Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC90 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
    Momenteel de mooiste Volvo kist, zeker wat interieur betreft , echter zou ik het niet zien zitten om met een 2 liter 4 cilinder daarin rond te rijden... 70.000 euro zou ik er al zeker niet voor over hebben , daarvoor koop ik me liever iets anders maar elk z'n goesting natuurlijk...
    Jou argument is ook voor ons de enigste reden om niet voor deze prachtige XC90 te gaan. Mocht er nog een vorige generatie D5 inzitten zou het allicht al beklonken zijn geweest.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• De wagen rijdt met de 2.0 - 225 PK diesel toch echt wel goed hoor.
      Dit is geen spurtbom en zal nooit het "super romige" van een V6 of 5-in-lijn hebben, maar het is echt een geweldig leuke reiswagen.

Comment

• Bwa, ik rij nu ook met een BMW met 163PK. En die weegt toch ook al 1735 kg. En ik moet zeggen dat ik absoluut niet te klagen heb inzake vermogen en rijprestaties. Op 8 sec zit hij al aan de 100km/h. De Volvo voorziet 191PK en weegt weliswaar quasi een ton meer. Maar naar 100km/h in 10 sec is absoluut niet slecht. Bovendien, ik zoek niet echt een racemachine. Ik wil vooral een comfortabele auto die er leuk uitziet, die veilig is en die massa's ruimte voorziet voor van alles en nog wat. En de Volvo XC 90 biedt dat allemaal. Bovendien is het interieur echt wel fantastisch mooi. En meestal zit je toch wel achter je stuur he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
          De wagen rijdt met de 2.0 - 225 PK diesel toch echt wel goed hoor.
          Dit is geen spurtbom en zal nooit het "super romige" van een V6 of 5-in-lijn hebben, maar het is echt een geweldig leuke reiswagen.
          Oorspronkelijk geplaatst door Thompy Bekijk Berichten
          Bwa, ik rij nu ook met een BMW met 163PK. En die weegt toch ook al 1735 kg. En ik moet zeggen dat ik absoluut niet te klagen heb inzake vermogen en rijprestaties. Op 8 sec zit hij al aan de 100km/h. De Volvo voorziet 191PK en weegt weliswaar quasi een ton meer. Maar naar 100km/h in 10 sec is absoluut niet slecht. Bovendien, ik zoek niet echt een racemachine. Ik wil vooral een comfortabele auto die er leuk uitziet, die veilig is en die massa's ruimte voorziet voor van alles en nog wat. En de Volvo XC 90 biedt dat allemaal. Bovendien is het interieur echt wel fantastisch mooi. En meestal zit je toch wel achter je stuur he
          Ja voor gewoon huis-tuin & keuken-gebruik gaat hij ruim voldoende zijn maar niet in ons geval vrezen we. Met 150 dzd km/jaar gaan we nu wel het zekere voor het onzekere kiezen. Weliswaar met veel hartzeer want al van in het begin waren we verkocht voor zijn uiterlijk, zeker nadat we hem vorig jaar op het salon van Parijs irl hadden gezien.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• op zich doen jullie het toch nu ook maar met een 2.1tje, die transfertbak heeft op zich niet veel met 4/5 of zescylinder te maken

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Nu om heel eerlijk te zijn, dat zijn helemaal geen slechte cijfers van Volvo en MB maar als je ziet dat een nieuwe Q7 net nog wat meer weegt, Quattro heeft EN een 3.0L is met 272PK en hier maar 149gr Co2 voor heeft...tja..."Vorsprung durch... Om maar te zeggen...
            tis nog wat koffiedik kijken, maar benz gaat niet zijn kruid verschieten op de 'oude' gle vs nieuwe xc90, q7...met de nieuwe r6 3.0 in de pijplijn moet die doodeenvoudig eronder kunnen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
              Volvo XC90 D4 zuinigste in zijn klasse

Volvo maakt de nog ontbrekende gegevens van de Volvo XC90 met D4 dieselmotor bekend. De krachtige Drive-E 2,0-liter viercilinder is in eigen huis ontwikkeld en zet de maatstaf op het gebied van prestaties en CO2-uitstoot. Mede dankzij het opmerkelijk lage voertuiggewicht is de Volvo XC90 D4 de zuinigste dieselversie in zijn klasse.

De Volvo XC90 D4 met 140 kW (190 pk) en 400 Nm heeft een toonaangevende lage CO2-uitstoot van 136 g/km in de gecombineerde cyclus (volgens NEDC). Daarmee zet hij alle concurrenten op achterstand en bewijst Volvo opnieuw zijn expertise als het gaat om CO2-reductie, zonder in te leveren op het gebied van prestaties en rijplezier.

Vanaf 68.995 euro
              De Volvo XC90 D4 is standaard voorzien van de 8-traps Geartronic automatische transmissie en is te bestellen voor prijzen vanaf 68.995 euro. De standaarduitrusting is zeer uitgebreid met onder meer lederen bekleding en 19-inch lichtmetalen wielen. Hiermee onderscheidt de XC90 zich duidelijk van de concurrentie.

Gewichtsreductie
              Behalve met de nieuwe serie Drive-E 2,0-liter viercilindermotoren, maakt de Volvo XC90 ook indruk als het gaat om gewichtsbesparing – een belangrijk onderdeel in de zoektocht naar CO2-reductie. Met een gewicht van 1.842 kilogram is de nieuwe XC90 maar liefst 122 kilogram lichter dan de vorige generatie. Daarmee is de nieuwe XC90 D4 veruit de lichtste SUV in zijn segment. Het gunstige voertuiggewicht komt niet alleen ten goede aan het brandstofverbruik en de dynamische rijeigenschappen van de Volvo XC90, maar heeft ook een positief effect op de motorrijtuigenbelasting. De XC90 D4 valt zelfs in twee gewichtsklassen lager dan zijn lichtste concurrent, die 128 kilogram meer in de weegschaal legt.

Bron: Volvo News
              Toch wel even ene heel belangrijke correctie doorvoeren.
              De prijs die hier in voorgaand artikel wordt aangegeven is een Nederlandse prijs.
              In België is de D4 te verkrijgen vanaf 51.400 Euro !!!
              Last edited by joodoo; 22/07/2015, 17:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                op zich doen jullie het toch nu ook maar met een 2.1tje, die transfertbak heeft op zich niet veel met 4/5 of zescylinder te maken

tis nog wat koffiedik kijken, maar benz gaat niet zijn kruid verschieten op de 'oude' gle vs nieuwe xc90, q7...met de nieuwe r6 3.0 in de pijplijn moet die doodeenvoudig eronder kunnen
                Neen dat klopt, daar heb ik het ook niet over. De S-Maxen waar ook maar 2 litertjes...
                Deze met 388dzd km was zo goed als op na 3 jaar met zijn 136? pk. Kan je nagaan welke toeren een D5 moet maken over een "levenscyclus" van 3jaar met 225 pk aan bruikbare paardjes.
                Ik veronderstel dat die nog altijd 2100 à 2200t zal gaan doen bij een constante van 120/125h.
                We moeten het nu ook weer niet gaan zoeken hé, en zeker niet voor dat geld.

Jij bent begonnen met een vergelijk te maken met jou onovertroffen merk, ik niet hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                  Toch wel even ene heel belangrijke correctie doorvoeren.
                  De prijs die hier in voorgaand artikel wordt aangegeven is een Nederlandse prijs.
                  In België is de D4 te verkrijgen vanaf 51.400 Euro !!!
                  Dat is goed gezien en volledig correct. Vergeten bij te vermelden dat het van NL kwam.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    Neen dat klopt, daar heb ik het ook niet over. De S-Maxen waar ook maar 2 litertjes...
                    Deze met 388dzd km was zo goed als op na 3 jaar met zijn 136? pk. Kan je nagaan welke toeren een D5 moet maken over een "levenscyclus" van 3jaar met 225 pk aan bruikbare paardjes.
                    Ik veronderstel dat die nog altijd 2100 à 2200t zal gaan doen bij een constante van 120/125h.
                    We moeten het nu ook weer niet gaan zoeken hé, en zeker niet voor dat geld.
                    1750 bij 120

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      Dat staat daar toch niet?

Comment

• ben niet helemaal mee

maar de d5 in de nieuwe xc90 draait 1750 (en das los op zijn maximale koppel) bij 120, ik geef het maar mee

(gle 250d 9g 1450, is dat gezond of gaat je tussenbak ervan kapot en wie vindt dat fijn rijden behalve ik)
                        Last edited by bobo; 23/07/2015, 01:28.

Comment

• Deze hier gisteren tegengekomen, toch wel een dikke bak, maar de prijs van dit exemplaar, 79000€

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• dit is blijkbaar in polen? ja is serieus veel geld, voor een momentum versie...ik verkies de inscription maar mijn budget laat dit niet toe
                              NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
                              S40 2.0D 136pk 2004
                              S40 1.8i 1996

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Ja voor gewoon huis-tuin & keuken-gebruik gaat hij ruim voldoende zijn maar niet in ons geval vrezen we. Met 150 dzd km/jaar gaan we nu wel het zekere voor het onzekere kiezen. Weliswaar met veel hartzeer want al van in het begin waren we verkocht voor zijn uiterlijk, zeker nadat we hem vorig jaar op het salon van Parijs irl hadden gezien.
                                Zelfs al zou dit maar voor mijn rijgedrag zijn ( 35 a 40dzd per jaar ) zou ik het niet zien zitten om met een 2 liter in zo'n kist te rijden... Een wagen in die klasse/grootte verdiend gewoon een mooie 5 of 6 cilindermotor...
                                Ik ben ook helemaal geen snelheidsduivel maar als je eens een versnelling moet doen met een dergelijk zware wagen ga je toch niet teveel marge hebben denk ik... een beetje meer cilinderinhoud is toch soms wel heel handig.
                                Niet dat dergelijk type auto me direct intresseert maar zouden die grotere motoren in de toekomst er nog aankomen ? Ik denk dat er best wel veel kandidaat kopers zijn voor deze XC90 maar ook wel een motor willen met wat meer longinhoud... Al hun rechtstreekse concurenten hebben die toch wel in het gamma zitten...

Comment

• Ik ga daar niet echt mee akkoord. Ik ben blij dat er eens een wagen op de markt is met zulke afmetingen en volume maar met een degelijke, zuinige en vooral betrouwbare motor. De motor heeft zich in deze ook al bewezen en bovendien, waarom moet het altijd een 5 of 6 cilinder zijn? Ik denk dat dit eerder met het imago en ego te maken heeft dan met het rationele. Kijk, ik heb een drieliter en twee pijpjes, cool he? Meanwhile .... Ik vermoed dat dit net velen gaat aanspreken om nu wel in te stappen in dit concept.
                                  Wat vooral telt voor mij zijn de veiligheid features, het volume, het interieur, de user experience en de looks. Of hij nu van 0 km/h naar 100km/h sprint in 6, 8 of 10 sec, hij woest gromt of uit zijn uitlaten blaft, dat maakt mij niets uit. Been there, done that, bought the T-shirt. Zolang hij maar vlot mee kan in het verkeer, hij de nodige ruimte biedt en de laatste nieuwe snufjes voorziet. En mijn inziens, biedt hij dat allemaal. Auto's gaan meer en meer autonoom beginnen rijden en met elkaar beginnen te communiceren. Wat een goede evolutie is overigens. Dus de mindset mbt de auto en het rijden daarvan gaat volledig veranderen. De opzet is om je van punt A naar punt B te brengen in de meest veilige en comfortabele omstandigheden en met alle voorzieningen die je helpen om te werken, te ontspannen of wat dan ook. Dat is de toekomst en daar teken ik graag op in. Het is waar, de fun van het autorijden gaat hier mee verloren maar bon, vooruitgang en evolutie kan je nu eenmaal toch niet tegenhouden. En het gaat veel levens redden op termijn. Want hoe je het nu draait of keert, het blijft wel een gigantische contradictie, een auto voorzien van 400PK die je in minder dan 6 sec naar 100km/h brengt maar daar tegenover wel veiligheid features implementeren die aanrijdingen en ongelukken moet vermijden. Volgens mij zijn dat toch wel twee uitersten. Soit, ik ben gelukkig met de D4. De D4 en de D5 AUT hebben overigens dezelfde aandrijvingslijn, het zijn dus exact dezelfde motoren waarbij de D5 gewoon wat gechipt is naar 225 PK. Om daar nu een paar duizend euro meer voor te gaan betalen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door trimitie Bekijk Berichten
                                    dit is blijkbaar in polen?
                                    Inderdaad
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Kennis heeft er ene besteld, levering eind januari
                                      2.0 JTDm

Comment

• Voila, de kogel is door de kerk, vandaag mijn handtekening gezet voor een Volvo XC90 D4 FWD. Na een testrit met de D5, dewelke fantastisch rijdt, was ik onmiddellijk verkocht. Het voelt allemaal zo goed aan, het interieur, de bediening, het rijgedrag, soit, gewoon alles zit goed. Ik heb hem in het zwart besteld, met zwart lederen zetels en licht houten uitvoering. Samen met het business pakket en het IntelliSafe Pro pakket zal hij ergens november - december de mijne zijn. Wat een kanjer van een auto is die XC90, hij is echt gigantisch. Het worden een paar zenuwachtige maanden nu

Comment

• Full black. Altijd jammer.

Comment

Working...
                                          X