Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Suzuki Vitara Hybrid review – the best value small SUV?
Interieur blijft nog steeds oubollig. Iets waar Suzuki al jaren werk aan heeft. Supersterke motoren, maar dat interieur is werk aan.
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Draait al even mee dus eentje besteld met een mooie korting. Er is trouwens flink gesnoeid in de motoren sinds de lancering. Manueel geschakeld kun je enkel nog de 1.4i Boosterjet micro hybrid krijgen. Automatisch geschakeld is het een 1.5i atmosferische met hybride functie. We hebben gekozen voor de GLX-versie in de kleur "Savanna ivory" met "Cosmis black roof". Ik was benieuwd naar de motor en met een testrit werd voor mij bevestigd dat dit een goede combinatie is. Veel veiligheidsfuncties zijn inbegrepen bij de gekozen versie en het interieur is sober, maar oké!
Levertermijn is een beetje zoals de meeste automerken, vrij lang. Voorzien in februari 2024. Deze vervangt de auto van vrouwlief (hoewel ik altijd chauffeur ben als we samen op de baan zijn).
Draait al even mee dus eentje besteld met een mooie korting. Er is trouwens flink gesnoeid in de motoren sinds de lancering. Manueel geschakeld kun je enkel nog de 1.4i Boosterjet micro hybrid krijgen. Automatisch geschakeld is het een 1.5i atmosferische met hybride functie. We hebben gekozen voor de GLX-versie in de kleur "Savanna ivory" met "Cosmis black roof". Ik was benieuwd naar de motor en met een testrit werd voor mij bevestigd dat dit een goede combinatie is. Veel veiligheidsfuncties zijn inbegrepen bij de gekozen versie en het interieur is sober, maar oké!
Levertermijn is een beetje zoals de meeste automerken, vrij lang. Voorzien in februari 2024. Deze vervangt de auto van vrouwlief (hoewel ik altijd chauffeur ben als we samen op de baan zijn).
Nice! Mooie keuze, is eens iets anders en zeker goed materiaal. Congratzz!
Zoiets?
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Zou er moeten uitzien zoals op de foto’s van Jocar . We hebben gekozen voor de 1.4i met turbo en 129pk. De verkoper raadde de automatische af qua kracht.
De foto's van Jocar zijn nog met de normale koplampen. Er zitten op de nieuwe modellen ledkoplampen met daarin ook een blauwe streep. Zie ook het laatst geposte filmpje in het topic.
Dank je. Het interieur is niet zo spannend hoor. Veel hard plastic en vrij basic, maar voldoende. De zetels zijn wel goed. Dit is de enige foto die ik gemaakt heb ervan:
Voorlopig leg ik mijn smartphone in het opbergvak onder de armsteun, maar daarnet zat die blijkbaar geklemd waardoor Siri geactiveerd werd. Misschien koop ik nog een kortere kabel en leg ik die in het vak onder het multimediasysteem. Ik heb ze liever buiten bereik. Ondertussen heb ik ook vilt met kleefband gekocht om in het opbergvak aan te brengen. Je ziet dat niet, maar dat zal wel trillingen voorkomen van de zonnebrillen die erin liggen. Tussen de ventilatieroosters in het midden is er nog een optie om een analoge klok te laten plaatsen, maar dat ga ik niet doen.
Nu ook weer met adaptive cruise control. Had daar vroeger al eens mee gereden en mijn mening is nog niet gewijzigd: wel comfortabel, maar remt teveel op voorhand af op de autosnelweg. Het systeem om botsingen te vermijden is vrij gevoelig, bij gewoon filerijden is het opletten of er gaat een alarm af en dat ligt niet aan de rijstijl, zelfs mijn vrouw vindt het te gevoelig. Verder ook lane keeping assist en lane departure warning, die werken beiden goed. Ook herkenning van auto's aan de zijkant met lampje in de zijspiegels en geluidsalarm. Geen SOS-knop, gezien homologatie gebeurd is voor de verplichting.
De koffer gaat niet makkelijk in slot, je moet vrij hard zwaaien om die goed dicht te krijgen, maar volgens iemand in de garage normaal. Sowieso daarvoor even afwachten en anders toch eens laten nakijken. Zijspiegels zijn elektronisch inklapbaar, maar niet automatisch bij het sluiten van de wagen. Auto sluit ook niet automatisch vanaf je gaat rijden, niet dat ik dat een gemis vind, maar wel opvallend. Zijspiegels zijn ook verwarmd.
Motor is nog vrij pittig, boven verwachting. Is ook zeer stil. Bij het start/stop-systeem voel je amper verschil tussen motor aan of uit.
Multimediasysteem dat ingebouwd is gebruiken we niet, we werken uitsluitend met Carplay.
Ondertussen 500+ km op de teller en toch wel tevreden van de wegligging, het geluid en het comfort. Vandaag een langere rit gemaakt en over een maand staat een weekend Duitsland gepland waarbij we de E40 over Luik gaan pakken. Die baan is verschrikkelijk op bepaalde stukken, dat zal een test zijn voor het geluid in de auto.
Zijspiegels zijn elektronisch inklapbaar, maar niet automatisch bij het sluiten van de wagen. Auto sluit ook niet automatisch vanaf je gaat rijden, niet dat ik dat een gemis vind, maar wel opvallend.
Da's vreemd, die 2 dingen zijn tegenwoordig bij elke nieuwe auto toch normaal instelbaar in het menu. Zou ik toch eens vragen bij de dealer, misschien moet er iets vrijgeschakeld worden ofzo.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Dank je. Het interieur is niet zo spannend hoor. Veel hard plastic en vrij basic, maar voldoende. De zetels zijn wel goed. Dit is de enige foto die ik gemaakt heb ervan:
Voorlopig leg ik mijn smartphone in het opbergvak onder de armsteun, maar daarnet zat die blijkbaar geklemd waardoor Siri geactiveerd werd. Misschien koop ik nog een kortere kabel en leg ik die in het vak onder het multimediasysteem. Ik heb ze liever buiten bereik. Ondertussen heb ik ook vilt met kleefband gekocht om in het opbergvak aan te brengen. Je ziet dat niet, maar dat zal wel trillingen voorkomen van de zonnebrillen die erin liggen. Tussen de ventilatieroosters in het midden is er nog een optie om een analoge klok te laten plaatsen, maar dat ga ik niet doen.
Nu ook weer met adaptive cruise control. Had daar vroeger al eens mee gereden en mijn mening is nog niet gewijzigd: wel comfortabel, maar remt teveel op voorhand af op de autosnelweg. Het systeem om botsingen te vermijden is vrij gevoelig, bij gewoon filerijden is het opletten of er gaat een alarm af en dat ligt niet aan de rijstijl, zelfs mijn vrouw vindt het te gevoelig. Verder ook lane keeping assist en lane departure warning, die werken beiden goed. Ook herkenning van auto's aan de zijkant met lampje in de zijspiegels en geluidsalarm. Geen SOS-knop, gezien homologatie gebeurd is voor de verplichting.
De koffer gaat niet makkelijk in slot, je moet vrij hard zwaaien om die goed dicht te krijgen, maar volgens iemand in de garage normaal. Sowieso daarvoor even afwachten en anders toch eens laten nakijken. Zijspiegels zijn elektronisch inklapbaar, maar niet automatisch bij het sluiten van de wagen. Auto sluit ook niet automatisch vanaf je gaat rijden, niet dat ik dat een gemis vind, maar wel opvallend. Zijspiegels zijn ook verwarmd.
Motor is nog vrij pittig, boven verwachting. Is ook zeer stil. Bij het start/stop-systeem voel je amper verschil tussen motor aan of uit.
Multimediasysteem dat ingebouwd is gebruiken we niet, we werken uitsluitend met Carplay.
Ondertussen 500+ km op de teller en toch wel tevreden van de wegligging, het geluid en het comfort. Vandaag een langere rit gemaakt en over een maand staat een weekend Duitsland gepland waarbij we de E40 over Luik gaan pakken. Die baan is verschrikkelijk op bepaalde stukken, dat zal een test zijn voor het geluid in de auto.
Thx voor het verslagje.
Meer moet dat duidelijk niet zijn, en nog maar eens een bewijs dat die rijhulp systemen vaak vervelender zijn dan behulpzaam.
Ook wel straf dat dit allemaal standaard op een Vitara zit, terwijl je je er blauw voor betaalt bij een premium merk. Well done Suzuki.
Kofferklep hard dicht moeten slaan lijkt me zeker niet normaal. Zal ongetwijfeld aan de slot plaatsing op de klep liggen. Meestal makkelijk te verhelpen.
Multimedia ziet er idd niet van de jongste uit qua look, maar met carplay ook weinig verder nodig. En sowieso verkies ik zo'n systeem ook nog altijd boven alles op touch screen.
De spiegels laten inklappen bij vergrendelen, automatisch sluiten bij rijden en coming home verlichting kunnen geactiveerd worden via een "comfort module" t.w.v. 473 euro geleverd en geplaatst. Heel weinig uitleg verder gekregen daarover. Ik vond dit https://www.onderdelenlijn.nl/auto-o...omfort-module/ terug. Nog steeds geen uitleg, maar wel goedkoop. Als ik nu nog kan ontdekken wat het exact allemaal doet en hoe je het plaatst, kan ik het misschien zelf voor 100 euro...
Comment