Altijd jammer? Misschien voor sommige maar voor anderen dan weer niet dus niet altijd jammer. Ik vind dat dus echt schoon en vooral esthetisch. Met dat hout echt gewoon super mooi. Wat ik altijd jammer vind is dat mensen altijd alles jammer vinden maar het gejammer is jammer genoeg niet weg te denken uit deze jammerlijke wereld.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo XC90 2015
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thompy Bekijk Berichtenwaarom moet het altijd een 5 of 6 cilinder zijn? Ik denk dat dit eerder met het imago en ego te maken heeft dan met het rationele. Kijk, ik heb een drieliter en twee pijpjes, cool he?
Ik kan er net zo goed van uitgaan dat jij een kist van een SUV koopt ook enkel maar voor je imago en ego dan ? Dat concludeer ik in elk geval ook als je zoiets neerpent :
Oorspronkelijk geplaatst door Thompy Bekijk Berichten, hij is echt gigantisch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenWat een bullshit... alsof ik een 3 liter koop om 2 pijpjes te hebben...zelfs al zat er geen pijp onder dan kocht ik er nog een... 100% zeker dat jij nog nooit zelf een 3 liter gehad hebt...
Ik kan er net zo goed van uitgaan dat jij een kist van een SUV koopt ook enkel maar voor je imago en ego dan ? Dat concludeer ik in elk geval ook als je zoiets neerpent :
190 pk uit 2 liter.
Ik heb deze nieuwe motor in de XC60, ik kom van een D5 in dezelfde Volvo, en het is een fantastisch goede motor in een schitterende auto waar de D5 een prima opvolger mee heeft.
Het zit gewoon tussen je oren dat gedacht dat je enkel met veel liter een goede performante motor kan hebben.
Test tenminste die auto eens alvorens je dit soort enge vooringenomenheid neerpent !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk BerichtenWat is er dan mis met de D4 ?
190 pk uit 2 liter.
Ik heb deze nieuwe motor in de XC60, ik kom van een D5 in dezelfde Volvo, en het is een fantastisch goede motor in een schitterende auto waar de D5 een prima opvolger mee heeft.
Het zit gewoon tussen je oren dat gedacht dat je enkel met veel liter een goede performante motor kan hebben.
Test tenminste die auto eens alvorens je dit soort enge vooringenomenheid neerpent !
Lees tenminste eens goed wat hier geschreven staat alvorens je dit soort kritiek neerpent !
Ik ben 100% zeker dat er liefhebbers zijn van deze wagen die daar graag een dikkere motor zouden in zien , als je wil gaan concurreren met een RR , X5 of ML dan moet die gewoon in je gamma zitten... Ik heb zo ongeveer in een dikke 20 jaar rijden een miljoen km's achter de kiezen , daarvan een groot deel met 4 cilinder diesels maar ook al een behoorlijk deel met 6 cilinder diesels en ik ken het verschil , PK's maken daarin voor mij bitter weinig uit , en vooraleer ik het hier rond m'n oren krijg , de snelheidsboetes kan ik nog steeds op één hand tellen, ik ben geen snelheidsduivel, maar zoals ik al zei, ik ken het verschil tussen beide...Last edited by Audidriver; 25/07/2015, 23:37.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thompy Bekijk BerichtenAltijd jammer? Misschien voor sommige maar voor anderen dan weer niet dus niet altijd jammer. Ik vind dat dus echt schoon en vooral esthetisch. Met dat hout echt gewoon super mooi. Wat ik altijd jammer vind is dat mensen altijd alles jammer vinden maar het gejammer is jammer genoeg niet weg te denken uit deze jammerlijke wereld.
Toen ik mijn vorige auto in het wit bestelde, verklaarde iedereen mij ook zot. Maar ik koop dat omdat IK dat graag zie, niet om wat anderen daarvan vinden.
Niks aantrekken van de reacties dus...Last edited by Cabool; 25/07/2015, 23:45.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenEr is helemaal niks mis met een D4 , alleen zou ik hem persoonlijk niet moeten hebben punt. Ik reageer gewoon op het feit dat Thompy insinueerd dat ik enkel een 6 cilinder zou kopen voor m'n imago en ego...
Lees tenminste eens goed wat hier geschreven staat alvorens je dit soort kritiek neerpent !
Ik ben 100% zeker dat er liefhebbers zijn van deze wagen die daar graag een dikkere motor zouden in zien , als je wil gaan concurreren met een RR , X5 of ML dan moet die gewoon in je gamma zitten... Ik heb zo ongeveer in een dikke 20 jaar rijden een miljoen km's achter de kiezen , daarvan een groot deel met 4 cilinder diesels maar ook al een behoorlijk deel met 6 cilinder diesels en ik ken het verschil , PK's maken daarin voor mij bitter weinig uit , en vooraleer ik het hier rond m'n oren krijg , de snelheidsboetes kan ik nog steeds op één hand tellen, ik ben geen snelheidsduivel, maar zoals ik al zei, ik ken het verschil tussen beide...En electrisch rijdt NOG fijner, en ja.. zonder 2 pijpjes waar sommigen zo zot van worden.
Niet persoonlijk opvatten, is maar wat ik hier dikwijls lees. De uitlaten moeten dik zijn en liefst nog 2 ipv 1... heb ik nooit begrepen. Uitlaten zijn sowieso lelijk op een auto.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thompy Bekijk BerichtenVoila, de kogel is door de kerk, vandaag mijn handtekening gezet voor een Volvo XC90 D4 FWD. Na een testrit met de D5, dewelke fantastisch rijdt, was ik onmiddellijk verkocht. Het voelt allemaal zo goed aan, het interieur, de bediening, het rijgedrag, soit, gewoon alles zit goed. Ik heb hem in het zwart besteld, met zwart lederen zetels en licht houten uitvoering. Samen met het business pakket en het IntelliSafe Pro pakket zal hij ergens november - december de mijne zijn. Wat een kanjer van een auto is die XC90, hij is echt gigantisch. Het worden een paar zenuwachtige maanden nu
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk BerichtenEr is helemaal niks mis met een D4 , alleen zou ik hem persoonlijk niet moeten hebben punt. Ik reageer gewoon op het feit dat Thompy insinueerd dat ik enkel een 6 cilinder zou kopen voor m'n imago en ego...
Lees tenminste eens goed wat hier geschreven staat alvorens je dit soort kritiek neerpent !
Ik ben 100% zeker dat er liefhebbers zijn van deze wagen die daar graag een dikkere motor zouden in zien , als je wil gaan concurreren met een RR , X5 of ML dan moet die gewoon in je gamma zitten... Ik heb zo ongeveer in een dikke 20 jaar rijden een miljoen km's achter de kiezen , daarvan een groot deel met 4 cilinder diesels maar ook al een behoorlijk deel met 6 cilinder diesels en ik ken het verschil , PK's maken daarin voor mij bitter weinig uit , en vooraleer ik het hier rond m'n oren krijg , de snelheidsboetes kan ik nog steeds op één hand tellen, ik ben geen snelheidsduivel, maar zoals ik al zei, ik ken het verschil tussen beide...
Dit gevoel is dan ook evenredig zo tussen een 3.0l en een 4.2 of 5.0l bvb. en dat zit zeker niet tussen de oren. 😁
Sent from somewhere, using Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
De voornaamste redenen waarom we die grotere motoren fijner vinden is het motorgeluid, dat ze meer vermogen hebben en de manier waarop ze hun kracht ontplooien. Maar zolang de techniek blijft evolueren, auto's beter geïsoleerd worden van het echte motorgeluid, motoren geassisteerd worden met turbo's / compressors en/of elektromotoren... dan maak je jezelf iets wijs dat er geen substituut bestaat voor een zescilinder diesel.
Al eens met een Tesla gereden @Audidriver / El Greco ... ? Heb het idee dat jullie daar dol op zouden zijn, dat heeft 0 cilinders en veegt het idee-fixe over het aantal cilinders compleet van de kaart, tenminste wat de rijkarakteristieken betreft. Bedenk echter dat een T8 ook geassisteerd wordt met heel wat moderne hocus pocus. Oordeel dus pas nadat je ermee gereden hebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk BerichtenBegin je dan maar aan te passen. 6 cylinders en 'dikke' motoren is iets van de jaren 90. Nu is het downsizen tot we allemaal op een andere brandstof rijden. En ik vind die gedownsizede turbo motoren veel beter en prettiger rijden dan die 'dikke' motoren van vroeger eerlijk gezegdEn electrisch rijdt NOG fijner, en ja.. zonder 2 pijpjes waar sommigen zo zot van worden.
Niet persoonlijk opvatten, is maar wat ik hier dikwijls lees. De uitlaten moeten dik zijn en liefst nog 2 ipv 1... heb ik nooit begrepen. Uitlaten zijn sowieso lelijk op een auto.
Met de huidige verkeerswetgeving is een 1500cc 3 cilinder al overkill... Prestatiegewijs...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thompy Bekijk BerichtenVoila, de kogel is door de kerk, vandaag mijn handtekening gezet voor een Volvo XC90 D4 FWD. Na een testrit met de D5, dewelke fantastisch rijdt, was ik onmiddellijk verkocht. Het voelt allemaal zo goed aan, het interieur, de bediening, het rijgedrag, soit, gewoon alles zit goed. Ik heb hem in het zwart besteld, met zwart lederen zetels en licht houten uitvoering. Samen met het business pakket en het IntelliSafe Pro pakket zal hij ergens november - december de mijne zijn. Wat een kanjer van een auto is die XC90, hij is echt gigantisch. Het worden een paar zenuwachtige maanden nuNU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010
XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thompy Bekijk BerichtenIk ga daar niet echt mee akkoord. Ik ben blij dat er eens een wagen op de markt is met zulke afmetingen en volume maar met een degelijke, zuinige en vooral betrouwbare motor. De motor heeft zich in deze ook al bewezen en bovendien, waarom moet het altijd een 5 of 6 cilinder zijn? Ik denk dat dit eerder met het imago en ego te maken heeft dan met het rationele. Kijk, ik heb een drieliter en twee pijpjes, cool he? Meanwhile .... Ik vermoed dat dit net velen gaat aanspreken om nu wel in te stappen in dit concept.
Wat vooral telt voor mij zijn de veiligheid features, het volume, het interieur, de user experience en de looks. Of hij nu van 0 km/h naar 100km/h sprint in 6, 8 of 10 sec, hij woest gromt of uit zijn uitlaten blaft, dat maakt mij niets uit. Been there, done that, bought the T-shirt. Zolang hij maar vlot mee kan in het verkeer, hij de nodige ruimte biedt en de laatste nieuwe snufjes voorziet. En mijn inziens, biedt hij dat allemaal. Auto's gaan meer en meer autonoom beginnen rijden en met elkaar beginnen te communiceren. Wat een goede evolutie is overigens. Dus de mindset mbt de auto en het rijden daarvan gaat volledig veranderen. De opzet is om je van punt A naar punt B te brengen in de meest veilige en comfortabele omstandigheden en met alle voorzieningen die je helpen om te werken, te ontspannen of wat dan ook. Dat is de toekomst en daar teken ik graag op in. Het is waar, de fun van het autorijden gaat hier mee verloren maar bon, vooruitgang en evolutie kan je nu eenmaal toch niet tegenhouden. En het gaat veel levens redden op termijn. Want hoe je het nu draait of keert, het blijft wel een gigantische contradictie, een auto voorzien van 400PK die je in minder dan 6 sec naar 100km/h brengt maar daar tegenover wel veiligheid features implementeren die aanrijdingen en ongelukken moet vermijden. Volgens mij zijn dat toch wel twee uitersten. Soit, ik ben gelukkig met de D4. De D4 en de D5 AUT hebben overigens dezelfde aandrijvingslijn, het zijn dus exact dezelfde motoren waarbij de D5 gewoon wat gechipt is naar 225 PK. Om daar nu een paar duizend euro meer voor te gaan betalen?
Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk BerichtenBegin je dan maar aan te passen. 6 cylinders en 'dikke' motoren is iets van de jaren 90. Nu is het downsizen tot we allemaal op een andere brandstof rijden. En ik vind die gedownsizede turbo motoren veel beter en prettiger rijden dan die 'dikke' motoren van vroeger eerlijk gezegdEn electrisch rijdt NOG fijner, en ja.. zonder 2 pijpjes waar sommigen zo zot van worden.
Niet persoonlijk opvatten, is maar wat ik hier dikwijls lees. De uitlaten moeten dik zijn en liefst nog 2 ipv 1... heb ik nooit begrepen. Uitlaten zijn sowieso lelijk op een auto.
de tijden zijn aan het veranderen__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Wanneer ik onze drie wagens vergelijk kan ik niet echt zeggen dat ik blij kan worden van die downsizing trend
Onze nieuwe 116d met driecilinder dieselmotor 1.5 verbruikt maar net minder dan wat ik verbruik met mijn zware laguna coupe 2.0 dci (die, eerlijk is eerlijk, echt wel weinig gebruikt vind ik), dat scheelt pakweg een halve liter
en om dan het rijcomfort met het andere uiterste te vergelijken, met onze 235 rijd ik in 6de van onder de 60 km/u : beetje gas geven en je bent onmiddellijk vertrokken.
De 116d kan je eigenlijk niet in 6de zetten onder de 110 km/u, laat staan, proberen te versnellen op dat punt.
Persoonlijk, die 116d vind ik echt niet aangenaam rijden, dan bedoel ik niet op het feit dat hij te traag is (ik rijd met allen gewoon 90% van de tijd volgens de snelheidslimieten, dus zelfs een 114d zou voldoende zijn), gewoon op rijgemak geeft een zwaardere motor mij veel meer plezier.. Stil is ie dan weer wel dat 3cylindertje.Want je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk BerichtenWanneer ik onze drie wagens vergelijk kan ik niet echt zeggen dat ik blij kan worden van die downsizing trend
Beeld je eens het volgende in: de motor van een S2000 die geassisteerd wordt met één of meerdere elektromotoren... dat is toch een vorm van downsizing die ik wel kan smaken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDe vergelijking heeft weinig met downsizing te maken vind ik, want een 235 is evengoed het resultaat van downsizing. Waar het over gaat is dat je pakweg 10 jaar geleden nog een 3 liter zescilinder diesel nodig had om 200pk onder de kap te hebben. Nu presteren 2 liter viercilinders hetzelfde, zijn ze zuiniger wanneer je niet hun volle vermogen aanspreekt, hebben ze minder inertie en zorgen ze voor minder gewicht in de neus, ... arguably sturen ze daardoor zelfs prettiger, al betreur ik natuurlijk ook dat motorgeluid. Maar in dit soort auto denk ik niet dat dat zo'n groot gemis is.
Beeld je eens het volgende in: de motor van een S2000 die geassisteerd wordt met één of meerdere elektromotoren... dat is toch een vorm van downsizing die ik wel kan smaken.
20 jaar geleden had je een M3 E36 met een 3.2 met 321pk...nu is dat in de 235 een 326pk sterke 3.0 met turbo...klein verschil vergeleken met een 116d met 115pk waar je vroeger een 325td met 2.5 6cylinder voor nodig had in datzelfde era.
Maar ik begrijp wat je bedoelt... ik zal mijn mening nuanceren naar TE fel downsizen naar TE kleine motortjes (dat een Bentley naar een V8 gaat ipv een W12 vind ik nu persoonlijk ook niet zo een probleem, dus idd, daar volg ik je)
En ook idd, een kleinere motor met electromotor assistentie is perfect, dan zorgt de elektromotor voor het benodigde koppel, zo een S2000 hybrid mag direct komenLast edited by berengun; 26/07/2015, 16:21.Want je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichtentoch wel dowsizing van een andere orde...
20 jaar geleden had je een M3 E36 met een 3.2 met 321pk...nu is dat in de 235 een 326pk sterke 3.0 met turbo...klein verschil vergeleken met een 116d met 115pk waar je vroeger een 325td met 2.5 6cylinder voor nodig had in datzelfde era.
Maar ik begrijp wat je bedoelt... ik zal mijn mening nuanceren naar TE fel downsizen naar TE kleine motortjes (dat een Bentley naar een V8 gaat ipv een W12 vind ik nu persoonlijk ook niet zo een probleem, dus idd, daar volg ik je)
En ook idd, een kleinere motor met electromotor assistentie is perfect, dan zorgt de elektromotor voor het benodigde koppel, zo een S2000 hybrid mag direct komen'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment