Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Yaris (Facelift)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Toyota Yaris (Facelift)

    Vorige maand liet Toyota al de snoet van de vernieuwde Yaris zien. Vandaag krijgen we meer informatie over de gefacelifte Japanner die medio september in de showrooms zal verschijnen.

    In april kregen we mondjesmaat wat informatie van de gefacelifte Yaris binnen. De compacte Toyota, die sinds 2011 z'n kilometers over het asfalt maakt, kreeg een front mee dat meer in lijn is met het gelaat van de nieuwe Aygo. Toyota meldde dat ook de achterkant op de schop ging en het interieur opnieuw zou worden vormgegeven. Beeldmateriaal bleef ons onthouden, tot vandaag.
    We zien een bilpartij met een nieuw ontworpen bumper, waarin een 'diffuser' is verwerkt. Aan weerszijden van de achterzijde komen we nieuwe, van led-verlichting voorziene lichtunits tegen. Ook de hybrideversies krijgen deze set mee, het is dus gedaan met de afwijkende achterlichtunits voor deze uitvoeringen.
    Voor het interieur heeft Toyota nieuwe kleurencombinaties beschikbaar gesteld. Het bovenste instrumentenpaneel is wat ranker vormgegeven, hetzelfde geldt voor de deurpanelen. De middenconsole is met 2,3 centimeter verhoogd zodat er een kortere versnellingspook gebruikt kan worden. Eveneens nieuw is het Touch 2-multimediasysteem met touchscreen. Op de optielijst staan elektrisch inklapbare zijspiegels en nieuw ontworpen 15- en 16-inch lichtmetalen wielen.
    Nieuwe torsieassen en aangepaste schokdempers moeten de Yaris zowel dynamischer als comfortabeler maken. Bovendien moet het ín de Toyota stukken stiller en meer trillingvrij zijn dankzij een verbeterde isolatie en aanpassingen in de motorblokken.
    Onder de kap komt onder andere een nieuwe 1.0 driecilinder te liggen die slechts 99 gram CO2 per gereden kilometer uitblaast. Wie er een start/stop-systeem bij bestelt, krijgt een Yaris die het op 95 gram houdt.
    Medio september staat de vernieuwde Yaris in de showrooms.

    Bron: Autoweek





    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2




    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3




      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4




        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6




            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7




              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8




                Bron: [www.autoblog.it]
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Volgens mij gestyled naar een katvis. In dit segment zijn er echter mooiere Europese alternatieven. Hij zal het moeilijk hebben.

                  Comment


                  • #10
                    Die achterlichten zijn wel een pak mooier vormgegeven. De rest vind ik maar zozo, even zien wat het geeft als ik hem in het echt kan bekijken.

                    Comment


                    • #11
                      Gereden: Toyota Yaris

                      Tot op heden was de Toyota Yaris de grijze muis van het B-segment, maar door hem te voorzien van de opvallende snuit die ook de Aygo draagt, proberen de Japanners hem wat meer voor het voetlicht te brengen. Is die agressieve snuit uiterlijk vertoon of is hij ook echt dynamischer geworden?


                      Als je de opgefriste Yaris van voren bekijkt, lijkt het alsof we hier te maken met een compleet nieuw model in plaats van een facelift. De Japanners hebben bij deze opfrisbeurt dan ook geen half werk geleverd. De anonieme neus maakte plaats voor een neus met stijlkenmerken van de nieuwe Aygo, waarbij er nu een soort X-vorm in de voorzijde lijkt te zitten.
                      Hoewel het uiterlijk suggereert dat dit een dynamisch rijdende auto is, is de Yaris nog altijd hoofdzakelijk gericht op comfort. Zo is de elektrische stuurbekrachtiging verbeterd, maar veel feedback van de voorwielen krijg je niet. Wel werkt de besturing licht en nauwkeurig. De Hybrid waarmee we de eerste meters maken, is met zijn standaard automaat vooral een goedmoedige kilometervreter.
                      Het onderstel werd bij de facelift flink onderhanden genomen, met onder andere een stijvere torsiestang achter en anders afgestelde veren en dempers. Dit moet voor meer rijcomfort en een dynamischer rijgedrag zorgen. De missie is ten dele geslaagd, want hoewel het veercomfort duidelijk is verbeterd ten opzichte van de huidige Yaris, wordt het onderstel bij grotere oneffenheden wat onrustig.

                      Opvallend stil
                      Jammer dat de verbeterde geluidsisolatie niet kan verhullen dat de 1,5-litermotor van de Hybrid waarmee we op pad zijn nadrukkelijk van zich laat horen als je het gaspedaal wat dieper intrapt, met dank aan de CVT. De bijbehorende versnelling valt vervolgens wat tegen. Traag is hij niet met zijn systeemvermogen van 100 pk, maar echt enthousiast doet-ie evenmin aan. Op constante snelheid is hij daarentegen opvallend stil, ook het windgeruis blijft zelfs op hoge snelheid keurig op de achtergrond. Ook de samenwerking tussen de elektro- en de benzinemotor verloopt opvallend soepel.
                      Als we even later overstappen in de 1.3 viercilinder, vragen we onszelf af waar de geclaimde 99 pk’s zijn gebleven. Je moet echt aandringen om hem lekker te laten presteren en dan brengt hij een geluid voort dat verre van prettig is. De prestaties zijn op zich best voor elkaar, maar echt zin lijkt deze motor er niet in te hebben.
                      Dat geldt gek genoeg wel voor de basismotorisering, de 69 pk sterke driecilinder eenliter. Eenmaal boven de 2.500 tpm begint hij er verrassend gretig aan te sleuren, het is alleen wel jammer dat de puf er boven de 4.000 tpm alweer uit is. De powerband is dus nogal smal, maar de Yaris kan met deze motor beter uit de voeten dan de specificaties doen vermoeden. Wel ontgaat het je geen moment dat er drie cilinders hard aan het werk zijn om de boel op stoom te houden, wat raffinement betreft is dit geen topper.
                      De Yaris is ondanks zijn jeugdige uiterlijk vooral bedoeld voor mensen die comfort, ruimte en gemak hoger op de prioriteitenlijst hebben staan dan dynamiek en prestaties.





                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12




                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13


                          Rij-impressie: [autovandaag.nl]
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #14




                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Toyota reportedly planning hot Yaris with 235 bhp.



                              Comment


                              • #16
                                2de facelift,

                                Toyota heeft zojuist de grondig gefacelifte Yaris naar voren geschoven.

                                Medio januari trok Toyota met gepaste bombarie het doek van de Yaris WRC, een 210 pk sterke variant van de Yaris waarmee Toyota na jarenlange afwezigheid in het segment van de compacte spierbundels weer ruimte maakt voor krachtmetingen. Het model was naast behoorlijk potent ook nog eens voorzien van een vernieuwde koets. Later dook in Japan de Vitz, de Japanse versie van de Europese Yaris, op met dezelfde buitenzijde. Nu is ook de gehele Yaris-familie van de nieuwe verpakking voorzien.

                                De huidige Yaris is in de basis sinds 2011 in de showrooms te vinden en de compacte Toyota ging in 2014 al onder het mes. Toyota is van mening dat de Yaris in grondig opgefriste vorm best nog even mee mag en voorziet de hatchback van meer dan alleen een aangepast exterieur met nieuwe verlichting aan zowel voor- als achterzijde en een nieuwe grille.

                                Zo behoort Toyota Safety Sense, een pakket met actieve veiligheidssystemen, voortaan tot de standaarduitrusting. Dat betekent dat er voor zaken als Autonomous Emergency Braking, Lane Departure Warning, Automatic High Beam en Road Sign Assist niet meer bijbetaald hoeft te worden.

                                Op de motorenlijst plaatst Toyota een nieuwe 111 pk en 136 Nm sterke 1,5-liter VVT-iE viercilinder benzinemotor, een blok dat de 1.3 VVT-i vervangt. De vierpitter moet tot 12 procent zuiniger zijn terwijl hij zo'n 10 procent meer kracht levert. Uiteraard blijft de Yaris leverbaar als Hybrid, een variant die door aanpassingen aan de motorsteunen en dempers minder geluid maakt. Toyota zegt ook de besturing van de Yaris onder handen genomen te hebben.

                                Ook in het interieur heeft Toyota wijzigingen doorgevoerd. Er zijn volgens het merk betere materialen toegepast en in het instrumentenpaneel vinden we voortaan een 4,2-inch metend kleurendisplay dat rijgegevens kan weergeven. Het stuurwiel is voortaan voorzien van pianolakzwarte accenten. Verder nemen we nieuwe ventilatieroosters en een herziene layout van het multimediascherm waar.

                                Nieuw is de Yaris Bi-tone, een uitvoering met een zwart gelakt dak en zwartkleurige raamstijlen. Ook een deel van het front is in het zwart uitgevoerd. In het interieur moet de kleur van het exterieur terugkeren, denk aan een combinatie van blauw en zwart of grijs met brons en zwart. Ook nieuw zijn de uitrustingsniveaus Executive en Premium.














                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  two tone (zwart dak en raamstijlen) is duidelijk a la mode ...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eerder al liet Toyota weten na jarenlange afwezigheid terug te keren in het segment van de hothatches. Het is deze GRMN-versie van de vernieuwde Yaris die het voortouw neemt, waarbij GRMN staat voor Gazoo Racing Master of Nürburgring.

                                    Toyota geeft de Yaris GRMN een 1,8-liter grote viercilinder met supercharger mee, een blok dat meer dan 210 pk levert. Schakelen gaat met een handgeschakelde zesbak. Toyota belooft dat de op WRC-avonturen geïnspireerde Yaris GRMN als beste in zijn segment scoort als het gaat om de sprint vanuit stilstand naar 100 km/h. Ook tussensprintjes van 80 naar 120 km/h moeten in de vierde en vijfde versnelling eerder achter de rug zijn dan die van de rivalen.

                                    Toyota geeft de GRMN uiteraard een aangepast onderstel mee, maar monteert ook een sperdifferentieel én een aangepast remsysteem onder de Yaris. 17-inch lichtmetaal van BBS en sportstriping zorgen samen met opvallende spoilers en een centraal geplaatste uitlaatpijp voor een stoerdere uitstraling. In het interieur schroeft Toyota een met leer bedekt stuurwiel uit de GT86. Begin 2018 maakt de Yaris GRMN zijn opwachting in de showrooms.











                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      bestaat de gewone yaris eigenlijk als driedeurs ?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                        bestaat de gewone yaris eigenlijk als driedeurs ?
                                        Volgens 'toyota.be' toch

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X