EERSTE FOTO'S NIEUWE KIA SORENTO
Langer, lager en breder. Maar ook 'meer premium', meer ruimte en een evolutie van zijn voorganger. Met die woorden vat Kia de compleet nieuwe Sorento samen. Wij kunnen er vandaag de eerste foto's van tonen.
Hij is direct herkenbaar als Sorento. Daar waar we bij de overgang van de eerste naar de huidige generatie nog een gigantische designrevolutie doormaakten, daar is dit puur een evolutie. Maar wel eentje die de Sorento weer meer een Europees uiterlijk heeft gegeven. De wat vreemde vormen bij de achterste stijl is eruit en ook het lompe is er een beetje vanaf. De nieuwe Sorento is stijlvoller, oogt hoogwaardiger en kan wat ons betreft zichzelf weer een stapje hoger op de ladder plaatsen.
Gegroeid voor meer binnenruimte
Kia is nog heel spaarzaam met de details. Behalve vage woorden als 'meer', 'beter' en 'nieuw' komen we amper. De enige concrete gegevens die de Koreanen ons sturen is dat de Sorento 9,5 cm langer is geworden (voortaan 4.780 mm), 15 mm lager (1.685 mm) en een 80 mm langere wielbasis kent (2.780 mm). Op alle drie de zitrijen moet dat tot meer zitruimte leiden.
Debuut in Parijs
De nieuwe Sorento zal eind deze maand zijn Koreaanse debuut beleven en begin oktober zijn showdebuut maken op de Autosalon van Parijs. We verwachten de auto begin 2015 bij de dealers.


Langer, lager en breder. Maar ook 'meer premium', meer ruimte en een evolutie van zijn voorganger. Met die woorden vat Kia de compleet nieuwe Sorento samen. Wij kunnen er vandaag de eerste foto's van tonen.
Hij is direct herkenbaar als Sorento. Daar waar we bij de overgang van de eerste naar de huidige generatie nog een gigantische designrevolutie doormaakten, daar is dit puur een evolutie. Maar wel eentje die de Sorento weer meer een Europees uiterlijk heeft gegeven. De wat vreemde vormen bij de achterste stijl is eruit en ook het lompe is er een beetje vanaf. De nieuwe Sorento is stijlvoller, oogt hoogwaardiger en kan wat ons betreft zichzelf weer een stapje hoger op de ladder plaatsen.
Gegroeid voor meer binnenruimte
Kia is nog heel spaarzaam met de details. Behalve vage woorden als 'meer', 'beter' en 'nieuw' komen we amper. De enige concrete gegevens die de Koreanen ons sturen is dat de Sorento 9,5 cm langer is geworden (voortaan 4.780 mm), 15 mm lager (1.685 mm) en een 80 mm langere wielbasis kent (2.780 mm). Op alle drie de zitrijen moet dat tot meer zitruimte leiden.
Debuut in Parijs
De nieuwe Sorento zal eind deze maand zijn Koreaanse debuut beleven en begin oktober zijn showdebuut maken op de Autosalon van Parijs. We verwachten de auto begin 2015 bij de dealers.



Comment