Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Land Rover Discovery Sport
Collapse
X
-
Land Rover Discovery Sport
-
-
Land Rover heeft de Discovery Sport officieel onthuld. De SUV volgt de Freelander op en is de eerste van een hele serie nieuwe Discovery-modellen.
Na een periode van teasers met afgeplakte testauto's, vage beelden uit het interieur en zelfs een schaalmodel (al was die niet afkomstig uit de LaRo-koker) heeft Land Rover vandaag dan eindelijk officieel het doek van de Discovery Sport gehaald.
De SUV is een 5+2-zitter, op de derde zitrij kun je dus ook nog passagiers kwijt, al zitten die niet zo riant als de inzittenden op de rijen daarvoor. Exacte buiten- of binnenmaten zijn er nog niet, sowieso is de info die over de Freelander-opvolger wordt verschaft nogal summier op dit moment.
De Discovery Sport kan worden geleverd met twee 2.2 SD4-dieselmotoren, waaronder de versie met 190 pk. Er is ook een 2.0-benzinemotor leverbaar. Schakelen gaat met een zesbak of een negentrapsautomaat en er is keuze uit voor- of vierwielaandrijving. In 2015 komt er nog een ED4-diesel bij, die 119 g/km uitstoot. Het TerrainResponse-systeem van Land Rover zorgt ervoor dat de Disco ook in de blubber z'n mannetje staat, de SUV kan doorwadingen met een diepte van 60 cm aan.
Op de beurs van Parijs begin oktober kan het grote publiek kennismaken met de Land Rover Discovery Sport.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Heel geslaagd design, goede proporties.
Wel twee bedenkingen:
- de RR Evoque stijl heeft heel wat meer mogelijke toepassingen dan ik ooit had durven denken. We weten dus al min of meer hoe de andere nieuwe Disco versies er zullen uitzien
- het dashboard vind ik er helaas hopeloos verouderd uitzien en slechts lichtjes doorgeëvolueeerd ui de jaren '90: dat kan dus veel beter imo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NiVanc Bekijk BerichtenHeel erg geslaagd!
Prijs lijkt me ook redelijk. Iemand een idee vanaf wanneer we dit model in de toonzaal kunnen bewonderen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten- het dashboard vind ik er helaas hopeloos verouderd uitzien en slechts lichtjes doorgeëvolueeerd ui de jaren '90: dat kan dus veel beter imo
Comment
-
Ik vind ze steeds minder en minder uitzien als een 4x4. De voorkant valt in mijn ogen veel te dik uit (maar dik als vet en lomp). De achterkant is dan weer tegen een muur gereden..
Het nieuwe model van de range rover vind ik daarentegen weer echt geslaagd!2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil: (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenZeer knap.
Wat is nu eigenlijk het verschil tov de Evoque?MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenZeer knap.
Wat is nu eigenlijk het verschil tov de Evoque?
Comment
-
Dit is de opvolger van de Freelander voor alle duidelijkheid (heb ik hier nog nergens gelezen, ook niet in de artikels, vreemd), later komt er nog een nieuwe 'gewone' Discovery zoals bij z'n grote broers (Range Rover Sport en Range Rover).
Ik vind hem geslaagd, knap zelfs.2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
Comment