Waar wacht je nog op?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volkswagen Passat (B8)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk BerichtenIk heb een herberekening gemaakt met exacte cijfers over vijf jaar en VAA degressief met ouderdom alsook verworpen uitgaven :
Duits Passat diesel met 9.000 km op de teller en opties die ik wil aan 42.000 euro incl BTW kost netto 40.756 euro na vijf jaar
Belgische Nieuwe GTE aan 54.454 euro incl BTW (nog zonder korting +-6% er nog af te trekken?) kost netto 36.696 euro na vijf jaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erik123 Bekijk BerichtenWaar wacht je nog op?
De restwaarde na vijf jaar van zo'n hybride spel is toch nog een vraagteken voor mij. Ik vermoed dat er tegen dan technisch veel geavanceerdere wagens zullen bestaan met een hoger elektrisch rijbereik, maar natuurlijk ook met een nieuw prijskaartje...
Comment
-
Deze berekening geldt enkel indien het voertuig wordt aangekocht. Het overgrote deel van de firmawagens wordt echter geleasd, en dan is dit verhaal echter (nog steeds) anders.
De leasingprijs wordt meest bepaald door de geschatte herverkoopwaarde en de onderhoudskost. Laat dit nu net de 2 zaken zijn die bij hybridewagens absoluut nog niet geweten zijn en men dus een veiligheidsmarge neemt. Hierdoor stijgt de leasingprijs fors en vallen deze wagens snel buiten budget.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk BerichtenDe restwaarde na vijf jaar van zo'n hybride spel is toch nog een vraagteken voor mij. Ik vermoed dat er tegen dan technisch veel geavanceerdere wagens zullen bestaan met een hoger elektrisch rijbereik, maar natuurlijk ook met een nieuw prijskaartje...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gust Kadé Bekijk BerichtenDeze berekening geldt enkel indien het voertuig wordt aangekocht. Het overgrote deel van de firmawagens wordt echter geleasd, en dan is dit verhaal echter (nog steeds) anders.
De leasingprijs wordt meest bepaald door de geschatte herverkoopwaarde en de onderhoudskost. Laat dit nu net de 2 zaken zijn die bij hybridewagens absoluut nog niet geweten zijn en men dus een veiligheidsmarge neemt. Hierdoor stijgt de leasingprijs fors en vallen deze wagens snel buiten budget.
vind ik de meerprijs meer dan gerechtvaardigd. Ook is hij 100% aftrekbaar tegenover 80% en veel ruimer en sneller, dus...
Comment
-
Ben vandaag bij mijn garagist langsgeweest. De kans bestaat dat hij onafhankelijk van Dieteren gaat verder bestaan. De vraag is dan welke merken hij gaat doen. Het is net omwille van die garage dat ik een Volkswagen zou kopen. Stopt die garage met het merk, koop ik mij ook een ander merk. Nog even afwachten dus wat er gaat gebeuren.
Dieteren heeft trouwens maar een contract met Volkswagen Duitsland dat afloopt in 2020. De garage heeft me vanalles verteld ivm dieselgate en hun verplichtingen nu. Dat is eigenlijk niet meer leefbaar. Ben benieuwd hoe de automarkt er over vier jaar gaat uitzien...
Nog even afwachten dus alvorens een bestelbon te tekenen!
Comment
-
Als D'Ieteren geen contract meer krijgt van VW, dan is D'Ieteren dood.
En ten tweede, als VW geen contract geeft aan D'Ieteren gaat hun verkoop halveren.
Het duurt jaren eer je een dealernetwerk opgebouwd hebt.
Alternatief is dat VW D'ieteren gewoon opkoopt. Dan hebben ze ineens ook een aantal eigen garages.
Comment
-
Dieteren is 12 subgroepen aan het creeren. De garages wordt het mes op de keel gezet om 51 procent van hun aandelen af te staan. In ruil krijgen ze aandelen in de subgroepen. Als vw dieteren en Pon buitengooit, hebben ze nog steeds hun twaalf subgroepen en alle touwtjes nog in handen. Dieteren en Pon zijn trouwens nog de enige in Europa.
Om nog maar te zwijgen van de valse inschrijvingen van wagens dit jaar om de cijfers op te krikken.
Comment
-
Meer weet ik er ook niet van! De toekomst zal het snel uitwijzen!
Bij Jaguar hebben ze ook zo een slechte keuze gemaakt door een aantal dealers gewoon te schrappen. Je wordt een nummer bij het grote monopolie als je er nog één koopt bij Jaguar/Land Rover in één en dezelfde garage. Ik kan niet begrijpen dat ze een Vandenplas garage in Tervuren bijvoorbeeld van de hand doen. Weg met de persoonlijke service in de kleine garages.
Maar goed, we gaan dit topic niet verzieken. Het gaat over de GTE!
Comment
-
ik heb er uiteindelijk gene besteld.
véél te lang wachten, amper verbruiksvoordeel, en de range van elektro was écht om te huilen. Iets meer dan 20km eruitgehaald van de geafficheerde 50.
Heb mij iets anders gekocht waarvoor ik nu iets meer dan 20000 euro naft moet verstoken voor ik break even ben met de GTE2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erik123 Bekijk Berichten20 km elektrisch is toch wel weinig. In welke omstandigheden?
Allez, mijn rijstijl dus he2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichtenik heb er uiteindelijk gene besteld.
véél te lang wachten, amper verbruiksvoordeel, en de range van elektro was écht om te huilen. Iets meer dan 20km eruitgehaald van de geafficheerde 50.
Heb mij iets anders gekocht waarvoor ik nu iets meer dan 20000 euro naft moet verstoken voor ik break even ben met de GTE
Die zou dus 20.000 euro goedkoper zijn dan een GTE? De mijne met flink wat opties komt op 50.000 € korting 6% inbegrepen, je ESPACE kost dus +/- 30.000 € netto.
Als ik goed kan tellen heb je dus +/- 35% korting gekregen?
Comment
-
een goed uitgeruste Passat GTE komt gemakkelijk tegen de grens van 60.000 euros... je moet dus alle mogelijke fiscale voordelen kunnen benutten, dus zal een particulier die zijn materiaal met zijn spaarpotje betaalt dat model nooit kopen. Een Golf GTE ook niet, trouwens, een blijkbaar ook geen Leaf; de veralgemening van de elektrische wagen is niet voor morgen !
Comment
-
Passat gte naar m'n zin was 58000, korting was 4%2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Dat zijn dan toch al serieuze opties? Ik wil leder, navi pro, active info display, en nog wat klein prul. Ik wil geen open dak en geen emergency, file, side assist toestanden. Dan kom ik toch maar op een 55.000 euro zonder korting.
Ik heb nu een Duitse exclusive uitvoering Passat van 2011. Daar zitten alle mogelijke opties wel op, maar die gebruik ik toch niet (zoals de standkachel en het open dak, handschoenvak met koelfunctie,...). En rijden doe ik graag nog zelf ipv al die assistenten met irritante biepjes.
Binnenkort heb ik een testrit bij Dieteren met een berline. Ik wil dat verbruik toch al is kunnen uittesten.
Comment
Comment