Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Passat (B8)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Voor de mensen die hem hier besteld hebben, nemen jullie de mobile premium functie erbij of de mobile comfort die standaard op de highline uitvoering zit? Ik lees er verschillende zaken over : http://forum.vwpassat.nl/index.php?/...gureren/page-3

    Is een tweede simkaart in de wagen storend voor je telefoon?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
      Ben vandaag bij mijn garagist langsgeweest. De kans bestaat dat hij onafhankelijk van Dieteren gaat verder bestaan. De vraag is dan welke merken hij gaat doen. Het is net omwille van die garage dat ik een Volkswagen zou kopen. Stopt die garage met het merk, koop ik mij ook een ander merk. Nog even afwachten dus wat er gaat gebeuren.

      Dieteren heeft trouwens maar een contract met Volkswagen Duitsland dat afloopt in 2020. De garage heeft me vanalles verteld ivm dieselgate en hun verplichtingen nu. Dat is eigenlijk niet meer leefbaar. Ben benieuwd hoe de automarkt er over vier jaar gaat uitzien...

      Nog even afwachten dus alvorens een bestelbon te tekenen!
      Heel die story staat al sinds een paar maanden hier in een ander topic.
      Streefdoel is feitelijk 2018 omdat dit zo moet van Europa. Geen invoerders meer, wat niet meer dan logisch is natuurlijk via een "verenigd Europa".
      De betere Audi garages doen er dan ook alles aan om onafhankelijk te blijven van 'D Ieteren en ik hoop dat mijn garage dat ook blijft.
      Langs de andere kant, het is ook niet allemaal "negatief" wat Dieteren doet.
      Als je mag gaan testrijden bij hen kom je maar eerst tot de vaststelling dat zij heel wat doen voor hun dealersnetwerk.


      Send from somewhere, used Tapatalk.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Erik123 Bekijk Berichten
        'T is hier stillekes....zou er nog niemand met een passat GTE rijden of vinden ze de weg naar dit forum niet?
        Trouwens ook niet veel beweging bij de golf GTE sectie.
        Van mijn kant: nog iets minder dan 5 maanden wachten!
        Ik zie ze nochtans met bosjes rijden in Nederland. Uiteraard zou ik haast zeggen!


        Send from somewhere, used Tapatalk.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
          Is een tweede simkaart in de wagen storend voor je telefoon?
          In mijn A6 alvast niet. Zou dus op een GTE ook niet mogen falen.


          Send from somewhere, used Tapatalk.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • Dank je! Misschien gebruiken ze in NL een ander systeem voor hun telefonie.

            Comment


            • net nog es de GTE geherconfigureerd zoals ik de Espace uitgerust heb...

              en dan heb ik nog maar 18" velgen ipv 19 op de Espace, en geen zonnedak genomen want anders nog es 1300 euro bij


              60078 euro
              2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

              Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                net nog es de GTE geherconfigureerd zoals ik de Espace uitgerust heb...

                en dan heb ik nog maar 18" velgen ipv 19 op de Espace, en geen zonnedak genomen want anders nog es 1300 euro bij


                60078 euro
                Je hebt dan ook een hele mooie Espace!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                  Je hebt dan ook een hele mooie Espace!
                  merci

                  ik had graag een even mooie passat GTE gehad maar met deze prijzen... en wetende na een testrit dat ik me eigenlijk geen profijt doe in verbruik.
                  2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                  Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                  Comment


                  • Ik weet niet hoe je aan deze prijs komt, ik zal waarschijnlijk iets over het hoofd hebben gezien, maakt eigenlijk ook niet uit, ik geloof je wel hoor!
                    Ik veronderstel dat je wel een lederen interieur hebt gekozen? Hoe doe je dit in de configurator? Bij mij wordt steeds aangegeven dat ik dit niet kan kiezen...
                    Mijn bestelde GTE komt uit op 54.000 €.
                    De enige optie die ik niet heb genomen waar ik spijt van heb is de active info display omdat dit met de verplichte pro navigatie meer dan 3000 € kost. Ik vrees dat dit buiten mijn budget zou zijn geweest....
                    Last edited by ; 08/02/2016, 12:55.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Erik123 Bekijk Berichten
                      Ik weet niet hoe je aan deze prijs komt, ik zal waarschijnlijk iets over het hoofd hebben gezien, maakt eigenlijk ook niet uit, ik geloof je wel hoor!
                      Ik veronderstel dat je wel een lederen interieur hebt gekozen? Hoe doe je dit in de configurator? Bij mij wordt steeds aangegeven dat ik dit niet kan kiezen...
                      Mijn bestelde GTE komt uit op 54.000 €.
                      De enige optie die ik niet heb genomen waar ik spijt van heb is de active info display omdat dit met de verplichte pro navigatie meer dan 3000 € kost. Ik vrees dat dit buiten mijn budget zou zijn geweest....
                      ik heb idd leder genomen..

                      in de CC waar je de kleur kiest het tabblad interieur nemen en daar leder aanvinken bovenaan, vervolgens de opties die hij zelf voorstelt die je moet nemen ook aanvinken.
                      Active info display heb ik ook genomen, de grote navi was ook een must
                      2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                      Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                      Comment


                      • OK bedankt. Is spijtig genoeg te laat nu om nog te veranderen, leasingcontract is al getekend....ik hoop dat de standaard blauwe stoffen zetels niet tegenvallen!
                        Wat is eigenlijk het design en comfortpack dat je moet bijnemen als je leder aanvinkt?

                        Comment


                        • OK, laat maar, ik heb het ondertussen gevonden.

                          Comment


                          • Ik heb ondertussen nog verder mijn huiswerk is gedaan en de vergelijking gemaakt op de configurator vw.de en vw.fr

                            Vooral in Frankrijk is de Passat GTE een heel stuk goedkoper met alle opties en bijstandsystemen. Hij is namelijk standaard veel beter uitgerust:

                            Comment


                            • Inderdaad, voor dezefde prijs als de mijne ( 54.500 € ) krijgen ze er in Frankrijk alcantara, grote GPS PRO en active info display bij....
                              Bizar, of zou er teveel geld aan de vingers van D'IETEREN blijven plakken?

                              Comment


                              • Zou die premie van de Franse overheid al niet in die prijs verrekend zijn?

                                Comment


                                • Vandaag een testrit gemaakt van één uur met de GTE in sedan versie. Dit zijn dan ook mijn (subjectieve bevindingen). Een uur is trouwens te kort om zo'n wagen deftig uit te proberen en alle functies is aan te halen.

                                  Ik was voor de uitleg bij de start een beetje gehaast, omdat ik een boodschap moest doen in centrum Linden voor mijn echtgenote. Dat was dan ook het reisdoel heen en terug met deze Passat. Het gemiddelde verbruik in benzine na mijn uur reistijd was 4,3 liter volgens de boordcomputer. Heenreis was langs de Leuvensesteenweg en binnenbaantjes. De terugreis was via de E314 en E40 afrit Bertem. Ik heb in de verschillende modi gereden en volledig elektrisch op de autosnelweg (om te kijken hoe snel batterijcapiciteit er verminderd bij een snelheid van 120 km/u). De wagen geeft ook het verbruik van de batterij aan, maar als newbie let je hier natuurlijk niet op en kijk je alleen naar het verbruik in liters.

                                  Mijn eerste indruk is dat de Passat GTE meer een "mannenspeeltjes-auto" is geworden. Hij doet mij in dat opzicht een klein beetje denken aan de testrit met de Tesla model S. Allemaal leuke knopjes, gekleurd instrumentenbord en gadgets waar je even zoet mee bent. Een aantal van deze gadgets zijn leuk en nuttig en een aantal zijn zeker overbodig. Zo vind ik persoonlijk de head up display storend. De navigatieweergave op het instrumentenbord is heel aangenaam, maar een beetje overkill dat exact hetzelfde dan op de discover pro staat. De 7 of 8 instelmodi voor het active info display vind ik te weinig. Ik zou graag alle verschillende functies willen instellen zoals dit kan op de boordcomputer van de huidige passat tussen de toerenteller en kilometerteller. Misschien dat dit ook kan bij de active info display, maar heb me dan ook meer geconcentreerd op het rijden.

                                  Qua afwerking vind ik hem goed en niet goed. Het is een mooie wagen met het zwarte full nappa leder en metallic inleglijsten. Maar sommige plastic onderdelen storen mij meer dan in mijn huidige passat B7 exclusive uitvoering. Om één of andere reden had ik de indruk dat sommige onderdelen goedkoper aanvoelen in de nieuwe Passat (klepjes opening tankklep en koffer, veel kleinere simpele achteruitkijkspiegel, het openen en sluiten van de deur voelt veel lichter aan,...). Ik las ook lyrische verhalen over de geluidsdemping in de wagen. Nu vind ik dat mijn huidige Passat met de akoestische ramen het beter doet, dan deze nieuwe GTE. Die optie zal ik dus zeker opnieuw moeten aanvinken.

                                  De stoelen zitten zeer goed en heel comfortabel. De verstelbare onderbeensteun is ook aangenaam om een goede zitpositie te vinden. De massagefunctie is heel basic, maar het helpt wel. Liever iets basic dat niet snel kapot gaan dan uitgebreide massagefuncties zoals in onze salonzetels thuis waarvan de motor na twee jaar stuk is...

                                  De nieuwe discover pro is even wennen en heb ik dan ook niet goed kunnen uittesten. Bij de start van de testrit werd deze natuurlijk op car info gezet om de batterijfunctie toe te lichten. Het is is leuk om zien, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je daar 100.000km op gaat zitten staren.

                                  Hij vertrekt vanuit stilstand op zijn batterij, maar schakelt quasi onmiddellijk de verbrandingsmotor mee in in hybride modus. Ik had dit anders verwacht. Je moet zelf actief bezig zijn en de knop elektrische modus indrukken, wanneer dit voor jou het beste uitkomt. Je bent er dan ook veel mee bezig. Ik had liever gehad dat de wagen meer A.I. had en zelf voor je kon denken wat de beste rijmodus is.

                                  De zwarte dakhemel is mooi, maar niet mijn ding. Mijn vrouw heeft dit gehad op haar 520d en ik heb graag wat meer licht in de wagen. Het gordijn onder het elektrisch open dak moet je handmatig openen en sluiten in de sedan versie. Dat vind ik niet meer anno 2016. Al zeker niet voor een 'elektrische Passat'. Dat gordijn laat dan ook nog is veel licht door. Dat was toch veel beter in de BMW.

                                  De area view functie is dan wel weer aangenaam om te parkeren in een baanvak plaats. Zo zie je op de camera ook voor je hoeveel millimeter je nog hebt voordat je de bumper van je voorligger zou aantikken.

                                  De rijhulpsystemen bieden voor mij weinig meerwaarde. De oranje waarschuwingspinkers in de achteruitkijkspiegels vind ik zelfs een beetje storend (side assist). Tevens gezien deze hulpsystemen op de Belgische uitvoering een dure optie zijn.

                                  De wagen was zeer hard afgeveerd (of de banden waren opzettelijk op heel hoge druk gezet). Dat reed niet aangenaam voor het nemen van verkeersdrempels. Wederom doet mijn huidige Passat hier beter. Misschien dan toch de elektronische demping aanvinken.

                                  De wagen stond er in Tungsten zilver, en net in deze kleur zou ik hem willen bestellen. De combinatie met de blauwe accenten van de GTE-versie storen niet. Hier had ik persoonlijk wat schrik voor.

                                  Minpunt vond ik de uitleg achteraf van de verkopers bij D'Ieteren. Ik vroeg ze naar het verschil tussen de gsm comfort- of de premiumfunctie. Ze wisten dit eigenlijk niet. Nu zij kunnen ook niet alles weten natuurlijk, maar dit zou toch vanuit Volkswagen of D'Ieteren beter gestuurd kunnen worden met duidelijke brochures of dergelijke.

                                  Voor mij persoonlijk zou het een wagen zijn waarmee ik dagelijks volledige elektrisch van en naar het werk kan. Het is een aangename 'mannenspeeltjes-gadget-wagen', maar een Tesla zal het nooit worden. Deze Passat GTE biedt dan wel veel meer plaats, is ook lekker anoniem. Tot slot is hij fiscaal één van de aantrekkelijkste wagens op de markt in België op dit ogenblik.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Africa Bekijk Berichten
                                    Zou die premie van de Franse overheid al niet in die prijs verrekend zijn?

                                    Ik denk het niet. Blijkbaar zijn Franse wagens veel goedkoper omdat de consument er minder wil uitgeven en ze veel kritischer zijn. Een vriend heeft zo dit jaar zijn Jaguar in Frankrijk gekocht aan een nettoprijs die veel lager ligt dan in België.

                                    Comment


                                    • Oh ja, ik heb hem 3x in gte stand gezet tijdens het uur testrijden. De voorbanden hebben dan te weinig tractie. Ik denk dan ook niet dat je die knop vaak gaat gebruiken.

                                      Comment


                                      • De garage heeft me gebeld om te zeggen dat mijn wagen geleverd is.....pfff, nog 4 maanden wachten om hem te gaan halen want mijn huidige leasing duurt tot eind juni

                                        Comment


                                        • Parkeer je huidige auto eens in Molembeek met een sticker van Vlaams Belang op de achterruit.

                                          Kans is groot dat...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X