Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Suzuki Vitara

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
    De spiegels laten inklappen bij vergrendelen, automatisch sluiten bij rijden en coming home verlichting kunnen geactiveerd worden via een "comfort module" t.w.v. 473 euro geleverd en geplaatst. Heel weinig uitleg verder gekregen daarover. Ik vond dit https://www.onderdelenlijn.nl/auto-o...omfort-module/ terug. Nog steeds geen uitleg, maar wel goedkoop. Als ik nu nog kan ontdekken wat het exact allemaal doet en hoe je het plaatst, kan ik het misschien zelf voor 100 euro...

    De kofferklep gaan ze bekijken als ik eens ga.
    Dacht wel dat het zoiets was. Voor 100€ kun je niet sukkelen, proberen waard. Succes!
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #42
      Nog eens een update posten over de Vitara. Nu boven de 2000km gereden ermee, aan dit tempo gaan we veel meer kilometers ermee rijden dan verwacht. Morgen ga ik langs voor de kofferklep die moeilijk in het slot gaat. Dit weekend een trip Duitsland gedaan:
      - Maximumsnelheid op de teller is 190km/u, wat neerkomt op 182km/u op de GPS. Als je op deze de wijzer afleest op een streepje, bv. op 120, en dan de cruise control aanzet dan is dat 117-118 km/u volgens de auto zelf. Er zit een afwijking t.o.v. gps van 4 a 5km/u, merkbaar meer dan bv. mijn MX-5. Op die "190" geen klachten, rijdt baanvast!
      - Comfortabel op een trip van 350km, geen klagen over!
      - Rijhulpsystemen... zucht. Over de hele trip een keer of 6 toeters en bellen "HOLD STEERING WHEEL", net nadat ik zelf een correctie deed. Soms is het niet mee. Blind spot assist in het donker laat soms ook steken vallen, bv. melding van iemand in de dode hoek, terwijl die op een ander vak zit. Lane keep assist vond ik gisteren, op gladde wegen, minder aangenaam. Wist niet meteen waar uit te schakelen, E314 was op bepaalde stukken vrij glad.
      - Adaptive CC remt, zelfs op de kortste stand, te snel af. Dan moet je al heel snel naar een ander vak.
      - Op autosnelweg één echt ontwijkmanoeuvre moeten doen, oude man in een Golf die zonder pinken mij de pas afsneed. Kon niet pinken en moest meteen uitwijken naar rechts. Vervolgens wel nog knipperende grootlichten van de oude man. Die zag er waarschijnlijk geen graten in.
      - Verbruik ga ik niets over zeggen. Op de autobahn is het verbruik uiteraard een pak hoger.

      De terugrit gisteren was, gezien de weersomstandigheden, onaangenaam.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
        De terugrit gisteren was, gezien de weersomstandigheden, onaangenaam.
        In Duitsland rijden is tegenwoordig altijd onaangenaam. Vorige week nog 5u in de file gestaan

        Volgend weekend gaan wij ook naar de kerstmarkt daar. Ben nu al blij dat ik dit keer niet moet rijden
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #44
          De autobahn was prima hoor. Het waren de weersomstandigheden in België. Rijden met 0 graden en regen of smeltende sneeuw geeft weinig vertrouwen...

          Comment


          • #45
            Blijkbaar breidt Suzuki BE de garantie uit van 5 naar 7 jaar (150k km beperking) vanaf januari 2024. Retro-actief beschikbaar op voertuigen geleverd sinds 2019. Da's een meevaller!
            Suzuki gaat Kia achterna en trekt de waarborgperiode voor de auto’s van het merk op van 5 naar 7 jaar. Daarmee is het Japanse merk een uitzondering op de markt die het voornamelijk bij garantieperiodes van 2 of 3 jaar houdt. 

            Comment


            • #46
              Inmiddels 5000+ km gereden. Meer dan we vroeger reden, maar als je op reis gaat met een hond is dat met de auto. Eerste wasbeurt gegeven deze week inclusief wax, iets dat ik nog had staan en nu al zijn effect aan het verliezen is. Daar ook de eerste steenslag opgemerkt op de bumper.

              Rijdt nog altijd goed tot zeer goed. Aanvullende zaken: de herkenning van een telefoon via usb werkt niet goed (meer?). Soms wil hij niet verbinden, soms enkel om te laden en soms voor Carplay. Als het Carplay is dan heb ik veel kans dat hij na x aantal tijd gewoon ermee stopt. Soms heb je ook kans dat het dan ineens terug werkt na x aantal tijd. Om te navigeren is dit niet ideaal: als de Carplay eruit knikkert dan zit je zonder navigatie. Dan ben je aangewezen op de ingebouwde navigatie die tijdens het rijden geen toetsenbord geeft. Dan moet het via spraakbesturing, maar dat werkt ook niet.

              Dan maar gestopt aan parking om gps in te stellen en terug vertrokken. Crasht het volledige mediasysteem toch wel niet zeker na 20 minuten... Morgen afspraak in de garage. Gaven meteen aan dat het waarschijnlijk een kapotte usb-poort is. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen en hoe lang dat zal duren. Heb vervangend vervoer gevraagd omdat ik morgen heel wat afspraken heb staan.

              PS: aan de Mercedes die ik vrijdag drie keer heb voorbijgestoken op cruise control: leert rijden.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                Inmiddels 5000+ km gereden. Meer dan we vroeger reden, maar als je op reis gaat met een hond is dat met de auto. Eerste wasbeurt gegeven deze week inclusief wax, iets dat ik nog had staan en nu al zijn effect aan het verliezen is. Daar ook de eerste steenslag opgemerkt op de bumper.

                Rijdt nog altijd goed tot zeer goed. Aanvullende zaken: de herkenning van een telefoon via usb werkt niet goed (meer?). Soms wil hij niet verbinden, soms enkel om te laden en soms voor Carplay. Als het Carplay is dan heb ik veel kans dat hij na x aantal tijd gewoon ermee stopt. Soms heb je ook kans dat het dan ineens terug werkt na x aantal tijd. Om te navigeren is dit niet ideaal: als de Carplay eruit knikkert dan zit je zonder navigatie. Dan ben je aangewezen op de ingebouwde navigatie die tijdens het rijden geen toetsenbord geeft. Dan moet het via spraakbesturing, maar dat werkt ook niet.

                Dan maar gestopt aan parking om gps in te stellen en terug vertrokken. Crasht het volledige mediasysteem toch wel niet zeker na 20 minuten... Morgen afspraak in de garage. Gaven meteen aan dat het waarschijnlijk een kapotte usb-poort is. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen en hoe lang dat zal duren. Heb vervangend vervoer gevraagd omdat ik morgen heel wat afspraken heb staan.

                PS: aan de Mercedes die ik vrijdag drie keer heb voorbijgestoken op cruise control: leert rijden.
                Oei, da's minder maar gelukkig nog allemaal in garantie toch.

                Steenslag Heb daar ook regelmatig last van, zeker bij veel snelweg gebruik.

                Telkens ik een nieuwe auto ga afhalen koop of bestel ik er de juiste lakstift bij. Ondertussen wel een firma gevonden waar je de stiftjes aan een faire prijs kunt bestellen (zie link). Vorige week nog eentje besteld voor onze Duster.

                Bij Mercedes zelf is voor hun lakstift prijs je hele huis geschilderd

                Autolak op maat kopen? Hier vind je wat je zoekt! Voor elk type auto leveren wij autolak spuitbussen en autolak lakstiften in de juiste kleur.
                Last edited by Jocar; 18/02/2024, 12:51.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #48
                  Hier staat eentje op de hotelparking.



                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #49
                    SUZUKI VITARA: TWEEDE FACELIFT VOOR 10 JAAR OUDE CROSS-OVER

                    LANGE ADEM

                    ​De huidige Suzuki Vitara blaast dit jaar tien kaarsjes uit op zijn verjaardagstaart, maar Suzuki stuurt de cross-over nog niet met pensioen. Sterker nog: in zijn tiende levensjaar krijgt de Vitara nog een facelift.


                    In oktober 2014 trok Suzuki tijdens de Autosalon van Parijs het doek van de huidige generatie Suzuki Vitara. De Vitara brak behoorlijk met zijn voorgangers. Suzi's hoogpotige is stukken minder 'terreinwagen' en veel meer cross-over. Zo'n vier jaar na zijn marktintroductie klauterde de Vitara in 2018 van de snijtafel terug met een strakgetrokken smoeltje en een subtiel vernieuwde bilpartij. Zes jaar later acht Suzuki de tijd niet rijp voor volledige vernieuwing, maar voor nóg een facelift.

                    De Suzuki Vitara is direct als zodanig te herkennen, al betekent dat zeker niet dat er niets is gewijzigd. De koplampen hebben een nieuwe invulling gekregen, in de ertussen gehuisveste grille ligt de nadruk voortaan op één verchroomde horizontale lamel in plaats van een zestal verticale en ook de complete bumper gaat op de schop. Daarin zien we minder chroomkleurige accenten en juist meer zwarte kunststof opvulling. Voortaan geen in carrosseriekleur uitgevoerd strookje kunststof tussen de bovenste en de onderste grille. De complete onderste koelopening is nu door zwart plastic omlijst.

                    Suzuki introduceert verder uiteraard nieuwe lichtmetalen wielen en het brengt ook nieuwe lakkleuren naar de bijna 10 jaar oude cross-over. Innerlijke wijzigingen zijn er ook, al hebben die geen betrekking op de aandrijflijn, maar op het interieur. De Vitara krijgt namelijk een nieuw en aanzienlijk groter infotainmentscherm. Dat is voortaan namelijk tot 9 inch groot en kan overweg met Apple CarPlay en Adroid Auto. De Vitara profiteert verder van aangescherpte veiligheidssystemen. Dual Sensor Brake Support II is verbeterd, de Vitara krijgt Driver Monitoring System - een aandachtswaarschuwing - adaptieve cruise control en Lane Keeping Assist.

                    De Suzuki Vitara is er weer als 115 pk sterke 1.5 Hybrid en als mild hybride 129 pk (+14 pk mild-hybride) sterke 1.4 Boosterjet Smart Hybrid. AllGrip-vierwielaandrijving is optioneel te krijgen op de Vitara met de mild-hybride aandrijflijn. De mild-hybride heeft overigens altijd een handgeschakelde zesbak.

                    Wat de vernieuwde Suzuki Vitara gaat kosten? Dat weten we nog niet. Wél meldt Suzuki dat de vernieuwde Vitara aan het begin van de zomer beschikbaar wordt.

                    Bron: Autoweek














                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #50
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #51
                        Verbruik bij de onze zit wel snor.
                        IMG_2641.jpg

                        Wel een irritante rammel in het dashboard. Dat ga ik ze eens laten bekijken in juni.

                        Comment


                        • #52
                          Heel mooi verbruik, had ik niet gedacht.
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • #53
                            Uiteindelijk de volledige trip kunnen doen zonder tanken, zo'n 530 kilometer. Resterend bereik bij thuiskomst: 99 kilometer. Geen noemenswaardige problemen ondervonden onderweg.

                            Comment

                            Working...
                            X