Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia Sorento

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Thompy Bekijk Berichten
    Vanmiddag dus drie uur de KIA Sorento 2015 meegekregen. In de toonzaal stond een Sorento Sense, full option, echt wel een verschijning. Als je hem ziet staan, lijkt hij op het eerste zicht niet zo immens groot maar schijnt bedriegt. Dit is echt wel een kolossale wagen, bijna de afmetingen van een Q7. Alleen minder hoog. De kofferruimte is gigantisch zonder de derde zitrij, die overigens heel gemakkelijk kan opgezet worden als terug neer. Enkel het instappen helemaal achteraan lukt niet zo eenvoudig. Dat was een beetje zoeken hoe je de tweede zetelrij moest verschuiven. Maar goed, dat zijn details. Van voor aan het stuur is het aangenaam vertoeven, niet teveel toeters en bellen, redelijk ergonomisch en praktisch. Na 5 minuten wist ik perfect mijn weg te vinden. Je merkt direct dat je in een wagen zit met premium allure. Vergelijken met Duitse premium wagens vind ik wat te ver gezocht. De afwerking binnen de KIA is niet op hetzelfde niveau maar ze zijn zeker op de goede weg. Dus, de man van de garage heeft mij kort uitgelegd hoe alles werkt en waar ik alles kon terugvinden. Hij weg, ik in een KIA Fusion. First things first en dat was de zetel en het stuur afstemmen. En dat gaat dus echt wel prima. De zetel kan je elektrisch aanpassen via vier functies en dat werkt schitterend. Het stuur doe je manueel. Dan de motor gestart. Het starten hoor je nauwelijks maar de auto geeft via een vrolijk melodietje aan dat hij er klaar voor is, was wel grappig, een Aziatische toets. De automaat in drive gezet en gas. Ik had vooraf toch wel mijn twijfels over de motor prestaties en de automaat maar jongens, wat rijd die auto goed. Ok, hij heeft een klein turbo gat maar dat is echt wel te verwaarlozen, mijn huidige BMW X3 heeft dat ook. Ook hier voel je echt niet dat je met een grote wagen op de baan bent. Ok, je bent niet op weg met een racewagen maar hij overstijgt toch wel het gemiddelde. Een licht rauw geluid laat je herinneren dat je met 200 PK op de baan bent. De automaat doet perfect zijn werk en schakelt op de juiste momenten. Hij stuurt niet met de precisie zoals mijn BMW maar doet zijn werk zoals het hoort, ook hier wederom een detail. De wagen zit voortreffelijk, het entertainment systeem werkt goed, de GPS gaat razendsnel en het touchscreen doet wat het moet doen, reageren op mijn vingers. De ophanging is strak maar comfortabel, zelf beter dan de BMW X3. Kortom, deze auto heeft mij kunnen bekoren. Is hij zijn 50K waard? Zeker en vast. Kan je voor 50K een andere en betere wagen kopen? Het zal wel zijn, weliswaar minder uitgerust met al die technologische features. Kan je voor 50K zo'n tank kopen? Yep maar hier vermoed ik dat KIA het verschil maakt want Duitse premium tanks, daar betaal je toch als snel 70K à 80K voor met de uitrusting die KIA voorziet. Gelijkaardige merken zoals KIA moeten hier de duimen leggen want nogmaals, het interieur leunt dicht tegen de Duitse afwerking aan en de look & feel smaken echt wel op het netvlies. Blijft over die 50K. Wil je dat betalen voor een KIA? Wat met de restwaarde? Ok, je zou denken: f*ck the upperclass, I will do it my way and with a KIA. Maar toch, het blijft moeilijk, zoveel geld voor een KIA. Geconditioneerd denken maar eigenlijk heb ik niets op aan te merken op deze wagen. Plaats er een ander premium logo op en hij zou als zoete broodjes verkopen. Mijn buikgevoel zegt dus, yes we can. Mijn verstand zegt, hola pola, toch effe alles laten bezinken. Ik vermoed dat ik hier nog een tijdje moet over nadenken. Maar he, ik heb tijd dus dat komt goed uit.
    Persoonlijk vind ik een Hyundai Santa Fe mooier, maar over smaken kan je blijven discussiëren uiteraard.
    Toch vind ik het een behoorlijk bedrag voor een Kia. Mocht je interesse hebben in een Amerikaan zou ik toch ook eens gaan horen bij onze vrienden van Jeep. Daar kan je (soms) een zaak doen met de aankoop van een Grand Cherokee. Ik heb daar in oktober toch een zeer mooie prijs gekregen voor dit model.
    Toch is Kia helemaal niet slecht bezig. Zijn Optima vind ik persoonlijk een wagen die meer dan gezien mag worden!

Succes!
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thompy Bekijk Berichten
      Yep maar hier vermoed ik dat KIA het verschil maakt want Duitse premium tanks, daar betaal je toch als snel 70K à 80K voor met de uitrusting die KIA voorziet. Gelijkaardige merken zoals KIA moeten hier de duimen leggen want nogmaals, het interieur leunt dicht tegen de Duitse afwerking aan en de look & feel smaken echt wel op het netvlies. Blijft over die 50K. Wil je dat betalen voor een KIA? Wat met de restwaarde? Ok, je zou denken: f*ck the upperclass, I will do it my way and with a KIA. Maar toch, het blijft moeilijk, zoveel geld voor een KIA. .
      Ik heb het zelfde een beetje gehad. KIA , Hyundai, X4 of X5. Ik rijd nu X3.
      Dus na veel nadenken voor een BMW X5 gegaan maar dan in Duitsland via Mitarbeider bestelling gedaan volgens mijn goesting.

Voordelen :
      23% korting dus het prijsverschil met KIA , en Hyundai is weg.
      Je kan enkel de opties nemen die je echt wil, en niet alles of niks.
      restwaarde blijft hoger
      verbruik beter

Nadelen :
      Niet meer nieuw (6 maand oud en 6000 km)
      9 maand wachten op je wagen
      geen 5 of 7 jaar garantie maar nog 1,5 jaar .
      duurder onderhoud waarschijnlijk.

Maar het is voor iedereen anders wat belangrijk is bij aankoop van een wagen.

Comment

Das wel een goeie tip, ben daarnet al eens gaan kijken en je doet er inderdaad een enorm voordeel mee. Thx!

Comment

Sowieso is een jonge occasie importeren van Duitsland altijd puur gewin financieel gezien.
          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Testje: Kia Sorento 5-deurs 2.2 CRDi 4WD Executive Line

Met de komst van al die compacte cross-overs zou je bijna vergeten dat er ook nog compromisloze SUV’s zijn. Het nieuwste model in deze categorie is de Kia Sorento.

In 2002 was de Kia Sorento hot. Zo’n grote, stoere SUV voor zo weinig geld, daar bleek de autokoper behoorlijk gevoelig voor. Destijds was er immers nog geen sprake van CO2-taks en verschillende bijtellingstarieven. Anno 2015 is er een volstrekt ander klimaat waarin de nieuwe Sorento zich dient te bewijzen.
            De Kia heeft een stoer uiterlijk van forse afmetingen. Opvallend is de grote, chique grille.
            Het is overduidelijk dat Kia de nieuwe Sorento naar een hoger kwaliteitsniveau tilt. Helaas zijn de prijzen navenant gestegen, want dik 60 mille voor een SUV van dit merk zou enkele jaren geleden nog ondenkbaar zijn geweest. Maar de luxe en de afwerking zijn dan ook van hoog niveau. Zelfs het dashboard is met fraai gestikt leer bekleed. De elektrisch verstelbare stoelen zijn te verwarmen, maar ook te koelen. Achterpassagiers hebben een bedieningspaneel waarmee zij hun eigen klimaat kunnen regelen en ook zij hebben stoelverwarming. Met zijn infotainmentsysteem loopt de Kia wat achter. In het multifunctionele beeldscherm zoek je dan ook vergeefs naar apps of andere internettoepassingen.
            Het zal niemand verbazen dat de Sorento vanbinnen behoorlijk ruim is. Hij heeft een derde zitrij waar ook volwassenen goed zitten. En zelfs als alle zeven zitplaatsen in gebruik zijn, kun je nog aardig wat in de kofferbak kwijt.

De Kia heeft een 2,2-liter dieselmotor met 200 pk. Die kenmerkt zich door een soepel karakter, maar tevens door een vrij hoog brandstofverbruik. Verder is het jammer dat de automaat niet altijd even snel reageert op de wensen van de bestuurder.
            Terwijl veel SUV’s en cross-overs tegenwoordig met tweewielaandrijving worden verkocht, heeft de Sorento 4x4. Hij kan aanhangers tot 2000 kg trekken.
            De besturing van de Kia voelt beslist niet te licht aan en is duidelijk genoeg. Verrassend genoeg blijkt de auto ook in bochten behoorlijk koersvast en van overhellen heeft hij niet snel last.
            De Kia is met slechts één (diesel)motor verkrijgbaar.

Eindoordeel

De nieuwe Kia Sorento blijkt een volwaardige zevenzitter en de afwerking is naar een hoger niveau getild. Ook het comfort is goed voor elkaar. Wie denkt met een Kia nog steeds lekker goedkoop uit te zijn, heeft het mis.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

FACELIFT VOOR KIA SORENTO

Kia heeft de Sorento voor de thuismarkt gefacelift. Wij hebben de eerste beelden en de eerste informatie!

Het is augustus 2014 als Kia ons de eerste foto's van de huidige, derde generatie Sorento laat zien. Daarmee is de grote broer van de Sportage weer enkele jaren onder ons. In het thuisland van Kia is vandaag een gefacelifte Sorento gepresenteerd.

Kia geeft de Sorento een herziene voorzijde waarbij de grille dunner is dan het exemplaar dat nu voorop de SUV zit. De koplampen zijn platter, anders ingedeeld en ook met full-ledtechniek beschikbaar. Ook de bumper en de daarin verwerkte mistlampen zijn vernieuwd. Ook die laatsten zijn met led-techniek te krijgen. Ook aan de achterzijde nemen we nieuwe verlichting waar. De lampen krijgen hier een 'led-sliert' en maken tevens gebruik van full-ledtechniek. Ook de achterbumper is nieuw, het geheel bestaat uit minder zwart kunststof en lijkt nu over twee zichtbare eindlaateindstukken te beschikken. Nieuwe wielen maken eveneens deel uit van de bijpuntsessie.

In het interieur nemen we een nieuw vierspaaks stuurwiel waar en het lijkt erop dat Kia nieuwe kleurcombinaties naar de Sorento brengt.

In Zuid-Korea zet Kia niet alleen een 2,2-liter grote CRDI-dieselmotor op de bestellijst, maar ook een 2,0-liter grote dieselmotor, een blok dat nieuw is voor de Sorento. Kia past verder de stuurinrichting aan en claimt dat de auto meer feedback in geeft.

Comment

Comment

Knap is het wel! Enig puntje waar ik niet fan van ben is die grote snelheidsmeter, maar dat is muggenziften. Zeer geslaagd!
                    Je kan niet anders dan onder indruk zijn over hoe snel Kia zich heeft verbeterd.

Als je ziet dat bv dit de Kia Sportage was 20j terug..

Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

KIA SCHAAFT SORENTO BIJ

WASLIJST KLEINE WIJZIGINGEN

In juli waardeerde Kia de Sorento in het thuisland al op. Vandaag is ook de Europese versie gepresenteerd.

De vernieuwde Kia Sorento is vanbuiten te herkennen aan zijn nieuwe voor- en achterbumpers. Wie de verlichting bekijkt, neemt tevens nieuwe ledkoplampen en -achterlichtunits waar. De grille is voortaan donkerder uitgevoerd dan voorheen. Kia trommelt voor het koetswerk twee nieuwe kleuren op, Rich Espresso en Gravity Blue (zie foto's).

Vanbinnen monteert Kia een nieuw stuurwiel en een nieuw instrumentarium. De klimaatregeling krijgt een lcd-display en ook het infotainment en met name het navigatiesysteem zijn op de schop gegaan. Kia spreekt verder van de toepassing van hoogwaardiger materialen. Het dashboard is volledig in het zwart of in een combinatie van zwart en beige uit te voeren.

Ook op technisch vlak is er nieuws te melden. De SUV is voortaan met een nieuwe achtrapsautomaat te krijgen, een exemplaar dat de automatische transmissie met zes verzetten vervangt. De nieuwe bak moet het verbruik enigszins terugdringen.

Liefhebbers van een sportief ogende Sorento kunnen voortaan opteren voor de GT Line, een stoerder aangeklede variant met mistlampen aan de voorzijde die elk uit vier leds bestaan. Ook rode klemklauwen maken deel uit van het GT Line pakket, hetzelfde geldt voor een bredere sidebar en GT Line-emblemen. De 2.2 CRDI, de enige leverbare variant in Nederland, krijgt als GT Line de beschikking over twee verchroomde uitlaateindstukken.

Kia rust de Sorento verder uit met DRiVE WISE Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), een pakket veiligheidssystemen dat nu ook Driver Attention Warning, Lane Keeping Assist, High beam Assist en Dynamic Bending Light omvat.

In het laatste kwartaal van dit jaar verschijnt de herziene Sorento in de Europese showrooms.

Comment

Comment

Comment

Ik weet niet wat ik ervan moet denken... Ziet er niet slecht uit, maar die grille van het hele Kia-gamma vind ik ronduit lelijk. Hyundai is volgens mij mooier...

Comment

Working...
                            X