Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Omdat ik het een spijtige trent vind dat alle auto's binnen de merken op elkaar beginnen te trekken (met als koploper audi). Qua interieur net hetzelfde, waar zit het verschil tussen het interieur van een golf, octavia, passat... De Passat is in mijn ogen (en aan de prijs te zien ook) een stuk hoger geplaatst dan de golf. Dan zou ik in mijn gat gebeten zijn dat het interieur van mijn duurdere en upmarket passat er net hetzelfde uitziet als een golf...
En als je het dan enkel nog voor de ruimte moet doen?
Ok, dan begrijp ik het. Een kale Passat is naar mijn ervaring nog steeds net iets beter dan een Golf of Octavia. Maar inderdaad, wat je vindt in een golf of een octavia vind je ook terug in een Passat of Superb.
een dashboard bepaalt niet de mate van de rust en comfort vind ik
de golf een erg goeie auto, ons ma heeft een nieuwe octavia...maar ik ga er toch vanuit dat de langere wielbasis en de nog wat meer doorgedreven geluidsisolatie de passat op een hoger niveau tillen...en volgens eerste testen is het vooral daar dat de passat is verbeterd
en het klinkt mss stom maar je ziet het ook als je achter een auto rijdt hoe die inveert en deint...als je naast/achter een nieuwe passat doet hij het erg goed
een dashboard bepaalt niet de mate van de rust en comfort vind ik
de golf een erg goeie auto, ons ma heeft een nieuwe octavia...maar ik ga er toch vanuit dat de langere wielbasis en de nog wat meer doorgedreven geluidsisolatie de passat op een hoger niveau tillen...en volgens eerste testen is het vooral daar dat de passat is verbeterd
en het klinkt mss stom maar je ziet het ook als je achter een auto rijdt hoe die inveert en deint...als je naast/achter een nieuwe passat doet hij het erg goed
onderstel is idd verbeterd, maar over het geluidscomfort twijfel ik... in ons testauto was dit toch niet goed. Het kan liggen aan de 1.6 vs 2.0 TDI waar de laatste duidelijke meer lawaai maakte dan mijn huidige... nu geluidsisolatie met 2.0 TDI in de octavia (zelfde aandrijving) of superb was idd nog minder, maar dan vooral omwille van windgeluid wat in de passat zeer beperkt was. De Golf VII met de 1.6 TDI was ook vrij stil daarentegen en reed zeer aangenaam, blijft een degelijke wagen die Golf.
Ik vind dat er toch nog een duidelijk onderscheid is tussen de Golf en de Passat als we het over het interieur hebben. Meer dan bij bv. de Octavia vs Superb.
Het is logisch dat bepaalde componenten over verschillende modellen gebruikt worden, zeker bij zo’n doorgedreven platformstrategie als bij VW. Dat de multimediamodules en klimaatregeling overeenkomstig zijn, stoort mij niet. De gelijkaardige tellerpartij vind ik ook geen ramp: ze is helder, goed en niet lelijk. Bij de Passat kan deze dan eventueel nog vervangen worden door het AID.
Het design in de Passat is vooral sober-modern, strakke, ietwat hoekige lijnen. Bij de Golf is het meer klassiek-sober met de middenconsole licht naar de bestuurder gericht.
Is het stuur van de nieuwe Passat nog altijd zo licht?
Herinner me van een oudere Passat (2006) dat het stuur licht en weinig weerstand bood zodat hij de minste, soms onbewuste, aanraking van het stuur de wielen draaide, waardoor het moeilijk was op het gemak te cruisen. Vond dit zeer vervelend.
Heb 7j met zo'n Passat gereden en kan helemaal niet zeggen dat die abnormaal licht stuurde of bij de minste aanraking van koers ging. Dan moet er iets fout zijn geweest met die wagen.
Heb 7j met zo'n Passat gereden en kan helemaal niet zeggen dat die abnormaal licht stuurde of bij de minste aanraking van koers ging. Dan moet er iets fout zijn geweest met die wagen.
Ik moest echt met twee handen rijden om het stuur zo weinig mogelijk te bewegen.
Anders leek het alsof ik zigzagde. Dit enkel wel bij snelweg-snelheden.
Ik veronderstelde dat de bekrachtiging gewoon zeer licht was ingesteld. Weet niet wat er in dat geval mechanisch niet in orde zou kunnen zijn.
Ze zitten bij VW blijkbaar redelijk hard in de problemen m.b.t. de Passat. Leveringstijden beginnen zwaar te schommelen, misschien door succes van het model dat niet ingecalculeerd was.
Frappant voorbeeld is het Active Info Display. Daar heeft de toeleverancier zich blijkbaar zwaar op verkeken. In Nederland is het zelfs niet meer bestelbaar en ook in de Belgische configurator lijkt de optie gewoon verwijderd te zijn. Bij de lancering, was ze nog leverbaar maar werd er al gewaarschuwd voor langere levertijden, maar dit is natuurlijk nog een stap verder...
We moeten een kat een kat noemen, niet? Logistiek amateurisme. Verwerpelijk, zeker als je als merk de auto van het jaar mag leveren.
Er waren al massale problemen bij de lancering van de Octavia 3. Toen ik de mijne bestelde 09/2013 met DSG en verwarmbare voorruit, 2 heel populaire opties, was er ook sprake van 24 tot 30 weken levertermijn. Is een beetje typisch VAG aan het worden. Problemen zijn na een jaar wel van de baan.
2ee955f97205e04fde439ae2d81c5812.jpg
Kan iemand mij een detailfoto bezorgen van het uitlaatstuk van een Passat B8 (240pk), maakt niet uit als het een berline of variant is.
Graag in zo groot mogelijke resolutie.
Alvast bedankt, mannen!
Last edited by ; 06/07/2015, 19:14.
Reden: foto bijgevoegd
Comment