Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door s2000jan Bekijk Berichten
    ik ben vooral benieuwd of de ondersteuning van het onderbeen beter zal zijn dan bij de NC ....
    Je bedoelt een lendensteun? Geen idee hoe de vorige zetels waren, ik vind mijn recaro's te krap zitten, ben precies iets te breed voor mijn stoelen.
    Ik ben 1m88 en weeg 87kg heb wel een vrij brede rug maar normaal zou dat toch geen probleem Mogen zijn eh... Van daar mijn vraag.

Comment

• Nee nee, ik bedoel de onderkant van de dijen .... die raken het einde van de zitting niet en daar krijg ik kramp van in vooral het rechterbeen; dit omdat de stoel niet kan kantelen; en als ik goed gelezen heb, zal dat bij de ND ook niet mogelijk zijn .... zelfs de hoogteverstelling zou weg zijn, de rails zouden gewoon de stoel hoger zetten als je die dichter naar het stuur schuift

ik ben 1m80
      2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
      2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

Comment

• Gereden: Mazda MX-5

Reikhalzend kijken de liefhebbers uit naar de volgende generatie MX-5. Terecht? Wij reden vandaag onze eerste kilometers...

De generatiewisselingen van de Mazda MX-5 waren altijd tamelijk evolutionair. Geen wonder, want de allereerste editie, die in 1989 het levenslicht zag, was van meet al aan een denderend succes en al tijdens zijn leven een icoon. Leuk en opwindend autorijden was ineens weer bereikbaar. Ruim een kwart eeuw later staat de vierde generatie klaar, maar die ND is allerminst een voorzichtige doorontwikkeling van de NC. We hinken op twee gedachten. Enerzijds: waar is de MX-5 gebleven. Maar anderzijds: wat is hij bloedstollend mooi! Het had ook een kleine Jaguar F-Type kunnen zijn. Een poor man's F-Type dus? Hé, was de NB niet een poor man's Honda S2000?
        Wat is het soms fijn poor man te zijn. Dat de ND dichter bij de vroegere generaties staat dan we denken, probeert ontwerper Masashi Nakayama ons duidelijk te maken door met een paar welgemikte lijnen de ND onder een NB neer te pennen (foto 4): "Want dat is de generatie waar de huidige het meeste weg van heeft." Hoe dan ook, aan het recept is in elk geval niet getornd. Laag, licht, tweezits, motor voorin en aandrijving naar achteren. Gelukkig doet Mazda sowieso niet aan downsizing, dus een goedbedoeld, geblazen grasmaaiertje blijft ons bespaard. Het knappe is dat Mazda het gewicht van de MX-5 honderd kilo heeft weten terug te dringen, waardoor hij ongeveer even zwaar is als de allereerste NA uit 1989.
        Je zit ook een stuk lager dan in de NC, waardoor het roadster-gevoel nog een stuk is versterkt. We rijden vandaag met de tweeliter SkyActive-G met 160 pk, het sterkere alternatief voor de eveneens leverbare 1.5 met 131 pk. Bij de stap van de NB naar de NC had Mazda een vleugje comfort toegevoegd, maar dat hebben ze ditmaal nagelaten. Gelukkig, de nieuwe MX-5 voelt zelfs nog wat puurder aan. Al moeten we erbij vermelden dat de onze een Billstein sportonderstel heeft. Maar goed, de balans is echt waanzinnig goed. We sturen de auto over de uitdagende Col de Vence en hij bijt zich werkelijk van haarspeld naar haarspeld. Onderstuur is er amper en als het al komt, ga je even het gas op en de achterkant springt naar buiten. Rollen doet hij amper en het lekkere hese brommetje schalt tegen de bergwanden. Dit is weer roadsterrijden pur sang! De besturing is ietwat licht voor een sportwagen, maar werkelijk vlijmscherp. En al die tijd steken de wielkasten ver boven de lange neus uit, als bij een Corvette C3. Trek hem door tot zevenduizend toeren en het feest is compleet. Goede wijn wordt beter met de tijd, de MX-5 is na ruim een kwart eeuw lekkerder dan ooit tevoren. Nekkramp van het reikhalzend uitkijken naar? Het was de moeite waard. Geloof ons.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Behoorlijk enthousiaste autojournalist.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Behoorlijk enthousiaste autojournalist.

http://www.autoweek.nl/video/4658/ri...sie-mazda-mx-5
            LOL - en het waarom van de "te kleine" koplampen zal wel 't zelfde zijn als bij de 4C, met z'n ledjes in een plastic (of was het carbon?) afdekplaat. Gewicht, dus.
            Last edited by ; 18/06/2015, 21:48.

Comment

• Vraag me af lange mensen er eindelijk deftig in kunnen zitten. Ik kon mijn 1.9m alleszins niet kwijt in de NC, enkele weken geleden in 1 plaats genomen en daar zie ik mezelf toch niet mee rijden. Spijtig want is een prachtige car

Comment

• Met mijn 1,88 paste ik zowel in de NA als de NB. In de NC zijn ze bij Mazda zo 'slim' geweest om een profiel van de dakconstructie precies boven het hoofd te plaatsen waardoor ik er niet meer in paste. Ik dacht dat ze bij de nieuwe de zetel 2cm naar beneden hebben gebracht. Dat wordt dus proefzitten.

Comment

• - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                  - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Comment

• ik heb hem twee dagen geleden in osaka gezien bij een dealer, stond buiten.
                      was een bordeauxrode.
                      heb er wat fotos van maar mijn camera is rommel, veel zul je er niet aan hebben. het was een skyactive model, dat is dan de 1.5 gok ik?
                      hij koste omgerekend net 20.000 euro. de velgen etc waren kleine zwarte dus het was geen full full versie denk ik (sorry geen expert!).
                      wel erg leuk karretje, heel compact!

mijn interesse werd gemerkt, ook ginder was hij heel nieuw wat er stond nog volk te kijken. kreeg zelfs een origineel mazda mx5 waaiertje (moderne variant van de japanse ventilatie waaiertjes van de geishas vroeger, word ginder veel als promo materiaal gegeven blijkbaar) :-).

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Voorlopig vind ik het rood mooier. Wel afwachten wat het IRL zegt.

Comment

• Denk dat de eigenaars van die jachten niet snel zullen kiezen voor een MX-5.

Comment

Denk dat de eigenaars van die jachten niet snel zullen kiezen voor een MX-5.
                              Er moest maar eens een autoliefhebber tussen die eigenaars zitten die een kleine, lichte en leuke auto zoekt om mee op zijn boot te nemen
                              KLIK |&| KLAK

Comment

• Al 600 stuks in bestelling in Duitsland.

Comment

• Ziet er wel goed uit.
                                  Maar denk dat deze qua uiterlijk. Sneller gaat verouderen in vergelijking met de vorige modellen die er nu nog steeds heel goed uitzien.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Vandaag eentje voorbij zien rijden, was een blauw/grijze (ben niet zeker of er Be nummerplaten op stonden).
                                    Zag er wel iets plezant uit al heb ik twijfels over de voor-en achterlichten.
                                    Waarschijnlijk gaat het mooier zijn in een vrolijkere kleur.

Comment

• Voorstelling bij de dealers 2de weekend september.

Comment

• Toch vrij zeker dat het een nieuwe mx5 was.
                                        De voorlichten vond ik opvallend klein en de bollen van de achterlichten vond ik ook te opvallend.
                                        Hij reed door Tisselt, met wat geluk kom ik hem morgen weer tegen (en proberen een foto te maken) al vrees ik ervoor.

Comment

Voorstelling bij de dealers 2de weekend september.
                                          En bij de importeur... zit die daar niet in de omgeving...

Comment

Working...
                                          X