Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Passat (B8)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Waar wacht je nog op?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
      Ik heb een herberekening gemaakt met exacte cijfers over vijf jaar en VAA degressief met ouderdom alsook verworpen uitgaven :
      Duits Passat diesel met 9.000 km op de teller en opties die ik wil aan 42.000 euro incl BTW kost netto 40.756 euro na vijf jaar
      Belgische Nieuwe GTE aan 54.454 euro incl BTW (nog zonder korting +-6% er nog af te trekken?) kost netto 36.696 euro na vijf jaar
      Ik heb ook dergelijke berekening laten maken, weliswaar voor een andere plug in hybride, en tot dezelfde vaststelling gekomen. Ik heb er inmiddels 1 in bestelling :-)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Erik123 Bekijk Berichten
        Waar wacht je nog op?
        Op mijn huidige afschrijving Passat die dit jaar afloopt. Dus voor 2017 een nieuwe nodig.

        De restwaarde na vijf jaar van zo'n hybride spel is toch nog een vraagteken voor mij. Ik vermoed dat er tegen dan technisch veel geavanceerdere wagens zullen bestaan met een hoger elektrisch rijbereik, maar natuurlijk ook met een nieuw prijskaartje...

        Comment


        • Deze berekening geldt enkel indien het voertuig wordt aangekocht. Het overgrote deel van de firmawagens wordt echter geleasd, en dan is dit verhaal echter (nog steeds) anders.
          De leasingprijs wordt meest bepaald door de geschatte herverkoopwaarde en de onderhoudskost. Laat dit nu net de 2 zaken zijn die bij hybridewagens absoluut nog niet geweten zijn en men dus een veiligheidsmarge neemt. Hierdoor stijgt de leasingprijs fors en vallen deze wagens snel buiten budget.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
            De restwaarde na vijf jaar van zo'n hybride spel is toch nog een vraagteken voor mij. Ik vermoed dat er tegen dan technisch veel geavanceerdere wagens zullen bestaan met een hoger elektrisch rijbereik, maar natuurlijk ook met een nieuw prijskaartje...
            De restwaarde is inderdaad een groot vraagteken, maar dat geld vandaag voor elke wagen. Het is bvb best mogelijk dat binnen 5 jaar niemand nog een diesel wil wegens te vervuilend en dus te zwaar belast tegen dan. Voor volledig elektrische wagens is ook maar de vraag wat de restwaarde zal zijn gezien de evoluerende techniek en zo verder...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Gust Kadé Bekijk Berichten
              Deze berekening geldt enkel indien het voertuig wordt aangekocht. Het overgrote deel van de firmawagens wordt echter geleasd, en dan is dit verhaal echter (nog steeds) anders.
              De leasingprijs wordt meest bepaald door de geschatte herverkoopwaarde en de onderhoudskost. Laat dit nu net de 2 zaken zijn die bij hybridewagens absoluut nog niet geweten zijn en men dus een veiligheidsmarge neemt. Hierdoor stijgt de leasingprijs fors en vallen deze wagens snel buiten budget.
              Mijn bestelde PASSAT GTE komt op leasing 748,00 € per maand. In vergelijking met mijn huidige 723,00 € per maand voor de DS5 Hybride
              vind ik de meerprijs meer dan gerechtvaardigd. Ook is hij 100% aftrekbaar tegenover 80% en veel ruimer en sneller, dus...

              Comment


              • Ben vandaag bij mijn garagist langsgeweest. De kans bestaat dat hij onafhankelijk van Dieteren gaat verder bestaan. De vraag is dan welke merken hij gaat doen. Het is net omwille van die garage dat ik een Volkswagen zou kopen. Stopt die garage met het merk, koop ik mij ook een ander merk. Nog even afwachten dus wat er gaat gebeuren.

                Dieteren heeft trouwens maar een contract met Volkswagen Duitsland dat afloopt in 2020. De garage heeft me vanalles verteld ivm dieselgate en hun verplichtingen nu. Dat is eigenlijk niet meer leefbaar. Ben benieuwd hoe de automarkt er over vier jaar gaat uitzien...

                Nog even afwachten dus alvorens een bestelbon te tekenen!

                Comment


                • Als D'Ieteren geen contract meer krijgt van VW, dan is D'Ieteren dood.
                  En ten tweede, als VW geen contract geeft aan D'Ieteren gaat hun verkoop halveren.

                  Het duurt jaren eer je een dealernetwerk opgebouwd hebt.

                  Alternatief is dat VW D'ieteren gewoon opkoopt. Dan hebben ze ineens ook een aantal eigen garages.

                  Comment


                  • Dieteren is 12 subgroepen aan het creeren. De garages wordt het mes op de keel gezet om 51 procent van hun aandelen af te staan. In ruil krijgen ze aandelen in de subgroepen. Als vw dieteren en Pon buitengooit, hebben ze nog steeds hun twaalf subgroepen en alle touwtjes nog in handen. Dieteren en Pon zijn trouwens nog de enige in Europa.

                    Om nog maar te zwijgen van de valse inschrijvingen van wagens dit jaar om de cijfers op te krikken.

                    Comment


                    • Wat bedoel je met subgroepen?
                      Juridisch aparte bedrijven (en dus ook aparte beursnoteringen?) of 1 holdingstructuur met 12 business units (is nu toch al zo?)
                      2021 Taycan 4S
                      2021 Lexus UX250h

                      Comment


                      • Meer weet ik er ook niet van! De toekomst zal het snel uitwijzen!

                        Bij Jaguar hebben ze ook zo een slechte keuze gemaakt door een aantal dealers gewoon te schrappen. Je wordt een nummer bij het grote monopolie als je er nog één koopt bij Jaguar/Land Rover in één en dezelfde garage. Ik kan niet begrijpen dat ze een Vandenplas garage in Tervuren bijvoorbeeld van de hand doen. Weg met de persoonlijke service in de kleine garages.

                        Maar goed, we gaan dit topic niet verzieken. Het gaat over de GTE!

                        Comment


                        • 'T is hier stillekes....zou er nog niemand met een passat GTE rijden of vinden ze de weg naar dit forum niet?
                          Trouwens ook niet veel beweging bij de golf GTE sectie.
                          Van mijn kant: nog iets minder dan 5 maanden wachten!

                          Comment


                          • ik heb er uiteindelijk gene besteld.

                            véél te lang wachten, amper verbruiksvoordeel, en de range van elektro was écht om te huilen. Iets meer dan 20km eruitgehaald van de geafficheerde 50.

                            Heb mij iets anders gekocht waarvoor ik nu iets meer dan 20000 euro naft moet verstoken voor ik break even ben met de GTE
                            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                            Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                            Comment


                            • 20 km elektrisch is toch wel weinig. In welke omstandigheden?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Erik123 Bekijk Berichten
                                20 km elektrisch is toch wel weinig. In welke omstandigheden?
                                'Normale'

                                Allez, mijn rijstijl dus he
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                  ik heb er uiteindelijk gene besteld.

                                  véél te lang wachten, amper verbruiksvoordeel, en de range van elektro was écht om te huilen. Iets meer dan 20km eruitgehaald van de geafficheerde 50.

                                  Heb mij iets anders gekocht waarvoor ik nu iets meer dan 20000 euro naft moet verstoken voor ik break even ben met de GTE
                                  Ik veronderstel dat je de wagen gekocht hebt die in je handtekening staat?
                                  Die zou dus 20.000 euro goedkoper zijn dan een GTE? De mijne met flink wat opties komt op 50.000 € korting 6% inbegrepen, je ESPACE kost dus +/- 30.000 € netto.
                                  Als ik goed kan tellen heb je dus +/- 35% korting gekregen?

                                  Comment


                                  • een goed uitgeruste Passat GTE komt gemakkelijk tegen de grens van 60.000 euros... je moet dus alle mogelijke fiscale voordelen kunnen benutten, dus zal een particulier die zijn materiaal met zijn spaarpotje betaalt dat model nooit kopen. Een Golf GTE ook niet, trouwens, een blijkbaar ook geen Leaf; de veralgemening van de elektrische wagen is niet voor morgen !

                                    Comment


                                    • Passat gte naar m'n zin was 58000, korting was 4%
                                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                                      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                                      Comment


                                      • Dat zijn dan toch al serieuze opties? Ik wil leder, navi pro, active info display, en nog wat klein prul. Ik wil geen open dak en geen emergency, file, side assist toestanden. Dan kom ik toch maar op een 55.000 euro zonder korting.

                                        Ik heb nu een Duitse exclusive uitvoering Passat van 2011. Daar zitten alle mogelijke opties wel op, maar die gebruik ik toch niet (zoals de standkachel en het open dak, handschoenvak met koelfunctie,...). En rijden doe ik graag nog zelf ipv al die assistenten met irritante biepjes.

                                        Binnenkort heb ik een testrit bij Dieteren met een berline. Ik wil dat verbruik toch al is kunnen uittesten.

                                        Comment


                                        • Vandaag nog is bij Rietje binnen geweest, die hadden nog maar 3 Passat GTE's geleverd en hadden niet extreem veel bestellingen staan.

                                          Mooie wagen maar deze auto's zijn absoluut niet in trek voor de Belgische markt.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X