Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Corsa

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Comment

• Dat is in het echt een heel mottig wit.

Sent from here
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
        Dat is in het echt een heel mottig wit.

Sent from here
        Ik ken da

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
          Ik ken da
          Komt misschien door dienen trein van enige tijd geleden.

Sent from here
          den borre

Int3x0r

Comment

Komt misschien door dienen trein van enige tijd geleden.

Sent from here

Comment

Dat is in het echt een heel mottig wit.

Sent from here
              Zijn dat die met zo een gelige schijn?
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Zijn dat die met zo een gelige schijn?
                Yep.

Sent from here
                den borre

Int3x0r

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                  Deze heeft ook een eigen topic

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Ah ! Ik vond het niet :p

Comment

• Testje: Opel Corsa 5-deurs 1.0T Edition.

In de compacte klasse verschijnt het ene na het andere nieuwe model. Opel werpt de sterk verbeterde Corsa in de strijd.

De nieuwe Opel Corsa is ten opzichte van zijn voorganger flink opgewaardeerd. De resultaten zijn onder meer een nieuwe driecilinder turbomotor en een geavanceerd infotainmentsysteem. Aan de buitenkant oogt de vernieuwde Corsa charmant met zijn sierlijke, boemerangvormige koplampen. Door zijn grote zijruiten hebben achterpassagiers een formidabel uitzicht.
                      Vanbinnen kent de auto weinig verrassingen. Alles zit waar je het verwacht en het interieur straalt veel kwaliteit uit. Het grote aanraakscherm doet geavanceerd aan en het werkt beter dan die merkwaardige dubbele drukknop in de vorige generatie Opels. Maar even snel de radio harder of zachter zetten, is er niet bij. Dat komt door de traag reagerende tiptoetsen. Het navigatiesysteem werkt uitsluitend via een app op je smartphone.
                      Achterin biedt de Corsa voldoende beenruimte. Met de achterbank in gebruik heeft de kofferbak een inhoud van 280 liter. Onhandig is dat je bij deze uitvoering van de Corsa de achterbank alleen in zijn geheel kun neerklappen. Bovendien blijkt de leuning aan de achterkant niet gestoffeerd.
                      De driecilinder onder de kap is een heerlijk, levendig motortje. Hij heeft maar weinig toeren nodig om pittige prestaties te leveren en reageert gretig op het gaspedaal. Zeker op lange afstanden is het fijn dat de Corsa over een zesbak beschikt. Daarmee wordt het motorgeluid sterk teruggebracht. Het gemiddelde testverbruik van 1 op 15,4 is echter niet imponerend.
                      Hoewel de Corsa over het algemeen prettig comfortabel is, voelt de vering ook een beetje week aan en dat maakt hem wat onrustig. Dankzij vrij straf afgestelde dempers is de auto desondanks koersvast. Nadeel is dat de inzittenden oneffenheden in de weg duidelijk voelen. Verder stuurt de Corsa op de snelweg wat vaag.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Dikke maand geleden een paar honderd km met een 1.3Cdti gereden, een pak stiller dan de Corsa van de vorige generatie die hier thuis ook op de oprit staat.
                          De kans gehad om deze eens goed te vergelijken met de oude, op zich vind ik het geen lelijke wagen maar om nu te zeggen dat ik er echt warm van zou worden...?

Het enige waar ik me aan stoor is de harde ophanging + rijwindgeluiden t.h.v. de spiegels.

Opvolger van de huidige Corsa hier zal waarschijnlijk toch het "nieuwe" model worden (Black Edition met o.a. sportzetels, sportstuur, enz...) tenzij Ford in tussentijd een nieuwe Fiesta uit de hoed gaat toveren.
                          Voor de prijs die Opel vraagt krijg je dit niet bij de concurrentie, laat het een oud model zijn met een flinke facelift...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk Berichten
                            Dikke maand geleden een paar honderd km met een 1.3Cdti gereden, een pak stiller dan de Corsa van de vorige generatie die hier thuis ook op de oprit staat.
                            De kans gehad om deze eens goed te vergelijken met de oude, op zich vind ik het geen lelijke wagen maar om nu te zeggen dat ik er echt warm van zou worden...?

Het enige waar ik me aan stoor is de harde ophanging + rijwindgeluiden t.h.v. de spiegels.

Opvolger van de huidige Corsa hier zal waarschijnlijk toch het "nieuwe" model worden (Black Edition met o.a. sportzetels, sportstuur, enz...) tenzij Ford in tussentijd een nieuwe Fiesta uit de hoed gaat toveren.
                            Voor de prijs die Opel vraagt krijg je dit niet bij de concurrentie, laat het een oud model zijn met een flinke facelift...
                            Heb je gereden met de 75 pk of 95 pk? Wij zijn aan het denken om onze Vectra te vervangen tegen een Corsa E, maar we twijfelen kwa motorisatie (75 of 95 pk)
                            2012 Opel Astra ST Ecoflex
                            2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                              Heb je gereden met de 75 pk of 95 pk? Wij zijn aan het denken om onze Vectra te vervangen tegen een Corsa E, maar we twijfelen kwa motorisatie (75 of 95 pk)
                              Was de 95pk versie, die van de vriendin is de 75pk versie dus kon vergelijken.
                              Persoonlijk zou ik steeds gaan voor de zwaardere variant, 75pk is goed voor rond de kerktoren te rijden... op de autostrade is het doorsleuren als je iemand voorbij wil steken.

Onderin is er niet veel verschil tussen beide, al is vanaf het begin duidelijk dat de nieuwe Corsa een andere turbo heeft dan de oude (trekt beter onderin bij lage toeren, turbogat is kleiner).

Ga er eens mee rijden zou ik zeggen, je zou nog versteld staan van dat ding

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk Berichten
                                Was de 95pk versie, die van de vriendin is de 75pk versie dus kon vergelijken.
                                Persoonlijk zou ik steeds gaan voor de zwaardere variant, 75pk is goed voor rond de kerktoren te rijden... op de autostrade is het doorsleuren als je iemand voorbij wil steken.

Onderin is er niet veel verschil tussen beide, al is vanaf het begin duidelijk dat de nieuwe Corsa een andere turbo heeft dan de oude (trekt beter onderin bij lage toeren, turbogat is kleiner).

Ga er eens mee rijden zou ik zeggen, je zou nog versteld staan van dat ding
                                Mijn keuze zou ook de 95 pk zijn. Er zal toch een 25.000km/jaar mee gereden worden.
                                Mijn dealer zegt echter dat de 75 pk voldoende is.
                                Het zou dan ook een stockwagen worden, maar mijn dealer schaft zich alleen maar 75pk diesels in stock aan.
                                2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Zou ook liever de 95 pk hebben, dan heb je wat reserve. Dealer zal natuurlijk zeggen dat dat voldoende is omdat hij enkel maar 75's heeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                    Zou ook liever de 95 pk hebben, dan heb je wat reserve. Dealer zal natuurlijk zeggen dat dat voldoende is omdat hij enkel maar 75's heeft
                                    Idd. Heb al een paar Cosmo's op het oog. Verkoper wist me te vertellen dat, als ik er ééntje naar onze wens had gevonden, hem dat moest laten weten. Hij neemt dan contact op met de betreffende dealer en ze zorgen dat de wagen bij 'mijn' dealer komt.
                                    2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Ze beginnen precies redelijk vaak op te duiken in het dagelijkse verkeer (vandaag een stuk of 4 gezien)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                        Ze beginnen precies redelijk vaak op te duiken in het dagelijkse verkeer (vandaag een stuk of 4 gezien)
                                        Op zo een stockwagens kun je wel zaakjes doen. Ik heb eens laten tellen voor een Enjoy 5 deurs 1.3 diesel met man. airco, cruise control, licht- zichtsensoren en kwam op 14.500 zonder overname
                                        2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Iemand die hier weet welk de knop is bij Opel (Corsa E) van de snelle voorruit ontdooiing?
                                          2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                          2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                          2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                          2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

Working...
                                          X