Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Mirai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Toyota Mirai

    On sale before April 2015 in Japan

    Toyota has released the first images with the production body of next year’s fuel cell vehicle (FCV).

    Sporting a rather questionable design derived from the concept, Toyota's first ever mass produced hydrogen-powered fuel cell vehicle is set to go on sale in Japan before April 2015 while Europe and North America will get it starting next summer. At home it will cost approximately 7M yen (about 68,700 USD / 50,450 EUR / 40,500 GBP) and will be available at Toyota and Toyopet dealerships but only in the regions where a hydrogen refueling infrastructure is under development.
    The front fascia is not that bad with those slender headlights which appear to boast LED technology along with vertical daytime running lights installed within a huge front bumper with a big lower grille and equally large intakes. The alloy wheels could be a tad bigger while the sloped roofline doesn't blend with the rear end where there's a pair of droopy-looking taillights together with a red bar that runs across the rear's width and incorporates the reverse lights. There's also a red triangle which probably serves as the fog light.
    Toyota previously stated the 2015 FCV (name not final) will be able to perform the 0-62 mph (0-100 km/h) in a rather decent 10 seconds and will offer a maximum range of around 300 miles (482 km). Once the fuel is depleted, a complete fill will take only around three minutes which isn't half bad.

    Bron: worldcarfans

    Productieversie van de FCV Concept, de waterstofauto FCV. Het is na de Honda FCX Clarity en Hyundai ix35 Fuel Cell de derde waterstofauto die in productie gaat:





    Last edited by Jocar; 25/06/2014, 19:52.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2




    Lengte × breedte × hoogte: 4870 × 1810 × 1535 mm
    Wielbasis: 2780 mm

    Bron: [car.watch.impress.co.jp]
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      Toyota heeft net de eerste productierijpe brandstofcelauto onthuld: de Fuel Cell Sedan. In april 2015 kunnen Japanse klanten hem het eerst kopen, Europa en de VS moeten tot volgend jaar zomer wachten. Overigens zal dat alleen zijn in gebieden waar je nog enigszins kunt spreken van een waterstofinfrastructuur.

      Net als bij de eerste hybride van het merk, de Prius die in 1997 in Japan op de markt kwam, kiest Toyota ervoor om de eerste brandstofcelauto een nogal futuristisch uiterlijk te geven. Foto’s van de binnenkant geeft Toyota nog niet vrij, maar het sedannetje dat nu nog Fuel Cell Sedan heet, is duidelijk anders dan anders.
      Met de productie van de Fuel Cell Sedan komt een eind aan twintig jaar testwerk met waterstofauto’s. Toyota geeft nog geen gegevens over het vermogen of de prestaties vrij, wel belooft de fabrikant een actieradius die overeenkomt met die van vergelijkbare benzineauto's. Ook zal het tanken bij een waterstofstation ongeveer evenveel tijd in beslag nemen als het volgooien van een tank benzine.
      Bij auto’s die op waterstof rijden, wordt elektriciteit opgewekt door middel van een chemische reactie tussen waterstof en zuurstof. Met zijn eigen energiecentrale aan boord stoot de Fuel Cell Sedan uiteindelijk alleen waterdamp uit.

      Bron: Autoweek
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        Eikes, wa een lelijk ding.

        Dan liever de Hyundai.

        Comment


        • #5
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6
            Juist op tijd een emmer kunnen pakken.

            Comment


            • #7




              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8






                Bron + meer foto's: [car.watch.impress.co.jp]
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door bartdekerf Bekijk Berichten
                  [ATTACH=CONFIG]105244[/ATTACH]

                  (gisteren genomen op RING BXL)

                  http://www.toyota-global.com/innovat...lcell_vehicle/



                  Mooie spot!
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    Nog een paar pics van de gecamoufleerde Europese versie,





                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11




                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        De Fuel Cell Sedan moet op waterstofgebied voor Toyota hetzelfde gaan betekenen als de de Prius voor het hybride-concept. De waterstofauto - waarvan aanvankelijk gedacht werd dat hij Mirai zou gaan heten - is in slechts drie minuten volledig vol te tanken.
                        De innovatieve nieuweling beschikt over twee brandstoftanks die, net als de batterij en de waterstofcel, in de bodem van de auto zijn weggewerkt. Zo blijft het zwaartepunt laag en blijft het passagierscompartiment zo ruim mogelijk. Verdere technische gegevens over de eerste waterstofauto blijven ons nog even onthouden.
                        In de zomer van 2015 worden de eerste exemplaren uitgeleverd in Europese regio's waar een geschikt waterstof-netwerk bestaat, of waar in een dergelijke infrastructuur wordt geïnvesteerd.
                        De Fuel Cell Sedan past prima in de langetermijnvisie van Toyota, een visie die als Towards Zero Emission door het leven gaat.





                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • #13
                          het zoveelste lelijke hok van Toyota... dat die mannen dat zelf niet zien

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            het zoveelste lelijke hok van Toyota... dat die mannen dat zelf niet zien
                            Misschien een nadeel van spleetogen?

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                              Misschien een nadeel van spleetogen?
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Toyota zou na de Prius destijds weleens voor een nieuwe revolutie in autoland kunnen zorgen, met deze auto die slechts water uitstoot.

                                Toyota leurt al een tijdje met hun FCV Concept, een auto die op waterstof loopt en dus letterlijk water uitpoept. Vooruitstrevende techniek, maar we zullen er hier voorlopig niet van kunnen profiteren. Het ding wordt namelijk vanaf 2015 gebouwd, maar komt vooralsnog niet naar Nederland. De benodigde infrastructuur is hier namelijk nog niet op orde, en het lijkt erop dat het nog wel even duurt eer het zover is.
                                Naar verluidt heeft het ding een actieradius van 500 kilometer en dat na een tankbeurtje van slechts 3 minuten. Het moge dan ook duidelijk zijn dat er flinke voordelen kleven aan het waterstofconcept, zowel ten opzichte van hybride- als elektrische auto’s. De styling is minstens even futuristisch te noemen als de techniek onder de kap. Vooral het verhoogde kontje springt in het oog, evenals de blauwe lak natuurlijk.





                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  Niet racistisch bedoeld é...

                                  Comment


                                  • #18




                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19




                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        Het probleem is dan weer, dat het "maken" van waterstof een zeer energie intensief procédé is. Maar absoluut knap dat er andere bronnen worden aangeboord in de automobiel sector!
                                        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                                        2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                                        Comment

                                        Working...
                                        X