Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Passat (B8)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja die ruimte is ook belangrijk, 2 kinderen (10j en 4j). Mijn voorkeur gaat (licht) naar de Passat maar ben enorm wantrouwend tov die motor. Jammer genoeg hebben we niet te kiezen. Het is die 120pk van WV of de 136pk van Audi. Als ik die Passat neem, zou ik wel graag die multimedia snufjes hebben, dat digitaal dashboard ziet er behoorlijk cool uit. Maar wagen moet geleverd worden uiterlijk eind april, dus dat wordt ook alweer krap vrees ik (personeelsdiensten...).

Als ik de VW site mag geloven, is die active info display blijkbaar pas te krijgen vanaf juli 2015 (??)
    Last edited by ; 02/12/2014, 17:39.

Comment

• Moest ik voor de keuze staan, was de passat al besteld. Wij hebben hier zowel een 2.0 als 1.6 diesel in gebruik (beiden B7 2012) en alhoewel de 136 PK duidelijk vlotter en leuker rijdt, voldoet de 110 pk zeker. Dus als het verschil nog kleiner zou worden, kom je nooit in de problemen.

Binnen mijn familie heb ik ook al meerder A4's zien passeren en ik ben steeds wat teleurgesteld wanneer ik de binnenruimte zie en de kostprijs bekijk. Dus voor dat budget liever een leuek goede passaat, is gewoon een heel solide en comfortabele wagen.

My 2 cents...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
        Ja die ruimte is ook belangrijk, 2 kinderen (10j en 4j). Mijn voorkeur gaat (licht) naar de Passat maar ben enorm wantrouwend tov die motor. Jammer genoeg hebben we niet te kiezen. Het is die 120pk van WV of de 136pk van Audi. Als ik die Passat neem, zou ik wel graag die multimedia snufjes hebben, dat digitaal dashboard ziet er behoorlijk cool uit. Maar wagen moet geleverd worden uiterlijk eind april, dus dat wordt ook alweer krap vrees ik (personeelsdiensten...).

Als ik de VW site mag geloven, is die active info display blijkbaar pas te krijgen vanaf juli 2015 (??)
        Niet twijfelen als je kinderen hebt ;-) een a4 is veel minder als gezinswagen. De opties bij Audi zijn dan nog is een stuk duurder, de onze heeft een business pack met dvd navigatie en nog een paar prullen. Dat is maar een kale wagen, waar die geroemde afwerking een pak minder naar voor komt.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Active info display is in combinatie met GPS Media pas te verkrijgen vanaf September '15 zelfs (volgens VW-dealer afgelopen weekend). Dus als je er nu eentje kiest, wordt je bijna verplicht de GPS Pro te nemen. Is hier een reden voor, of puur een commerciele truc?

Mss ander vraagje: Het chrome-randje boven de radiatorgrille, is dat nu enkel chrome bij de Highline? Op de Duitse en Nederlandse VW-website staat dit standard bij de Highline in het chrome, en in het zwart bij TrendLine en ComfortLine. Enkel in België lijkt dit standard in het zwart op alle versies, en pas wanneer je Led High-verlichting neemt, wordt dit chrome. Op zich vind ik dat wel een meerwaarde aan het uitzicht, dus vandaar wou ik eens horen of hier duidelijkheid rond bestaat?

thx

Comment

tja maar anderzijds dan weer Audi 'afwerking' (als er nog verschil is...), en krachtiger (?) motor.
            Ga al eens gaan kijken naar het interieur van een A4 en ga daarna op 11 december naar je lokale VW-dealer en bekijk de afwerking van het interieur. Je keuze zal snel gemaakt zijn denk ik.
            Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk Berichten
            Ja die ruimte is ook belangrijk, 2 kinderen (10j en 4j). Mijn voorkeur gaat (licht) naar de Passat maar ben enorm wantrouwend tov die motor. Jammer genoeg hebben we niet te kiezen. Het is die 120pk van WV of de 136pk van Audi. Als ik die Passat neem, zou ik wel graag die multimedia snufjes hebben, dat digitaal dashboard ziet er behoorlijk cool uit. Maar wagen moet geleverd worden uiterlijk eind april, dus dat wordt ook alweer krap vrees ik (personeelsdiensten...).

Qua acceleratie (0-100) is de nieuwe 1.6 TDI op 0,2-0,3s na even snel als de 2.0TDI 136pk bij het vorig model. In vergelijking met de A4 scheelt het iets meer dan een seconde. Ik denk dat je meer zal vloeken op het gebrek aan ruimte dan op die extra seconde in het accelereren.
            Info Display kan je nu al krijgen bij de Discover Pro, met de normale leveringstermijn. Is bovendien ook standaard bij de Highline.

Oorspronkelijk geplaatst door Jeebee1982 Bekijk Berichten
            Active info display is in combinatie met GPS Media pas te verkrijgen vanaf September '15 zelfs (volgens VW-dealer afgelopen weekend). Dus als je er nu eentje kiest, wordt je bijna verplicht de GPS Pro te nemen. Is hier een reden voor, of puur een commerciele truc?

Mss ander vraagje: Het chrome-randje boven de radiatorgrille, is dat nu enkel chrome bij de Highline? Op de Duitse en Nederlandse VW-website staat dit standard bij de Highline in het chrome, en in het zwart bij TrendLine en ComfortLine. Enkel in België lijkt dit standard in het zwart op alle versies, en pas wanneer je Led High-verlichting neemt, wordt dit chrome. Op zich vind ik dat wel een meerwaarde aan het uitzicht, dus vandaar wou ik eens horen of hier duidelijkheid rond bestaat?

thx
            Chromé strip boven de radiatorgrille en boven de lichten is enkel bij de LED-koplampen, bij de Highline met gewone lichten is dit hoogglans zwart.

Comment

• vraag me ook af of VW nu eindelijk wel het volledige interieur uitrust met LEDjes want het is echt vreemd dat je bij de Golf VII Highline in het handschoenkastje en de kofferruimte nog een geelig niet LED lampje hebt...

Ook begrijp ik het aantal klokjes in de Passat niet, want dacht dat er in deze Passat weer opnieuw een analoog klokje zat.
              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                vraag me ook af of VW nu eindelijk wel het volledige interieur uitrust met LEDjes want het is echt vreemd dat je bij de Golf VII Highline in het handschoenkastje en de kofferruimte nog een geelig niet LED lampje hebt...

Ook begrijp ik het aantal klokjes in de Passat niet, want dacht dat er in deze Passat weer opnieuw een analoog klokje zat.
                Nagel en kop, hoe meer ik lees en foto's zag van de golf, als je hem dan besteld en krijgt, kloppen er toch wat dingen niet.. Zal met die passat wel tzelfde zijn. Hoe minder je weet hoe beter? ( oftewel int zak gezet zijn).

Die twee lampjes heb ik ook al vervangen, tesamen met dat piano lak gedoe en twee sierstukken. Nog altijd jammer dat er geen led achterlichten zijn voor de break
                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Ik moet binnenkort een nieuwe bedrijfswagen kiezen, en de keuze is (door aanpassing policy) beperkt tot aantal modellen. We mogen dus zelf geen motorisaties meer kiezen, enkel opties. Voor de Audi's moeten we zelf al een pak bij betalen dus ik overweeg sterk de VW Passat te nemen.

Mooie auto, maar jammer genoeg zijn we verplicht die te nemen met de 1.6Tdi motor van 120pk. Ik doe zo'n een 40.000km/jaar, veel stadsverkeer maar ook heel wat autostrade. Is deze motor wel nog aangenaam om te rijden? Toch vrij beperkt qua vermogen maar wie weet zijn die nieuwe motoren een pak aangenamer.

Ter vergelijking: ik rijd nu met een Mercedes E-klasse van 2010 met 136pk. De Audi's op de lijst zijn allemaal uitgerust met de 2.0Tdi Ultra van 136pk
                  No shit, van een E-klasse naar een Passat...
                  Mijn ontslagbrief zou al op de HR afdeling liggen, zoiets zou ik echt niet pikken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
                    Mijn ontslagbrief zou al op de HR afdeling liggen, zoiets zou ik echt niet pikken
                    Bij ons is een E200 CDI Avantgarde ook gelijk aan een nieuwe passat break 1.6 TDI Highline met GPS (Arval)
                    2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                    2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Ja want het is voor de uitstraling van een wagen dat je dag in dag uit uw inzet voor een bepaalde job.
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                          Bij ons is een E200 CDI Avantgarde ook gelijk aan een nieuwe passat break 1.6 TDI Highline met GPS (Arval)
                          Dan zijn ze U aan het bedriegen.

Kijk eens op Directlease. Voor 4 jaar en 20.000km per jaar vind ik:

Een E 200 CDI zonder enige optie kost 830€ per maand (incl brandstof, exclusief BTW)
                          Een Passat 1.6 TDI Highline kost 611€ per maand.

Voor 200€ per maand kan je al wat opties nemen, en ik veronderstel dat er op die Mercedes ook een paar opties of een business pack staan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Dan zijn ze U aan het bedriegen.

Kijk eens op Directlease. Voor 4 jaar en 20.000km per jaar vind ik:

Een E 200 CDI zonder enige optie kost 830€ per maand (incl brandstof, exclusief BTW)
                            Een Passat 1.6 TDI Highline kost 611€ per maand.

Voor 200€ per maand kan je al wat opties nemen, en ik veronderstel dat er op die Mercedes ook een paar opties of een business pack staan.
                            Je kent de verschillen in korting niet, dus je kan daar geen uitspraak over doen.
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                              Ga al eens gaan kijken naar het interieur van een A4 en ga daarna op 11 december naar je lokale VW-dealer en bekijk de afwerking van het interieur. Je keuze zal snel gemaakt zijn denk ik.
                              Wat bedoel je juist? Dat de Passat goed afgewerkt is, of juist niet (in vergelijking met de Audi)?
                              Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                                Wat bedoel je juist? Dat de Passat goed afgewerkt is, of juist niet (in vergelijking met de Audi)?
                                De afwerking is bij de Passat een serieuze stap voorwaarts gegaan. Interieur is echt heel mooi afgewerkt en staat voor mij boven dat van de A4.

Comment

• Zijn er lanceringsacties voor dit model te verwachten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Je kent de verschillen in korting niet, dus je kan daar geen uitspraak over doen.
                                    Dit zijn leaseprijzen per maand, daar zit alles in, financiering, onderhoud, brandstof, terugneemwaarde etc.
                                    Dacht je nu dat Directlease niks van korting zou krijgen op een Mercedes, en wel bij VW??? En zelfs dan, het verschil zal geen 10% zijn.

Die 2 auto's zitten gewoon 2 klasses uit elkaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      Dit zijn leaseprijzen per maand, daar zit alles in, financiering, onderhoud, brandstof, terugneemwaarde etc.
                                      Dacht je nu dat Directlease niks van korting zou krijgen op een Mercedes, en wel bij VW??? En zelfs dan, het verschil zal geen 10% zijn.

Die 2 auto's zitten gewoon 2 klasses uit elkaar.
                                      ik weet wat we maandelijks betalen. Mits 2.500€ opties op de vw is de maandelijkse kost identiek.
                                      2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                                      2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Ja want het is voor de uitstraling van een wagen dat je dag in dag uit uw inzet voor een bepaalde job.
                                        Nee, maar 2 klassen achteruit + dan ook nog eens een motor die beter past in een grasmaaier is er wel wat over. Dit is zoals iemand al aangeeft €200 loon inleveren...

Comment

• liever zo 2 klassen achteruit...als...anders ?

Comment

Working...
                                          X