Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Škoda Fabia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Škoda Fabia

Skoda heeft het eerste officiële fotomateriaal van de nieuwe Fabia vrijgegeven, inclusief de nodige informatie over de verse B-segmenter die eind dit jaar in de showrooms arriveert.

De verrassing is er na de uitgelekte foto's van een stoffige zilverkleurige Fabia natuurlijk wel een beetje vanaf en op die teasers zat vervolgens ook niemand meer te wachten. Dat neemt niet weg dat de officële vrijgave van de eerste foto's toch een heugelijk moment is voor Skoda en de consumenten die in de markt zijn voor een nieuwe auto uit het B-segment.
    Skoda vindt het nog te vroeg om met exacte specificaties van de nieuwe Fabia op de proppen te komen, in plaats daarvan krijgen we een persbericht opgestuurd in de vorm van een interview met Jozef Kaban, de Slowaakse hoofdontwerper van Skoda.
    Uit het interview met Kaban maken we op dat de nieuwe Fabia expressiviever, dynamischer en sportiever is geworden, en voortborduurt op elementen van de Vision C concept car van begin dit jaar. Ondanks de toegenomen emotie in het design is de Fabia ruimer, praktischer, zuiniger en doordachter dan ooit, aldus de ontwerper. De breedte van de Fabia nam toe, de hoogte af en het interieur van de auto is breder en langer dan voorheen. Ook de bagageruimte nam in volume toe, die meet nu 330 liter.
    Skoda meldt dat de nieuwe Fabia tot 17 procent zuiniger is dan het huidige model. Het motorengamma begint met een 1.0 MPi driecilinder met 60 of 75 pk, wie is meer pit wil, komt terecht bij de 1.2 TSI met 90 of 110 pk. Voor de dieselaars is er een 1.4 TDI met 75, 90 of 105 pk. Alle motoren zijn gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak, behalve de sterkste benzinemotor, die met een zesbak of 7-traps DSG wordt geleverd. Deze automaat is ook verkrijgbaar op de TDI met 90 pk. Alle motoren voldoen aan de Euro 6-norm.
    Goed nieuws voor wie z'n Fabia wil onderscheiden van die van de buren; er zijn 15 lakkleuren leverbaar en het is mogelijk om dak, wielen en spiegelkappen in afwijkende kleuren te laten spuiten. Bij de introductie is de auto leverbaar in drie uitvoeringen en Skoda komt met een aantal nieuwe gadgets op de proppen, waaronder MirrorLink, een systeem om je smartphone te koppelen.
    De Skoda Fabia beleeft z'n wereldprimeur op de autobeurs van Parijs in oktober en niet veel later gaan we al rijden met de auto. De hatchback staat in december bij de dealers, de Combi - die nog onthuld moet worden - volgt begin 2015. Prijzen worden in het najaar bekendgemaakt.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Not bad! Maar ik wacht toch op de 1.4TSI met 160pk
    Last edited by ; 19/08/2014, 11:31.

Comment

knap van skoda dat het in 1 oogopslag duidelijk een fabia is

Comment

Helemaal niet mis deze nieuwe Fabia.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demaarten Bekijk Berichten
          Not bad! Maar ik wacht toch op de 1.4TSI met 160pk
          Ik hoop eerder op de 1.8t die ze ook in de polo gti leggen.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Dat zou inderdaad nog leuker zijn. Dacht dat de polo GTI nog een 1.4 had. Maar ik hou ook meer van een 1.8

Comment

De 6r heeft idd de 1.4tsi, nu krijgt de facelift een 1.8t
              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

net nog een oud stockmodel voor de madam besteld vandaag. de nieuwe fabia zou gevoelig duurder worden blijkbaar!
                2015 BMW F11 520dA
                1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Prachtig, het nieuwe design van Skoda is echt wel vet. De wielkasten zien er mooi opgeklopt uit.
                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                    net nog een oud stockmodel voor de madam besteld vandaag. de nieuwe fabia zou gevoelig duurder worden blijkbaar!
                    Nu zijn er idd koopjes te doen.

OT: ik had hem wat meer vernieuwend verwacht. Lijkt nog echt op het huidige model. Niet dat dit een slechte zaak is; meer en meer constructeurs zijn daar mee bezig
                    2012 Opel Astra ST Ecoflex
                    2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                      Nu zijn er idd koopjes te doen.

OT: ik had hem wat meer vernieuwend verwacht. Lijkt nog echt op het huidige model. Niet dat dit een slechte zaak is; meer en meer constructeurs zijn daar mee bezig
                      Een conservatief design werkt aanstekelijk blijkbaar.
                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

En wat met de Saab?
                        De nieuwe ziet er lager ( dakhoogte) en breder uit.
                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

recyclagepremie van 1850. dat is meer dan hij waard is in de huidige staat ga er nog de passagiersstoel uithalen om een bureaustoel van te maken
                          2015 BMW F11 520dA
                          1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

Mooi die nieuwe Fabia !

Skoda blijft goed bezig, als ik morgen een nieuwe auto zou moeten kopen zou ik waarschijnlijk bij hen gaan shoppen.

Comment

Een sublieme wagen , steekt ver boven zijn concurrenten zoals Mercedes A , Mini en A1 uit.

Comment

recyclagepremie van 1850. dat is meer dan hij waard is in de huidige staat ga er nog de passagiersstoel uithalen om een bureaustoel van te maken
                                Mooie deal voor madam en een leuke stoel erbij.
                                den borre

Int3x0r

Comment

Waarom een Fabia voor mevrouw ? Voor mijnheer is dit ook een prima wagen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                    Waarom een Fabia voor mevrouw ? Voor mijnheer is dit ook een prima wagen !
                                    True maar mijnheer heeft al een Skoda.
                                    den borre

Int3x0r

Comment

In de juiste kleur en met mooie velgen kan deze aantrekkelijk worden.
                                      www.skodaforum.eu

Comment

Oh my god, wat een lelijk ding.

Comment

Working...
                                        X