Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel: facelift BMW 5-serie E60/E61 en M5 touring!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Op pagina 40 staat dat er een nog beter soundsystem verkrijgbaar is, nl het Individual Audio System...

    Zal wel goed klinken.
    Ook zijn de afdekkapjes van de luidsprekers in opvallend alu uitgevoerd. Mooi...
    OO 00 OO

    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

    Comment


    • En hoe zit het met de automatische versnellingsbak van de 520d, krijgt die al het nieuwe design mee ofniet ?

      Comment


      • Betreffende 't Individual High Audio systeem is al 't één en 't ander gezegd hier.

        Was trouwens ook op de E39 (limousine) beschikbaar.

        Comment


        • Ik denk er net aan, 'k heb vorige week nog een vrij uitgebreide PM naar pmmke gestuurd betreffende 't Individual High Audio-systeem. Effe "kuisen" en dan hier plaatsen.

          - edit -

          Here we go.

          Oorspronkelijk geplaatst door gTa
          Ja, in de E39 bestond dat systeem ook.

          Het bouwt voort op het beste audiosysteem dat beschikbaar is/was. Bij de E39 bouwde het dus voort op het HiFi-systeem Professional DSP, bij de E60 bouwt het voort op de harman/kardon Logic7.

          De componenten worden echter ingrijpend aangepast. De standaard versterker (al niet slecht), wordt vervangen door een duidelijk zwaardere versterker (vermogen per speakerpaar = ca. x 2,5), de kabels zijn dikker, en vooral de speakers zijn van betere kwaliteit.

          Wat betreft de E39, heb ik er thuis een aantal verschillende meegemaakt, met alle ooit beschikbare OEM soundsystemen die er zijn geweest. (...) De voorlaatste was met de Individual High Audio uitgerust. Die daarvoor had het DSP-systeem, die daarna de Individual High Audio, en de laatste had "slechts" het gewone HiFi-luidsprekersysteem.
          De DSP was niet slecht, maar ook niet denderend (een beetje zoals de Logic7 nu : niet slecht, maar voor iemand die vaak met goed audiomateriaal bezig is ook niet super), maar de Individual High Audio was 10 keer zo goed. Véél zuiverder op volume, kickbas was nu zoals het hoort, lange lage bassen waren nog altijd 'n beetje te zwak (logisch, daarvoor heb je echte joekels van woofers nodig met een grote kist aan) maar duizend keer beter dan ik tot dan toe in gelijk welke auto heb gehoord, de midden- en hoge tonen waren loepzuiver. Schitterend...

          In vergelijking met de systemen die ik ken in de E60 (alledrie ) zou ik zeggen :
          E60 basissysteem << E39 basissysteem
          E60 HiFi-luidsprekersysteem = in 't midden tussen E39 basis en E39 HiFi
          E60 Logic7 < E39 HiFi Pro DSP
          ... <<<<< E39 Individual High Audio

          De E60 Individual High Audio heb ik dus nog niet gehoord. (...)
          Last edited by ; 05/02/2007, 02:36.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
            maw er is blauw bijgekomen bij het gewone dakota leder en beige nappa is misschien wel beige achtig maar het noemt blijkbaar nu tabasco en dat is met uitgebreid leder op de middenconsole blijbkaar.
            Zeer mooi interieur...
            OO 00 OO

            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

            Comment


            • Vind ik ook.

              Dat in een blauwe met M Pack...

              Comment


              • Spijtig genoeg kan (lees: mag) ik mijn 530d de eerste jaren nog niet inruilen...
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Zeer mooi interieur...
                  Zeg dat wel!
                  BMW E61 525d LCI '09
                  Suzuki Bandit 1250NA /07
                  Fiesta Red Edition '16

                  Comment


                  • pdf jep ik had niet direkt 2 MB om die te hosten, had het hier geprobeerd maar file te groot maar ondertusse ist in orde zie ik thanks om te pdf te hosten

                    Jep normaal nieuwe versnellingsbak vanaf de 525d en niet vanaf de 52OD en de nieuwe sport schakelfunktie is ook maar later: je gaat dus blijkbaar al die nieuwe pook hebben maar voor de sportieve schakelstand met den 525d moet je nog wachten tot na juni

                    Comment


                    • voor de rest is het nog uitkijken: die file pdf is voor engeland en daar heb je nu blijkbaar vanaf de 525d automatische airo met uitgebreide funkties en vloermatten standaard (nu niet): wordt uitkijken of dit in belgie ook zo is.

                      Comment


                      • voor engeland staat er ook brake funktions on cruise control (to maintain speed downhill) uitgezonderd voor de 520d die het maar zal krijgen vanaf 09/07

                        en de 535d zou ook standaard lane departure warning system hebben

                        isofix is bij alle modellen in de uk nu standaard

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                          artikel uit de m5 touring ook met dat nieuwe systeem
                          BMW individually High end to audio system: The best for the ears. With the new BMW individually High end to audio system sets BMW M of yardsticks in the klangwiedergabe. At all places the passengers of a BMW M5 Touring equipped with this system enjoy a singular sound experience. The digital 9-Kanal-Verstaerker with digitally signal processing (DSP) produces a maximum power output of 825 Watts. Heart of the system developed by BMW M is DIRAC signal processing (dual input Room Acoustics Calculator). Within the automobile range only the mark BMW with DIRAC works. Without changing the pitch, this time in such a way specified Stretching technology minimizes the time-delayed schallreflexionen in the vehicle, which overlay the original sound. In order to compute the appropriate corrections, the vehicle is acoustically measured. The passengers experience this effect in form of a klangwiedergabe from ungekannter impulse loyalty and guarantee time-correct rendition. The innovative technology of the speed-dependent audio gain control (GAL) and the likewise speed-dependent Equalizing (GAE) is supplemented. These functions make a dynamic reconciliation possible of the driving noises, as the wind noise in the frequency ranges concerned is continuously compensated. Also the volume in front and tail becomes automatically balanced. The 16 High end loudspeakers were optimized particularly for the BMW M5 Touring. They possess strong hochkoerzitive neodymium magnet drives and light, extremely rigid (hexagonal) Hexacone diaphragm. Their maximum sound pressure amounts to 112 dbA, the frequenzumfang covers 18 cycles per second to 24 kHz. Implemented as central/high clay/tone combination its identical diaphragm technology ensures a high and a central clay/tone rendition of the extra class. The Tieftoener is not conventionally in the rear of the vehicle accommodated, but in the vehicle floor. This BMW central bass concept distributes the low-frequent sound evenly in the interior. It is superior to all other placements thereby. The source of the bass rendition of the passengers cannot be located, which makes the sound benefit still more pleasant. Altogether the arrangement of the loudspeakers gives the passenger a proper concert hall experience. When desired an Surround effect can be obtained beyond that by simply switching. The BMW is served individually of High ends to audio system over the iDrive CONTROLLERS and a clear menu guidance in the control display.
                          http://www.7-forum.com/news/2007/bmw...angfassung.php

                          pagina 19 had ik ook nog wat bijkomende info over de indi sound systeem gevonden

                          Comment


                          • wat ik niet zo goed begrijp: oude 525d en nieuwe 525d

                            het koppel is ongewijzigd geblven maar de wagen is wel van 8.1 seconden naar 100 sprint naar 7.6 gegaan.

                            Koppel bleef 4OO

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                              wat ik niet zo goed begrijp: oude 525d en nieuwe 525d

                              het koppel is ongewijzigd geblven maar de wagen is wel van 8.1 seconden naar 100 sprint naar 7.6 gegaan.

                              Koppel bleef 4OO
                              Nieuwe versnellingsbakverhoudingen?

                              Comment


                              • blijkbaar want het zijn waarde voor de handgeschakelde. Automaat zelfde van 8.3 seconden naar 7.7 seconden sprint 1OO

                                Comment


                                • vanaf de 525d is er ook al bijna geen verschil in optrek snelheid meer tussen automaat en handbeschakeld.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                                    wat ik niet zo goed begrijp: oude 525d en nieuwe 525d

                                    het koppel is ongewijzigd geblven maar de wagen is wel van 8.1 seconden naar 100 sprint naar 7.6 gegaan.

                                    Koppel bleef 4OO
                                    Bij een sprint van 0 naar 100 is koppel duidelijk minder belangrijk dan vermogen. Koppel wordt trouwens bij sprints van 0 tot 100 snel al nadelig, omdat "plots met de deur in huis vallend" koppel veel sneller de aangedreven wielen laat doorspinnen.

                                    Lees anders het desbetreffende topic onder "Techniek - Hoe werkt wat" 'es door, dat over vermogen en koppel. Ja, oké, je moet wat willen lezen ... maar 't is wél handig wat erin staat, en dan hoeft men nadien meer geen vragen daarover te stellen.

                                    Het vermogen van de 525d steeg. Dus z'n sprintvermogen verbetert, z'n topsnelheid verhoogt, enkel z'n hernemingen zullen maar minimaal verbeteren.

                                    koppel = hernemingen (versnellen zonder aan toptoeren te rijden)
                                    vermogen = topsnelheid + sprints (versnellen aan toptoeren)




                                    Er zijn erg handige topics op 't forum die al zo'n zaken duidelijk verstaanbaar uitleggen. 't Is handig om zo'n dingen te lezen, ze staan er niet "zomaar".



                                    Edit, hier dus : http://www.vtm.be/auto/forum/showthread.php?t=11929
                                    Last edited by ; 05/02/2007, 13:14.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                                      vanaf de 525d is er ook al bijna geen verschil in optrek snelheid meer tussen automaat en handbeschakeld.
                                      Overweeg je een automaat?

                                      Mijn advies: doen...
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • nee echt niet
                                        ik ben ouderwets geen automaat

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                                          vanaf de 525d is er ook al bijna geen verschil in optrek snelheid meer tussen automaat en handbeschakeld.
                                          Slechts weinigen trekken met een manuele sneller op dan met een automatic. De enige manier waarop dat mogelijk is, is door je koppeling zwaar aan te pakken. Als je dus een béétje liefhebber bent, en je materiaal verzorgt en niet afbeult, dan trek je met een manuele niet sneller op dan met een automatic. Ook al niet bij de prafacelift, zelfs al niet meer bij de 525d vs. 525dA.

                                          Hardnekkige in-de-pot-roerders blijven van wel beweren, zij die het weten, weten echter beter.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X