Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Corsa
Collapse
X
-
Dat is in het echt een heel mottig wit.
Sent from hereden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenDat is in het echt een heel mottig wit.
Sent from here
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk BerichtenIk ken da
Sent from hereden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenKomt misschien door dienen trein van enige tijd geleden.
Sent from here
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenDat is in het echt een heel mottig wit.
Sent from hereOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenZijn dat die met zo een gelige schijn?
Sent from hereden borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
-
Testje: Opel Corsa 5-deurs 1.0T Edition.
In de compacte klasse verschijnt het ene na het andere nieuwe model. Opel werpt de sterk verbeterde Corsa in de strijd.
De nieuwe Opel Corsa is ten opzichte van zijn voorganger flink opgewaardeerd. De resultaten zijn onder meer een nieuwe driecilinder turbomotor en een geavanceerd infotainmentsysteem. Aan de buitenkant oogt de vernieuwde Corsa charmant met zijn sierlijke, boemerangvormige koplampen. Door zijn grote zijruiten hebben achterpassagiers een formidabel uitzicht.
Vanbinnen kent de auto weinig verrassingen. Alles zit waar je het verwacht en het interieur straalt veel kwaliteit uit. Het grote aanraakscherm doet geavanceerd aan en het werkt beter dan die merkwaardige dubbele drukknop in de vorige generatie Opels. Maar even snel de radio harder of zachter zetten, is er niet bij. Dat komt door de traag reagerende tiptoetsen. Het navigatiesysteem werkt uitsluitend via een app op je smartphone.
Achterin biedt de Corsa voldoende beenruimte. Met de achterbank in gebruik heeft de kofferbak een inhoud van 280 liter. Onhandig is dat je bij deze uitvoering van de Corsa de achterbank alleen in zijn geheel kun neerklappen. Bovendien blijkt de leuning aan de achterkant niet gestoffeerd.
De driecilinder onder de kap is een heerlijk, levendig motortje. Hij heeft maar weinig toeren nodig om pittige prestaties te leveren en reageert gretig op het gaspedaal. Zeker op lange afstanden is het fijn dat de Corsa over een zesbak beschikt. Daarmee wordt het motorgeluid sterk teruggebracht. Het gemiddelde testverbruik van 1 op 15,4 is echter niet imponerend.
Hoewel de Corsa over het algemeen prettig comfortabel is, voelt de vering ook een beetje week aan en dat maakt hem wat onrustig. Dankzij vrij straf afgestelde dempers is de auto desondanks koersvast. Nadeel is dat de inzittenden oneffenheden in de weg duidelijk voelen. Verder stuurt de Corsa op de snelweg wat vaag.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Dikke maand geleden een paar honderd km met een 1.3Cdti gereden, een pak stiller dan de Corsa van de vorige generatie die hier thuis ook op de oprit staat.
De kans gehad om deze eens goed te vergelijken met de oude, op zich vind ik het geen lelijke wagen maar om nu te zeggen dat ik er echt warm van zou worden...?
Het enige waar ik me aan stoor is de harde ophanging + rijwindgeluiden t.h.v. de spiegels.
Opvolger van de huidige Corsa hier zal waarschijnlijk toch het "nieuwe" model worden (Black Edition met o.a. sportzetels, sportstuur, enz...) tenzij Ford in tussentijd een nieuwe Fiesta uit de hoed gaat toveren.
Voor de prijs die Opel vraagt krijg je dit niet bij de concurrentie, laat het een oud model zijn met een flinke facelift...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk BerichtenDikke maand geleden een paar honderd km met een 1.3Cdti gereden, een pak stiller dan de Corsa van de vorige generatie die hier thuis ook op de oprit staat.
De kans gehad om deze eens goed te vergelijken met de oude, op zich vind ik het geen lelijke wagen maar om nu te zeggen dat ik er echt warm van zou worden...?
Het enige waar ik me aan stoor is de harde ophanging + rijwindgeluiden t.h.v. de spiegels.
Opvolger van de huidige Corsa hier zal waarschijnlijk toch het "nieuwe" model worden (Black Edition met o.a. sportzetels, sportstuur, enz...) tenzij Ford in tussentijd een nieuwe Fiesta uit de hoed gaat toveren.
Voor de prijs die Opel vraagt krijg je dit niet bij de concurrentie, laat het een oud model zijn met een flinke facelift...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk BerichtenHeb je gereden met de 75 pk of 95 pk? Wij zijn aan het denken om onze Vectra te vervangen tegen een Corsa E, maar we twijfelen kwa motorisatie (75 of 95 pk)
Persoonlijk zou ik steeds gaan voor de zwaardere variant, 75pk is goed voor rond de kerktoren te rijden... op de autostrade is het doorsleuren als je iemand voorbij wil steken.
Onderin is er niet veel verschil tussen beide, al is vanaf het begin duidelijk dat de nieuwe Corsa een andere turbo heeft dan de oude (trekt beter onderin bij lage toeren, turbogat is kleiner).
Ga er eens mee rijden zou ik zeggen, je zou nog versteld staan van dat ding
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude Bekijk BerichtenWas de 95pk versie, die van de vriendin is de 75pk versie dus kon vergelijken.
Persoonlijk zou ik steeds gaan voor de zwaardere variant, 75pk is goed voor rond de kerktoren te rijden... op de autostrade is het doorsleuren als je iemand voorbij wil steken.
Onderin is er niet veel verschil tussen beide, al is vanaf het begin duidelijk dat de nieuwe Corsa een andere turbo heeft dan de oude (trekt beter onderin bij lage toeren, turbogat is kleiner).
Ga er eens mee rijden zou ik zeggen, je zou nog versteld staan van dat ding
Mijn dealer zegt echter dat de 75 pk voldoende is.
Het zou dan ook een stockwagen worden, maar mijn dealer schaft zich alleen maar 75pk diesels in stock aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk BerichtenZou ook liever de 95 pk hebben, dan heb je wat reserve. Dealer zal natuurlijk zeggen dat dat voldoende is omdat hij enkel maar 75's heeft
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenZe beginnen precies redelijk vaak op te duiken in het dagelijkse verkeer (vandaag een stuk of 4 gezien)
Comment
Comment