Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC90 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door s40pé Bekijk Berichten
    Nee nog nie geconfigureerd, wij hebben eigenlijk altijd volvo gehad thuis, en een paar audi, alleen die laatste was altijd olie bijvullen, 2,0 TDI 140pk in een audi a6.
    ik weet ook dat volvo niet meer is wat het was, zeker de prijzen niet, ik vindt ze ook echt duur geworden, nu alles stijgt wel, maar toch koop ik ook nu geen nieuwe volvo Niemeer op dit moment.

gr peter

ps qua design zijn ze toch wel wat voorruit gegaan
    Had ik het toch juist, verkeerde versie genomen. Niet ALLE Audi's zijn dan oliezuipers...
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
      Prachtig kleur
      Ik ken feitelijk weinig modellen die niet prachtig zijn in donker blauw.
      Die "lichtkleurige" is ook mooi.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oke ja u heb gelijk, was gewoon even kwaad toen ik daar weer aan dacht, was men ouders hun auto, zeker nadat de oliepomp het uiteindelijk ook nog eens begaf ze bij audi in tongeren zeiden, ik stond naast men ma, och mevrouw dan heeft u toch echt wel pech gehad, want daar hebben wij geen weet van, daarom men gefrustreerde antwoordt van daarnet, men excuses.

groetjes peter

Comment

• Het zal wel zoals voorheen zijn, als het richting 80/90.000 euros gaat, zullen de candidaten vlugger bij Audi of RR dan bij Volvo tekenen, ook moet er een litertje olie bijgevuld worden...

Comment

• Eerste in het wild gezien met nummerplaat A POINT. Goed in mijn gat aant boren want de file ging niet rap genoeg... Eikel
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Mijn eerste in het wild gespot:

Sent from somewhere, using Tapatalk.
              ik zag daarnet de pic niet op da job

verry britisch i like

maar liever in een klassiekere/sjiekere kleur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                Het zal wel zoals voorheen zijn, als het richting 80/90.000 euros gaat, zullen de candidaten vlugger bij Audi of RR dan bij Volvo tekenen, ook moet er een litertje olie bijgevuld worden...
                Kan goed zijn dat ze dan niet bij volvo gaan, maar ivm dat bijvullen, voor mij is dat niet normaal, voor geen een merk van auto bedoel ik dan, nie alleen audi, maar als geleest dat sommige op audiforum.nl 1 liter op 2000km bijvullen, die auto's mogen van mij in de press bij het oud ijzer, want die vervuilen Gvd meer als 10 oldtimers bijeen, op Voor waarde wel dat die oldtimers geen olie verbruiken

Gr peter

Comment

• Mijn oldtimer(ke) verbruikt minder olie dan hij lekt... maar dat is normaal voor een engelse wagen. Trouwens, hij lekt niet, hij bakent zijn territorium af ;-))

Comment

• Vandaag naar een XC 90 gaan kijken bij de Volvo garage. Het is echt wel een indrukwekkende verschijning. En dat interieur, man man toch. Ik heb een offerte gevraagd en volgende week staat er een testrit op het programma. Ik heb een vennootschap en de D4 aut FWD komt er het beste uit (VAA), tenzij je natuurlijk voor de T8 gemakkelijk 80K - 90K kan neerleggen maar bon, dat staat nog niet op het programma Ik heb natuurlijk wel wat twijfels met de D4. 190 PK is niet niets maar hij weegt wel 2 ton. Hij brengt je naar 100 km/h in 10 sec dus het is absoluut geen racemachine. Maar daar zou ik hem ook niet voor kopen. Je kan je inderdaad wel blauw kopen aan opties maar ik vind dat hij standaard toch al redelijk is uitgerust. Ik heb de momentum laten aankruisen alsook het business en intellisafe pro pack. Samen met de getinte ruiten heb ik een zeer redelijke offerte gekregen. Vermoedelijk sta ik dus heel dicht bij mijn aankoop van de XC90. Mits ik deze wagen al opvolg sinds de eerste teasers en geruchten, een droom die hopelijk snel in vervulling zal gaan. Iemand die mij kan informeren over het rijgedrag bij een D4 FWD?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thompy Bekijk Berichten
                      Vandaag naar een XC 90 gaan kijken bij de Volvo garage. Het is echt wel een indrukwekkende verschijning. En dat interieur, man man toch. Ik heb een offerte gevraagd en volgende week staat er een testrit op het programma. Ik heb een vennootschap en de D4 aut FWD komt er het beste uit (VAA), tenzij je natuurlijk voor de T8 gemakkelijk 80K - 90K kan neerleggen maar bon, dat staat nog niet op het programma Ik heb natuurlijk wel wat twijfels met de D4. 190 PK is niet niets maar hij weegt wel 2 ton. Hij brengt je naar 100 km/h in 10 sec dus het is absoluut geen racemachine. Maar daar zou ik hem ook niet voor kopen. Je kan je inderdaad wel blauw kopen aan opties maar ik vind dat hij standaard toch al redelijk is uitgerust. Ik heb de momentum laten aankruisen alsook het business en intellisafe pro pack. Samen met de getinte ruiten heb ik een zeer redelijke offerte gekregen. Vermoedelijk sta ik dus heel dicht bij mijn aankoop van de XC90. Mits ik deze wagen al opvolg sinds de eerste teasers en geruchten, een droom die hopelijk snel in vervulling zal gaan. Iemand die mij kan informeren over het rijgedrag bij een D4 FWD?
                      Alvast proficiat mocht je hem bestellen, (dan weet ik dat we de eerste zijn).
                      Ik ben wel wat nieuwsgierig naar het verbruik. We vrezen dan ook dat je hem niet of met héél veel moeite onder de 8,0 à 8,5L kan krijgen. Een meer potente motorisatie hierin had wel enig soelaas kunnen brengen veronderstel ik. Maar we lopen vooruit op de feiten, altijd positief blijven denken/hopen.

Comment

• We gaan nu toch niet twijfelen voor 190 pk bij 2T?

M'n XC60 had 136pk, woog 1700 kg. Daar 5 volwassenen en bagage in, en je voelde amper verschil hoor.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                          We gaan nu toch niet twijfelen voor 190 pk bij 2T?

M'n XC60 had 136pk, woog 1700 kg. Daar 5 volwassenen en bagage in, en je voelde amper verschil hoor.
                          Hoe bedoel je? Twijfel over vermogen genoeg? Neen neen, dat zit wel goed met 225pk, het verbruik interesseert me van die motor.

(maar je reageerde op Thompy veronderstel ik).

Comment

• Ah ok, verbruik is idd wat anders. Maar da's bij de meeste gelijkaardige modellen van andere merken dan ook weer 't zelfde...

2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Qua gebruik zou de XC 90 4D FWD rond de 5.9L zitten volgens de garage, in werkelijkheid zal dat wel naar de 7L gaan. Wat ik nog acceptabel vind. Zeker gezien het gewicht. Ik stel mij vragen hoe de auto zal zijn qua rijprestaties. Ik rij nu met een X3 2.0 xDrive met 163 PK. Ik ben daar zeer tevreden over inzake verbruik als het vlotte rijgedrag in het verkeer. Ik heb niet het gevoel dat ik ooit power mis, kan vlot meerijden in het verkeer en qua acceleratie meer dan voldoende (8.2 sec/ 100km/h). Nu dat laatste is niet echt relevant maar altijd wel leuk om zo is uit de startblokken te schieten Ik zou met de XC 90 de minimum de komende 5 jaar gaan rijden en zou het spijtig vinden mocht ik op korte termijn zou beginnen twijfelen over zijn rijcapaciteiten omdat ik heb willen besparen op de VAA en aankoopprijs. Ook het gegeven van de AWD is nog een vraagteken. Nu opteer ik voor de FWD maar het blijft wel een SUV. Mijn X3 is ook AWD maar ben daar nog nooit echt de wildernis mee ingetrokken. Daar is hij ook niet voor gemaakt. Maar toch, het zit misschien gewoon in mijn hoofd dat zo een auto AWD moet hebben. Nu ben ik wel al redelijk overtuigd dat het de XC 90 zal worden, dat interieur, de veiligheid features, de looks, ik kan wel stellen dat ik iets of wat me aangetrokken voel tot deze wagen Ik lees ook dat de onderhoudskosten best wel kunnen oplopen bij Volvo?

Comment

• En wat met het navigatiesysteem? Bij BMW heb je echt wel een heel goed systeem met de iDrive. Snel, accuraat en zeer gebruiksvriendelijk. Hoe zit dat bij Volvo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  Deze morgen een new Q7 irl gezien, qua design is het toch nu veel beter dan de malse cake van voordien, én beter imo dan de new XC90...
                                  Ik heb onlangs de nieuwe xc90 gezien en vond de nieuwe q7 ineens verouderd. De Volvo is momenteel de mooiste van de 2. Enkel de GL vind ik nog knapper.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thompy Bekijk Berichten
                                    Qua gebruik zou de XC 90 4D FWD rond de 5.9L zitten volgens de garage, in werkelijkheid zal dat wel naar de 7L gaan. Wat ik nog acceptabel vind. Zeker gezien het gewicht. Ik stel mij vragen hoe de auto zal zijn qua rijprestaties. Ik rij nu met een X3 2.0 xDrive met 163 PK. Ik ben daar zeer tevreden over inzake verbruik als het vlotte rijgedrag in het verkeer. Ik heb niet het gevoel dat ik ooit power mis, kan vlot meerijden in het verkeer en qua acceleratie meer dan voldoende (8.2 sec/ 100km/h). Nu dat laatste is niet echt relevant maar altijd wel leuk om zo is uit de startblokken te schieten Ik zou met de XC 90 de minimum de komende 5 jaar gaan rijden en zou het spijtig vinden mocht ik op korte termijn zou beginnen twijfelen over zijn rijcapaciteiten omdat ik heb willen besparen op de VAA en aankoopprijs. Ook het gegeven van de AWD is nog een vraagteken. Nu opteer ik voor de FWD maar het blijft wel een SUV. Mijn X3 is ook AWD maar ben daar nog nooit echt de wildernis mee ingetrokken. Daar is hij ook niet voor gemaakt. Maar toch, het zit misschien gewoon in mijn hoofd dat zo een auto AWD moet hebben. Nu ben ik wel al redelijk overtuigd dat het de XC 90 zal worden, dat interieur, de veiligheid features, de looks, ik kan wel stellen dat ik iets of wat me aangetrokken voel tot deze wagen Ik lees ook dat de onderhoudskosten best wel kunnen oplopen bij Volvo?
                                    Ik heb er mij eens ééntje (al meerder feitelijk ) geconfigureerd, D5-Momentum-5 plaatser, en ik kom met gelijksoortige opties aan een verschil van €-4650 t.o.v een Q7. Verschil zit hem dus in de motorisatie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                      Ik heb onlangs de nieuwe xc90 gezien en vond de nieuwe q7 ineens verouderd. De Volvo is momenteel de mooiste van de 2. Enkel de GL vind ik nog knapper.
                                      Zoiets?:

Dan nog zou ik voor de XC90 gaan. Ziet er zoveel "frisser/jonger" uit.

Comment

• de nieuwe xc 90 is allesbehalve fris

hij is lekker volvo

de ring van kallo is een dankbare slaapplaats voor autotransporteurs, ik veronderstel dat ze er zich veilig voelen

Comment

• Vorige week met vakantie geweest aan het lipnomeer in tsjechie.
                                          Hier heb ik deze twee plaatjes kunnen maken.
                                          Hopelijk doe ik er hier iemand een plezier mee,om dit hier te posten,laat het me weten als je dit leuk vind.
                                          mvg marc v. ik weet niet of het gelukt is met de foto's hierop te zetten,is niet zo gemakkelijk.

• image.jpg (199,2 KB)

• image.jpg (204,8 KB)
                                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Working...
                                          X