Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Is geen aparte knop. Door op de knop voor vooruit blazer te duwen werkt die quick heat ook meteen.
Uwe gaat gewoon veel rapper warm blazen dan eentje zonder quick heat'
Ford had dat patent op de 'koordjes in de voorruit', maar sinds kort kunt ge dat ook als optie nemen. Ook op de corsa, maar dat is niet die quick heat.
2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Is geen aparte knop. Door op de knop voor vooruit blazer te duwen werkt die quick heat ook meteen.
Uwe gaat gewoon veel rapper warm blazen dan eentje zonder quick heat'
Ford had dat patent op de 'koordjes in de voorruit', maar sinds kort kunt ge dat ook als optie nemen. Ook op de corsa, maar dat is niet die quick heat.
Er zit wel degelijk de optie "elektrisch verwarmde voorruit" op en de draadjes in de raam zijn ook zichtbaar.
Dus waarschijnlijk dan toch i.c.m. de ventilator?
2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Ja is dat bovenste knopje van voorruitverwarming, je kan die blazer wel afzetten (lees: op stand 1) en dan blijft het knopje normaal gezien op. Zal 't morgenvroeg eens testen.
Ik denk dat die samen gaat met de achterste. Dus als je de achterruitverwarming opzet dat de voorste mee verwarmen. Morgen eens zien of we eentje staan hebben met die optie.
2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Ik denk dat die samen gaat met de achterste. Dus als je de achterruitverwarming opzet dat de voorste mee verwarmen. Morgen eens zien of we eentje staan hebben met die optie.
Super, ik hoor het graag!
2014 BMW F32 420 dA M-pakket
2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy
Om in te schakelen knopje achterruitverwarming indrukken. De verwarming van de achterruit werkt bij een draaiende motor.
Deze wordt na zes minuten automatisch uitgeschakeld.
Als u tijdens dezelfde contactcyclus nogmaals op het knopje drukt, werkt de verwarming nog drie minuten. Voorruitverwarming Om in te schakelen knopje achterruitverwarming indrukken.
De voorruitverwarming werkt samen met de achterruitverwarming en bij draaiende motor.
Deze wordt na zes minuten automatisch uitgeschakeld. Als u tijdens dezelfde contactcyclus nogmaals op knopje drukt, werkt de verwarming nog drie minuten.
Blijkbaar onderste knopje dus ik zet elke morgen de 2 op.
Dikke maand geleden een paar honderd km met een 1.3Cdti gereden, een pak stiller dan de Corsa van de vorige generatie die hier thuis ook op de oprit staat.
De kans gehad om deze eens goed te vergelijken met de oude, op zich vind ik het geen lelijke wagen maar om nu te zeggen dat ik er echt warm van zou worden...?
Het enige waar ik me aan stoor is de harde ophanging + rijwindgeluiden t.h.v. de spiegels.
Opvolger van de huidige Corsa hier zal waarschijnlijk toch het "nieuwe" model worden (Black Edition met o.a. sportzetels, sportstuur, enz...) tenzij Ford in tussentijd een nieuwe Fiesta uit de hoed gaat toveren.
Voor de prijs die Opel vraagt krijg je dit niet bij de concurrentie, laat het een oud model zijn met een flinke facelift...
Afgelopen zaterdag een Corsa Black Edition 5-deurs in bestelling laten nemen met nog wat opties.
Heb een prijs gekregen om "u" tegen te zeggen + zeer goede overname voor de Corsa D van mijn vriendin.
Eigenlijk niet de moeite gedaan om bij andere merken gaan te kijken...
Ik als Ford liefhebber pur sang vind deze zelfs mooier dan de nieuwe Fiesta die er aan zit te komen, ok... de Corsa is in principe een facelift van de oude Corsa D maar dan nog...
Prijs/onderhoudskosten/look... alles bij elkaar een goede koop gedaan.
9 weken, valt nog mee, maar wachten duur altijd lang he.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Opel heeft in Duitsland een nieuwe subtopper van de Corsa geïntroduceerd. De auto die onder de OPC in het gamma komt te staan, draagt de naam Corsa S.
Opel plaatst op de Duitse bestellijsten een nieuwe variant van de Corsa, de Corsa S. De nieuwe subtopper draagt een naam die is afgekeken van de sportieve variant van de Adam, de S.
De Corsa S krijgt de 150 pk sterke 1,4-liter grote viercilinder turbomotor in zijn neus gemonteerd, een blok dat we kennen van de Astra en de Adam S. Daarmee staat hij een forse stap onder de dik 200 pk sterke Corsa OPC, maar een behoorlijke trede boven 115 pk sterke geblazen 1.0. Schakelen gaat middels een handgeschakelde zesbak. Een sprint naar een snelheid van 100 km/h is daarmee in 8,9 tellen achter de rug. Zijn topsnelheid ligt op 207 km/h.
Het model wordt aangekleed met een OPC-achtige uiterlijke aankleding bestaande uit een voorspoiler, een diffuser en 17-inch wielen. Sportstoelen, donkere achterste zijruiten en een sportstuur kleden de boel vanbinnen aan.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Zijn komst is al even bekend, maar nu zijn er voor het eerst beelden vrijgegeven van de nieuwe Opel Corsa GSi.
Het kan en mag gezegd worden: de Corsa gaat al even mee. Hoewel de huidige generatie nog geen drie jaar rondrijdt, deelt deze veel genen met de vorige generatie Corsa die in 2006 gepresenteerd werd. Het einde is dan ook in zicht, want volgend jaar verschijnt de geheel nieuwe Corsa. Die komt voor het eerst onder de vleugels van het nieuwe moederbedrijf PSA tot stand. Om het hoofdstuk van de Corsa E met een knaller af te sluiten, dompelen Opel en Vauxhall hem op de valreep nog onder in het GSi-sausje.
Aan de buitenkant van de Corsa GSi zien we een stoerder uiterlijk met grote luchthappers in de bumper en onderaan de motorkap, carbonlelementen, achterspoiler en speciale wielen. Binnenin monteren Opel en Vauxhall Recaro-stoelen en een sportstuur. Over motorische aanpassingen is verder nog niks bekend.
De Corsa is de tweede nieuwe Opel waar het aloude label op verschijnt. De Insignia kreeg namelijk eerder de primeur als eerste moderne auto van het merk met de drie letters op de kont. Opel gaf tijdens de introductie van de Insignia GSI aan dat het GSi-label een op zichzelf staande naam wordt, onder de sterke OPC's van het merk.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
In maart dit jaar kregen we de Opel Corsa GSi al te zien. We weten nu ook wat de lauwwarme hatchback aandrijft.
Met de Insignia GSi bracht Opelhet GSi-label na zo'n zeven jaar afwezigheid terug. Met deze Corsa GSi maakt Opel de cirkel min of meer weer rond. De laatste GSi die op de Nederlandse markt leverbaar was, was immers ook een Corsa: de 1.6 Turbo GSi die in 2010 van de markt verdween.
De Corsa GSi krijgt dezelfde motor mee als de Corsa S, een medio vorig jaar in Duitsland geïntroduceerde variant. Dat betekent dat ook in de nieuwe Corsa GSi een 150 pk en 220 Nm sterke geblazen 1.4 goed is voor een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h in 8,9 seconden. Ook de tussensprint van 80 km/h naar 120 km/h in de vijfde versnelling in 9,9 tellen komt overeen met die van de Corsa S. Schakelen gaat door middel van een handgeschakelde zesbak, waarvan het tweede en derde verzet korte overbrengingsverhoudingen hebben.
Waar de Corsa S het naast zijn 150 pk sterke turbomotor moest doen met puur optische aankleding is de GSi een tandje sportiever ingesteld. De compacte Duitser krijgt namelijk het sportonderstel van de niet meer leverbare Corsa OPC mee en ook de remmen, compleet met rode klauwen, lijken van deze voormalige topversie afkomstig. Vanbuiten onderscheidt de Corsa GSi zich met zijn van een horizontale gleuf voorziene motorkap, zijn achterspoiler en het duidelijk sportiever ogende bumperwerk. In het interieur monteert Opel optioneel Recaro-sportstoelen. Het met leer beklede sportstuur, de met hetzelfde materiaal omhulde pookknop en de aluminium pedalen zijn wel standaard.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment