Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Škoda Fabia

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Knap beide, combi is de knapste van de twee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
      Prijs/motorisatie moet wel onder de rapid blijven, hé
      Rapid (en Rapid Spaceback) wordt nog meer een overbodig model (hoewel ik de Spaceback echt wel leuk blijf vinden)

Comment

Veel knapper dan hun oud model die Combi, wel beginnen al hun modellen op elkaar te gelijken hoop dat hun superb er wat anders gaat uitzien.
        www.skodaforum.eu

Comment

Ik ben geen fan van de nieuwe Fabia 5 dears maar de combi ziet er wel zeer goed uit! Ik denk dat ze eerst de combi hebben ontworpen en pas daarna de 5 en 3 deurs ervan hebben gemaakt

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

zwart met beige, waar zag ik dat nog

Comment

leuke gele.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          zwart met beige, waar zag ik dat nog
                          Mooie combinatie.
                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Comment

Mooie kar, op het eerste zicht ! Ik ben benieuwd als ik hem in het echt ga zien.
                              Benzine
                              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                              Diesel
                              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                Ziet er zeer goed uit.

Nu nog een ingebouwde gps en de 1.4 tsi met 125 pk erin en je hebt een geweldige goedkope auto.

Comment

Skoda Fabia lineup gains Monte Carlo trim

Skoda has added the Monte Carlo trim to its Fabia lineup. It brings a variety of cosmetic tweaks both inside and out along with an optional sports suspension.
                                  Noticeable are the black 16- and 17-inch alloy wheels specific to Monte Carlo models, along with tinted windows (including panoramic glass roof) and black body accents such as the side mirrors, side skirts and for the lower sections of the front and rear bumpers. As a final touch to the exterior, the blackened B pillar is adorned with the Monte Carlo badge.
                                  Stepping inside the cabin, Skoda has installed a three-spoke sports steering wheel wrapped around in leather, sports seats with a unique design and there’s also a new black theme exclusive to the Monte Carlo version.

Bron: worldcarfans.com

Comment

Skoda Fabia lineup gains Monte Carlo trim

Skoda has added the Monte Carlo trim to its Fabia lineup. It brings a variety of cosmetic tweaks both inside and out along with an optional sports suspension.
                                    Noticeable are the black 16- and 17-inch alloy wheels specific to Monte Carlo models, along with tinted windows (including panoramic glass roof) and black body accents such as the side mirrors, side skirts and for the lower sections of the front and rear bumpers. As a final touch to the exterior, the blackened B pillar is adorned with the Monte Carlo badge.
                                    Stepping inside the cabin, Skoda has installed a three-spoke sports steering wheel wrapped around in leather, sports seats with a unique design and there’s also a new black theme exclusive to the Monte Carlo version.

Bron: worldcarfans.com

Oorspronkelijk geplaatst door firefox Bekijk Berichten
                                    Ziet er zeer goed uit.

Nu nog een ingebouwde gps en de 1.4 tsi met 125 pk erin en je hebt een geweldige goedkope auto.
                                    Het is maar wat je verstaat onder goedkope auto. Hebben prijs laten maken voor de 1.2 TSI 90pk Ambiente. Enkel GPS ( bovendien geen echte GPS maar mirrorlink met smartphone) en PDC achteraan. Met kortingen af een kleine 15000 euro.

Vind ik behoorlijk duur voor een benzine stadswagen.
                                    Seat Leon SC FR 1.4 TSI - Seat Ibiza 1.4 TDI
                                    Tip: Join de Facebook groep "Seat Leon Eigenaars" voor informatie en ervaringen tussen New Leon eigenaars

Comment

SKODA FABIA KRIJGT 1.0 TSI

VERVANGT 1.2 TSI, LEVERT MEER VERMOGEN

De Skoda Fabia krijgt een 1.0 TSI toebedeeld. De kleinere motor levert meer vermogen dan de uitgaande 1.2 TSI.

In het kader van downsizen ruilt Skoda de 1.2 TSI benzinemotor in de Fabia om voor een 1,0-liter exemplaar. De 1.0 TSI wordt in twee smaken leverbaar; met 95 pk en 110 pk. Bekende cijfers, want die motor wordt al in tal van modellen van de Volkswagen Group geleverd. Nu sluit de Fabia dus aan.

De 95 pk-versie vervangt de 1.2 TSI met 90 pk. Het koppel bedraagt 160 Nm en Skoda geeft een gemiddeld verbruik van 4,3 l/100 km op. In 10,6 seconden wordt een snelheid van 100 km/h gehaald en de topsnelheid bedraagt 185 km/h. De Combi heeft een iets hogere topsnelheid (187 km/h), maar doet er 10,8 seconden over om naar 100 km/h te sprinten. Allemaal iets betere cijfers dan de uitgaande motor.

Wil je een beetje meer vermogen uit de 1,0-liter benzinemotor trekken, dan kun je voor de 110 pk sterke versie tekenen. Die levert ook iets betere prestaties en een hoger koppel (200 Nm) dan de eveneens 110 pk sterke 1.2 TSI die hij vervangt. Het verbruik gaat iets omlaag naar een opgegeven gemiddelde van 4,4 l/100 km. Met DSG-automaat scheelt het nipt ten opzichte van de 1.2 TSI: gemiddeld verbruik je daarmee 4,5 l/100 km. Accelereren van 0-100 km/h is in 9,5 seconden voor elkaar, de Combi doet er 9,6 seconden over. De topsnelheid neemt licht toe, naar 196 km/h voor de hatchback en 199 km/h voor de Combi.

Comment

Jammer dat er geen vRS meer bestaat... Was het leukste wagentje dat ik ooit gehad heb
                                        Dog mobile - 2007 Mercedes Vito 111Cdi
                                        Daily - 2009 Smart fortwo cdi (van Bobo )
                                        (SOLD) Off road toy - 2007 Suzuki Jimny ddis

Comment

VIER MILJOENSTE SKODA FABIA GEPRODUCEERD

Skoda heeft naar eigen zeggen een wel heel opmerkelijke prestatie geleverd. Het van origine Tsjechische merk laat weten dat het de vier miljoenste Fabia ooit heeft gebouwd. Het feestelijke exemplaar is gelijktijdig de 500.000ste Fabia van de huidige generatie.

Het toeval is de wereld nog niet uit, althans, zo lijkt het. Skoda laat vol trots weten dat het in zijn productiefaciliteit in Mladá Boleslav de vier miljoenste Fabia heeft gebouwd sinds het model in 1999 in productie ging. Het feestvarken, een Combi 1.0 TSI met DSG-transmissie, is direct ook nog eens de 500.000ste Fabia van de derde en daarmee dus huidige generatie Fabia.

De oer-Fabia stond tussen 1999 en 2007 op de Nederlandse prijslijsten, een auto die de Felicia als voorganger had. De op het A0-platform gebouwde model was niet alleen leverbaar als drie- en als vijfdeurshatchback, maar ook als sedan en als station. Generatie één schopte het tot 'ongeveer' 1.790.000 exemplaren. De tussen 2007 en 2014 verkochte tweede generatie ging in totaal zo'n 1.710.000 keer over de toonbank.

De huidige in 2014 gelanceerde Fabia moet er nog even tegenaan. Het model is leeftijdstechnisch stukken frisser dan broertjes Polo en Ibiza zoals ze nu in de showrooms staan. Lang zal dat niet meer zo zijn, beide concerngenoten zijn immers al in hun nieuwe MQB-gedaante gepresenteerd.

Comment

Working...
                                          X