Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Passat (B8)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Forse prijs. Vraag me af of je dat er ooit kan uithalen.
    Als je lange ritten doet, dan gaat het verbruik toch amper verschillen van een gewone benzine.
    Het is niet de bedoeling van het eruit te halen, tis enerzijds zuiver uit ecologische overwegingen (auto gaat ook elke nacht aan de stekker, opladen via zonnepanelen) en anderzijds omdat het fascinerende technologie is. Na mijn testrit met de i3 ben ik verkocht aan electrisch rijden, het is zo heerlijk in die stilte. Maar een puur elektrische wagen gaat me mss nog wat te vaak range anxiety bezorgen, dus is zo een hybrid met een goeie automaat (sorry jef ) misschien wel wat.

wel wat schrik van 400nm en 218pk op de voorwielen.

wat lange ritten betreft, dat valt mee, ik doe 40km enkel en kan op het bedrijf laden.
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Mijn configuratie komt op 53500. Leasingprijs inderdaad OK.
      Ben dezelfde mening toegedaan als Roger BMW. Ik doe enkel 25 km naar mij werk en kan daar opladen.
      Qua koppel op de voorwielen blijkt het mee te vallen.

Het grote voordeel is dat je veel minder belast wordt: voordeel in natura 151,00 € geeft dat deze wagen je slechts 75 à 80 € netto kost per maand.
      Een ESPACE ( andere kanshebber ) kost algauw 140,00 € netto per maand.
      Op 4 jaar tijd 3120 € netto in de Pocket!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichten
        Ik ben benieuwd naar mijn testrit met de Passat GTE
        Wanneer ga je die testrit doen?

Comment

• Als ik mijn woonwerk traject bekijk en zie hoeveel km ik electrisch zou kunnen rijden (in de winter wat minder), op de snelweg in hybride modus om bij te laden en dat met een gemiddeld verbruik van om en bij de 7 liter (wat teveel is als ik spritmonitor zo wat bekijk voor de Golf GTE) dan kom ik op jaarbasis aan minder dan 3 liter gemiddeld verbruik voor m'n hele woon werk verkeer.
          Als dan nog es de GTE vrij is van rijtaksen en BIV tot 2020, de dieseltaks stijgt, de dieselprijs even hoog wordt als de benzine dan verdien je de meerprijs van een GTE écht wel terug in no time.

Dit is natuurlijk een zuiver theoretische oefening, voor hetzelfde geld vind je die GTE modus zo de max dat je daar elk dag als een hooligan wil in rijden zodat je met 10 liter niet meer toekomt....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erik123 Bekijk Berichten
            Wanneer ga je die testrit doen?
            't is nog even wachten, April 2016 komt ie toe bij m'n dealer.

Comment

• Kan al je plakmateriaal daar in Tomski of heb je een career switch achter de rug?
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

Comment

• Misschien kan je al eens een testrit met een golf GTE doen? Heb er zelf een gedaan, vond het zalig om mee te rijden. Maar niet omwille van het sportieve karakter want daar nodigt hij toch niet echt tot uit, tenzij je in GTE stand echt gaat planken. Wel door het algemene comfort en de werking van de aandrijflijn.

Comment

• Kan ik mss wel eventueel es doen. Maar ik heb geduld, en testrit bij de dealer kan ik wel wat langer trekken dan testrit in het contactcenter waar je die auto binnen het uur moet terugbrengen. Ik vind dat geen testritten, de steenweg in kortenberg es wat aanschuiven, efkes de snelweg op, eerst afrit terugkeren en weer aanschuiven tot aan het contactcenter. Nee merci

Comment

• voordeel is wel dat Roger GTE ook nog wel klinkt

Comment

• Probleem is dat mijn huidige leasing afloopt eind juni 2016 en dat ik gezien de levertijd dus +/- eind november moet bestellen.
                      Is inderdaad een goed idee om een testrit aan te vragen met een GOLF GTE.

Zal mijn naam moeten veranderen in iets dat eindigt met - ide....
                      Last edited by ; 23/10/2015, 16:09.

Comment

Als ik mijn woonwerk traject bekijk en zie hoeveel km ik electrisch zou kunnen rijden (in de winter wat minder), op de snelweg in hybride modus om bij te laden en dat met een gemiddeld verbruik van om en bij de 7 liter (wat teveel is als ik spritmonitor zo wat bekijk voor de Golf GTE) dan kom ik op jaarbasis aan minder dan 3 liter gemiddeld verbruik voor m'n hele woon werk verkeer.
                        Als dan nog es de GTE vrij is van rijtaksen en BIV tot 2020, de dieseltaks stijgt, de dieselprijs even hoog wordt als de benzine dan verdien je de meerprijs van een GTE écht wel terug in no time.

Dit is natuurlijk een zuiver theoretische oefening, voor hetzelfde geld vind je die GTE modus zo de max dat je daar elk dag als een hooligan wil in rijden zodat je met 10 liter niet meer toekomt....
                        Ik mis toch wat cijferkes in je theoretische oefening.

Als je dit vergelijkt met de 190 pk diesel, dan is de aankoop toch makkelijk 10 - 15k lager, en om dat uit te sparen aan een beetje BIV?
                        In de praktijk zal die waarschijnlijk 4-5l benzine verbruiken tegenover 6l diesel... Dus brandstofkosten vrijwel neutraal, en je moet nog stroom betalen.

Ik heb niks tegen de GTE, en zou die ook graag als leasebak hebben, maar dat is dan zeker geen economische beslissing.
                        Voor 56k heb je een mooie A6 of BMW 5, waar je al eens iets dieper naar de optielijst moogt kijken.

Comment

• Met frequent pluggen moet je toch wel winst kunnen maken, en voor firmawagens is het al helemaal interessant wegens de 100% aftrekbaarheid en laag VAA.
                          Het gaat ook niet louter om de cijfers, een diesel maakt lawaai en stinkt, dus geef mij maar een GTE, zelfs al zou het iets duurder uitvallen (maar nogmaals, door de fiscale voordelen zal het eerder goedkoper dan duurder zijn)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Ik mis toch wat cijferkes in je theoretische oefening.

Als je dit vergelijkt met de 190 pk diesel, dan is de aankoop toch makkelijk 10 - 15k lager, en om dat uit te sparen aan een beetje BIV?
                            In de praktijk zal die waarschijnlijk 4-5l benzine verbruiken tegenover 6l diesel... Dus brandstofkosten vrijwel neutraal, en je moet nog stroom betalen.

Ik heb niks tegen de GTE, en zou die ook graag als leasebak hebben, maar dat is dan zeker geen economische beslissing.
                            Voor 56k heb je een mooie A6 of BMW 5, waar je al eens iets dieper naar de optielijst moogt kijken.
                            190pk tdi naar m'n zin met zelfde opties komt op 51000

Comment

ik hoorde dat je ze amper kon krijgen omdat de NL-markt de volledige productie inpalmt
                              Dat zou goed kunnen want ik heb er vandaag weer een paar zien rijden in Nederland.
                              Als ik zie hoeveel Tesla's, Volvo V60 plug-in's, A3 e/g-tron's en VW-GTE's er rijden in Nederland kan je toch niet anders vaststellen dat ze daar veel bewuster zijn van hun keuze. Misschien wel allemaal niet voor dezelfde redenen maar het is toch frappant.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Efkes stoken hier
                                Het zijn saaie en dure bakken, als je 't mij vraagt.

Comment

• Wat ik me ook afvraag of zoiets ook een beetje interessant is wanneer je geen zonnepanelen hebt.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Dat vraag ik me ook af, greco. De stroomprijzen stijgen sneller dan de zeespiegel en ik heb geen zonnepanelen. Ik twijfel of dit interessant zou zijn.

En verder heeft jef ook gelijk. Extreem veel geld voor een passat al is dat bij De concurrentie niet anders voor een hybride. De prijzen van al die hybrides zullen toch echt eens flink moeten zakken eer de particulieren een hybride gaan kopen.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
                                    Last edited by metalpe; 23/10/2015, 19:43.

Comment

• De prijzen bij BMW liggen iets minder hoog dan bij VW (daar swingt het eigenlijk de pan uit vind ik, over de laatste 2-3 jaren is VW zeker 10% opgeslagen!). Een bmw 225xe is goedkoper dan een golf GTE en je krijgt er toch net iets meer auto voor.

Vind het allemaal nog wel meevallen qua prijs, gezien het feit dat ze wel degelijk 2 aandrijvingen in 1 auto steken, en als je gaat vergelijken met een diesel met gelijkaardig vermogen (+/- 200pk) scheelt het toch niet zo gek veel meer.

En euh, saai bakken jef? ga eens met een golf GTE rijden zou ik zeggen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

En euh, saai bakken jef? ga eens met een golf GTE rijden zou ik zeggen
                                        Hehe... Ik heb het niet over de prestaties, want die mogen er in het geval van zo'n GTE wel zijn. Ik heb het over de saaiheid van de massa Duitse karren op onze wegen. Hoe goed ze in sommige gevallen ook zijn, het is wat mij betreft gewoon één grijze boel. (En gezien de kleurkeuze van de modale autorijdende Belg mag je dat grijs meestal ook letterlijk nemen)

Comment

• Jaloers dat zij wel een stekker hebben en jullie niet? ;-)

Comment

Working...
                                          X