Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Edge

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ford Edge

Ford heeft de splinternieuwe Edge onthuld. De SUV komt boven de Kuga in het gamma en zal medio 2015 zijn weg naar de Nederlandse showrooms vinden. Na de EcoSport en Kuga (die op sommige markten Escape heet) is het de derde SUV die dankzij de ‘One Ford’-strategie de oversteek maakt naar ons continent.

De Ford-familie heeft er een nieuwe wereldburger bij; de Edge. De SUV completeert daarmee Ford’s SUV-aanbod voor Europa, dat momenteel bestaat uit de EcoSport en de Kuga. In de Verenigde Staten verkoopt Ford overigens de huidige Ford Edge al sinds 2007.

De 4,81 meter lange Edge wordt geleverd met twee versies van de 2,0-liter Duratorq TDCi-diesel. De eerste heeft 177 pk en is gekoppeld aan een handbediende zesbak. De tweede heeft een vermogen van 207 pk, en die gaat vergezeld van een PowerShift-automaat met zes verzetten, die ook met schakelflippers valt te bedienen.

De 177 pk-versie levert een koppel van 400 Nm en stoot 149 gram CO2 per kilometer uit. De versie met 207 pk levert 450 Nm koppel en is verantwoordelijk voor 159 gram CO2 per kilometer. Benzinemotoren staan (voorlopig) niet op de planning.

Nieuwe technologieën
    Met de komst van de Edge gaan we onder andere voor het eerst kennismaken met het nieuwe ‘Adaptive Steering’ dat Ford heeft ontwikkeld. Daarnaast zal in de SUV Fords ‘Active Noise Cancellation’ voor het eerst in Europa beschikbaar zijn. Het systeem genereert geluidsgolven die het motorgeluid dat binnenin de auto is te horen, tegengaan. Dit uiteraard ter verhoging van het comfort. Verder zien we onder andere het ‘Intelligent All Wheel Drive’- systeem, verkeersbordenherkenning en SYNC 2 terug in de Edge.

Ford heeft de Edge naar eigen zeggen 'van de grond af ontworpen om te voldoen aan de kwaliteitseisen die Europa aan auto’s stelt'. Welk prijskaartje dat tot gevolg heeft, is nog niet bekend. Wel gaf men bij Ford te kennen dat de Edge - enigszins gechargeerd - 'Audi Q7-ruimte voor een Q5-prijs' gaat bieden. Ook de Volvo XC60 wordt als concurrent gezien.
    Ford verwacht de Edge, die alleen als vijfzitter leverbaar is, halverwege volgend jaar in de Europese showrooms te hebben.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Ziet er niet slecht uit.
        Eindelijk een voldoende groot infotainment scherm en een opgeruimd dashboard bij Ford

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
          Ziet er niet slecht uit.
          Eindelijk een voldoende groot infotainment scherm en een opgeruimd dashboard bij Ford
          Eindelijk is dat lelijke dashboard weg.
          Een beetje een Evogue look ook, niet slecht op foto.
          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik vind 'm prachtig, goed werk van Ford, het tegenovergestelde van de lelijke EcoSport.

Comment

Idd een hele verbetering dat interieur. Weg met dat Battlestar Galactica gedoe en eindelijk iets straks en overzichtelijk.

Comment

De eerste van hun world cars die echt geslaagd is. Hij diet niet echt Europees aan, maar dat hoeft zeker geen nadeel te zijn.
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Vraag is wat dat moois moet kosten...

Comment

Q7 ruimte voor de prijs van een Q5. Dus ff kijken op de site van Audi en ge weet ongeveer wat deze gaat kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                      Hij diet niet echt Europees aan, maar dat hoeft zeker geen nadeel te zijn.
                      Ik vind dat juist een pluspunt.

E30SHOP.be
                      - Alles voor uw BMW E30.
                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Comment

Comment

Comment

Maar is Europa ook klaar voor de Edge?
                              Eindelijk, omdat de concept al in 2013 klaar was, terwijl Amerika de Edge vorig jaar al kon rijden. Volgens Ford is de Edge het derde hoofdstuk van het uitbreidingsplan van het Europeese SUV-assortiment. Dus. Volgens ons is het de tweede generatie van een op-en-top Amerikaanse SUV die het merk met enige subtiele verschillen nu ook in Europa wil slijten. Deze Edge moet helpen om het streven te halen om in 2016 200.000 SUV’s te verkopen in Europa, twee keer zoveel als in 2013. De Kuga en de Ecosport zijn overigens de eerste twee hoofdstukken, mocht je bij het begin willen beginnen.
                              Voorlopig kun je alleen dieselen in de Europese Edge en wel met een 2.0 Duratorq met naar keuze 180 of 210 pk. Die eerste is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, de krachtigste van de twee doet het met een automaat met eveneens zes verzetten. Het verbruik bedraagt in beide gevallen 5.7l/100km, wat neer komt op 149 gram CO2 per kilometer.
                              Standaard beschikt de Edge over AWD, waarbij het volledige koppel kan worden geleverd op één van de assen. Onder normale omstandigheden zal de Edge dan ook vooral een voorwielaandrijver zijn, maar mocht het nodig zijn dan kunnen ook alle aandrijfkrachten naar de achterwielen. Een akoestische voorruit en antigeluid om motorlawaai tegen te gaan zijn standaard, dus het beloofd een stille boel te worden aan boord. Productie begint eind van dit jaar.
                              http://www.autoblog.nl/nieuws/ford-edge-eindelijk-klaar-voor-europa-80275

Comment

FACELIFT VOOR FORD EDGE

OOK ALS VOLWAARDIGE ST!

Begin 2016 bracht Ford in Europa de Edge op de markt. In de Verenigde Staten kennen ze de auto al wat langer. Tijd voor een facelift!

Ford schaaft de scherpe hoeken van het Edge-ontwerp en geeft de auto een agressief ogend front met nieuwe full-ledkoplampen, een nieuwe grille, nieuwe bumpers en een nieuwe, meer gewelfde motorkap. Aan de achterzijde zijn de aanpassingen kleiner. Naast andere bumpers monteert Ford een zwarte strip onder aan de achterruit. Voorheen was hier een doorlopende lichtbalk zichtbaar.

Op de Amerikaanse markt levert Ford een 254 pk sterke 2,0-liter viercilinder, een blok dat er een paar pk's op vooruit is gegaan. Schakelen in die variant gaat nu door middel van een acht- in plaats van een zestrapsautomaat. Interessanter is de toevoeging van een volwaardige ST-uitvoering. De Edge ST heeft een 2,7-liter biturbo-V6 in het vooronder die 320 pk en 475 Nm levert. De krachtbron is gekoppeld aan een achttrapsautomaat. De auto krijgt uiteraard een straffer onderstel en krijgt sportiever bumperwerk aangemeten. Vierwielaandrijving is standaard op de Edge ST.

In Nederland is de huidige Edge alleen met een 2.0 TDCi met 180 of 210 pk te krijgen. Of deze ST ook naar ons land komt, valt nog te bezien.

Tijdens de NAIAS in Detroit beleeft de auto volgende week zijn publieksdebuut.

Comment

Prachtige SUV. Alleen jammer van dat plastiekerige Ford dashboard

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                    Prachtige SUV. Alleen jammer van dat plastiekerige Ford dashboard
                                    En nog maar te zwijgen over de CO² Alhouwel die wss zeer laag is voor US normen

Comment

Comment

Comment

Working...
                                        X