Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel: facelift BMW 5-serie E60/E61 en M5 touring!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja, dat vind ik ook wel, maar dat heeft langs geen kanten nog enig uitstaans met 't feit of Skoebie kids heeft of niet, laat staan of 'ie nou een half segment hoger zit.

Bovendien heeft "langer" niet meteen te betekenen dat 'ie ook maar érgens ook significant groter is. Een schuin aflopende kofferlijn vreet ruimte, maar biedt niet noodzakelijk zoveel meer. Kijk naar de Brera! Dat ding is volumineuzer dan een '3 coupé (qua zicht), maar daadwerkelijk is 'ie kleiner dan een '1.

Een ruimer zitgevoel vooraan in die klasse, dan in de '3, heb je niet snel. De "lege" boordplank (zeker zonder I-Drive bobbel) heeft daar uiteraard ook iets mee te maken. De '3 verlegde de lat qua binnenruimte (zeker vooraan) in dat segment een half segment hoger, zo was 'ie b.v. ei zo na even ruim als de vorige '5 en de A6.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Misschien is de zitruimte bijna hetzelfde, maar door de lengte is de koffer van de A4 een stuk groter dan die van de BMW 3. Als je éénmaal kinderen hebt is die ruimte ook belangrijk...
      Koffervolume (DIN) van de A4 is 480 liter, dat van de '3 berline is 460 liter. Twintig litertjes verschil is zéér weinig. 't Argument dat de A4 een halve klasse groter is dan de '3, houdt imo op geen enkele manier steek ... tenzij je dus enkel af gaat op de lengte van de auto.

Staat los van looks en alles, hè, ik vind de A4 ook mooier dan de prefacelift '3 berline.

Comment

• De BMW 5 heeft een kofferinhoud van 500liter, dus hier bevindt de A4 zich weer tussen de 3 en de 5.
        De Audi A4 vind ik knapper dan de BMW 3
        De Audi A6 daarentegen vind ik minder knap dan de BMW 5
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• En toch is een A4 he-le-maal in 't segment te plaatsen van de '3 en de C, hoor BMWMB. Niks "half segment hoger". Een Lexus IS zit ook in dat segment (without any question), en check daar 'es de binnenafmetingen van.

Comment

• Je moet daar niet mee lachen. Het is nu éénmaal mijn gevoel. De wagen is een stuk langer, heeft een iets grotere koffer en is zeker niet kleiner dan de BMW 3 in de cockpit. Tesamen met de betere afwerking en het fraaier uitziend dashboard heb ik bij een A4 het gevoel dat het een wagen is die zich bevindt tussen een 3 en een 5...
            OO 00 OO

Comment

• Ah ja, dat mag hoor, voor mijn part. Gevoelens staan gekend om vaak niet met de werkelijkheid te stroken.

Bijvoorbeeld : ik vind de A4 vooraan, voor de chauffeur, kleiner aanvoelen. Dat komt door de hoge gordellijn, het drukkere dashboard dat meer naar je toekomt, en het duidelijke gevoel dat je lager zit en minder naar buiten ziet (kleinere ruiten). Daarom heb ik het gevoel dat de A4 zeker niet groter is dan de '3, ook al is 'ie dat misschien wel voor enige mm of cm.

Comment

• Alweer het bewijs dat meningen kunnen verschillen...
                OO 00 OO

Comment

• Yep!

Comment

• Is de versnellingspook van de automaat op de 520d identiek aan die van de 6cilinder modellen?

greetz

Comment

• Yep. kijk maar: http://autoscout.be/Details.aspx?id=lltgtkwlsmkm

Comment

• Heeft BMW nu zo'n adaptieve ophanging, die het boeltje een beetje zacht laat rijden nu? of is het nog altijd een keuze tussen hard, harder of hardst?
                        Vive Renault!! -- Laguna II.2 1,9dCi 120PK foto's
                        "You need to be an 'ass' to drive an S" Evy , mijn zus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk Berichten
                          Is de versnellingspook van de automaat op de 520d identiek aan die van de 6cilinder modellen?

greetz
                          100%

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door woumans Bekijk Berichten
                            Heeft BMW nu zo'n adaptieve ophanging, die het boeltje een beetje zacht laat rijden nu? of is het nog altijd een keuze tussen hard, harder of hardst?
                            Ik denk dat het in optie beschikbaar is, maar ik kan wel zeggen dat de ophanging van de facelift versie beter is dan die van de pre-facelift.

Comment

• Een vraagje voor de bmw 5 touring-eigenaars: hoeveel korting hebben jullie gekregen (mag via pm) ?

Comment

• Ik heb geen touring, maar wel een sedan. Rekening houdend dat de 5 geen nieuw model meer is zou je toch minimum 7% korting moeten kunnen krijgen op de prijs van de wagen zonder opties.
                                OO 00 OO

Comment

• overlaatst 1 tje geconfigureerd bij mijn BMW dealer ( een 535d ) en ik kreeg zonder onderhandelen 7% dus denk ik ook wel dat je minimum 7 tot 8% moet krijgen

Comment

• Een kennis van mijn heeft onlangs 11% gekregen op de basisprijs (opties dus niet). Hij heeft toen wel 2 wagens tegelijk besteld.
                                    Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

• Vorige week een 535d laten configureren bij de dealer. 8% korting, -826,47 euro(ex. btw) speciaal aanbod op M-sportpakket, "Spring" aanbod van -1359,5 euro(ex. btw)
                                      "Spring" aanbod is een actie tot 2 juni, of dat een procentuele korting of vaste korting is weet ik niet.
                                      Last edited by ; 19/03/2008, 01:35.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door woumans Bekijk Berichten
                                        Heeft BMW nu zo'n adaptieve ophanging, die het boeltje een beetje zacht laat rijden nu? of is het nog altijd een keuze tussen hard, harder of hardst?
                                        Vandaag proefrit gedaan met 525d met standaardophanging= hard. Proefrit met 535d met sportophanging = nog harder.
                                        Ik heb het gevoel dat de E39 een pak comfortabeler was. Of is het zo lang geleden (10 jaar) sinds ik mijn 525 tds had, dat ik het niet meer goed weet ?? Nog iemand ervaring hiermee ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Piejer Bekijk Berichten
                                          Vorige week een 535d laten configureren bij de dealer. 8% korting, -826,47 euro(ex. btw) speciaal aanbod op M-sportpakket, "Spring" aanbod van -1359,5 euro(ex. btw)
                                          "Spring" aanbod is een actie tot 2 juni, of dat een procentuele korting of vaste korting is weet ik niet.
                                          Die 8% is die ook enkel op de basisprijs?
                                          Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Working...
                                          X