Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel: facelift BMW 5-serie E60/E61 en M5 touring!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
    en is dit dakota : nee zeker? Wat is het dan wel?
    Neen, je ziet duidelijk een met leder beklede middenconsole. Dit moet dan wel exclusiefleder nappa zijn. Da's enkel met comfortzetels verkrijgbaar, en bij 't nappaleder zijn de houtlijsten standaard. De foto toont ook comfortzetels, en houtlijsten, dus dat klopt alvast.

Tenzij dakota- en nasca-leder ook een met leder beklede middenconsole hebben, is dit dus zeker 't exclusiefleder nappa.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
      Dit is wel dakota denk ik.

Ik doe het als volgt:

Dakota gebroken beige (ei)
      Nasca bleek beige (wit)
      Lichtbeige is lichtbeige. Kleurverschillen hebben eerder met de foto te maken dan met de echte kleur van het leder.

Dakota-leder in beige (beige interieur)
      Nasca-leder in beige (beige interieur)
      Exclusiefleder nappa in beige (beige interieur)

= allemaal dezelfde tint

Comment

gta ik zie een verschil op die duitse prijslijst: bij m pack staat nu shadow line hoogglans en in belgie was dat gewoon shadow line. Wil dat zeggen dat dat er nu gratis bij zit bij het sport pack of is dit alleen geldig voor duitsland?
        Totdat we de Belgische prijslijsten hebben gezien, is dat niet te zeggen. De standaarduitrusting van auto's, ja zelfs van pakketten, is niet noodzakelijk dezelfde op verschillende markten. Zo is het alarm bij veel BMW's in Duitsland optie geweest, in België is het op quasi alle BMW's standaard. Veel (Duitse) pakketten zijn in België niet, of in andere samenstelling, verkrijgbaar geweest.

Nu, ik vermoed (maar ik kan dus later verkeerd blijken te zijn) dat, als het in Duitsland zo is, ook zo in België zal zijn.

Afwachten.

Comment

• dat was een heel uitgebreid antwoord, presies wat ik zocht en als iemand dat kan geven was jij het wel lol amaai zoveel kennis indrukwekkend

Toch nog kleine verduideijking je spreekt altijd van standaard metalick zwarte lijsten

interesse te hebben in die zwarte interieurlijsten piano-lak. Nogmaals : de "standaard" hoogglanszwarte (metallic) interieurlijsten =/= de hoogglans zwarte pianolaklijsten van Individual !!

vraag die standaard is wat onduidelijk: standaard bij mpack is alu cube of nu blijkbaar alu brush.
          Opleg is blijkbaar de naar schijnt goedkope zwarte plastiek metal lijsten waar je spikkels ofzo doorziet (ken de naam niet in belgie) (wist zelfs niet dat er zoiets bestond)
          opleg?

en dan zelfde prijs (als die goedkoper zwarte lijsten) die alhorn en houtsoorten hoogglans lijsten

en dan heb je induvidual pianolak voor 1OOO euro ofzo opleg

Juist?

Comment

• denk dat nappa niet in de configurator zit

beige wel
            nasca wel
            maar geen nappa kan dat?

Opleg prijs van nappa tegenover standaard is in duitsland?

Comment

• confort zetels weet ik nog niet. Ze hebben memory en dat is intressant gezien mijn vrouw er ook soms mee rijd en ik nooit mijn eigen perfekte zetelstand terugvind, ze zijn in breedte elektrisch instelbaar wat me handig lijkt voor sportief rijden dat je wat vaster zit (ik vind de sportzetels niet zo vast zitten), ze hebben ook een elektrische buitenspiegel inbegrepen en ik vermoed dat die spiegel ook altijd juist staat met de persoon die dan instapt en de stuurkolon is ook elektrische bedienbaar en ze zijn
              full elektrische de zetels ipv half elektrisch en dan heb je nog dat hoofd ding dat
              elektrisch te bedienen is.. Lijkt me toch wel veel waar voor uw geld.
              Maar tis weer es geld natuurlijk bovenop een al dure aankoop.

Heb nog niks beslist :ik informeer me nu want als de expertise van mijn wagen bericht zal geven zal het weer rap rap moeten gaan en ik wil gewapend zijn met kennis

Comment

• Mijn vader heeft comfortzetels in zijn 525d en ik vind ze zalig...

Moest ik nu een nieuwe 5 kopen, en het budget er voor hebben, ik zou zeker deze stoelen nemen.
                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• in de configurator zit geen nappa : net gekeken

dakota
                  nasca pereforatie
                  en dan exclusive amethyst of zwart
                  maar geen nappa beige. maar ik heb uw prive b gelezen dus dat is duidelijk thanks

Comment

• Wij hadden ze ook in onze E39, en ik vind dat nog steeds de zaligste zetels die er te verkrijgen zijn op de automarkt, én ze ogen nog eens super ook met die lekkere hoofdsteuntjes !

@ BMWMB, heb je misschien foto's van de wagen van je schoonvader ?

Comment

dat was een heel uitgebreid antwoord, presies wat ik zocht en als iemand dat kan geven was jij het wel lol amaai zoveel kennis indrukwekkend

Toch nog kleine verduideijking je spreekt altijd van standaard metalick zwarte lijsten

interesse te hebben in die zwarte interieurlijsten piano-lak. Nogmaals : de "standaard" hoogglanszwarte (metallic) interieurlijsten =/= de hoogglans zwarte pianolaklijsten van Individual !!

vraag die standaard is wat onduidelijk: standaard bij mpack is alu cube of nu blijkbaar alu brush.
                      Opleg is blijkbaar de naar schijnt goedkope zwarte plastiek metal lijsten waar je spikkels ofzo doorziet (ken de naam niet in belgie) (wist zelfs niet dat er zoiets bestond)
                      opleg?

en dan zelfde prijs (als die goedkoper zwarte lijsten) die alhorn en houtsoorten hoogglans lijsten

en dan heb je induvidual pianolak voor 1OOO euro ofzo opleg

Juist?
                      Euhm ... 't is weer moeilijk om uit bovenstaande af te leiden wat je precies wil weten. Zeker dat je geen whiplash hebt na je ongeval?

De gewone zwarte interieurlijsten zijn geen pianolak, inderdaad. Als het hetzelfde is als in de coupé, dan zijn het een soort van metallic-lak lijsten, die in alle kleuren van de regenboog het licht weerkaatsen. Er staat zo'n coupé in de showroom van Monserez Aalbeke (een zwarte 330d coupé), ga 'm anders effe bekijken. Ik dacht dat er ook een spijsgrijze 330d coupé bij LeCouter in Tielt in de showroom stond met die interieurlijsten, maar daar ben ik niet 100% zeker van.

Feit is : de zwarte gewone interieurlijsten zijn niet combineerbaar met het M Pack. Je kan die dus niet kiezen.

Als je hoogglans-zwarte interieurlijsten wil, moet je dus wel grijpen naar de pianolak lijsten van BMW Individual. De prijzen daarvan heb ik je per PM uit de doeken gedaan.

Wat betreft de interieurlijsten die standaard met het M Pack komen ... ik ben niet zeker. Immers, er zit een contradictie in de Duitse prijslijst. Onder de noemer "M Sportpakket" staat immers dat je dan interieurlijsten in geborsteld aluminium krijgt.
                      Als je echter verder bladert in de prijslijst, dan zie je onder 'geborsteld aluminium interieurlijsten' staan dat ze niet combineerbaar zijn met het M Pack. Je zou dan verwachten dat daar zou staan dat ze inbegrepen zijn bij 't M Pack.
                      Ik durf het dus niét met zekerheid te zeggen, wat 't zal zijn. Feit is dat het zilverkleurige lijsten zijn : ofwel het Alu Cubic zilver (zoals je nu hebt, op de prefacelift), ofwel de geborsteld alu interieurlijsten.

Nogmaals de mogelijke combo's (altijd met M Pack) :
                      • Dakota-leder : standaard brushed alu (vermoedelijk), optioneel hout (3 soorten) [170 EUR], of optioneel Individual pianolak [770 EUR]
                      • Nasca-leder : idem
                      • Exclusiefleder nappa : standaard hout (3 soorten), of optioneel Individual pianolak [600 EUR]

Comment

denk dat nappa niet in de configurator zit

beige wel
                        nasca wel
                        maar geen nappa kan dat?
                        Op de Duitse CC zit de facelift '5 er nog niet in, 't is nog de prefacelift. Belgische CC heb ik nog niet gecheckt.

Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                        Opleg prijs van nappa tegenover standaard is in duitsland?
                        Ja, alle prijzen en opleg die ik je per PM overmaakte, betreffen de Duitse prijslijst.

Comment

• Heb je een foto van die Individual Pianolak lijstjes gTa ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Op de Duitse CC zit de facelift '5 er nog niet in, 't is nog de prefacelift. Belgische CC heb ik nog niet gecheckt.

Ja, alle prijzen en opleg die ik je per PM overmaakte, betreffen de Duitse prijslijst.

ja die zwarte lijste waar je van praat altijd die standaard lijsten heb ik niet tegengekomen in de be configurator dus ik wist die optie niet. Vandaar geen
                            wiplash maar ik begreep gewoon niet waar je die haalde. Nu ik heb steeds het
                            mpack aangekruist dus kan zijn dat ze dan niet in de config te voorschijn kwamen

ok thank ik heb stof genoeg om over na te denken
                            nu slapen

Comment

confort zetels weet ik nog niet. Ze hebben memory en dat is intressant gezien mijn vrouw er ook soms mee rijd en ik nooit mijn eigen perfekte zetelstand terugvind, ze zijn in breedte elektrisch instelbaar wat me handig lijkt voor sportief rijden dat je wat vaster zit (ik vind de sportzetels niet zo vast zitten), ze hebben ook een elektrische buitenspiegel inbegrepen en ik vermoed dat die spiegel ook altijd juist staat met de persoon die dan instapt en de stuurkolon is ook elektrische bedienbaar en ze zijn
                              full elektrische de zetels ipv half elektrisch en dan heb je nog dat hoofd ding dat
                              elektrisch te bedienen is.. Lijkt me toch wel veel waar voor uw geld.
                              Maar tis weer es geld natuurlijk bovenop een al dure aankoop. (...)
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Mijn vader heeft comfortzetels in zijn 525d en ik vind ze zalig...

Moest ik nu een nieuwe 5 kopen, en het budget er voor hebben, ik zou zeker deze stoelen nemen.
                              Ik vind ze ook zalig, maar ik vind je nuance ("er het budget voor hebben") belangrijk. De zetels op zich kosten in Duitsland maar eventjes 1.440 EUR extra tegenover de standaard bij 't M Pack zittende sportzetels. Da's een hele hap.

Feit is : de comfortzetels hebben standaard de volledig elektrische verstelling met geheugenfunctie voor de bestuurdersstoel, incl. geheugenfunctie voor de spiegels en een elektrisch verstelbare stuurkolom (incl. geheugen). Dat kost optioneel voor de sportzetels ook al 1.100 EUR.
                              Dus als je die full electro zetels zowiezo wil, dan is het prijsverschil tussen de sportzetels en de comfortzetels nog "maar" 340 EUR. Da's al iets beter te dragen, en dan zou ik 't ook doen.

Zelf zou ik het nog altijd niet doen, omdat ik de sportzetels voldoende vind. Persoonlijk vind ik niet dat, op 't vlak van 'grip" op het lichaam bij sportief rijden, de comfortzetels beter zijn dan de sportzetels, zelfs al hebben die comfortzetels een elektrisch verstelbare rugleuningbreedte. Comfortabeler zijn ze wel iets, voornamelijk omdat je de kromming van de rugleuning kan instellen. De openklapbare "oren" van de hoofdsteunen van die comfortzetels heb ik al enkele duizenden kilometers getest, en ik moet eerlijk zeggen dat het ook niet je dat is, tenzij op lange autostraderitten. Bij sportief rijden zitten ze zelfs in de weg, en klap je ze zowiezo in (als je bij sportief bochtenwerk je hoofd wat naar achter houdt en die hoofdsteunflappen dus als zijdelingse steun voor je hoofd gebruikt, klappen ze soms zelfs vanzelf in ... ze zijn dus écht niet bedoeld om je hoofd vast te houden bij bochtsprintjes).
                              Maar ... ze zitten heerlijk. Het moet gezegd. Ik ken tot op vandaag geen betere zetels dan de BMW comfortzetels. Perfect aanpasbaar, comfy en voldoende sportief. Maar 't heeft zijn prijs.

Een "voordeel" van de comfortzetels, is dat ze een noodzakelijke optie zijn als je het exclusiefleder nappa wil. Aangezien je dan ook de met leder beklede middenconsole krijgt, en leder van véél betere kwaliteit dan het Dakotakarton-leder, is dat wel 't overwegen waard. Temeer omdat de meerprijs voor het nappaleder (met z'n uitgebreidere omvang) "maar" op 970 EUR komt (2.680 EUR - 1.540 EUR - 170 EUR).

Anderzijds ... als je de sportzetels in Dakota-leder wil omruilen voor comfortzetels in nappaleder ... moet je nog 'es 4.120 EUR ophoesten. Aangezien ik geen full el.zetels zou bijkopen (zeker niet bij de sportzetels), en aangezien ik de sportzetels méér dan perfect vind voor mij ... vind ik die dikke 160.000 BF dus véél teveel.

(alle vernoemde prijzen wederom uit de Duitse prijslijst)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                                Heb je een foto van die Individual Pianolak lijstjes gTa ?
                                www.bmw.be -> 5 -> BMW Individual 5 Reeks Berline -> Overzicht/Visualizer

Ik zoek er nog enkele op op bmw.de ook, momentje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Ik zoek er nog enkele op op bmw.de ook, momentje.
                                  Hierzo.

BMW Individual Merino-leder bicolor ecru/zwarr
                                  BMW Individual interieurlijsten pianolak
                                  BMW Individual voetmatten met ecru-lederen omranding

Comment

• BMW Individual volleder Merino zwart
                                    BMW Individual interieurlijsten pianolak

Comment

• Ik vind ze toch maar zo zo..

Geef me dan maar alu, of de lijsten in leder mee bekleed, als we dan toch eventjes zot gaan doen !

Alvast bedankt gTa, VTM zou je moeten betalen om ons al dat nuttigs bij te leren..

Comment

• Paycheck van VTM de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Comment

• Jep tis allemaal duur maar momenteel breng ik alle mogelijke opties zo wat in kaart om dan later te kijken of het betaalbaar is.

Laatste puntje dat ik nog es wil weten is voor één en altijd een duidelijke legende te hebben van alle leder opties. Ik ga die vragen in verschillende postings omdat je dan makkelijker kan quoten en verbeteringen aanbrengen. Tis de bedoeling dat we een soort legende creeren die later voor anderen ook handig kan zijn.

Voor ik eraan begin nog even een legende creeren:

Vloeiende 2 kleurig dashbord :
                                          Daarmee bedoel ik dat onderaan het dashbord er ook het bleke kleur van het leder van de stoelen terug is te vinden in een vloeiende lijn zoals deze foto

Bovenkant deur zwart met onderkant deur in zetelkleur:

Daarmee bedoel ik dat de bovenste 1O cm van de deur in het zwart is waar dan het opbergvak en het leder in het midden van de deur waar vb de airbag en opbergvak zit in het lederkleur beige is:
                                          Zie deze foto:

of bovenkant deur zelfde kleur als het leder daarmee bedoel ik dat de volledig deur in zelfde kleur als het leder staat
                                          Zoals deze fotos

Tapijtkleur zwart : het tapijt van de hele wagen is in zwarte kleur

Tapijtkleur zelfde kleur als het leder: daarmee bedoel ik dat bij vb beige lederen interieur stoelen dat het tapijt over de gandse wagen ook beige is.

Achterkant stoelen in zwart of beige: zoals de naam het zegt : de rugleuning waar je
                                          met je voeten tegenzit als je achteraan zit is zwart plastiek of beige plastiek.

Middenconsole in zwart of in zelfde kleur als het leder. Als het in zelfde kleur is als het leder wil ik niet zeggen dat het daarom in leder is. IK bedoel gewoon hetzelfde kleur in plastiek als het leder.
                                          Last edited by ; 27/06/2010, 19:51.

Comment

Working...
                                          X