Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Passat (B8)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tof dat je toch reeds je eerste indrukken neerschrijft.

Ik zou zeggen, maak een topic over je wagen en zet er wat foto's e.d bij en we zullen ongetwijfeld vragen, reacties en ondersteuning geven!
    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Maak een topic aan in Mijn Voertuig -> Duitse auto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
        In de verre toekomst wil ik beslist ook overstappen op een elektrische combo, lijkt me erg handig in de file en de stad. Vandaar de interesse in je ervaringen Voorlopig zijn dit nog zeldzame verschijningen in het verkeer. Kan je wat uitwijden over de artificiele sound, wat houdt die in?
        In GTE stand wordt er een geluid door de luidsprekers gestuurd dat een beetje de sound nabootst van de vroegere 5 cilinders van AUDI. Is niet echt storend en geeft de beleving van snelheid nog een boost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PimMulders Bekijk Berichten
          Maak een topic aan in Mijn Voertuig -> Duitse auto
          Zal ik bij gelegenheid zeker doen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erik123 Bekijk Berichten
            In GTE stand wordt er een geluid door de luidsprekers gestuurd dat een beetje de sound nabootst van de vroegere 5 cilinders van AUDI. Is niet echt storend en geeft de beleving van snelheid nog een boost.
            en kan je dat uit zetten.
            Ik hoef geen fake geluid, ik wil de radio horen. Voor mij is elk motorgeluid een ongewenst storend geluid.

Comment

• Volkswagen passat gte

Heb komende dinsdag een testrit staan met de Passat GTE.. Zal mijn ervaring dan ook even neerpennen
              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
              current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                en kan je dat uit zetten.
                Ik hoef geen fake geluid, ik wil de radio horen. Voor mij is elk motorgeluid een ongewenst storend geluid.
                Kan niet worden uitgezet. Misschien door de dealer? Moet zeggen dat het niet echt storend is. Heb de indruk dat het bij de GOLF GTE luider klonk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                  Heb komende dinsdag een testrit staan met de Passat GTE.. Zal mijn ervaring dan ook even neerpennen
                  Ben benieuwd naar je ervaringen. Ik wacht vooreen nieuwe update alsikwat meer kilometers heb gedaan.
                  Er is toch wel iets wat ik nog wil zeggen, de journalisten zijn altijd bezig over de harde materialen die gebruikt worden in bvb Franse wagens voor de onderste delen van het dashboard.
                  Nu kan ik zeggen dat dit bij de PASSAT toch wel tegenvalt als je er op let. De gebruikte materialen in mijn DS5 waren toch wel van en betere kwaliteit.
                  Nu zat ik onlangs in een A4 sportline nieuw model en daar vond ik de middenconsole van bedroevende kwaliteit.

Comment

• Gisteren en vandaag een test gedaan om mijn woon - werk verkeer volledig elektrisch te doen.
                    Vertrokken op het werk met 50 km rijbereik.
                    Eerst 7 km binnendoor ( stad + dorp ) dan 13 km autosnelweg aan 115 km/u cruise control en dan nog 4 km binnendoor ( dorp ) tot thuis.
                    Totaal dus 24 km en rijbereik gaf aan nog 28 km aan.

Deze morgen dus terug naar het werk maar op de autosnelweg na +/- 8 km moeten overschakelen op GTE want ik zou de laatste 7 km binnendoor elektrisch niet halen.
                    Na de autoscnelweg had ik terug 9 km rijbereik en ben zonder problemen op het werk geraakt.

Waarom op GTE? Omdat ik de indruk heb dat de batterijen al rijdend dan sneller bijladen.

Nu is het belangrijk om weten dat mijn werk op +/- 110 m boven de zeespiegel ligt en ik woon op +/- 30 m boven de zeespiegel.
                    Het is dus duidelijk dat dit een invloed heeft op het verbruik.
                    Een grote meevaller is dat in de e-modus de wagen ongeloofelijk vlot met het verkeer meekan.

Binnen een paar dagen zal ik eerste keer moeten benzine voltanken en dan zal ik eens het gemiddelde aan benzine verbruik kunnen berekenen.
                    Duidelijk is wel dat het verbruik serieus de hoogte ingaat bij rijden op autosnelweg. Nu zal het verbruik ook wel hoger liggen dan normaal want veelvuldig gebruik gemaakt van de GTE knop om dit allemaal ne keer te testen. Moet zeggen dat de auto er als een speer vandoor gaat en menig passagier met verstomming slaat.

Nog een woordje over de adaptive cruise control, had daar mijn twijfels over want hou graag de zaken zelf in de hand. Nu moet ik zeggen dat dit prima werkt en dat het instellen ervan ook poepsimpel is.

Voillà, dit is het voor vandaag. Later meer met hopelijk wat foto's als het weer het toelaat...

Comment

• werkelijke verbruiken van de GTE in DE

2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• jammer dattie zoveel geld kost
                        Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                        Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                        (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

Comment

• Vandaag eerste tankbeurt. 770 km en 46 L getankt: 6 l/100 km dus.
                          Van de 770km meer dan de helft autosnelweg gedaan en ook veelvuldig gebruik gemaakt van de GTE knop ( teveel eigenlijk om goed te zijn :-) )
                          Rekening houdend dat de motor eigenlijk nog niet ingereden is, is dit een prima resultaat vind ik.

Comment

• Wil wat foto's posten maar lukt niet....

Comment

• Ik doe het dan maar via de link naar een Frans forum. Foto's onderaan de pagina

Comment

Wil wat foto's posten maar lukt niet....
                                Mogelijkheden genoeg hoor en die zijn in zo goed als elk topic al vermeld.
                                Tapatalk, Tinypics enz enz.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Mooi

den borre

Int3x0r

Comment

• Bedankt Gixxer, ik was nog met tinypics aan het worstelen!

Heb trouwens mijn tweede tankbeurt achter de rug. Gemiddelde 6,5 l/100.
                                    Moet wel zeggen dat ik dit weekend een heen en terug naar de ardennen heb gedaan ( 300 km ) met pieken tot ver boven de toegelaten snelheid.

Dus al bij al valt het dus niet tegen. Vooraleer ik deze rit heb gedaan zat ik op een gemiddelde van 4,5 l/100.
                                    Het is dus duidelijk dat voor veelrijders op de autosnelweg pakweg een TDI 190 of zelfs een biturbo 240 pk meer aangewezen is, toch wat verbruik betreft.
                                    Het gevoel van het rijden in de GTE stand zal je wel moeten missen natuurlijk. Ook het elektrisch rijden door de dorpjes en kleine steden langs de terassen in de ardennen is ook een fijne ervaring.
                                    Last edited by ; 04/07/2016, 13:39.

Comment

Bedankt Gixxer, ik was nog met tinypics aan het worstelen!
                                      Graag gedaan
                                      den borre

Int3x0r

Comment

• Heel mooie Passat, proficiat!
                                        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Nu is het belangrijk om weten dat mijn werk op +/- 110 m boven de zeespiegel ligt en ik woon op +/- 30 m boven de zeespiegel.
                                          Het is dus duidelijk dat dit een invloed heeft op het verbruik.
                                          als ik hier in het platte apen vertel dat de toren van de kerk van essen (30 meter hoog) even hoog ligt als het zand op de kalmthoutse heide bekijken ze je zo , das een afstand van goed 8 km, natuurlijk merk je dat als je bezig bent met verbruik...of als je dat eens een keer per fiets aflegt

mooie passat, ben gek op die kleine uiterlijkheden die verraden dat het hybride is

Comment

Working...
                                          X