Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Officieel: facelift BMW 5-serie E60/E61 en M5 touring!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Overweeg je een automaat?

    Mijn advies: doen...
    Ook mijn advies.

    Beter, zuiniger, minstens even snel, comfortabeler, en vooral : de automaat behoudt volledig z'n waarde. Meer nog, zie maar naar de X5 : identiek dezelfde X5 is na b.v. 2 of 3 jaar zelfs méér dan de oorspronkelijke optieprijs van de automaat méér waard dan een manueel model.

    Comment


    • ik zal die koppel topics es lezen:
      Mij gaat het over de controle. Met een automaat heb ik altijd het gevoel geen controle te hebben en met een handgeschakelde wel. Waarschijnlijk klopt dit niet, ik maak me geen illusies maar het is mijn gevoel en voorkeur

      Comment


      • jep dat klopt van die overname waarde: mijn wrak ging een stuk meer opgebracht hebben met automaat

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
          nee echt niet
          ik ben ouderwets geen automaat
          Ik lees deze uitspraak - ik kijk naar jouw 5... maakt zich bedenkingen!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
            ik zal die koppel topics es lezen:
            Mij gaat het over de controle. Met een automaat heb ik altijd het gevoel geen controle te hebben en met een handgeschakelde wel. Waarschijnlijk klopt dit niet, ik maak me geen illusies maar het is mijn gevoel en voorkeur
            't Is een ander gevoel, da's waar. 't Went snel, en éénmaal eraan gewend, dan wil je (in een koppelrijke diesel) niks anders meer.

            Jij doet natuurlijk niet veel km... dus 't is minder nodig...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
              ik zal die koppel topics es lezen:
              Mij gaat het over de controle. Met een automaat heb ik altijd het gevoel geen controle te hebben en met een handgeschakelde wel. Waarschijnlijk klopt dit niet, ik maak me geen illusies maar het is mijn gevoel en voorkeur
              Ik heb onze 335i ook genomen met een handgeschakelde bak. Dit rijdt echt super, maar soms heb ik toch al een tikkeltje spijt dat ik geen automaat heb genomen.

              Als je éénmaal weet hoe de versnellingsbak reageert heb je een automaat even goed onder controle als een handgeschakelde.

              Het grootste voordeel bij een automaat blijft het comfort. Heerlijk plankgas vetrekken aan de rode lichten terwijl je met één vinger in je neus aan 't peuteren bent...
              OO 00 OO

              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Ik heb onze 335i ook genomen met een handgeschakelde bak. Dit rijdt echt super, maar soms heb ik toch al een tikkeltje spijt dat ik geen automaat heb genomen.

                Als je éénmaal weet hoe de versnellingsbak reageert heb je een automaat even goed onder controle als een handgeschakelde.

                Het grootste voordeel bij een automaat blijft het comfort. Heerlijk plankgas vetrekken aan de rode lichten terwijl je met één vinger in je neus aan 't peuteren bent...
                Nee helemaal niet!!! In de 5 zit er nu ook een automaat, een zeer goeie, daar niet van, maar even goed controle? ...

                Een lekkere bocht aansnijden doe ik nog steeds het liefst door 1 of 2 vitessen terug te schakelen. Met een automaat heb ik dikwijls het gevoel dat een bocht niet zo lekker en zeker voelt.

                Ben ik daar zo fout in?

                Comment


                • Ik vrees van wel. 't Is uiteraard een "gevoel" en jouw gevoel is jouw gevoel ... maar ik denk dat je, eens voldoende ervaring, een automaat niet zal bestempelen als "minder controle". Trouwens, een moderne automaat laat zich bliksemsnel 1 of 2 versnellingen terugschakelen, als je dat wil, voor een bocht.

                  En 'ie doet dat ook zonder schokken, in tegenstelling tot een niet-geoefend chauffeur die met z'n manuele misschien de koppeling te hard laat opkomen en dan onbalans creëert, en dus duidelijk minder "onder controle" rondrijdt dan met een automatic (al beseft 'ie dat zelf niet, laat staan geeft 'ie 't toe)/

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                    Ik vrees van wel. 't Is uiteraard een "gevoel" en jouw gevoel is jouw gevoel ... maar ik denk dat je, eens voldoende ervaring, een automaat niet zal bestempelen als "minder controle". Trouwens, een moderne automaat laat zich bliksemsnel 1 of 2 versnellingen terugschakelen, als je dat wil, voor een bocht.

                    En 'ie doet dat ook zonder schokken, in tegenstelling tot een niet-geoefend chauffeur die met z'n manuele misschien de koppeling te hard laat opkomen en dan onbalans creëert, en dus duidelijk minder "onder controle" rondrijdt dan met een automatic (al beseft 'ie dat zelf niet, laat staan geeft 'ie 't toe)/

                    De meesten zullen dat hier wel van zichzelf vinden dat ze goed kunnen schakelen met een manueel, maar ik denk nu toch ook wel dat ik dat goed kan.

                    Wat de automaat betreft ben ik inderdaad voor verbetering vatbaar.
                    Hoe schakel je snel 2 vitessen terug met automaat?

                    Comment


                    • Als je 'n automaat hebt met manuele bedieningsmodus : in manueel tippen en dan twee keer trekken.

                      Als je 'n automaat hebt zonder manuele bedieningsmodus : gewoon van D naar 4 of 3 trekken. Of nog : effe kort kickdown net voor de remzone, dan schakelt 'ie terug omdat 'ie denkt dat 'ie gas moet geven ... en een automaat die zo denkt is oud en dom en traag genoeg om nog niet opnieuw hoger te schakelen terwijl je nog aan 't remmen bent.
                      Met wat oefening rijd je een oudere automaat zonder tipbediening als een manuele, soms moet je daar zelfs in de remzone effe kort voor kickdown plankgassen om 'm teruggeschakeld te krijgen, of, als je wat te vroeg "terugschakelde", moet je in de remzone met links remmen of ja zelfs tiphielen (met een automaat!) om de motor wat toeren te laten blijven maken zodat 'ie niet meteen terugschakelt.

                      Comment


                      • new color sample

                        the new shit

                        For those of you who haven't had a chance to see some of the new colors yet.

                        I had a quick stop at my dealer and shot som pics of some of the new colors.
                        Pls note that these are only intended as a reference so you can see new and old side by side.
                        Sorry about the fingerprints...had no time for polishing
                        The colors are:
                        Platinum gray and Space gray -- Titanium II and Silver gray.
                        Dakota Cream beige and natural brown -- Auburn and Beige.

                        *Edit* As you might notice, there seems to be quite a lot more sparkle/metallic flakes in the new ones.

                        Cheers

                        Top from left: Cream beige, Nature brown, Beige(old), Auburn/Kastanjebrun(old)
                        Bottom left: Space Gray, Platinum Gray, Silver Gray(old), Titanium Gray II(old)



                        TitaniumII and Platinum gray


                        From top Silver gray and Space gray

                        Last edited by ; 27/06/2010, 19:51.

                        Comment


                        • The new ones
                          Last edited by ; 27/06/2010, 19:51.

                          Comment


                          • bamboo uit de x5 zou identiek moeten zijn aan de nieuwe trim van de 5
                            Last edited by ; 27/06/2010, 19:51.

                            Comment


                            • bij een pol op E6O net werd dit het meest populaire nieuwe wiel

                              Style 242 (16") [ 6 ] [4.80%]
                              Style 243 (16") [ 2 ] [1.60%]
                              Style 244 (17") [ 15 ] [12.00%]
                              Style 245 (17") [ 29 ] [23.20%]
                              Style 246 (18") [ 54 ] [43.20%]
                              Style 247 (18" mixed) [ 19 ] [15.20%]

                              Last edited by ; 27/06/2010, 19:52.

                              Comment


                              • ddddddddd

                                Last edited by ; 27/06/2010, 19:52.

                                Comment


                                • Zalig. 'k Had het gedacht dat platinagrijs een vervanger van titaniumgrijs (dus het "donkergrijs") zou zijn. Schitterend! Mijn favoriete kleur !!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
                                    bamboo uit de x5 zou identiek moeten zijn aan de nieuwe trim van de 5
                                    Zeer knap. Niet zo knap als het vroegere antraciet ingekleurde hout, maar toch : zeer knap.

                                    Comment


                                    • Lees aandachtig het antwoord van een bmw dealer

                                      Beste Geert,

                                      De vloermatten zijn betalend voor de belgische versie
                                      airco met uitgebreide functie is ook betalend, behalve voor de 535d.

                                      De afdekking van de centrale armsteun vooraan en de centrale middenconsole zijn in leder afgewerkt indien je leder dakota besteld.

                                      Mvg

                                      Onderwerp: Facelift


                                      Werner heb jij mijn vorige mailtje gehad ivm nieuwe wagen LCI facelift 525d ?

                                      Ook had ik nog vraagje
                                      Blijkbaar zitten in de engelse versie (pdf in bijlage) nu vloermatten inbegrepen
                                      en airco met automatische uitgebreide funkties vanaf de 525d.
                                      (niet voor de 520d)

                                      Is dit in Belgie ook zo?

                                      Ook is het me onduidelijk als de middenconsole voor gewone versie dakota leder nu ook in leder is of als dat alleen

                                      is voor de nappa versie met uitgebreide leder. In de engelse versie staat dat er nu leder rond middenconsole is
                                      voor alle versie met leder.

                                      Comment


                                      • Dat zou leuk nieuws zijn ! (lederen middenconsole)

                                        Comment


                                        • Naar schijnt in theorie

                                          De nieuwe 520d 177pk , deze kan ge-upgrade worden naar 210pk/430Nm.
                                          De nieuwe 525d met 3.0 blok kan getuned worden naar 230pk/500Nm.

                                          Naar schijnt e

                                          Comment

                                          Working...
                                          X