Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel: facelift BMW 5-serie E60/E61 en M5 touring!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
    Zeker van? Dus je kan geen ahorn antraciet meer bestellen?
    Neen, het zit niet meer in 't gamma, en ik vind dat ook jammer want 't is superknap.

Nog beschikbaar :
    • populier, donkerbruin ingeverfd
    • populier, lichtbruin ingeverfd
    • "bambus maser", antraciet ingeverfd
    Het antraciet ingeverfde ahornhout is uiteraard wel nog via de onderdelendienst of via de accessoirecatalogus beschikbaar. Probleem is dat die niet in de facelift passen aangezien er nieuwe deurlijsten zijn en de handgrepen/armleuningen zijn veranderd.

Nu, "bambus" is ook antraciet, 't zal wel knap zijn.

Comment

• ok, very hulpvol

nog vraagje : ik vroeg de bmw boer om het nieuwe soundsysteem. Geen probleem en hij quoteerde me dezelfde prijs als logic. Hij zei dat het logic vervangen was door het nieuwe high end systeem zelfde prijs.

Ik keek verwonderd en heb er niet verder achter gevraagd denkende als het meer kost en hij rekend dezelde prijs als logic whats the prob e maar ik vermoed dat hij mocht er iets besteld worden me alsnog 1OOO euro in rekening gaat brengen.

Dus ben je zeker dat het 1OOO euro meer kost dan logic?

Comment

ik bedoel bij het sport pack is het dak altijd zwart toch?
        Moet je ook langer wachten bij individual programma toevoegen bij je normale programma keuze?
        't Dak (beige dak bij sportpack) heb ik hoger al beantwoord. Je sprak in je post plots over interieurlijsten, in dezelfde alinea, 't was een beetje een warboel en daarom snapte 'k niet goed wat je bedoelde.

Ja, Individual-opties vergen doorgaans wat meer tijd. Maar niet allemaal.
        • Individual-lak voegt normaal gezien 2 tot 3 weken levertijd toe, omdat alle carrosserieën van een model op voorhand worden gespoten en worden gestockeerd (men spuit uiteraard zoveel keer dezelfde kleur na elkaar). Een Indivisual-kleurtje uit het gewone Individual-gamma wordt ook machinaal gespoten (i.t.t. vroeger), maar moet dus in de agenda van de spuitcabines worden ingepast. Doorgaans past men maar 1 tot maximaal 2 keer per maand een Individual-spuitsessie in, waarbij dan alle carrosserieën van de bestelde Individual-modellen worden gespoten. Vandaar de vertraging.
        • Individual interieurlijsten zorgen normaal gezien niet voor een langere levertijd. Reden : alle gewone interieurlijsten en Individual-lijsten, worden door de toeleveranciers of door de andere productiehal just-in-time aangeleverd.
        • Hoe het met het leder zit, weet ik niet exact. Zeker is dat het uitgebreide leder een langere productietijd/levertijd vergt, omdat er extra processen moeten worden doorgevoerd.
        Wat het afbestellen van de code voor de antraciet hemelbekleding in de order betreft, dat is strictu senso geen Individual-uitrusting. Op mijn auto had ik b.v. ook zo'n optiecode staan, immers de "Sportline"-versie van de E46 touring had standaard de dakrails. Dus die stonden erop. Maar ik wou ze niet. Dus net onder de optie dakrails stond een optie "wegval dakrails", met een eigen optiecode. Zo is het ook met jouw zwarte interieurhemel. Ik vermoed dat, als ze 't willen, ze dat zullen doen. Ik heb 't echter nog nooit gehoord van de antraciet hemelbekleding, wel van dakrails en de sportophanging. Ondertussen staat "wegval sportophanging" gewoon zo in de optielijst, trouwens.

Comment

ok, very hulpvol

nog vraagje : ik vroeg de bmw boer om het nieuwe soundsysteem. Geen probleem en hij quoteerde me dezelfde prijs als logic. Hij zei dat het logic vervangen was door het nieuwe high end systeem zelfde prijs.

Ik keek verwonderd en heb er niet verder achter gevraagd denkende als het meer kost en hij rekend dezelde prijs als logic whats the prob e maar ik vermoed dat hij mocht er iets besteld worden me alsnog 1OOO euro in rekening gaat brengen.

Dus ben je zeker dat het 1OOO euro meer kost dan logic?
          Check de link die ik je hoger al gaf. Hier is 'ie nog 'es.

klik

(je moet onderaan pagina 16 zijn)

Comment

• ok bmw boer is verkeerd dus; misschien een oppurtiniteit later down the road.

Dus zwart dak die hoort bij het sport pakket kan weggelaten worden.
            Antraciet lijsten niet meer mogelijk maar mogelijks een leuk alternatief. Hopelijk snel es fotos in detail van de nieuwe trim.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
              pookje uit de nieuwe X5:

Is dit dakota beige?

Comment

Is dit dakota beige?
                Ik denk nasca beige.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                  Ik denk nasca beige.
                  vind die 2 altijd heel verwarrend. Zou graag es 2 fotos gelijkwaardig zien met die 2 naast elkaar met een goede beschrijving van de verschillen, niet alleen in kleur maar ook op verschillend deuren en onderkant dashbord. Kleur tapijten is ook verschillend denk ik met de ene of andere versie: ene zwarte vloer andere beige kleur tapijt vloer. Kleur middenconsole, kleur achterkant zetels ook verschillend.
                  Last edited by ; 30/01/2007, 21:32.

Comment

vind die 2 altijd heel verwarrend. Zou graag es 2 fotos gelijkwaardig zien met die 2 naast elkaar met een goede beschrijving van de verschillen, niet alleen in kleur maar ook op verschillend deuren en onderkant dashbord. Kleur tapijten is ook verschillend denk ik met de ene of andere versie: ene zwarte vloer andere beige kleur tapijt vloer. Kleur middenconsole, kleur achterkant zetels ook verschillend.
                    Nasca

Dakota

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Yes !!

De middenconsole is inderdaad in leder, 'k vermoede 't al op de kleine pics, maar op de highresjes is 't overduidelijk ! Nice.

Blijft de vraag of dat zo al zal zijn bij het Dokarton-leder (geen typo ), of enkel bij 't exclusiefleder.
                      dus niet bij dakota leder: check eff quoten om nooit meer te vergeten.

Comment

goede poging waarvoor dank maar niet erg hulpvol want gaat me over het komplete interieur en de uitstraling

ps gta welk interieur zou jij bestellen mits...?

Comment

• en is dit dakota : nee zeker? Wat is het dan wel?

Comment

• ik alvast het beige leder, met het nieuwe populier lichte hout, én komfortzetels, en ik zou nooit een beige dakhemel worden, daar krijg je spijt van, zeker als je nog eens kinderen hebt !

Comment

en is dit dakota : nee zeker? Wat is het dan wel?
                              Dit is wel dakota denk ik.

Ik doe het als volgt:

Dakota gebroken beige (ei)
                              Nasca bleek beige (wit)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                                ik alvast het beige leder, met het nieuwe populier lichte hout, én komfortzetels, en ik zou nooit een beige dakhemel worden, daar krijg je spijt van, zeker als je nog eens kinderen hebt !
                                Wat hebben die kinderen daar nu mee te maken?
                                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Dit is wel dakota denk ik.

Ik doe het als volgt:

Dakota gebroken beige (ei)
                                  Nasca bleek beige (wit)
                                  ja maar op die high picture van gta is de middenconsole leder en dat kan niet zegt hij met dakota dus ?

Comment

• gaat me vooral om de middenconsole met dat leder dat andere versies niet hebben zoals deze foto
                                    Last edited by ; 27/06/2010, 19:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Wat hebben die kinderen daar nu mee te maken?
                                      Je kan het misschien vriendelijk vragen..

Maja, ik bedoel dus, als die kleinne mannen een koek eten of iets drinken en er met hun vieze vingers op dat dak gaan beginnen wrijven en dergelijke, wij hebben hetzelfde gehad met kinderen van vrienden in de mercedes, en het dak ziet er zeer lief uit !

Bedoelde het enkel goed !

Comment

• gta ik zie een verschil op die duitse prijslijst: bij m pack staat nu shadow line hoogglans en in belgie was dat gewoon shadow line. Wil dat zeggen dat dat er nu gratis bij zit bij het sport pack of is dit alleen geldig voor duitsland?

MSportpaket
                                        337 4.109,24 4.890,– c c c c

inkl. Stoff-/Leder-Polster Flashlight anthrazit, Interieurleisten Aluminium mit Feinschliff,
                                        M Sportfahrwerk, M Aerodynamikpaket, M Leichtmetallräder Doppelspeiche
                                        135 M 8Jx18 mit 245/40 R18 mit Notlaufeigenschaften, Dachhimmel anthrazit, Sportsitze
                                        für Fahrer und Beifahrer, M Lederlenkrad, Einstiegsleisten mit M Emblem, M Fußstütze,
                                        Shadow Line hochglänzend
                                        Wählbare Lackierungen: carbonschwarz, titansilber, spacegrau, tiefseeblau, platingrau,
                                        schwarz bzw. alpinweiß (Metallic-Lackierungen gegen Aufpreis)
                                        Nicht in Verbindung mit Polsterung Stoff Linea, Stoff-/Leder-Polster, Sportliche
                                        Fahrwerksabstimmung und Lenkradheizung
                                        3.857,14
                                        4.590,– c c

3.546,22
                                        4.220,– c c

3.159,66
                                        3.760,–

Comment

Is dit dakota beige (of nasca, nvdr)?

Dat maakt niet uit wat het is. Zoals 'k al zei : "nasca"-leder is hetzelfde als dakota-leder, maar enkel deels geperforeerd zodat de zetelventilatie werkt. Of je nu nasca of dakota in 't beige neemt : het ziet er exact hetzelfde uit (op de perforatie na).

Er is wél een verschil tussen dakota/nasca in 't beige en exclusiefleder nappa in 't beige. Althans, wat het leder (soort, dikte, kwaliteit, aanvoelen) en de omvang daarvan betreft. Qua kleuren e.d. is het ook net hetzelfde : bovenkant dashboard en deuren in 't zwart, al de rest van 't interieur in beige (ook de tapijten en de voetmatten). Wat je bij het exclusiefleder nappa wel hebt, is dat de middenconsole in 't leder is gestoken. Misschien ook nog andere zaken (zoals de achterkant van de voorzetels), maar dat ben ik nog niet zeker, eerst goeie foto's vinden daarvan.

Qua tint is nasca/dakota/nappa in 't beige exact gelijk, ook qua kleurindeling in 't interieur : beige interieurkleur, beige tapijten, zwarte bovenkant dashboard, beige interieurhemel.

In combinatie met het sportpakket is de zwarte interieurhemel dus standaard, maar ik vermoed (ik ben niet zeker, veel hangt af van de dealer !!!) dat die af te bestellen is als je toch de beige interieurhemel wil.

Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke
                                          ps gta welk interieur zou jij bestellen mits...?
                                          Mits wat?

Ik zou eentje met M Pack met sportzetels willen, en zetelventilatie hoef ik niet. Ik moet dus (zie PM met m'n antwoord op je vragen daaromtrent) bij Dakota-leder blijven. Immers het exclusiefleder nappa is énkel met comfortzetels te krijgen (hoef ik niet, vind ze duur), en het nascaleder is hetzelfde als dakotaleder maar dan enkel in combinatie met zetelventilatie.
                                          Tenzij ik Individual-leder zou nemen, dan. Maar dat zou ik ook niet doen, wederom om wille van de prijs.

Ik zie dat je naar beige zou willen gaan, als interieurkleur. En je schijnt ook ferm wat interesse te hebben in die zwarte interieurlijsten piano-lak. Nogmaals : de "standaard" hoogglanszwarte (metallic) interieurlijsten =/= de hoogglans zwarte pianolaklijsten van Individual !!
                                          Anyway : aangezien je zwarte interieurlijsten hebt, vermoedelijk een zwarte buitenkleur, en aangezien de zwarte interieurhemel standaard is met M Pack ... dan zou ik die zwarte interieurhemel niét afbestellen. De bovenkant van je dashboard en deuren is toch al zwart (zowiezo), dus dan vind ik dat een perfecte overgang naar de zwarte interieurhemel. En het contrast tussen het beige interieur en de zwarte bovenkant van het interieur wordt dan nog 'es groter ... en ik vind dat héél erg knap (maar da's persoonlijk, uiteraard). Dat samen met pianolak interieurlijsten : *rrrrr*.

Jij zou eventueel wel de comfortzetels nemen, zie ik. Nou, dan kost dat nappaleder nog 1.140 EUR meer dan het Dakota-leder. En dan heb je véél aangenamer aanvoelend leder, en een meer uitgebreide omvang (o.a. die middenconsole in leder = prachtig). Dat zou ik er misschien wél voor over hebben dan ... maar vergeet niet dat die comfortzetels ook 1.440 EUR extra kosten bovenop de standaard sportzetels van 't M Pack. Dus : de nappalederen comfortzetels in paats van de dakotalederen sportzetels kosten je dan 2.560 EUR extra.
                                          Persoonlijk vind ik dat teveel. Maar als je toch zowiezo voor de comfortzetels gaat, dan valt 't zeker te overwegen (dan zou ik 't ook doen, denk ik).

(zoals altijd : dit zijn allemaal Duitse prijzen)

Comment

Working...
                                          X