Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel: facelift BMW 5-serie E60/E61 en M5 touring!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk Berichten
    Ik DENK

A) Nieuwe blauw heet diepzeeblauw metallic
    B) BIV zal zelfde blijven voor fiscale versie
    C) Verkeersbelasting stijgt van +/- 490 schaal naar de +/- 650-schaal
    ff reageren

A) klopt
    B) de nieuwe 525d is een 3liter motor dwz 15 fk ipv 13 op de voegere 525d met en 2.5liter motor --> 197pk of 145kw, de BIV zal dus stijgen van 1239 € naar 2478€ volgens mij
    C) de verkeersbelasting gaat van 686,75€ naar 1053,4 € volgens mij.

Comment

• Heeft er iemand al een foto van het interieur in het naturelbruin?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

welke leer is dit gta?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
          wat ik nog beetje mis is die nieuwe blauwe kleuren hier met fotos want tis verwarrend. Die eerste fotos in begin welke kleur is dat en die nieuwe hi fi daar wil ik ook niet iets van weten.

525d naar 525d hoeveel zal dat nu weer schelen in prijs taksen?
          oude 525d: 726,59€
          nieuwe 525d: 1.093,25€

dat is dus een verschil van 366.66€

Comment

• ok en die 145 KW is dat zeker? Bestaat er ook een gereduceerd vermogen op papier dat je kan kiezen bij de nieuwe?

Comment

ok en die 145 KW is dat zeker? Bestaat er ook een gereduceerd vermogen op papier dat je kan kiezen bij de nieuwe?
              bij de 525d niet

Comment

welke leer is dit gta?
                dit is creambeige

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                  oude 525d: 726,59€
                  nieuwe 525d: 1.093,25€

dat is dus een verschil van 366.66€
                  Ben je daar zeker van Pirre

De taksen van op dieselmotorern is verlaagd dit jaar en gaat volgend jaar nog eens verlaagd worden volgens mijn gegevens

Comment

• wat ze verlagen gaan ze wel terugnemen in co taks denk ik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroemtje Bekijk Berichten
                      dit is creambeige
                      Leder nasca beige denk ik.

Comment

• bon heb me wat verdiept in de facelift. Dit topic was heel hulpvol thanks

enkele opmerkingen

Het beige leder interieur vond ik vroeger niet mooi. Reden de volledig deur was op het bovenstuk ook beige. Dat was een te groot kontrast met het dashbord.

Vaststelling de nieuwe versie :daar is de bovenkant van de deur zwart. Dat vloeit wat mijn smaak betreft een heel stuk beter. Ikzou nu gerust een beige interieur durven bestellen (indien...) want die frivole lijnen onderaan het dashbord die beige en zwart combineren met de beige versie dakota vind ik wel mooi.

Ik vind wel dat met beige alleen riegel ahorn trim mooi is. Hout is so passe, pianolak is het mooiste maar kan niet besteld worden met sportpakket.

Het leder in middenconsole is echt een verbetering.

leder bruin is ook mooi. Spijtig dat je geen rood kunt bestellen.

Zijn er behalve het ledersoort struuktuur nog verschillen behavel verplichte ventilie bij het beige nasca leder? 'indien je confort stoelen zou bestellen'
                        Last edited by ; 30/01/2007, 20:24.

Comment

• wat ik me wel afvraag bij het sportpakket is de hemel zwart. Is het mogelijk als je beige kiest om het plafond ook beige te laten zoals voorzien in the bmw normale
                          package?

Comment

• De lederen middenconsole is enkel in combinatie met 't duurste leder, niet met 't Dokarton- of Nasca-leder. Je moet dan het Exclusiefleder Nappa "met uitgebreide omvang" nemen, kost meteen een stukje meer (zo'n 50.000 BF ongeveer), maar 't leder is dan ook meteen van duidelijk betere kwaliteit.

Pianolak-lijstjes zijn wél met de sportpack bestelbaar ... maar dan via Individual.

Nasca-leder = Dokarton-leder, maar deels geperforeerd om de zetelverluchting z'n werk te kunnen laten doen.

Comment

• thanks gta op u kunde altijd rekenen

Weet je iets over de mogelijkheid met het sport pakket het dak beige te laten?
                              Hoe gaat dat dan bij de bmw boer? Bij bestelling gewoon pianolak vragen en kostprijs? het alhorn kost 22O euro meer dan alu cube dacht ik. Over hoeveel spreken we?

Comment

wat ik me wel afvraag bij het sportpakket is de hemel zwart. Is het mogelijk als je beige kiest om het plafond ook beige te laten zoals voorzien in the bmw normale package?
                                Ja, dan wordt de optie "interieurhemel antraciet" uit het order gehaald. Immers, als je 't M Pack bestelt, staan alle daartoe behorende opties nog 'es apart opgelijst in 't order (=/= bestelbon).

Probleem is dat je vaak ferme tegenkanting voelt om zo'n zaken te gaan doen. Zo is het bijvoorbeeld ook mogelijk om de optiecode van de chroom raamlijsten van de 6-cilinder '3 toe te voegen aan jouw order van een 4-cilinder '3 ... alleen doen dealers dat niet graag, omdat die "optie" geen vastgestelde prijs heeft, omdat dat bij bepaalde zaken zelfs niet toegestaan is (deels ingevolge uniformiteit, deels ingevolge de moeilijkheid ivm. prijszetting), of omdat ze liever achteraf die lijstjes zelf plaatsen omdat ze er dan meer op verdienen.

Maar het is zeer zeker mogelijk. Ze moeten 't alleen willen doen.

Nog een aanvullinkje, dat veel verduidelijkt :

Elke bestelde BMW, zelfs een 330i Coupé die dus standaard leder heeft, is altijd een compleet kale BMW. Intern gezien betreft dat dus een auto met een bepaald intern nummer, staand voor '3 Coupé. Daaronder komen alle kenmerken en uitrustingen. Er is een code voor de motor, een code voor de versnellingsbak, een code voor alle uitrustingselementen (of dat nu standaard uitrusting of "opties" zijn). Intern gezien zijn de chroom raamomlijstingen van de '3 zescilinders dus ook een optie, of idem met het leder dat (in België) standaard is op de 335i.
                                Last edited by ; 30/01/2007, 21:03.

Comment

• Edith: gTa was me voor en vollediger

Comment

• mocht ik een andere kopen (staat nog lang niet vast) heb ik vreed mijn twijfels over zwart dak met beige interieur. Wat denk jij gta van het zwarte dak effekt. Gaat dat flowen? Vooral tis niet zwart, eerder grijs antraciet

Comment

Weet je iets over de mogelijkheid met het sport pakket het dak beige te laten?
                                      Hoe gaat dat dan bij de bmw boer? Bij bestelling gewoon pianolak vragen en kostprijs? het alhorn kost 22O euro meer dan alu cube dacht ik. Over hoeveel spreken we?
                                      Ik snap je vraag niet goed, sorry. Als je naar de prijs van Individual interieurlijsten informeert : die zijn vastgelegd en de BMW-boer kan jou die op eenvoudig verzoek leveren (incl. Individual-catalogus per modelreeks).

Ik denk wel dat je twee zaken door elkaar haalt. De hoogglanzend zwarte interieurlijsten zijn géén pianolak-lijsten. Ook bij de '3 coupé kan je die lijsten krijgen, en vroeger ook al bij de E46 en zo. Da's gewoon een plastic interieurlijstje met een glanzend zwart metallic laagje verf erop. Ik vind ze persoonlijk lelijk. BMWMB omschreef 't mooi : als de zon of een fel licht erop schijnt, weerspiegelen die metallic-partikeltjes in alle kleuren van de regenboog.
                                      Pianolak-lijsten zijn échte houten lijsten, meermaals spiegelvlak geschuurd zodat er geen oneffenheden in zitten, die 3 lagen pikzwarte lak over zich heen hebben. Da's iets totaal anders dus dan kunststoflijstjes met een zwart verflaagje. En ze kosten ook een pak meer.

Kan je wat Duits? Zo ja, dan kan dit helpen. (Duitse prijslijst)

Comment

Het antraciet ingeverfde hout van de pre-facelift wordt vervangen door nieuw antraciet ingeverfd "bamboe-hout". (nog geen foto's gezien)
                                        Zeker van? Dus je kan geen ahorn antraciet meer bestellen?

Comment

Ik snap je vraag niet goed, sorry. Als je naar de prijs van Individual interieurlijsten informeert : die zijn vastgelegd en de BMW-boer kan jou die op eenvoudig verzoek leveren (incl. Individual-catalogus per modelreeks).

Ik denk wel dat je twee zaken door elkaar haalt. De hoogglanzend zwarte interieurlijsten zijn géén pianolak-lijsten. Ook bij de '3 coupé kan je die lijsten krijgen, en vroeger ook al bij de E46 en zo. Da's gewoon een plastic interieurlijstje met een glanzend zwart metallic laagje verf erop. Ik vind ze persoonlijk lelijk. BMWMB omschreef 't mooi : als de zon of een fel licht erop schijnt, weerspiegelen die metallic-partikeltjes in alle kleuren van de regenboog.
                                          Pianolak-lijsten zijn échte houten lijsten, meermaals spiegelvlak geschuurd zodat er geen oneffenheden in zitten, die 3 lagen pikzwarte lak over zich heen hebben. Da's iets totaal anders dus dan kunststoflijstjes met een zwart verflaagje. En ze kosten ook een pak meer.

Kan je wat Duits? Zo ja, dan kan dit helpen. (Duitse prijslijst)
                                          ik bedoel bij het sport pack is het dak altijd zwart toch?
                                          Moet je ook langer wachten bij individual programma toevoegen bij je normale programma keuze?

Comment

Working...
                                          X