Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda2
Collapse
X
-
Mijn echtegenote deed haar Mazda2 binnen voor onderhoudvan haar Mazda2(werd 6 jaar) en zagen deze Mazda 2 in de toonzaal staan en besloten deze maar te kopen. 3 dagen later stond hij reeds in onze garage dank zij de goede service en condities van garage Schelkens in Wommelgem.Ikzelf rijd met CX5 SPORT,mijn zoon meto.a. MX5.Ik heb tijdens mijn leven vele wagens van verschillende merken gehad.De uitmuntende service van deze garage heb ik nog nooit gekend.Wat deze MAZDA2 betreft: hij rijdt als een auto uit een hogere klasse:zeer stil,volledige uitrusting,zuinig(verbruikt minder dan de vorige Mazda2 1300.Van onderstuur is zeker geen sprake.DE beste in zijn klasse!
mazda2 085.jpgmazda2 089.jpgmazda2 093.jpgmazda2 034.JPG
Comment
-
MAZDA FRIST DE 2 OP
Mazda 2
Net als bij de CX-3 is ook het rijgedrag van de 2 aangepakt, aldus Mazda. De aanpassingen moeten de auto stabieler en comfortabeler maken. Ook het stuurwiel van de 2 is iets gewijzigd en er is gekozen voor iets andere materialen in het interieur, dat hoogwaardiger aan moet voelen. De 2 krijgt net als zijn cross-over broer nu een kleurenscherm als head-up display. Bij beide auto's is er gewerkt aan het geluid en de trillingen vanuit de aandrijflijn, om dit verder weg te filteren.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
JAPANSE ORDERBOEKEN AL GEOPEND
GEFACELIFTE MAZDA 2 IN BEELD
Mazda heeft in Japan de orderboeken geopend van de gefacelifte 2. We moeten het met deze ene afbeelding doen, maar kunnen wel al melden wat er zoal gaat veranderen.
De in 2014 op de markt gebrachte Mazda 2 ondergaat een facelift die vergelijkbaar is met de bijpuntsessie die het merk eerder doorvoerde op de 6. Dat betekent dat alles zeer herkenbaar blijft, maar dat er toch echt een hele reeks wijzigingen is doorgevoerd.
Op deze ene afbeelding van de vernieuwde Mazda 2 is het toch echt grondig aangepaste front goed te zien. De 2 krijgt een volledig nieuwe grille, een exemplaar dat zijn horizontale lamellen verruilt voor gaaswerk. De chroomstrip die er omheen zit, is anders van vorm en loopt nu verder naar buiten toe door onder de koplampunits. Die nu standaard van ledtechniek voorziene koplampen zijn fors groter dan voorheen en geven de 2 een serieuzere uitstraling. Adaptieve ledkijkers zijn optioneel, hetzelfde geldt voor zaken als Lane Keeping Assist, verkeerdsbordherkenning en een 360 gradencamera. Lager op de neus nemen we een volledig nieuwe en strakker getekende bumper met chroomafwerking waar. De 2 is verder op nieuw lichtmetaal te zetten.
Mazda spreekt zelf over hoogwaardigere materialen in het interieur en het merk zegt er minder geluiden vanuit buiten het binnenste moeten binnendringen. Nieuwe zaken op de optielijst zijn onder meer een verwarmbaar stuurwiel, een automatisch dimmende binnenspiegel én een infotainmentsysteem dat met Apple CarPlay en Android Auto overweg kan. Ook moet het onderstel meer afgesteld zijn op comfort.
Op de internationale motorenlijst komen we straks 75 pk en 90 pk sterke varianten van Mazda's Skyactiv-G-machine tegen, een 1.5. Ook komt Mazda met een M Hybrid-systeem op de proppen dat we reeds kennen van de nieuwe 3.
Leuk detail: de Mazda 2 gaat in Japan als Demio door het leven, een modelnaam die wij in Europa tegenkwamen op de voorganger van de eerste 2. Na deze bijpuntsessie heeft de Demio ook in Japan nu gewoon '2'.
In Europa gaat de vernieuwde 2 begin volgend jaar in de verkoop. Meer informatie én uitgebreider beeldmateriaal volgt in de aanloop naar de marktintroductie.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
En nog maar eens een opfrissing. Karretje blijft er wel goed uitzien.
VERNIEUWING OP DETAILNIVEAU
MAZDA 2 VERDER FIJNGESLEPEN
Mazda voert een modeljaarupdate door op de 2. De compacte hatchback wordt daarbij op diverse vlakken fijngeslepen.
De 2 is met geboortejaar 2014 niet bepaald het jongste model van Mazda. Toch weet de fabrikant de 2 redelijk actueel te houden. Zo werd hij in 2019 gefacelift, maar Mazda voert net als op zijn overige modellen ook op de 2 jaarlijks een modeljaarupdate door. Ook nu wordt hij weer op diverse vlakken gemoderniseerd.
Mazda zegt de koplampen te hebben herzien, al lijken de verschillen met die van de 2 van het vorige modeljaar microscopisch klein. De Japanners maken verder melding van de komt van vers lichtmetaal én van de komt van twee nieuwe lakkleuren, Platinium Quartz en Deep Crimson. Meer kleurtjespret in het interieur. Mazda brengt namelijk drie nieuwe kleurcombinaties naar de werkplek van de 2. Kies je voor lederen bekleding, dan krijg je een in blauw en grijs uitgevoerd interieur. Ga je voor kunstleer, dan is de boel in een combinatie van zwart en wit uitgevoerd. Het stoffen interieur heeft een blauw-witte kleurstelling. Volgens Mazda is het dankzij wederom verbeterde geluidsisolatie voortaan iets stiller in het binnenste van de 2. Ook zijn de voorstoelen verbeterd. Groter en misschien wel belangrijker nieuws: het Mazda Connect-systeem ondersteunt voortaan ook Android Auto en Apple CarPlay. Afhankelijk van de gekozen uitvoering betreft het een draadkloze- of USB-verbinding.
De lijst met aanpassingen omvat ook de techniek. Zo zijn de dempers herzien en heeft Mazda ook de motoren onder de loep genomen. De benzinemotoren, alleen 1,5-liter SkyActiv-G-machines, waren al voorzien van mild-hybride techniek, maar hebben een hogere compressie wat het verbruik moet remmen. Volgens de fabrikant verbruiken de 1.5's tot 6,8 procent minder dan voorheen. Opvallend is wel dat Mazda in het internationale motorengamma van de fijngeslepen 2 geen melding meer maakt van de 75 pk 1.5 SkyActiv-G met mild-hybride techniek. De 90 pk en 115 pk versies met het mild-hybride M-Hybrid-systeem worden nog wel vermeld.
Op de internationale motorenlijst staan 75 pk en 90 pk 1.5 SkyActivs G met handbak én een 90 pk sterke versie met zestraps automaat. Deze conventionele krachtbronnen hebben dus de 90 pk en 115 pk sterke 1.5 SkyActivs G mét mild-hybride techniek boven zich. Deze machines worden alleen genoemd in combinatie met een handgeschakelde zesbak. Momenteel moet de 90 pk Mazda 2 met automaat het al zonder mild-hybride techniek doen. De benzinemotoren hebben verder voortaan een nieuwe regelunit die onder meer de gasrespons verbeterd. De 90 pk sterke SkyActiv-G met handbak levert zijn 90 pk net als voorheen weer bij 6.000 tpm, al is het maximum koppel verhoogd én eerder beschikbaar. Voorheen kwam er bij 4.000 tpm 148 Nm vrij. Dat koppel bedraagt voortaan 151 Nm bij 3.500 tpm. Daarmee bereikt de 2 in 9,8 seconden de 100 km/h en haalt -ie een topsnelheid van 183 km/h. Het gemiddeld verbruik is vastgesteld op 4,4 l/100 km.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Blijft één van de mooiste in z'n klasse.
Je ziet ze inderdaad niet veel. Maar hier zie ik sowieso niet zo veel Mazda's. De CX5 nog het meest van al, gevolgd door de cx3 (die ik persoonlijk bloedmooi vind).Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
Comment