. Maar wat ik echt ergelijk eraan vind bij de t8 is die kleine naftbak weeral. 50 liter😔. Dat spel gaat zeker 12 liter verbruiken bij normaal vlot rijgedrag op lange afstanden (130 à 160) . Dan kan je op verlof om de 300 km stoppen om te tanken . Ipv die onnozele 7 zetels , steek der es een naftbak onder van 100liter desnoods als optie.
            Last edited by BARTVDS; 01/06/2015, 13:15. Reden: Stomme auto correctie

            Comment


            • Die tank aanbieden zou lijnrecht tegenover volvos filosofie gaan (of toch wat ze willen laten uitschijnen)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                Er zou alleen een tegemoetkoming moeten zijn voor ...
                Initieel zou ik nog akkoord gaan ook, maar wat maakt de theoretische uitstoot van een wagen nu eigenlijk uit?
                Draai en keer het zoveel je wil, uw verbruik = uw uitstoot, van mijn part mag dat de enigste vorm van taxatie zijn.
                Aan de pomp betaal je voor het reëel verbruik, als je dan op grote voet leeft betaal je er sowieso voor.
                Dat spaart dus de mensen die rond de kerktoren wonen.
                Dat spaart ook de autoliefhebber die niet meer afgestraft wordt op het bezit van een wagen, maar enkel voor het effectieve gebruik ervan.
                En iedereen die meer dan twee uur per dag in de auto zit om alleen maar naar het werken te rijden, verhuis in Godsnaam, je moet niet uw "schuld" en ecologische voetafdruk in de schoenen van enkele autoliefhebbers schuiven.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                  Initieel zou ik nog akkoord gaan ook, maar wat maakt de theoretische uitstoot van een wagen nu eigenlijk uit?
                  Draai en keer het zoveel je wil, uw verbruik = uw uitstoot, van mijn part mag dat de enigste vorm van taxatie zijn.
                  Aan de pomp betaal je voor het reëel verbruik, als je dan op grote voet leeft betaal je er sowieso voor.
                  Dat spaart dus de mensen die rond de kerktoren wonen.
                  Dat spaart ook de autoliefhebber die niet meer afgestraft wordt op het bezit van een wagen, maar enkel voor het effectieve gebruik ervan.
                  En iedereen die meer dan twee uur per dag in de auto zit om alleen maar naar het werken te rijden, verhuis in Godsnaam, je moet niet uw "schuld" en ecologische voetafdruk in de schoenen van enkele autoliefhebbers schuiven.
                  +1!

                  Deel je mening volledig. Gezien de brandstof reeds zeer zwaar belast is (accijnzen) waarom dan nog is extra belasten via het voordeel alle aard ??

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                    Initieel zou ik nog akkoord gaan ook, maar wat maakt de theoretische uitstoot van een wagen nu eigenlijk uit?
                    Draai en keer het zoveel je wil, uw verbruik = uw uitstoot, van mijn part mag dat de enigste vorm van taxatie zijn.
                    Aan de pomp betaal je voor het reëel verbruik, als je dan op grote voet leeft betaal je er sowieso voor.
                    Dat spaart dus de mensen die rond de kerktoren wonen.
                    Dat spaart ook de autoliefhebber die niet meer afgestraft wordt op het bezit van een wagen, maar enkel voor het effectieve gebruik ervan.
                    En iedereen die meer dan twee uur per dag in de auto zit om alleen maar naar het werken te rijden, verhuis in Godsnaam, je moet niet uw "schuld" en ecologische voetafdruk in de schoenen van enkele autoliefhebbers schuiven.
                    Ik ga akkoord, maar België alleen kan de prijs van de brandstof niet opdrijven, want dan gaat iedereen tanken in 't buitenland
                    BMW 420dA : >>>

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      Die tank aanbieden zou lijnrecht tegenover volvos filosofie gaan (of toch wat ze willen laten uitschijnen)

                      Dat snap ik nu niet, ge wilt een hybride kopen voor de fiscale voordelen.
                      De meeste hiervan zijn bedrijfsauto's die veel rijden.
                      Dan is zo een kleine baftbak echt wel kut.
                      Wat heeft dat nu met volvos filosofie te maken? Koop een t8 kan je bijna dagelijks naar de pomp lopen😒? Ge moet es eerlijk zijn hoeveel er dat spel in het stopcontact gaan steken ? Misschien 50% van de eigenaars.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        Ze kunnen hun t8 duur maken, ze weten goed genoeg dat in veel eu landen er fiscale voordelen aan vast hangen
                        De T8 kost zowat 20.000€ meer dan een D5, maar door zijn grotere aftrekbaarheid en lagere VAA kan hij op lange termijn(5 jaaar) goedkoper uitkomen.

                        Ik denk wel dat het verbruik irl (dus zonder op te laden) een stuk hoger gaat liggen dan bij de D5.
                        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                          De T8 kost zowat 20.000€ meer dan een D5, maar door zijn grotere aftrekbaarheid en lagere VAA kan hij op lange termijn(5 jaaar) goedkoper uitkomen.

                          Ik denk wel dat het verbruik irl (dus zonder op te laden) een stuk hoger gaat liggen dan bij de D5.

                          Afwel, dat is nu juist mijn punt zeker 50% gaat die bijna nooit opladen, dus continue batterij laden op de motor+ vlot rijden , dat spel gaat zeker 12 liter verbruiken

                          laat ons uitgaan dat je de laatste 10 liter uit uw naftbak niet gaat oprijden rest nog 40 liter over, dus gaan tanken om de 330Km , voor mij als bedrijfswagen zou dat een serieus - punt zijn.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                            Ik ga akkoord, maar België alleen kan de prijs van de brandstof niet opdrijven, want dan gaat iedereen tanken in 't buitenland
                            Al een aantal jaar geleden hier geschreven, constructeurs hadden al lang een Co2-meter moeten installeren in de voertuigen. Op die basis kan je dan verder de mensen de duvel aan doen, maar dan wel op een eerlijkere manier dan nu.
                            Gas, water, elektriciteit en brandstof betaal je toch ook op verbruik.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                              dus gaan tanken om de 330Km , voor mij als bedrijfswagen zou dat een serieus - punt zijn.
                              Jama, d'er zijn er hier niet teveel die zo vaak aan de pomp staan als jij, ik denk dat ze 1500km met een 50liter tank rijden en dat gevoel compleet niet kennen.

                              Comment


                              • Volvo XC90 2015

                                Waar is de tijd dat ik een 100liter tank in mijn 7 serie had. Daar kwam ik 5 dagen mee toe

                                100liter naftbak + V8 is me dunkt nog steeds het leukst als daily.

                                Sent from over-priced mobile device
                                U hoeft dit niet te lezen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                  Waar is de tijd dat ik een 100liter tank in mijn 7 serie had. Daar kwam ik 5 dagen mee toe

                                  100liter naftbak + V8 is me dunkt nog steeds het leukst als daily.

                                  Sent from over-priced mobile device
                                  In mijn VW touareg zit er een 80 liter tank en ik doe er +/- 650 kms mee. Dit vind ik nog menselijk. Een SUV met 50 liter tank zullen ze aan mij nooit verkopen.
                                  AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.


                                  Comment


                                  • Een klant van me heeft zijn Touareg weggedaan voor een SQ5...man is 68jaar. 😁


                                    Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • toch niet die verzopen kapellenaar ?

                                      Comment


                                      • Een oudere man mag geen snelle auto kopen???

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          Een klant van me heeft zijn Touareg weggedaan voor een SQ5...man is 68jaar. ��


                                          Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                          Is hij tevreden van de overstap naar de SQ5?

                                          Wij hebben momenteel een Q5 en twijfelen ook tussen een Touareg en SQ5.

                                          Misschien heeft iemand nog andere suggesties? Voorwaarden zijn: hoog zitten (jeep), +-250pk, max. 3000CC, diesel, betrouwbaar.
                                          Last edited by Bouver; 02/06/2015, 14:25.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X