Vorige maand liet Toyota al de snoet van de vernieuwde Yaris zien. Vandaag krijgen we meer informatie over de gefacelifte Japanner die medio september in de showrooms zal verschijnen.
In april kregen we mondjesmaat wat informatie van de gefacelifte Yaris binnen. De compacte Toyota, die sinds 2011 z'n kilometers over het asfalt maakt, kreeg een front mee dat meer in lijn is met het gelaat van de nieuwe Aygo. Toyota meldde dat ook de achterkant op de schop ging en het interieur opnieuw zou worden vormgegeven. Beeldmateriaal bleef ons onthouden, tot vandaag.
We zien een bilpartij met een nieuw ontworpen bumper, waarin een 'diffuser' is verwerkt. Aan weerszijden van de achterzijde komen we nieuwe, van led-verlichting voorziene lichtunits tegen. Ook de hybrideversies krijgen deze set mee, het is dus gedaan met de afwijkende achterlichtunits voor deze uitvoeringen.
Voor het interieur heeft Toyota nieuwe kleurencombinaties beschikbaar gesteld. Het bovenste instrumentenpaneel is wat ranker vormgegeven, hetzelfde geldt voor de deurpanelen. De middenconsole is met 2,3 centimeter verhoogd zodat er een kortere versnellingspook gebruikt kan worden. Eveneens nieuw is het Touch 2-multimediasysteem met touchscreen. Op de optielijst staan elektrisch inklapbare zijspiegels en nieuw ontworpen 15- en 16-inch lichtmetalen wielen.
Nieuwe torsieassen en aangepaste schokdempers moeten de Yaris zowel dynamischer als comfortabeler maken. Bovendien moet het ín de Toyota stukken stiller en meer trillingvrij zijn dankzij een verbeterde isolatie en aanpassingen in de motorblokken.
Onder de kap komt onder andere een nieuwe 1.0 driecilinder te liggen die slechts 99 gram CO2 per gereden kilometer uitblaast. Wie er een start/stop-systeem bij bestelt, krijgt een Yaris die het op 95 gram houdt.
Medio september staat de vernieuwde Yaris in de showrooms.
Bron: Autoweek
In april kregen we mondjesmaat wat informatie van de gefacelifte Yaris binnen. De compacte Toyota, die sinds 2011 z'n kilometers over het asfalt maakt, kreeg een front mee dat meer in lijn is met het gelaat van de nieuwe Aygo. Toyota meldde dat ook de achterkant op de schop ging en het interieur opnieuw zou worden vormgegeven. Beeldmateriaal bleef ons onthouden, tot vandaag.
We zien een bilpartij met een nieuw ontworpen bumper, waarin een 'diffuser' is verwerkt. Aan weerszijden van de achterzijde komen we nieuwe, van led-verlichting voorziene lichtunits tegen. Ook de hybrideversies krijgen deze set mee, het is dus gedaan met de afwijkende achterlichtunits voor deze uitvoeringen.
Voor het interieur heeft Toyota nieuwe kleurencombinaties beschikbaar gesteld. Het bovenste instrumentenpaneel is wat ranker vormgegeven, hetzelfde geldt voor de deurpanelen. De middenconsole is met 2,3 centimeter verhoogd zodat er een kortere versnellingspook gebruikt kan worden. Eveneens nieuw is het Touch 2-multimediasysteem met touchscreen. Op de optielijst staan elektrisch inklapbare zijspiegels en nieuw ontworpen 15- en 16-inch lichtmetalen wielen.
Nieuwe torsieassen en aangepaste schokdempers moeten de Yaris zowel dynamischer als comfortabeler maken. Bovendien moet het ín de Toyota stukken stiller en meer trillingvrij zijn dankzij een verbeterde isolatie en aanpassingen in de motorblokken.
Onder de kap komt onder andere een nieuwe 1.0 driecilinder te liggen die slechts 99 gram CO2 per gereden kilometer uitblaast. Wie er een start/stop-systeem bij bestelt, krijgt een Yaris die het op 95 gram houdt.
Medio september staat de vernieuwde Yaris in de showrooms.
Bron: Autoweek
Comment