Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel: facelift BMW 5-serie E60/E61 en M5 touring!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ok we beginnen eraan:

Klopt het of niet: hier ben ik bijna zeker dat het klopt
    Leder dakota bruin:

Bovenkant deur in zwarte plastiek
    Middenstuk en onderstuk deur: in bruin plastiek en leder
    Onderkant dashbord : in zwarte plastiek
    (dus geen 2 kleurig onderkant dashbord)

Achterkant stoelen in zwarte plastiek
    Middenconsole in zwarte plastiek
    Tapijt door gandse wagen in zwart
    Flueel tapijtjes voor voeten in zwart

Dak in in bleke kleur

Last edited by ; 27/06/2010, 19:51.

Comment

• Leder dakota beige:

Bovenkant deur in beige plastiek (nu bij de facelift is dat gewijzigd)
      (bij facelift is de 3 cm bovenkant deur ook zwart nu)

Middenstuk en onderstuk deur: in beige plastiek en leder
      Onderkant dashbord : in beige en zwarte plastiek zodat je dat vloeiende
      2 kleurig effekt krijgt

Achterkant stoelen in beige plastiek
      Middenconsole in beige plastiek

Dak in welke kleur beige
      Tapijten door gandse wagen in beige
      Flueel tapijtjes ook in beige

Comment

• Amethyst Dakota Leather

Bovenkant deur in zwart plastiek

Middenstuk en onderstuk deur: in zelfde kleur als lederen stoelen
        Onderkant dashbord : in zwart (geen 2 kleurige vloeiend effekt)Achterkant stoelen in zwarte plastiek
        Middenconsole in zwarte plastiek
        ZWARTE ACHTERKANT STOELEN PLASTIEK

Dak in welke kleur
        Tapijten door gandse wagen in zwart
        Flueel tapijtjes ook in zwart

Comment

• Truffle Brown Dakota Leather

Beetje zelfde als beige dakota , ook de bovenkant deuren is truffle (behalve waarschijnlijk zal bij de face lift de bovenkant zwart zijn nu), de bovenkant van de middenconsole is zwart en de onderkant van die console is
          truffle. En bij beige dakota is zowel bovenkant als onderkant
          middenconsole Beige.

Ook zoals bij beige vloeiende 2 kleurige dasbord. boven zwart , onder truffle. ACHTERKANT STOELEN NIET ZWART MAAR TRUFFLE
          Bleek dakhemel. Bleke tapijten truffle kleur

Comment

• Vraag aan gta : hoe is nappa dan presies qua layout in vergelijking hierboven?
            Dat staat niet in mijn configurator.

Welke tapijten hebben nappa
            bovenkant deuren beige is normaal ook beige, maar is dat bij nappa ook zo of zijn ze zwart?
            Middenconsole is dan beige waarschijnlijk en achterkant zetels beige.
            Beige plafond en tapijten. 2 kleurig dashbord

En hoeveel kleuren nappa zijn er?
            Last edited by ; 31/01/2007, 11:33.

Comment

• Wat ik ook raar vind is dat bruin dakota geen 2 kleurige onderkant en bovenkant dashbord heeft gezien truffle en beige dakota dat wel hebben. Waarschijnlijk omdat er geen dakota bruin tapijt
              beschikbaar is bij bmw.
              Last edited by ; 31/01/2007, 11:26.

Comment

• Veranderd er iets aan het Mtech pack bij de facelift ( zoals bij de E46 Mtech I en Mtech II voor de facelift???)

Comment

• Miljaaaar, pmmke, ge maakt het véél te moeilijk.

't Is poepsimpel, 'k heb het al vaak uitgelegd. Lees 'es héél aandachtig, vollédig en traag/begrijpend deze post hier.

Je moet een onderverdeling maken in de kleuren : je hebt "bekledingskleur", en "interieurkleur".
                  • De bekledingskleur is het kleur van het leder of de stof (op de zetels, in de deurinzetten). De BMW 335i van BMWMB bijvoorbeeld, heeft als bekledingskleur bruin. Jouw 525d heeft als bekledingskleur zwart. De 335i van RangeLove heeft als bekledingskleur rood. Mijn vroegere cabrio had als bekledingskleur lichtbeige.
                  • De interieurkleur is de kleur van de rest van het interieur (deurpanelen, middenconsole, achterkant voorzetels, tapijtbekleding, voetmatten, ...). De BMW 335i van BMWMB heeft als interieurkleur zwart, net als die van jou, en ook die van RangeLove. Mijn vroegere cabrio echter had als interieurkleur zwart/beige.

Welnu : je hebt 4 interieurkleuren bij de '5 (of dat truffelbruin nog leverbaar is op de facelift, weet ik niet).
                  • zwart
                  • zwart/lichtbeige
                  • zwart/grijs
                  • zwart/truffelbruin
                  Je hebt veel meer verschillende bekledingskleuren :
                  • zwart
                  • grijs
                  • amethyst
                  • zwart/donkergrijs
                  • lichtbeige
                  • natuurbruin
                  • ...
                  Maar doorgaans is een bepaalde bekledingskleur enkel met één interieurkleur te krijgen. Zo heeft het natuurbruine leder b.v. altijd als interieurkleur zwart. Dat wil dus zeggen dat bij die combinatie énkel de zetelbekleding en de deurinzetten in de lederkleur zijn, al de rest is zwart.
                  Lichtbeige leder komt bijna altijd met een zwart/lichtbeige interieur. Dat wil dus zeggen dat niet enkel de zetelbekleding en de deurinzetten in 't lichtbeige zijn, maar ook de rest van het interieur (op het stuur en de bovenkant van het dashboard na).

Dat is het. Nu is 't enkel nog aan jou om te weten welke combo's er zijn. Het lichtbeige interieur komt énkel met lichtbeige bekleding. Simpel, toch?
                  Last edited by ; 31/01/2007, 14:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                    Wat ik ook raar vind is dat bruin dakota geen 2 kleurige onderkant en bovenkant dashbord heeft gezien truffle en beige dakota dat wel hebben. Waarschijnlijk omdat er geen dakota bruin tapijt
                    beschikbaar is bij bmw.
                    Ik ga niet al jouw vorige posts behandelen, die worden allemaal in één klap mooi beantwoord met mijn vorige post ... maar deze post dus nog wel, als afsluiter (want 't is echt niet moeilijk).

Uiteraard heeft het leder Dakota natuurbruin geen achterkanten in 't bruin, want het leder Dakota natuurbruin komt énkel en alleen maar met de zwarte interieurkleur. Leder Dakota truffelbruin heeft wél de truffelbruine zetelachterkanten (of onderkant dashboard), omdat dat enkel beschikbaar is met het zwart/truffelbruine interieur.

Goeie tip : neem 'es een catalogus van de '5 bij de hand, en bestudeer 'es 2 minuutjes de kleurencombinatie-kaart. Je zal dan zo zien dat er bij elke bekledingskleur ook een bepaalde interieurkleur wordt vermeld. De meeste bekledingskleuren komen met interieurkleur zwart. Lichtbeige leder (maakt niet uit of dat Dakota of Nasca of Exclusiefleder nappa is) komt bij de '5 altijd met zwart/lichtbeige interieur, het truffelbruine leder kwam altijd met het zwart/truffelbruine interieur, en het grijze leder kwam altid met het zwart/grijze interieur.

O ja en nog iets : ik zie je telkens weer "Dakota" e.a. vermelden. Weet goed dat een andere naam niet noodzakelijk een ander leder is (Dakota en Nasca zijn hetzelfde, alleen is Nasca geperforeerd), en dat je de ledersoort los moet zien van de kleurencombo !!

Zo komt het exclusiefleder nappa lichtbeige uiteraard ook enkel met het lichtbeige interieur (tenzij mocht 't ook zijn zoals in de X3 : daar kan je het lichtbeige leder krijgen met naar keuze het zwarte interieur, of het zwart/lichtbeige interieur). Dus qua "kleurverdeling" ziet dat er net hetzelfde uit als bij Dakota lichtbeige.

Snappie, nu?

Comment

Vraag aan gta : hoe is nappa dan presies qua layout in vergelijking hierboven?
                      Dat staat niet in mijn configurator.

Welke tapijten hebben nappa
                      bovenkant deuren beige is normaal ook beige, maar is dat bij nappa ook zo of zijn ze zwart?
                      Middenconsole is dan beige waarschijnlijk en achterkant zetels beige.
                      Beige plafond en tapijten. 2 kleurig dashbord

En hoeveel kleuren nappa zijn er?
                      *grrr*

De facelift-modellen staan nog NIET in de CarConfigurator (zei ik gisterenavond ook !! m'n posts lezen, hè, ik schrijf ze niet voor niks).

Je hebt zélf nog opgemerkt bij de foto's van het interieur van de facelift dat je het leuk vond dat de bovenkant van de deuren nu altijd zwart is, ook bij een auto met lichtbeige interieur (=/= als lichtbeige bekledingskleur!!!!!!!!! al gaan ze wel beide samen). En nu haal je weer foto's van prefacelifts boven waar de bovenkant van de deuren inderdaad ook lichtbeige is.

Wees consequent, hè : 't gaat 'm om de facelift !!
                      1. dashboard, stuur en bovenkant deuren ALTIJD zwart
                      2. 4 interieurkleuren
                      3. stuk of 6 à 7 bekledingskleuren
                      4. voetmatten, tapijten, achterkant voorzetels, ganse deurpanelen (uitgezonderd bovenkant uiteraard, zie punt 1.) ... gaat qua kleur mee met het interieurkleur (NIET met de bekledingskleur)
                      5. enkel zetels en deurinzetten betreffen dus de kleur van de zetels, of uitzonderlijk bij uitgebreid leder (nappa, of Individual) ook de delen die extra met leder zijn bekleed ... echter, aangezien nappa zwart altijd met een zwart interieur komt en nappa lichtbeige altijd met een lichtbeige interieur, is dat bij de '5 dus niet te zien (tenzij via Individual)

Zo.

Comment

Laatste puntje dat ik nog es wil weten is voor één en altijd een duidelijke legende te hebben van alle leder opties. Ik ga die vragen in verschillende postings omdat je dan makkelijker kan quoten en verbeteringen aanbrengen. Tis de bedoeling dat we een soort legende creeren die later voor anderen ook handig kan zijn.
                        Allemaal een beetje zeer erg overbodig, aangezien BMW dat zélf allemaal perfect verstaanbaar opneemt in de kleurenkaart in de catalogus.

Comment

• dank u gta
                          misschien nog een domme vraag waarom is het deksel middenconsole zwart op deze foto? (of is dit gezichtsbedrog?)
                          omdat alle andere plastiek delen meer naar het truffelkleur gaan (deuren, achterkant zetel)
                          Last edited by ; 31/01/2007, 15:11.

Comment

• En dit is mijn allerlaatste vraag nog : past een radiaal styling 32 brilliant line van de 7 reeks (pagina 06/07 accesoires boekje 7 serie) en prijslijst accesoires 7 series pagina 3 omschrijving radiaal styling 32 brilliant line 9x20 245/40 R20Y voor, 10 x 20 075/35 R20Y achter op deze 5 serie van offsets of is dit teveel?

Ik zag deze velgen toevalig staan en ze zijn ook 2O en goedkoper van de 1O1 op 2O van de 6 reeks

Comment

misschien nog een domme vraag waarom is het deksel middenconsole zwart op deze foto? (of is dit gezichtsbedrog?)
                              omdat alle andere plastiek delen meer naar het truffelkleur gaan (deuren, achterkant zetel)
                              Nogmaals : dit is een pre-facelift !! Dit is het facelift-topic. Niet vergeten.

Truffelbruin had dat inderdaad. Waarom weet ik ook niet. De bovenkant van de middenconsole en ook de armleuningen in de deuren waren daar niet in de interieurkleur, maar altijd in 't zwart. Vreemd. Beige of grijs hebben dat niet.

Ik vermoed trouwens ook dat wat hier op deze foto in het zwart is (uitgezonderd stuur en dashboard), bij het facelift met nappaleder, ook in leder zal zijn. Eventueel nog de achterkant van de voorzetels ook met leder bekleed, was bij de E46 en de E39 toch zo.

Comment

• deze foto snap ik ook maar half tenzij dat dit hetzelfde leder soort is als de 2de foto.
                                Amethyst Dakota Leather maar dan nog : zetels voorraan voorste stuk is zwart? ipv al een gelijke kleur

Mijn eerste gedacht was die eerste foto is nappa maar bij nappa is het altijd beige bovenkant deuren deurinleg en dashbord.

Last edited by ; 31/01/2007, 16:27.

Comment

En dit is mijn allerlaatste vraag nog : past een radiaal styling 32 brilliant line van de 7 reeks (pagina 06/07 accesoires boekje 7 serie) en prijslijst accesoires 7 series pagina 3 omschrijving radiaal styling 32 brilliant line 9x20 245/40 R20Y voor, 10 x 20 075/35 R20Y achter op deze 5 serie van offsets of is dit teveel?

Ik zag deze velgen toevalig staan en ze zijn ook 2O en goedkoper van de 1O1 op 2O van de 6 reeks
                                  Effe uitleggen hoe ik dat bereken.

Eerst kijken op http://felgenkatalog.auto-treff.com/ en daar de betreffende velg opzoeken. Neem ter vergelijking een velg die zeker wél op de auto past waarop jij die andere wil monteren.

De offset staat bij de meeste velgen en velgmaten vermeld. Nemen we eens de 101M-velg, dan zie je op één pagina meteen de maten voor de '5 in 19", en de maten voor de '7 in 20" (namelijk hier : http://felgenkatalog.auto-treff.com/1010.htm ).

Daarna kan je 't manueel berekenen (deed ik vroeger), of gebruik maken van dit : http://users.skynet.be/kantooramez2/banden.xls

Da's een Excel-spreadsheetje waarin je links, in 't blauw, de originele voorvelg invoert, inclusief band. En rechts, in 't rood, de velg die je wil monteren.

Als we de gegevens invoeren van beide voorvelgen, dan zien we onderaan op de spreadsheet de verschillen tussen de twee velgen. Als je over een veldje gaat staan met je muisaanwijzer, dan komt er info over het veld.
                                  We zien dus dat de 20" velg van de '7 langs de buitenkant 8,7mm meer naar binnen gaat staan dan de originele 19" velg van de '5, en langs de binnenkant zelfs 16,7 mm. Het verschil wordt ook visueel weergegeven.

Je ziet dus dat de voorste velg van de '7 duidelijk meer naar binnen gaat staan. Vermoedelijk zal een spacer van 10mm al voldoende zijn om 't goed te maken. Hoe weet je dat? Als je een spacer steekt van 1cm, dan trek je van de ET-waarde van de te monteren velg (in het rode gedeelte) 10mm af, dus van 24 naar 14 gaan dan. En dan zie je visueel meteen de velg naar buiten opschuiven. Wel opletten van de buitenrand, dan, want die komt dan meteen 22,7mm meer naar buiten dan de originele 19" velg van de '5.

En de velg achteraan : we zien dat de 10Jx20" velg van de '7 langs de binnenzijde ongeveer gelijk komt met de velg van de '5 (ze staat 1,6mm meer naar buiten, no problem dus). De buitenzijde staat 14,4mm meer naar buiten, dus vermoedelijk ook geen probleem.

Op basis van deze gegevens zou ik dus aanraden om, als je velgen van de '7 monteert, vooraan een spacer van 1cm te steken. Maar dan wel opletten dat de voorvelg langs de buitenzijde niet schraapt (de band, dan) tegen de wielkassen.

Effe wennen, die dingen, maar verrekte handig. Houd je er effe mee bezig, en je leert 't snel. Makkelijk zat.

(mocht je nog vragen hebben over die spreadsheet, doe het dan in het desbetreffende topic : http://www.vtm.be/auto/forum/showthread.php?t=14709 )

Greetz !!
                                  Last edited by ; 31/01/2007, 16:33.

Comment

deze foto snap ik ook maar half tenzij dat dit hetzelfde leder soort is als de 2de foto.
                                    Amethyst Dakota Leather maar dan nog : zetels voorraan voorste stuk is zwart? ipv al een gelijke kleur

Mijn eerste gedacht was die eerste foto is nappa maar bij nappa is het altijd beige bovenkant deuren deurinleg en dashbord.

No offence, maar ... kijk 'es naar de post waaruit je die foto haalde. Ik zal 'm 'es quoten zonder foto's, dus enkel tekst.

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    BMW Individual Merino-leder bicolor ecru/zwart
                                    BMW Individual interieurlijsten pianolak
                                    BMW Individual voetmatten met ecru-lederen omranding
                                    See?

Individual !!!!

Niet verkeerd opnemen, maar : doorgaans schrijf ik voldoende info erbij om te weten waarover 't gaat ; het volstaat dus gewoon om het te lezen. Dit is dus Individual.

Er stond er trouwens zo eentje op 't salon van Parijs, dacht ik. Of was het Brussel vorig jaar? (effe vergeten)

Comment

• Ok als ik iets aan u vraag voel ik me altijd dom maar dat zullen de meesten hier wel hebben lol

In ieder geval bedankt: erg hulpvol

Ik heb geen vragen meer
                                      ps dit forum mag blij zijn dat je hier tijd wil insteken jij alleen zorgt ervoor dat veel mensen hier echt iets leren

Comment

• You're welcome.

Comment

• indien facelift uw persoonlijke keuze: wat verkies je een 520d met als extra confortstoelen, pianolak, nappa of een 525d zonder die 3 opties met bleek leder dakota. Gezien het prijsverschil tussen de motoren ongeveer de meerprijs is van de opties. Kies je voor interieur of voor prestaties.

Puur hypothetisch e, dit is allemaal info verzamelen, voor zelfde geld koop ik een trabant

Comment

Working...
                                          X