Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Passat (B8)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
    De achterkant lijkt wel te kloppen, maar het front is toch maar zo-zo
    Dat vind ik ook, net zoals bij de CC facelift. Dat platte, brede rooster oogt gewoon niet...
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

    Comment


    • #62
      Designvergelijking: Volkswagen Passat B7 vs B8





      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #63
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #64
          Ik vind hem echt schitterend, vooral de Variant! Typisch Passat en erg statig. Moet leuk zijn met die biturbo

          Comment


          • #65
            Ben geen liefhebber van spiegels op de deuren.

            Comment


            • #66
              Tja, wat moet je hiervan denken?
              Buiten : niet onfraai deze nieuwe Passat, maar het had buitenom toch wat spectaculairder mogen zijn, het blijft hangen in een zekere zweem van saaiheid met te veel chroom.
              Hij wordt nog maar eens groter zodat hij in de categorie van de grote auto's terechtkomt en al haast geen middenklasser meer is.
              Binnen vind ik het maar niks : supersaai zoals zijn voorganger en dat optionele grote scherm in het dashboard achter het stuur is enkel maar een grote afleiding voor de bestuurder.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Ben geen liefhebber van spiegels op de deuren.
                Dat lijkt bij VAG een nieuwe trent te gaan worden, de meeste nieuwste auto's hebben dat, A7, Leon, A3 en nu deze Passat.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                  Dat lijkt bij VAG een nieuwe trent te gaan worden, de meeste nieuwste auto's hebben dat, A7, Leon, A3 en nu deze Passat.
                  Niet alleen bij VAG. Waarschijnlijk om het zicht ter hoogte van de A-stijl te verbeteren maar in hoeverre heb je daar écht iets aan?

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Ben geen liefhebber van spiegels op de deuren.
                    Dan zijn we met twee.
                    Bij de Golf is het eigenlijk iets beter opgelost.
                    (http://www.netcarshow.com/volkswagen...llpaper_04.htm)

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                      Hij wordt nog maar eens groter zodat hij in de categorie van de grote auto's terechtkomt en al haast geen middenklasser meer is.
                      Binnen vind ik het maar niks : supersaai zoals zijn voorganger en dat optionele grote scherm in het dashboard achter het stuur is enkel maar een grote afleiding voor de bestuurder.
                      De Passat is in pure lengte even groot gebleven (min 2mm) maar door hem te bouwen op het MQB onderstel heeft men de wielbasis kunnen vergroten met 7,9 cm.
                      Mooie prestatie toch?
                      Hij is wel wat lager en breder geworden.
                      Over dat Active Info Display ben ik eigenlijk zeer te spreken. Het valt volledig zelf in te stellen dus die navigatiemap bv. kan ook volledig worden verborgen ten voordele van gewoon klassieke tellers.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                        Ik vind hem echt schitterend, vooral de Variant! Typisch Passat en erg statig. Moet leuk zijn met die biturbo

                        Ik vind em ook schitterend .

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Gastje Bekijk Berichten
                          Ik vind em ook schitterend .
                          Same here.
                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                            Niet alleen bij VAG. Waarschijnlijk om het zicht ter hoogte van de A-stijl te verbeteren maar in hoeverre heb je daar écht iets aan?
                            Het is vooral bedoeld om aan de Europese normen voor het gezichtsveld naar achteren te voldoen. Zo moeten bv. kleine kinderen die achteraan naast de auto staan, zichtbaar zijn. De spiegel iets lager monteren, op de deur, is een goede manier om die norm te halen.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
                              Het is vooral bedoeld om aan de Europese normen voor het gezichtsveld naar achteren te voldoen. Zo moeten bv. kleine kinderen die achteraan naast de auto staan, zichtbaar zijn. De spiegel iets lager monteren, op de deur, is een goede manier om die norm te halen.
                              Meen je dat? De uiteindelijke hoogte van de spiegel verschilt toch amper? En kleine kinderen achteraan naast de auto ga je toch niet beter zien door de spiegel een centimeter lager te hangen?
                              Smilin' Jack - Speed Pilot

                              Comment


                              • #75
                                dat ze dan die dode hoek sensor standaard maken in nieuwe auto's
                                Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                  dat ze dan die dode hoek sensor standaard maken in nieuwe auto's
                                  Vind ik ook, net zoals ze met esp gedaan hebben.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                                      Meen je dat? De uiteindelijke hoogte van de spiegel verschilt toch amper? En kleine kinderen achteraan naast de auto ga je toch niet beter zien door de spiegel een centimeter lager te hangen?
                                      Heeft volgens mij nog veel meer te maken met het zicht schuin naar voren: als je een spiegel in de hoek van de A stijl monteert, creëer je ook daar een dode hoek. Bij parkeren is zichtbaarheid schuin naar voren veel beter me de spielgels op de deur.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                                        Meen je dat? De uiteindelijke hoogte van de spiegel verschilt toch amper? En kleine kinderen achteraan naast de auto ga je toch niet beter zien door de spiegel een centimeter lager te hangen?
                                        Het zal wel eerder twee centimeter zijn, maar die maken wel het verschil. BMW gebruikt dan weer buitenspiegels die op de klassieke plaats staan, maar waarvan het eigenlijke spiegelhuis lager komt dan het bevestigingspunt. Dat scheelt ook maar een goede centimeter, maar het volstaat om de norm te halen (die waarschijnlijk ook maar slappe thee is, zoals de CO2-normen; al die voornamelijk Duitse wonderauto's die officieel nog nauwelijks CO2 uitstoten, verbruiken in werkelijkheid een heel pak meer).

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                          Heeft volgens mij nog veel meer te maken met het zicht schuin naar voren: als je een spiegel in de hoek van de A stijl monteert, creëer je ook daar een dode hoek. Bij parkeren is zichtbaarheid schuin naar voren veel beter me de spielgels op de deur.
                                          Daar lijken de meeste constructeurs zich weinig van aan te trekken. Bij een SUV hangen ze er zo ongeveer vrachtwagenspiegels aan. En voor het zicht schuin naar voor zijn de erg steil gemonteerde A-stijlen trouwens veel schadelijker dan de buitenspiegels.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X