Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ok,ik zie nu dat het mij toch gelukt is,ik had wel liever gehad dat de foto's direct zichtbaar waren maar ben al blij dat jullie ze toch via deze link kunnen zien.
Vorige week met vakantie geweest aan het lipnomeer in tsjechie.
Hier heb ik deze twee plaatjes kunnen maken.
Hopelijk doe ik er hier iemand een plezier mee,om dit hier te posten,laat het me weten als je dit leuk vind.
mvg marc v. ik weet niet of het gelukt is met de foto's hierop te zetten,is niet zo gemakkelijk.
image.jpg (199,2 KB)
image.jpg (204,8 KB)
Mooi mooi.
Iemand die bij de vroege gelukkige behoort. Ik ken ook iemand in Letland die er met eentje rond rijdt en dit al van eind maart/begin april.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
nice, een XC90 in Osmium grey metallic met inscription versie !
Zou de Tsjech van hierboven zijn car niet in die kleur zijn?
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Ik denk dat het een beschrijving van de uitvoering op de foto is
Ja dat zou ook kunnen natuurlijk. Ik veronderstelde dat hij zulke versie wel ziet zitten, was me niet helemaal duidelijk.
Welke velgen zijn dit? toch de Diamond Cut/Matte tech black 234 of vergis ik mij?
Dat zijn ze inderdaad, 20".
Volvo maakt de nog ontbrekende gegevens van de Volvo XC90 met D4 dieselmotor bekend. De krachtige Drive-E 2,0-liter viercilinder is in eigen huis ontwikkeld en zet de maatstaf op het gebied van prestaties en CO2-uitstoot. Mede dankzij het opmerkelijk lage voertuiggewicht is de Volvo XC90 D4 de zuinigste dieselversie in zijn klasse.
De Volvo XC90 D4 met 140 kW (190 pk) en 400 Nm heeft een toonaangevende lage CO2-uitstoot van 136 g/km in de gecombineerde cyclus (volgens NEDC). Daarmee zet hij alle concurrenten op achterstand en bewijst Volvo opnieuw zijn expertise als het gaat om CO2-reductie, zonder in te leveren op het gebied van prestaties en rijplezier.
Vanaf 68.995 euro
De Volvo XC90 D4 is standaard voorzien van de 8-traps Geartronic automatische transmissie en is te bestellen voor prijzen vanaf 68.995 euro. De standaarduitrusting is zeer uitgebreid met onder meer lederen bekleding en 19-inch lichtmetalen wielen. Hiermee onderscheidt de XC90 zich duidelijk van de concurrentie.
Gewichtsreductie
Behalve met de nieuwe serie Drive-E 2,0-liter viercilindermotoren, maakt de Volvo XC90 ook indruk als het gaat om gewichtsbesparing – een belangrijk onderdeel in de zoektocht naar CO2-reductie. Met een gewicht van 1.842 kilogram is de nieuwe XC90 maar liefst 122 kilogram lichter dan de vorige generatie. Daarmee is de nieuwe XC90 D4 veruit de lichtste SUV in zijn segment. Het gunstige voertuiggewicht komt niet alleen ten goede aan het brandstofverbruik en de dynamische rijeigenschappen van de Volvo XC90, maar heeft ook een positief effect op de motorrijtuigenbelasting. De XC90 D4 valt zelfs in twee gewichtsklassen lager dan zijn lichtste concurrent, die 128 kilogram meer in de weegschaal legt.
Dit betreft naar alle waarschijnlijkheid de D4 FWD? Want de garage vertelde mij dat de D4 slechts 136g/km uitstoot heeft, wat echt wel weinig is voor deze gigant. En interessant in aankoop wat betreft België en onze Voordeel Van Alle Aard en fiscaal voordeel (75%). Komende zaterdag is het zover, dan staat er een testrit op het programma. Naar alle waarschijnlijkheid ga ik daarna ook tekenen voor de aankoop van een Volvo D4 FWD. Tenminste als alle voorwaarden goed zitten maar ik denk wel dat het in orde zal komen. Ik twijfel nog om de kleur, tot vandaag lijkt het Osmium Grey Metallic te worden. Maar zwart vind ik ook wel leuk. Soit, we hebben nog een paar dagen. Levering zou voorzien zijn einde november, begin december 2015.
Soit, we hebben nog een paar dagen. Levering zou voorzien zijn einde november, begin december 2015.
Als ze je dat zeggen klopt het niet. Ik kreeg bij 2 verschillende volvo garages verteld dat de D4 FWD pas eind februari te vroegste leverbaar is. Daarom is deze beauty van mijn lijstje geschrapt. Ik moet hem hebben in de eerste week van januari...
ik kan me perfect voorstellen dat een gle 250d geen alternatief is voor deze mooie gelikte volvo, maar benz doet met awd en 149 co² niet veel slechter dan de d4 fwd, de d5 awd doet 179 gram
ik kan me perfect voorstellen dat een gle 250d geen alternatief is voor deze mooie gelikte volvo, maar benz doet met awd en 149 co² niet veel slechter dan de d4 fwd, de d5 awd doet 152 gram
ik kan me perfect voorstellen dat een gle 250d geen alternatief is voor deze mooie gelikte volvo, maar benz doet met awd en 149 co² niet veel slechter dan de d4 fwd, de d5 awd doet 179 gram
Nu om heel eerlijk te zijn, dat zijn helemaal geen slechte cijfers van Volvo en MB maar als je ziet dat een nieuwe Q7 net nog wat meer weegt, Quattro heeft EN een 3.0L is met 272PK en hier maar 149gr Co2 voor heeft...tja..."Vorsprung durch... Om maar te zeggen...
Momenteel de mooiste Volvo kist, zeker wat interieur betreft , echter zou ik het niet zien zitten om met een 2 liter 4 cilinder daarin rond te rijden... 70.000 euro zou ik er al zeker niet voor over hebben , daarvoor koop ik me liever iets anders maar elk z'n goesting natuurlijk...
Comment