Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota Mirai

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Tesla en Fisker bewijzen dat niet elke revolutionaire auto een lelijk ding hoeft te zijn.
    En in elk geval zullen die een kleiner ontwikkelingsbudget gehad hebben.

Comment

Ik denk niet dat je die over dezelfde kam kan scheren. Een tesla is iets leuks, maar haalt voor mij meer blinggehalte dan ware revolutie.
      Uiteraard kunnen ze het goed verkopen.

Nu moet je mij eens gaan uitleggen wat er mis is met het feit dat toyota zijn mirai afstemd op de markt waar hij voor bedoelt is.
      Of denk je dat wij, dommeriken, klaar zijn voor dergelijke wagen? Waarom zouden ze die 1e goede designer opzoeken om geeb return te halen.
      De dag dat het voor hen interessant is om hier in massa aan te bieden, zal er heel wat ander design op tafel gegooid worden. Net zoals de evolutie was bij hun hybrides over de laatste wat...15j?

Een Tesla is een mooie wagen, maar is er gekomen als antwoord op een stijgende vraag...afgestemd op de noden van het volk.

De mirai is iets compleet anders, dergelijke wagens duwen de markt in een bepaalde richting. Toyota is een pionier op dat vlak en dan denk ik dat europees design nu eenmaal niet op nr 1 van die mannen hun lijstje staat.

Maar blijf er maar mooi in geloven.

Comment

Niet akkoord...

tesla is wel een revolutie, omdat een compleet nieuwe fabrikant er in slaagt om op korte tijd zo veel autos te bouwen die cht nieuw en verschillend zijn.
        Of ken jij een andere electrische auto die zo ver geraakt en dergelijke prestaties levert, en tegelijk zo veel luxe en plaats biedt?

De Prius mag dan al 15 jaar op de markt zijn, die is ook lelijk.
        En kijk naar die andere modellen van Toyota... De Aygo, de IQ, de PicNic, de avensis, de Previa.
        Allemaal bij de lelijksten in hun klasse.
        Zelfs Ford en Opel besteden meer aandacht aan hun design. (Voor sommige modellen toch)

Comment

Ik laat het erbij...theeft niet echt zin.

Comment

De orderboeken van de Toyota Mirai zijn in Japan pas net geopend, maar nu al zijn er veel meer orders dan verwacht.

Toyota's eerste waterstofauto is in het thuisland als sinds 15 december 2014 te bestellen en inmiddels zijn we een maand verder. Toyota had verwacht dat het eind dit jaar zo'n 400 stuks zou verkopen. Wat blijkt? In de eerste verkoopmaand zijn al 1.500 bestellingen geplaatst.
            Van de orders zou zo'n 60 procent afkomstig zijn van overheidsinstanties en grote bedrijven. De rest is besteld door particulieren. Toyota voorziet helaas wel langere wachttijden door de grote vraag.
            De Mirai - die in dezelfde fabriek wordt gemaakt als ooit de legendarische Lexus LFA - beschikt over een elektromotor die 155 pk en 335 Nm levert. Uiteraard maakt hij gebruik van brandstofceltechniek. De Mirai moet - zoals de Prius dat voor hybride-auto's deed - langzaamaan de waterstofauto groot gaan maken.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Toyotas Mirai blijkt een groter succes dan vooraf gedacht werd. In Japan is de productie inmiddels opgeschroefd.

Ongeveer een week geleden schreven we nog dat de vraag naar de Mirai behoorlijk fors was.Toyota ging er vanuit dat de Mirai in z'n eerste maand zo'n 400 orders zou binnen harken. Er bleken liefst 1.500 bestellingen te zijn geplaatst. Toyota gaf al aan dat de wachttijden voor dewaterstof-Japanner best eens langer zouden kunnen worden,
              Nu meldt Toyota dat het de productie van de Mirai heeft opgeschroefd. In 2016 moeten er 2.000 exemplaren worden geproduceerd. In 2017 moeten er 3.000 van de band rollen. Het merendeel van de bestellingen is geplaatst door Japanse overheidsinstanties, zo'n zestig procent. De overige veertig procent werd door particulieren besteld.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

How Do You Build The Hydrogen-Powered Toyota Mirai? By Hand.

In the same factory where they used to construct the spectacular $400,000 Lexus LFA, workers now assemble the $57,000 hydrogen fuel cell Toyota Mirai. Here's how they do it, by hand.

Comment

Comment

Comment

Comment

Vandaag een blauwe mirai zien rijden in elsene! Groot spel. Had reclame omtrent de brandstof uiteraard

Comment

Het doet mij wat denken aan de Homer

Echt onwaarschijnlijk hoe ze zo'n design konden bedenken bij Toyota, letterlijk alles aan die auto is lelijk

Comment

+1+1+1+1+1+1+1

Daar wil ik echt niet in gezien worden.

Comment

Zowel binnen als buiten lelijk.

Comment

moest ik het kunnen betalen en water tanken, zou ik graag

maar het is dus dat niet

Comment

Comment

Vandaag eentje gespot

Comment

ook mijn ding niet... is dat goedje trouwens niet nogal explosief? benieuwd hoe ze zoiets dan veilig genoeg gemaakt hebben
                                      lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                        ook mijn ding niet... is dat goedje trouwens niet nogal explosief?
                                        Alleen als je de prijs hoort

Comment

POLITIE LONDEN KIEST VOOR TOYOTA MIRAI

GROOTSTE POLITIEVLOOT ZONDER UITSTOOT

Waar onze politiemensen binnenkort overstappen in een Mercedes-Benz B-klasse of Audi A6, krijgen de agenten in Londen de sleutels van een heel andere dienstauto in de handen gedrukt. De eerste elf exemplaren van de Toyota Mirai staan klaar om op boevenjacht te gaan.

De elf Toyota's Mirai staan in de Engelse hoofdstad klaar om aan hun dienst te beginnen. Met deze hoeveelheid politieauto's heeft de 'Metropolitan Police Service' de grootste vloot aan emissieloze auto's ter wereld. De MPS houdt zich bezig met de handhaving in Londen (behalve in het centrum) en is verder verantwoordelijk voor terrorismebestrijding en de bescherming van de Britse koninklijke familie.

Tanken kunnen de politiemannen bij één van de vijf waterstoftankstations in de hoofdstad. De komende tijd komen daar nog meer stations bij. Op één tank haalt de Mirai zo'n 500 kilometer. Groot voordeel van de waterstofauto in vergelijking met een elektrisch model, is dat de Mirai binnen vijf minuten weer gevuld is. De Engelsen hebben de ambitie om in 2020 550 politieauto's te hebben rondrijden die (vrijwel) geen uitstoot meer leveren. Bij ons lijkt dit voorlopig een ver-van-mijn-bed-show, want binnenkort treden de Audi A6 en Mercedes B-klasse aan als dienstauto's.

Comment

Working...
                                          X