Hoeveel kost deze configuratie?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Passat (B8)
Collapse
X
-
Tis te hopen dat ge hem tegen de zomer van 16 gaat hebben, Roger, want ik ben in juni dit jaar prijs gaan laten maken voor ne gewone Passat en als ik die dag bestelde, was levering voorzien voor eind januari, begin februari. Tenminste als ik het Active Info Display wilde. Met gewone analoge klokken was het 4 maanden wachten.
Comment
-
kans is kleiner en kleiner aan het worden voor de Passat... 't is verdorie toch een dure kar.
Ben zo wat de concurrentie aant bekijken en een Renault Talisman grandtour is efkes 25000 euro goedkoper voor een evenwaardig uitgeruste en even snelle kar. Denk niet dat je dan het brandstofvoordeel eruit haalt.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenTis te hopen dat ge hem tegen de zomer van 16 gaat hebben, Roger, want ik ben in juni dit jaar prijs gaan laten maken voor ne gewone Passat en als ik die dag bestelde, was levering voorzien voor eind januari, begin februari. Tenminste als ik het Active Info Display wilde. Met gewone analoge klokken was het 4 maanden wachten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenkans is kleiner en kleiner aan het worden voor de Passat... 't is verdorie toch een dure kar.
Ben zo wat de concurrentie aant bekijken en een Renault Talisman grandtour is efkes 25000 euro goedkoper voor een evenwaardig uitgeruste en even snelle kar. Denk niet dat je dan het brandstofvoordeel eruit haalt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenkans is kleiner en kleiner aan het worden voor de Passat... 't is verdorie toch een dure kar.
Ben zo wat de concurrentie aant bekijken en een Renault Talisman grandtour is efkes 25000 euro goedkoper voor een evenwaardig uitgeruste en even snelle kar. Denk niet dat je dan het brandstofvoordeel eruit haalt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenkans is kleiner en kleiner aan het worden voor de Passat... 't is verdorie toch een dure kar.
Ben zo wat de concurrentie aant bekijken en een Renault Talisman grandtour is efkes 25000 euro goedkoper voor een evenwaardig uitgeruste en even snelle kar. Denk niet dat je dan het brandstofvoordeel eruit haalt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erik123 Bekijk Berichten25.000 €? Ik denk dat je daar verkeerd zit. PASSAT GTE die ik heb besteld kost 53.500. Ik denk dat een TALISMAN GRANDTOUR met dezelfde uitrusting +/- 40.000 gaat kosten.
Passat kwam op 57000 en daar kreeg ik max 4% fleetdiscount terwijl Renault wel een fleetkorting van 10% hanteert
ik kom op 23000 euro verschil2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Ik kom uit voor de TALISMAN berline TCE200 op 36.000 € voor een vergelijkbare uitrusting als mijn PASSAT GTE.
Tel er gerust 1500 € bij voor de grandtour. Verschil is dus +/- 16.000 €.
Dit is inderdaad een groot prijsverschil maar je krijgt er heel wat technologie voor in de plaats.
En zoals ik al zei, als partikulier zou ik de PASSAT nooit kopen, als firmawagen is het echter een interessant pakket!
Ik heb 6% fleetkorting gekregen wat inderdaad niet veel is in vergelijking met de 15% die ik op een ESPACE kreeg.
Hun uitleg is simpel: we geven weinig korting omdat de auto voor 100% aftrekbaar is, dus....
Comment
-
ik ben een arme zelfstandige, dus voor mij is elke auto maar voor 75% van het beroepsgebruik aftrekbaar.2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erik123 Bekijk BerichtenIk kom uit voor de TALISMAN berline TCE200 op 36.000 € voor een vergelijkbare uitrusting als mijn PASSAT GTE.
Tel er gerust 1500 € bij voor de grandtour. Verschil is dus +/- 16.000 €.
Dit is inderdaad een groot prijsverschil maar je krijgt er heel wat technologie voor in de plaats.
En zoals ik al zei, als partikulier zou ik de PASSAT nooit kopen, als firmawagen is het echter een interessant pakket!
Ik heb 6% fleetkorting gekregen wat inderdaad niet veel is in vergelijking met de 15% die ik op een ESPACE kreeg.
Hun uitleg is simpel: we geven weinig korting omdat de auto voor 100% aftrekbaar is, dus....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk Berichtenik ben een arme zelfstandige, dus voor mij is elke auto maar voor 75% van het beroepsgebruik aftrekbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erik123 Bekijk BerichtenIk kom uit voor de TALISMAN berline TCE200 op 36.000 € voor een vergelijkbare uitrusting als mijn PASSAT GTE.
Tel er gerust 1500 € bij voor de grandtour. Verschil is dus +/- 16.000 €.
Dit is inderdaad een groot prijsverschil maar je krijgt er heel wat technologie voor in de plaats.
En zoals ik al zei, als partikulier zou ik de PASSAT nooit kopen, als firmawagen is het echter een interessant pakket!
Ik heb 6% fleetkorting gekregen wat inderdaad niet veel is in vergelijking met de 15% die ik op een ESPACE kreeg.
Hun uitleg is simpel: we geven weinig korting omdat de auto voor 100% aftrekbaar is, dus....
Enkel als de VAA een grote rol speelt kan het interessant worden, of je moet die kopen voor het rijplezier.
Comment
-
Volledig akkoord. In mijn geval VAA van 152,00 € in plaats van 280,00 € voor de ESPACE die ik eerst dacht te bestellen.
Zoals ik eerder al zei is dit toch +/- 3000 € in the pocket na 4 jaar.
Ik rijd nu al bijna 4 jaar met een hybride ( ds5 ) en het is wel leuk en verslavend om elektrisch te rijden. In deze PASSAT zal dit nog een stuk beter zijn dan in de ds5 gezien de recentere technologie en de oplaadbaarheid. Je "kweekt" er echt een rustigere rijstijl mee. Al zal ik de GTE knop ook wel regelmatig gebruiken denk / vrees ik....
Comment
-
Ik heb is de tijd genomen om een detailberekening te maken bij aankoop wagen op de vennootschap en aftrekbaarheid over vijf jaar.
Diesel
BIV 600
Rijtaks 460
42.000 euro incl btw 34710 euro ofwel demowagen Duitsland aan 37.000 euro incl btw 31.000 euro
Bedrijfsvoorheffing 1538,87 euro
Vennootschap 166,21 euro
75% aftrekbaar
BTW 50% aftrekbaar
Over vijf jaar total cost of ownership :
*600 euro + 2.500 euro + 34710 euro + 3800 euro + 930 euro + 7700 euro – 9777 euro = 40.463 euro
*600 euro + 2.500 euro + 31000 euro + 3000 euro + 930 euro + 7700 euro – 8.667 euro = 37.063 euro
Verbruik +-7 liter niet meegerekend, onderhoud niet meegerekend
Hybride benzine
BIV 0
Rijtaks 0
55.000 euro incl btw 45.454 euro ofwel wagen Duitsland aan 50.000 euro incl btw 41.322 euro
Bedrijfsvoorheffing 1100,00 euro
Vennootschap 118,00 euro
100% aftrekbaar
BTW 50% aftrekbaar
Over vijf jaar total cost of ownership :
*580 euro +5.500 euro + 45.454euro +4773 euro – 17.072 euro = 39.235 EURO
*580 euro +5.500 euro + 41.322 euro +4350 euro – 15.520 euro = 36.232 EURO
Verbruik +-6 liter niet meegerekend, onderhoud niet meegerekend
Comment
-
Mijn conclusie is vooral dat die wagens financieel eigenlijk op hetzelfde gaan neerkomen :
- Onderhoud of kosten bij de GTE gaan misschien is tegenvallen voor een reparatie, maar wel 100% aftrekbaar ipv 75%.
- Verbruik zal bij de GTE meevallen gezien ik maar 12 km van mijn werk woon. Het extra rijplezier mag trouwens af en toe ook iets kosten. Dat heeft ook zijn prijs.
- Enige verschil lijkt mij de restwaarde na vijf jaar en dat is nog een groot vraagteken.
In mijn berekening hebben trouwens nog geen rekening gehouden met het feit dat de VAA daalt jaar na jaar in functie van de leeftijd van de wagen. Dan zouden de cijfers nog meer naar elkaar toegroeien.
Comment
-
Ik heb een herberekening gemaakt met exacte cijfers over vijf jaar en VAA degressief met ouderdom alsook verworpen uitgaven :
Duits Passat diesel met 9.000 km op de teller en opties die ik wil aan 42.000 euro incl BTW kost netto 40.756 euro na vijf jaar
Belgische Nieuwe GTE aan 54.454 euro incl BTW (nog zonder korting +-6% er nog af te trekken?) kost netto 36.696 euro na vijf jaar
Comment
Comment