DOOR MET WATERSTOF
TOYOTA BELOOFT TWEEDE MIRAI
Als semi-experimentele waterstof-voorloper is de Toyota Mirai zeker niet de populairste auto van het Japanse merk, maar dat weerhoudt het grootste automerk ter wereld er niet van om met een opvolger te komen.
Toyota’s bestuursvoorzitter Takeshi Uchiyamada belooft tegenover persbureau Reuters dat zo’n Mirai-opvolger er komt. Uchiyamada zou het zelfs hebben gehad over een tweede generatie van het model, waarmee wordt gesuggereerd dat de huidige naam wordt gehandhaafd.
Ook lijkt het er daarmee op dat de Mirai opnieuw een opmerkelijk gelijnde sedan van Prius-formaat, maar met een eigen koetswerk zal zijn, al is de precieze invulling nog even afwachten. De nieuwe Mirai zou al volgend jaar gepresenteerd worden.
De Toyota Mirai werd in 2014 gepresenteerd, maar kwam pas in 2016 beschikbaar voor de Nederlandse consument. Toyota deelt de waterstofmarkt in Europa met Hyundai, dat eerst met de iX35 Fuell Cell en later met de Nexo verantwoordelijk is voor de enige andere brandstofcel-auto op de prijslijsten.
Onlangs werd bekend dat de 10.000e Mirai inmiddels is afgeleverd. Een schijntje op de totale verkopen van Toyota, maar volgens de Japanners is de auto met dit aantal alsnog de populairste waterstofauto ooit.
TOYOTA BELOOFT TWEEDE MIRAI
Als semi-experimentele waterstof-voorloper is de Toyota Mirai zeker niet de populairste auto van het Japanse merk, maar dat weerhoudt het grootste automerk ter wereld er niet van om met een opvolger te komen.
Toyota’s bestuursvoorzitter Takeshi Uchiyamada belooft tegenover persbureau Reuters dat zo’n Mirai-opvolger er komt. Uchiyamada zou het zelfs hebben gehad over een tweede generatie van het model, waarmee wordt gesuggereerd dat de huidige naam wordt gehandhaafd.
Ook lijkt het er daarmee op dat de Mirai opnieuw een opmerkelijk gelijnde sedan van Prius-formaat, maar met een eigen koetswerk zal zijn, al is de precieze invulling nog even afwachten. De nieuwe Mirai zou al volgend jaar gepresenteerd worden.
De Toyota Mirai werd in 2014 gepresenteerd, maar kwam pas in 2016 beschikbaar voor de Nederlandse consument. Toyota deelt de waterstofmarkt in Europa met Hyundai, dat eerst met de iX35 Fuell Cell en later met de Nexo verantwoordelijk is voor de enige andere brandstofcel-auto op de prijslijsten.
Onlangs werd bekend dat de 10.000e Mirai inmiddels is afgeleverd. Een schijntje op de totale verkopen van Toyota, maar volgens de Japanners is de auto met dit aantal alsnog de populairste waterstofauto ooit.
Comment