Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Land Rover Discovery Sport

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
    de nieuwe diesels zijn er. 150 of 180PK. 129 of 139g co2. Pakken beter dus dan de huidige. Nu kan het echt een verkoopstopper worden (ook in leasing, co2 was totnogtoe te hoog)
    Dat zijn mooie waarden!!! Gaat idd zeker het leasingpotentieel drastisch verhogen...

edit: volgens hun website gaat de 150pk (2.0 ED4) versie slechts 119 g CO2 uitstoten!
    Last edited by erik219; 01/05/2015, 08:23.

Comment

• ik ga er zeker mee rijden als ze beschikbaar zijn; moet eind dit jaar nieuwe leasing kiezen. Deze en de nieuwe Mercedes GLK (zal er tegen dan wel zijn) staan momenteel bovenaan m'n lijstje ..

Comment

• Dynamiek was nog nooit zó dynamisch. Unieke design-accenten en hitsige kleuren maken van een Discovery Sport een Discovery Sport Dynamic. Da’s een beetje het verhaal in een notendop. Verder maakt Land Rover voor deze versie gebruik van technieken als All Terrain Progress Control en een handsfree elektronische achterklep. Verder vind je een setje verse patta’s […]

Comment

• Klein spacewonder!
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Deze week een testrit gemaakt en ik ben overtuigd
            Als mijn bank mee wil, dan wordt dit mijn nieuwe bedrijfswagen!

Comment

• Zijn de gebruikers tevreden?
              Hoe bevalt de 2.0 diesel ?

Comment

• buurvrouw heeft haar V50 ingeruild voor zo eentje sinds vorige week.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                  buurvrouw heeft haar V50 ingeruild voor zo eentje sinds vorige week.
                  En hoe rijdt ze ?

Comment

• De buurvrouw?
                    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• De buurvrouw heeft een zware voet .
                      Heb de auto nog niet in het daglicht gezien, maar denk dat het een donkergrijze basisdiesel is
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• VOORAL TECHNISCH OPGEWAARDEERD

LAND ROVER VERNIEUWT DISCOVERY SPORT

Land Rover voert een grondige update door op de Discovery Sport. De in 2014 geïntroduceerde SUV wordt zowel optisch als technisch aangepakt.

Zo op het eerste gezicht lijkt de vernieuwde Discovery Sport niet zo gek veel af te wijken van het model dat in 2014 werd gepresenteerd. Maar wie beter kijkt, ziet toch echt verschillen met het origineel. De gefacelifte Discovery Sport krijgt een gewijzigde snuit, waar nieuwe koplampunits, een aangepaste grille en een bijgepunte bumper het beeld bepalen. De koplampen zijn niet alleen anders ingedeeld, ze zijn ook daadwerkelijk anders van vorm. De achterlichten zijn, net als de achterbumper, natuurlijk ook vernieuwd. Het zijn echter vooral de technische wijzigingen die de hoofdmoot van deze bijpuntsessie beslaan.

Vanbinnen monteert Land Rover een compleet opgefrist interieur. Niet alleen het dashboard is nieuw, ook de deurpanelen zijn opnieuw ontworpen. Op de middenconsole vinden we voortaan het Touch Pro-infotainmentsysteem, een systeem dat standaard is en in de basisversie al is gekoppeld aan een 10,25-inch groot aanraakscherm. Het systeem ondersteunt Apple CarPlay. Ander nieuws op uitrustingsgebied: optioneel is een inductielader leverbaar en Land Rover geeft de auto zes USB-poorten en drie 12-volt laadpunten mee. De stoelen op de tweede én derde zitrij zijn optioneel voorzien van koeling en verwarming. Een achteruitrijcamera is standaard aanwezig.

Land Rover zegt de koets namelijk 13 procent stijver te hebben gemaakt. Daarnaast moeten er dankzij anders gemonteerde subframes minder vibraties en rijgeluiden in het interieur doordringen. Minstens zo interessant: Land Rover heeft de Discovery Sport klaargestoomd voor 48-volt mild hybrid-techniek. Tijdens het remmen vrijgekomen energie vindt via de startmotorgenerator zijn weg naar het in de bodem verwerkte accupakket. Die energie kan gebruikt worden bij het accelereren. Deze MHEV-variant zou 6,9 l/100 km verbruiken. Land Rover zet verder ook reguliere benzine- en dieselmotoren op de leveringslijst. De 250 pk en 400 Nm sterke benzineversie is de krachtigste van het stel, de 150 pk sterke Ingenium-diesel met voorwielaandrijving en een handgeschakelde zesbak de 'efficiëntste'. Het merk spreekt van een gemiddeld verbruik van 5,9 l/100 km.

Meer aanpassingen: de brandstoftank heeft voortaan een inhoud van 65 liter, 20 procent groter dan voorheen en de Engelsen hebben de negentraps automaat aangepakt om het brandstofverbruik met zo'n 2 procent verder terug te dringen. Disco's Sport met vierwielaandrijving beschikken zijn bij normaal gebruik in feite voorwielaandrijvers. De achteras schakelt bij als dat nodig wordt geacht. Nog niet efficiënt genoeg? Nog even geduld, Land Rover belooft namelijk de komst van een plug-in hybride én van een benzinevariant met drie cilinders. Beide versies komen medio dit jaar beschikbaar.

De S-, SE- en HSE-uitvoeringen hebben een zilverkleurig logo aan zowel de voor- als achterzijde. Bij de sportiever ingestelde R-Dynamic zijn deze donkerder uitgevoerd. Liefhebbers van donkerkleurige details kunnen overigens een Black Pack bestellen waarbij onder meer de grille, luchtinlaten op de spatborden en de logo's in het zwart worden uitgevoerd. Voor het eerst levert Land Rover op de Discovery Sport wielen in de maat 21-inch, al begint het aanbod bij 17-inch exemplaren. Andere opties: Adaptive Dynamics (adaptief onderstel), een Smart View-achteruitkijkspiegel (reguliere én digitale achteruitkijkspiegel) en Clearsight Ground View waarmee je in feite het terrein onder de auto kunt zien.

µ

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Stond al op de shortlist voor nieuwe auto en dan komen ze met dit... me like...

Comment

• Echt geslaagde face-lift van al mooi model

Dashboard is echt een verbetering...

Comment

• Land rover blijft de kampioen in mooie SUV.
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Veruit de mooiste in zijn klasse inderdaad. Dash is mega mooi

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Zeer geslaagde facelift. Ziet er in één pak meer premium uit. Bijna Range Rover allures, vind ik.

Edit: euh... mag ook wel premium zijn. Heb er eens efkes ene samengesteld op de car config naar mijn goesting. Heb me laten gaan, maar bijlange nog niet alles aangevinkt en kwam al aan 73k! Slik!
                                      Last edited by jef; 22/05/2019, 22:16.

Comment

• Ja verschoot ook even bij samenstellen. In januari op de landrover stand is het me al gezegd geweest dat de prijzen van de facelift zeker de hoogte in zouden gaan.
                                        Dacht dat het enkel wat minder korting zou worden maar het dikt goed aan vanaf de automaat.

Comment

• Mooi! Configuratie hier ook ergens rond de 74K, met nog wat korting er af dus rond de 67K allicht. Ok, duurder dan de vorige, maar een goed aangeklede 3 of A5 of zo zal ook in de buurt zijn.

Wat me veel meer stoort is de CO2. Land Rover toont nu ook de WLTP scores (maar je moet in de technische details gaan). Jan, man... Niets, maar dan ook niets die ook maar in de buurt van aanvaardbaar komt. Alles zit WLTP boven de 200 gr en zit dus met de minimum aftrek van 40%, gigantische VAA,... Zo gaan we er echt niet geraken. Nieuwe fiscaliteit echt een volledig drama.

Comment

Working...
                                          X