Opel heeft het doek getrokken van de zeer belangrijke nieuwe Corsa, de auto die het Duitse merk weer naar de top van de compacte klasse moet katapulteren.
De Corsa is niet een compleet nieuwe auto, maar Opel heeft de auto wel op diverse essentiële punten grondig verbeterd. Het chassis is bijvoorbeeld nieuw en ook diverse aandrijflijnen zijn opgewaardeerd.
Opel meldt dat het bij de ontwikkeling van de vijfde generatie Corsa de topprioriteit was dat de auto qua stuurgedrag en comfort 'een klasse hoger' moest zijn. Zo ligt het zwaartepunt bijvoorbeeld 5 millimeter lager om het stuurgedrag te verbeteren. Klanten kunnen bovendien kiezen voor een Comfort- of een Sportchassis.
Nieuwe driecilinder
De nieuwe driecilinder neemt bij de motoriseringen een belangrijke plek in. De 1,0-liter benzinemotor is beschikbaar met vermogens van 90 en 115 pk. De importeur meldt ons dat er bij de introductie nog geen benzinemotor met minder vermogen bij ons beschikbaar is.
Ook op dieselgebied is er nieuws. De 95 pk sterke 1.3 CDTI is flink verbeterd en voortaan geraffineerder. Bovendien voldoet het blok nu aan de Euro 6-emissie-eisen.
Verder monteert Opel z'n nieuwe generatie versnellingsbakken. Deze zorgen voor een lager verbruik en bovendien schakelen ze volgens het Duitse merk prettiger.
Flink verbeterd interieur
Het interieur van de Corsa is flink opgewaardeerd. Het infotainment -compleet met apps en Smartphoneondersteuning- is van de nieuwe generatie. Ook zijn er diverse hulp- en veiligheidssystemen die voorheen voorbehouden waren aan hogere segmenten. Denk aan het Opel Eye, de parkeerhulp Advanced Park Assist en een Rear View Camera.
De nieuwe generatie van de Corsa debuteert eind dit jaar op de Autosalon van Parijs, die in oktober plaatsvindt. Nog voor het einde van het jaar moet de auto bij de dealers staan.
Bron: Autoweek
De Corsa is niet een compleet nieuwe auto, maar Opel heeft de auto wel op diverse essentiële punten grondig verbeterd. Het chassis is bijvoorbeeld nieuw en ook diverse aandrijflijnen zijn opgewaardeerd.
Opel meldt dat het bij de ontwikkeling van de vijfde generatie Corsa de topprioriteit was dat de auto qua stuurgedrag en comfort 'een klasse hoger' moest zijn. Zo ligt het zwaartepunt bijvoorbeeld 5 millimeter lager om het stuurgedrag te verbeteren. Klanten kunnen bovendien kiezen voor een Comfort- of een Sportchassis.
Nieuwe driecilinder
De nieuwe driecilinder neemt bij de motoriseringen een belangrijke plek in. De 1,0-liter benzinemotor is beschikbaar met vermogens van 90 en 115 pk. De importeur meldt ons dat er bij de introductie nog geen benzinemotor met minder vermogen bij ons beschikbaar is.
Ook op dieselgebied is er nieuws. De 95 pk sterke 1.3 CDTI is flink verbeterd en voortaan geraffineerder. Bovendien voldoet het blok nu aan de Euro 6-emissie-eisen.
Verder monteert Opel z'n nieuwe generatie versnellingsbakken. Deze zorgen voor een lager verbruik en bovendien schakelen ze volgens het Duitse merk prettiger.
Flink verbeterd interieur
Het interieur van de Corsa is flink opgewaardeerd. Het infotainment -compleet met apps en Smartphoneondersteuning- is van de nieuwe generatie. Ook zijn er diverse hulp- en veiligheidssystemen die voorheen voorbehouden waren aan hogere segmenten. Denk aan het Opel Eye, de parkeerhulp Advanced Park Assist en een Rear View Camera.
De nieuwe generatie van de Corsa debuteert eind dit jaar op de Autosalon van Parijs, die in oktober plaatsvindt. Nog voor het einde van het jaar moet de auto bij de dealers staan.
Bron: Autoweek
Comment