Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Passat (B8)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Dat blok weegt niet zoveel meer, maar om dat vermogen (en vooral het koppel) deftig op de weg te krijgen bij een fwd hebt ge 4motion nodig wat de wagen weer zwaarder maakt en de rijeigenschappen beïnvloedt.
    Zever. Mijn c30 met bijna 500nm kan zonder wielspin perfect uit de startblokken schieten. Zal niet zo anders zijn als die 2.0 tdi veronderstel ik. Investeren in goede banden en je weet van niks. Blok zou wel degelijk te zwaar zijn voor de golf, om nog leuk bochten te nemen. Daar ging het om en niet voor de '4wd'. De nieuwe tt tdi heeft ook geen quattto meer tov de vorige die dat standaard had. Allemaal extra kilo's die opwegen in het rijplezier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
      Hah, met de golf 4 moest je idd meer nadenken en bouwde ik een grotere marge in dan met de nieuwe golf omdat er zo'n verschil in zit van snelheid das een feit. Hoe ik nu kan inhalen moest ik vroeger niet proberen.
      En in 1998-1999 was een Golf 4 TDI gewoon een raket. Later werden het superraketten met PD's 115pk

Comment

• En dan had je de TDI met verschillende rode letters. Graaf was dat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
          En dan had je de TDI met verschillende rode letters. Graaf was dat
          Vorige week nog zo'n Bora gezien: TDI

Comment

• Euh... 130 pk?

Comment

• inderdaad. megacool.

ik weet niet of ze alledrie ooit officieel rood waren? TDI = 115 en TDI = 130 niet?
              2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Ik twijfel, was alles rood niet 150pk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                  Ik twijfel, was alles rood niet 150pk?
                  Klopt, vorige week nog een golf gezien let zlles rood, was de absolute top toen, 150pk uit de 1.9tdi

Comment

• alles rood was idd 150
                    maar rode di was zowel 100, 115 als 130 pd van verschillende jaartallen

Comment

• In die tijd met steeds hogere pk's waren er nogal wat discussies.
                      Het was toch onverantwoord om uit eenzelfde motor 130 pk te halen terwijl die
                      eigenlijk gemaakt was voor 90 pk, zo dachten we dan toch...

Nu zou ik onmiddellijk tekenen voor die 130 pk.

Comment

• bajaat, daarmee ook heb ik absoluut geen prob met downsizing, al van zolang ik de industrie volg zijn er steeds schreeuwers die het zaakje niet vertrouwen

ik bekijk het zo, de 2.0 diesel bij benz had bij mijn geboorte 55 pk, toen ik 3 was kreeg de golf diesel 50 pk uit de 1.5 diesel (deze was wel een koppakkingvreter), toen ik 11 was kreeg benz 72 pk uit de 2.0...moord brandt
                        de 1.9 tdi 110 op mijn 14...ai ai ai...erna was er de 130 pk

etc etc

Comment

• Toch mooi

Comment

• Idd prachtig interieur.
                            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Inderdaad, zeer klassevol.
                              Het enige wat me stoort is die ouderwetse DSG knuppel.

Comment

• Heb er al enkele in het echt mogen bewonderen op de Autobahn, trekt op geen zak. Waar de B6-B7 al echt saai waren is deze nog in overtreffende trap kunnen gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                                  Klopt, vorige week nog een golf gezien let zlles rood, was de absolute top toen, 150pk uit de 1.9tdi
                                  Die motoren knalden echt met een goede duw in de rug dankzij de pompverstuiver techniek, wel wa anders dan da lineaire gedoe van de 2 liter common rail tegenwoordig...

In filmpje van autoblog over de Passat zouden ze ooit nooit geloven dat die topdiesel 500nm heeft. Raar eigenlijk waarom ze die rijbeleving altijd zo willen wegfilteren de laatste jaren.
                                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Comment

• Comment

• Mooi kleurtje die laatste foto's. Ik zou toch heel graag eens met die Bi-TDI 240pk rijden. Heb al in testen gelezen dat hij niet supersportief aanvoelt in de passat maar ik ben er toch benieuwd naar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                          Mooi kleurtje die laatste foto's.
                                          Crimson Red

Comment

Working...
                                          X