Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Afgelopen maandag mijn eerste lange trip naar Duitsland (Nurnberg). De auto is gewoonweg gemaakt voor lange trips, wat een zaligheid. Alle features en hebbedingetjes aangezet en maar bollen. Hij glijdt als het ware over de Duitse wegen. Er stond een strakke wind maar binnenin de wagen voel je daar amper iets van. En na 6 uur onafgebroken te rijden, zonder rugpijn of dergelijke uit de auto gestapt. Ik super tevreden ben over de Volvo XC 90. En nog maar eens, de D4 heeft echt meer dan voldoende power. Het navigatiesysteem is ook veruit het beste dat ik ooit al heb gehad? Snel, accuraat en duidelijk. Momenteel zit ik aan 6.5L/100KM.
Het verbruik daar verschiet ik ook van.
Op spritmonitor zijn het enkel D5's en die zitten rond de 8 liter.
Vorig weekend een testrit gedaan met een D5 rijdt echt subliem.
Vandaag weet ik welke prijs Caryn me kan geven op een xc90 kinetic d4 met business motion pack en metaalkleur.
Afgelopen maandag mijn eerste lange trip naar Duitsland (Nurnberg). De auto is gewoonweg gemaakt voor lange trips, wat een zaligheid. Alle features en hebbedingetjes aangezet en maar bollen. Hij glijdt als het ware over de Duitse wegen. Er stond een strakke wind maar binnenin de wagen voel je daar amper iets van. En na 6 uur onafgebroken te rijden, zonder rugpijn of dergelijke uit de auto gestapt. Ik super tevreden ben over de Volvo XC 90. En nog maar eens, de D4 heeft echt meer dan voldoende power. Het navigatiesysteem is ook veruit het beste dat ik ooit al heb gehad? Snel, accuraat en duidelijk. Momenteel zit ik aan 6.5L/100KM.
Zeer zeer mooi!👍🏼👏🏻
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Vraag me af wat zo'n T6 zou verbruiken want hoor/lees daar precies wat indianenverhalen over.
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Het verbruik daar verschiet ik ook van.
Op spritmonitor zijn het enkel D5's en die zitten rond de 8 liter.
Vorig weekend een testrit gedaan met een D5 rijdt echt subliem.
Vandaag weet ik welke prijs Caryn me kan geven op een xc90 kinetic d4 met business motion pack en metaalkleur.
Caryn cars lovendegem ? kan je al de XC90 bij hem bestellen ? ben ook benieuwd want hij heeft scherp geprijzde volvo's !
Uiteraard, maar dat is altijd zo ongeacht met welke versie je rijdt.
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Caryn cars lovendegem ? kan je al de XC90 bij hem bestellen ? ben ook benieuwd want hij heeft scherp geprijzde volvo's !
Ja inderdaad. Heb daar een paar jaar terug een S60 aan een scherpe prijs kunnen kopen.
Die xc60's die ze hebben staan zijn echt zeer goed uitgerust.
Maar een nieuwere xc90 met dan natuurlijk een pak minder opties is ook wel tempting.
Qua levering zitten ze op een 3-tal maanden.
Via de officiële Volvo Dealer zit dat een maand vroeger dus eigenlijk niet echt onoverkomelijk.
Ze hebben ook een andere mogelijkheid maar dan duurt het 5 maanden en dat is wat veel.
Ergens wel spijtig om een kaal uitgeruste xc90 te gaan kopen maar het rijdt echt totaal anders dan een xc90.
Een xc60 is toch net iets dynamischer qua feedback in bochten.
Je weet bij een xc90 wel wat de voorwielen aan het doen zijn.
Een paar bochtenwissels op een iets hoger tempo daar heeft die geen probleem mee maar een BMW Suv dat is het niet.
De vertraging in de automaat waar sommige journalisten over spreken die is er wel maar niet zo storend als in de oude 6-traps.
Even manueel de auto een verzet lager zetten en dus iets meer anticiperend rijden en je kan echt zeer vlot een tragere auto inhalen.
Ja inderdaad. Heb daar een paar jaar terug een S60 aan een scherpe prijs kunnen kopen.
Die xc60's die ze hebben staan zijn echt zeer goed uitgerust.
Maar een nieuwere xc90 met dan natuurlijk een pak minder opties is ook wel tempting.
Qua levering zitten ze op een 3-tal maanden.
Via de officiële Volvo Dealer zit dat een maand vroeger dus eigenlijk niet echt onoverkomelijk.
Ze hebben ook een andere mogelijkheid maar dan duurt het 5 maanden en dat is wat veel.
Ergens wel spijtig om een kaal uitgeruste xc90 te gaan kopen maar het rijdt echt totaal anders dan een xc90.
Een xc60 is toch net iets dynamischer qua feedback in bochten.
Je weet bij een xc90 wel wat de voorwielen aan het doen zijn.
Een paar bochtenwissels op een iets hoger tempo daar heeft die geen probleem mee maar een BMW Suv dat is het niet.
De vertraging in de automaat waar sommige journalisten over spreken die is er wel maar niet zo storend als in de oude 6-traps.
Even manueel de auto een verzet lager zetten en dus iets meer anticiperend rijden en je kan echt zeer vlot een tragere auto inhalen.
Ben heel verzot op de nieuwe XC90, al is hij wel prijzig maar eigenlijk ook niet als je kijkt wat je dan allemaal hebt voor die prijs.
reed heel aangenaam, is wel een hele grote wagen. maar mijn budget laat het voorlopig niet toe en daarbij, wil nog geen afscheid nemen van mijn XC60 die net 5 jaar is geworden. Is nog een 5-cilinder en rijdt echt héél aangenaam. Dus ga daar nog enkele jaren blijven mee rijden totdat alle volvo modellen vernieuwd zijn en dan kan ik keuze maken. Ik wil ook nooit een splinternieuw model kopen, wacht liever minstens een jaar totdat de kleine kinderziekten er dan wat uit zijn.
Gisteren de prijs binnengekregen en op dit moment kunnen ze niet echt veel beter dan de fleetkorting.
Ergens wel spijtig maar het zal dan een xc60 worden.
Budgettair kan het wel maar het is op dit moment echt wel veel geld voor 30cm extra volvo.
Gisteren de prijs binnengekregen en op dit moment kunnen ze niet echt veel beter dan de fleetkorting.
Ergens wel spijtig maar het zal dan een xc60 worden.
Budgettair kan het wel maar het is op dit moment echt wel veel geld voor 30cm extra volvo.
oei, is dan idd tegenvaller. maar een xc60 is toch geen straf om mee te rijden denk ik dan !
vraag me wel af of zijn XC60's splinternieuw zijn, af fabriek; of zouden ze toch ergens al in europa enkele kilometers gereden hebben ?
Dat zijn ofwel nieuwe wagens ofwel wagens met daginschrijving.
Heb de laatste tijd nog andere garages bezocht die parallelle import doen.
En zo wel het een en het ander te weten gekomen.
In die Oost-Europese landen worden zo door Zweden auto's door het strot geduwd die ze moeten afnemen om een korting te kunnen blijven genieten op al hun wagens.
Dus dan bestellen ze een vrachtwagen auto's met allemaal dezelfde opties die ze op hun beurt dan doorverkopen.
Omdat sommige auto's een daginschrijving hebben gehad tellen ze mee in de verkoop van die landen.
Eigenlijk dezelfde manier waarop cardoen/dex werken.
Duitsland heb ik ook al bekeken en de prijs ligt daar inderdaad 2000 euro goedkoper.
De vanaf prijs ligt daar op +- 44K bij sommige bestelacties.
Dat zijn auto's die in één grote aankoop gebundeld worden waardoor er grote kortingen mogelijk zijn.
Wel soms tot 8 maanden wachten
Het is vooral de korte termijn waarop ik een auto wil die daarin meespeelt.
Als ik inderdaad 5 maanden kan wachten dan scheelt het een pak.
Binnen een maand of 5 à 6 zullen er wel meer xc90's voor een lagere prijs op de markt komen.
Zo, vandaag de auto gaan ophalen. Ik was vergeten hoe groot hij eigenlijk is. Na een deskundige rondleiding en uitleg van de verkoper kon ik eindelijk de baan op. Mijn vrees over de D4 met 190pk was onterecht, wat rijdt die vlot en goed. Ok, het is absoluut geen racewagen maar hij komt toch goed uit de voeten. En dat interieur, ja wadde. Het is wel even zoeken in het begin, zeker met het iPad achtige scherm. Maar éénmaal je het door hebt, super praktisch. Ik heb de adaptive cruise controle ook getest en het is toch een gewaarwording, zo zonder stuur in de handen en voet op de remmen op de snelweg rijden. Je hebt toch nogal snel de handeling om zelf bij te sturen of te remmen. Maar als je het systeem gewoon zijn werk laat doen, rij je dus gewoon mee met het verkeer. Binnen één rijvak weliswaar (automatisch veranderen van rijvak is voor de volgende versie). Hij 8 traps automaat doet goed zijn werk mits een klein turbo gat maar dat is te verwaarlozen. Zetels zitten subliem, de koffer is een balzaal en handig, kortom, ik ben een gelukkig man.
Moa... bij ACG zeiden ze gisteren dat de D4 nog op komst is...
Heb je de FWD of AWD D4 gekozen?
De FWD D4. Ik heb daarvoor een BMW X3 xDrive gehad en op die vier jaar misschien een paar keer echt 4x4 nodig gehad. Allee, nodig. Op het strand eens gaan zo doen en op skivakantie. Dus ik zag de meerwaarde er niet direct meer van. Daarnaast, door de FWD te nemen, bespaar je ook redelijk wat gewicht. en dat merk je. Zoals eerder al aangegeven, zit in nu op 6.5L/100km. Wat ik echt wel straf vind. Ik heb de D4 einde juli besteld, was geen probleem. Na drie maanden stond hij al op mijn oprit Soms verdenk ik dat Volvo er toch stiekem een D5 motor heeft ingestoken want hij voorziet echt wel wat power.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment