Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC90 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
    De voornaamste redenen waarom we die grotere motoren fijner vinden is het motorgeluid, dat ze meer vermogen hebben en de manier waarop ze hun kracht ontplooien. Maar zolang de techniek blijft evolueren, auto's beter geïsoleerd worden van het echte motorgeluid, motoren geassisteerd worden met turbo's / compressors en/of elektromotoren... dan maak je jezelf iets wijs dat er geen substituut bestaat voor een zescilinder diesel.

Al eens met een Tesla gereden @Audidriver / El Greco ... ? Heb het idee dat jullie daar dol op zouden zijn, dat heeft 0 cilinders en veegt het idee-fixe over het aantal cilinders compleet van de kaart, tenminste wat de rijkarakteristieken betreft. Bedenk echter dat een T8 ook geassisteerd wordt met heel wat moderne hocus pocus. Oordeel dus pas nadat je ermee gereden hebt.
    Nog niet met een Tesla gereden. Cilinders interesseren mij feitelijk niet zo echt, een grotere longinhoud vind ik aangenamer en dank zij de 2 cilinders meer draait & klinkt die aangenamer.
    Maar ik ben akkoord, als je een 2.0L / 4 cilinder ter hulp komt met een elektromotor bvb zal dit de 1000cc verschil (kunnen) wegnemen.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Kan ik beamen. Niks mis met een 2.1l uit een ML-250 bvb maar eens je wat meer longinhoud hebt gehad weet je pas echt wat je mist en dan zijn cilinders feitelijk van ondergeschikt belang. Een 3.0l met 4 cilinders bestaat niet volgens mij, net als een 2.0l met zes cilinders.
      Dit gevoel is dan ook evenredig zo tussen een 3.0l en een 4.2 of 5.0l bvb. en dat zit zeker niet tussen de oren. 

Sent from somewhere, using Tapatalk.
      Ik heb twee vrienden en de ene reed met een MB S-KLASSE 2 liter-4 cylinder en de andere reed met een MB ML250.
      Ze waren tevreden van hun 4-cylinders maar kregen terug heimwee naar de 6-cylinders en .... blij dat ze nu terug zijn met hun 6-cyl..
      Ik zelf heb op de firma een nieuwe Land-Cruiser Toyota met een 3 liter -4 cylinder .... zeer goede wagen maar alstublieft vergelijk deze niet met de (Duitse) stille 6-cylinders.
      AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk Berichten
        Ik heb twee vrienden en de ene reed met een MB S-KLASSE 2 liter-4 cylinder en de andere reed met een MB ML250.
        Ze waren tevreden van hun 4-cylinders maar kregen terug heimwee naar de 6-cylinders en .... blij dat ze nu terug zijn met hun 6-cyl..
        Ik zelf heb op de firma een nieuwe Land-Cruiser Toyota met een 3 liter -4 cylinder .... zeer goede wagen maar alstublieft vergelijk deze niet met de (Duitse) stille 6-cylinders.
        3.0L en 4 cilinder? Wist niet dat dit nog bestond. Klettert dat dan niet te fel?
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• das een kwestie van isoleren he, de ml is stiller met zijn ratelende 4 pitter dan bvb een rr sport v6 vorig model

en in een lc120 is stilte niet prio nr 1...en de nieuwe 2.8 l4 zal wel weer stiller geworden zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            3.0L en 4 cilinder? Wist niet dat dit nog bestond. Klettert dat dan niet te fel?
            Vorige generatie patrol was ook zo.

Comment

• Gezien we om een steenworp van de grens werken, wat ik geïnteresseerd naar een prijs in DE en NL.
              In DE verschilt het optiebeleid wat en de prijzen liggen er iets anders, waardoor onze configuratie bruto € 3000 euro goedkoper lag.
              We krijgen er onmiddellijk 10% op het geheel.

Op dit moment zit het netto prijsverschil op € 1424 in het voordeel van Duitsland.
              Last edited by Roox; 03/08/2015, 16:15. Reden: Foute info
              Volvo V60 D3 R-design

Comment

• 1424.00 euro of 14.240 euro? Dat laatste zou veel zijn!
                Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                  1424.00 euro of 14.240 euro? Dat laatste zou veel zijn!
                  1424 euro.
                  Volvo V60 D3 R-design

Comment

• Voor wie niet graag x maanden wacht:

2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

Comment

• Ik stond net op een parking met naast me een nieuwe XC90 diesel. Ik heb nog nooit zo'n lelijk geluid gehoord aan de buitenkant. Wat een verschrikkelijk gekletter was dat?! Ik ben nogthans fan van het design dus daar ligt het niet aan.
                      Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                      • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                      • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                      • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                        Ik stond net op een parking met naast me een nieuwe XC90 diesel. Ik heb nog nooit zo'n lelijk geluid gehoord aan de buitenkant. Wat een verschrikkelijk gekletter was dat?! Ik ben nogthans fan van het design dus daar ligt het niet aan.
                        Onze xc60 klinkt ook zo slecht, wel jammer voor een merk dat lang diesels had die wel ok klonken.
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Onze xc60 klinkt ook zo slecht, wel jammer voor een merk dat lang diesels had die wel ok klonken.
                          at
                          Is dat dan de nieuwe 4cyl D3?

Een XC90 moet je niet kopen met een diesel maar met de nieuwe,sublieme 2liter turbobenzine. Wat een motor!
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                            volvo heeft 1 diesel gehad die gewoon-weg super klonk, hun eigen 5 cylinder...de vag d6 en de 2.5 tdi kun je nou toch bezwaarlijk mooi klinkende motoren noemen ok, je hoort dat het een 6 of een 5 cylinder is, dan houdt het op (de 2.0 5 cylinder (turbo)diesel en de 2.4 atmodiesel klonken ook suppergoed, bij audi)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              volvo heeft 1 diesel gehad die gewoon-weg super klonk, hun eigen 5 cylinder...de vag d6 en de 2.5 tdi kun je nou toch bezwaarlijk mooi klinkende motoren noemen ok, je hoort dat het een 6 of een 5 cylinder is, dan houdt het op (de 2.0 5 cylinder (turbo)diesel en de 2.4 atmodiesel klonken ook suppergoed, bij audi)
                              Ik zeg dan ook OK klinken 😀 maar de nieuwe d3 klinkt echt verschrikkelijk van buitenaf.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Bij de start klonk dat nooit goed, een Volvo diesel.

Maar een warme D6 (LT-blok van VW) klonk toch mooi vond ik.
                                D3 was al stiller dan de D5. en D5 was de fijnere evolutie na de VW-Audi 2.5tdi. Maar even doortrekken met die laatste als die warm stond gaf me toch ook steevast een glimlach hoor.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• gisteren op de nl-snelweg een nieuwe xc90 met een knoert van een wilk erachter tegengekomen...en dat met dus 4 cylinders

en dan nog 2 solo, typische high-end nl wagen

Comment

• Op weg naar nieuwe klanten. 👍🏼

Sent from somewhere, using Tapatalk.

Comment

• E34/ R4 toevallig?
                                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• ik vind dat de 1700d van volvo, en de 1500 dci van benz eender klinken
                                        je hoort de familie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                                          E34/ R4 toevallig?
                                          J. Kennedylaan/R4

Comment

Working...
                                          X