Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
    Mogelijk, maar dat kan je uit de post van AdriH niet zomaar afleiden.

    De zetel van deze MX-5 gaat hoger of lager naargelang je de zetel naar voor of naar achter schuift. Best mogelijk dat je met 1m90 evenveel hoofdruimte hebt als iemand van 1m79 (tenzij je heel korte beentjes hebt en een lang bovenlijf ).

    Uittesten dus!
    Dat denk ik ook . Zoals gezegd, ik ben niet aan de stoel geweest, mogelijk kon deze nog lager. Enige manier om dit te weten te komen is binnenkort eens langsgaan bij een Mazda dealer en eens in de wagen plaatsnemen

    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Toch wel. Ik vind deze mooier dan zo'n grote plastieken deksel die alles verbergt. Hier ziet ge tenminste alles.
    Vind ik ook.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Toch wel. Ik vind deze mooier dan zo'n grote plastieken deksel die alles verbergt. Hier ziet ge tenminste alles.
      Inderdaad. En al die nutteloze plastic is extra nutteloos gewicht.
      KLIK |&| KLAK

      Comment


      • MX-5 vergelijken met de BRZ / GT86: https://youtu.be/BLtw2z_mZ6w
        Last edited by ; 06/08/2015, 13:17.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
          MX-5 vergelijken met de BRZ / GT86: https://youtu.be/BLtw2z_mZ6w
          Die 0-100 tijd van de MX5 in 5.8 seconden, hoe komen ze daar aan?
          Of is dit een veel sneller exemplaar?
          '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

          Comment


          • Perswagens doen het al eens beter dan de 'gewone' exemplaren.

            Comment


            • Mja, maar 5,8 s gemeten versus 7,3 s officieel, zelfs al is het dan voor 60 mph (96,6 km/u) in plaats van 100 km/u: dat is best een stevig verschil Die 3,4 km/u extra zal wel geen anderhalve seconde duren, toch? Die 5,8 zit best dicht in de buurt van bijvoorbeeld een standaard Boxster (niet de S) van een paar jaar geleden (5,5 s voor de 60 mph).

              Nu ja, op zich doet het er niet zo heel veel toe, die exacte 0-100. De test bevestigt dat "de nieuwe" er wel van houdt om heen en weer te worden gesmeten En dat is uiteindelijk waar het over gaat.
              Last edited by ; 08/08/2015, 16:38.

              Comment


              • Gisteren dus via de Mazda invoerder met de nieuwe MX-5 gereden in basisversie: 1.5, skymove

                Ziehier mijn verslag (in vergelijking eveneens met mijn NC 2.0)

                De wagen in kwestie van in Reflex blauw, een kleur die de wagen niet zo goed staat vind ik
                Enfin, de buitenkant kende ik al van op foto's en in 't echt is hij net zo mooi; je ziet dat hij wat kleiner is

                Instappen maar
                Stoffen zetels
                Eerste vaststelling: ze zijn smaller dan de lederen zetels van mij; ikzelf ben 1m80 en 80kg en vind snel een goede zithouding
                Positief punt: er is een hellingshoekverstelling van de zetel: draaiknop (enkel bestuuderszetel) die de zitting kan hellen, voor mij dus een plus
                Tweede vaststelling: je zit effectief lager dan in een NC
                Negatief punt: schakelpook in deze versie is van harde plastiek
                Spiegels goedzetten en .... startknop indrukken, sleutel moet je gewoon bij hebben.
                Bedoeling was de voorrijdende CX-5 te volgen: als het te snel ging, laten afzakken, als het te traag ging, dichterbij rijden
                Maar het ging zeker snel genoeg hoor
                Eerste vaststelling als je naar voor kijkt: de motorkap heeft precies 2 visogen op de buitenkanten zitten, iets wat je niet zou zeggen als je buiten de auto bekijkt. Beetje raar, dat vergt gewenning

                Motorisch
                Deze 1.5 hangt minder aan het gas dan mijn 2.0; ook in de toeren klimmen doet hij iets minder gretig, maar wel tot 7000 rpm
                Qua prestaties op mijn honger blijven zitten, maar als je je daarop instelt kan je nog steeds sportief rijden hoor
                Centrale toerenteller is leuk
                Schakelen gaat zoals ik gewend ben van een japanner: kort en vlot (een Honda S2000 doet het nog nét iets beter )

                Comfort
                Je merkt dat dit een versie is zonder bilstein zoals ik heb .... zachter afgeveerd
                En zoals in de testen op youtube al gezegd, er is veel (ja veel) body roll in de bochten
                Deze basisversie had niet al te veel opties, dus ook veel harde plastiek, ook daar waar je je rechterarm kan leggen, minder leuk
                Klein gadget: om de koffer te openen is er onderaan de bumper, rechtsboven de nummerplaat een klein knopje dat je kan indrukken

                Wegligging
                Ik heb maar 20 minuten gereden (stévig gereden :p) maar kan toch zeggen dat de body roll geen negatief effect heeft op de wegligging
                Je smijt hem nog van bocht naar bocht
                Maar écht uitacceleren van een bocht zit er helaas niet bij
                Remmen doen het goed

                Diversen
                De linkse klok geeft digitaal temperatuur, km en benzinetank weer .... ik vind deze slecht afleesbaar
                Het dakje gaat écht veel vlotter dicht (straffere veer denk ik)
                Mijn vriendin, met problematische rug, zei me dat die stoelen minder goede rugondersteuning boden dan de lederen in mijn NC (non-recaro's)
                Weinig kans gekregen om binnenin alles goed te bekijken, er moest gereden worden !

                Conclusie
                Zou ik mijn NC 2.0i sport voor deze laten staan ? Neen, ik geloof zelfs niet dat de 2.0i versie (veel) beter zal zijn dan mijn huidige
                Het gewichtsverschil is wel wat merkbaar maar dat zal eerder op de limiet zijn

                Nog wat weetjes: de eerste MX'jes zullen bij de dealer staan op 9 september, eerste leveringen (voor hen die reeds besteld hebben enkele maanden geleden) eind september, begin oktober
                Verhouding 40% 2 liter, 60% 1.5 liter
                Er is zelfs al een wachttijd voor de 2 liters omdat Recaro niet kan volgen!
                Invoerder heeft dan ook beslist dat de 2 liters ook met de non-recaro's besteld kunnen worden

                Zo, hopelijk hebben jullie hier iets aan
                2016 - BMW 4GC 440i Jatoba
                2011 - E89 - Z4 sDrive20i Alpine Weiss III

                Comment
















                • I’m in no way surprised that the first new-gen Mazda Roadster I got to drive was already tuned. It’s what this car has always stood for: a superb package that’s just begging to be modified – and Mazda know it. That’s why with the new model, the automaker has done absolutely nothing to spoil the underlining …

                  Comment


                  • in zwart met zwarte wielen en een verlaging maakt er toch een andere auto van.
                    Zo vind ik hem wel nog mooi.

                    Comment


                    • Hoe mooi ik'm op foto vond, des te feller viel hij me tegen toen ik'm gisteren op een vrachtwagen zag staan.
                      Moet mss nog wat groeien, maar het vorige model vond ik voorlopig een stuk mooier.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door NVA Bekijk Berichten
                        in zwart met zwarte wielen en een verlaging maakt er toch een andere auto van.
                        Zo vind ik hem wel nog mooi.
                        In deze setup kan ik hem wel smaken, alhoewel de uitlaat een single pipe mag worden.

                        Stock is het verre van men ding.

                        Comment


                        • De Mazda MX-5 is de pretauto voor het gewone volk. Dat geldt des te meer voor deze vierde generatie die kleiner, lichter en daarmee levendiger en puurder is dan ooit tevoren.
                          - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                          - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door s2000jan Bekijk Berichten
                            Gisteren dus via de Mazda invoerder met de nieuwe MX-5 gereden in basisversie: 1.5, skymove

                            Ziehier mijn verslag (in vergelijking eveneens met mijn NC 2.0)

                            De wagen in kwestie van in Reflex blauw, een kleur die de wagen niet zo goed staat vind ik
                            Enfin, de buitenkant kende ik al van op foto's en in 't echt is hij net zo mooi; je ziet dat hij wat kleiner is

                            Instappen maar
                            Stoffen zetels
                            Eerste vaststelling: ze zijn smaller dan de lederen zetels van mij; ikzelf ben 1m80 en 80kg en vind snel een goede zithouding
                            Positief punt: er is een hellingshoekverstelling van de zetel: draaiknop (enkel bestuuderszetel) die de zitting kan hellen, voor mij dus een plus
                            Tweede vaststelling: je zit effectief lager dan in een NC
                            Negatief punt: schakelpook in deze versie is van harde plastiek
                            Spiegels goedzetten en .... startknop indrukken, sleutel moet je gewoon bij hebben.
                            Bedoeling was de voorrijdende CX-5 te volgen: als het te snel ging, laten afzakken, als het te traag ging, dichterbij rijden
                            Maar het ging zeker snel genoeg hoor
                            Eerste vaststelling als je naar voor kijkt: de motorkap heeft precies 2 visogen op de buitenkanten zitten, iets wat je niet zou zeggen als je buiten de auto bekijkt. Beetje raar, dat vergt gewenning

                            Motorisch
                            Deze 1.5 hangt minder aan het gas dan mijn 2.0; ook in de toeren klimmen doet hij iets minder gretig, maar wel tot 7000 rpm
                            Qua prestaties op mijn honger blijven zitten, maar als je je daarop instelt kan je nog steeds sportief rijden hoor
                            Centrale toerenteller is leuk
                            Schakelen gaat zoals ik gewend ben van een japanner: kort en vlot (een Honda S2000 doet het nog nét iets beter )

                            Comfort
                            Je merkt dat dit een versie is zonder bilstein zoals ik heb .... zachter afgeveerd
                            En zoals in de testen op youtube al gezegd, er is veel (ja veel) body roll in de bochten
                            Deze basisversie had niet al te veel opties, dus ook veel harde plastiek, ook daar waar je je rechterarm kan leggen, minder leuk
                            Klein gadget: om de koffer te openen is er onderaan de bumper, rechtsboven de nummerplaat een klein knopje dat je kan indrukken

                            Wegligging
                            Ik heb maar 20 minuten gereden (stévig gereden :p) maar kan toch zeggen dat de body roll geen negatief effect heeft op de wegligging
                            Je smijt hem nog van bocht naar bocht
                            Maar écht uitacceleren van een bocht zit er helaas niet bij
                            Remmen doen het goed

                            Diversen
                            De linkse klok geeft digitaal temperatuur, km en benzinetank weer .... ik vind deze slecht afleesbaar
                            Het dakje gaat écht veel vlotter dicht (straffere veer denk ik)
                            Mijn vriendin, met problematische rug, zei me dat die stoelen minder goede rugondersteuning boden dan de lederen in mijn NC (non-recaro's)
                            Weinig kans gekregen om binnenin alles goed te bekijken, er moest gereden worden !

                            Conclusie
                            Zou ik mijn NC 2.0i sport voor deze laten staan ? Neen, ik geloof zelfs niet dat de 2.0i versie (veel) beter zal zijn dan mijn huidige
                            Het gewichtsverschil is wel wat merkbaar maar dat zal eerder op de limiet zijn

                            Nog wat weetjes: de eerste MX'jes zullen bij de dealer staan op 9 september, eerste leveringen (voor hen die reeds besteld hebben enkele maanden geleden) eind september, begin oktober
                            Verhouding 40% 2 liter, 60% 1.5 liter
                            Er is zelfs al een wachttijd voor de 2 liters omdat Recaro niet kan volgen!
                            Invoerder heeft dan ook beslist dat de 2 liters ook met de non-recaro's besteld kunnen worden

                            Zo, hopelijk hebben jullie hier iets aan
                            Dus ik kan gerust met de mijne voort rijden als ik dit zo lees.
                            2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

                            2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                              Dus ik kan gerust met de mijne voort rijden als ik dit zo lees.
                              Of aan mij verpatsen!

                              Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                              Comment


                              • Ik had hem gezien op de 24 uur van zolder. Toch wel knap in t echt, interieur ook. Prijs ook ok.....eentje om es mee te gaan rijden dus☺
                                Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                                Comment


                                • In ieder geval raak ik er niet in met mijn lengte. Iets waar ik al voor vreesde. Vind hem oook een beetje tegenvallen qua looks irl moet ik zeggen. Vind de vorige generatie stuk knapper.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                                    Ik had hem gezien op de 24 uur van zolder. Toch wel knap in t echt, interieur ook. Prijs ook ok.....eentje om es mee te gaan rijden dus☺
                                    Ik ga er 13 sept. is mee rijden.
                                    2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

                                    2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                      In ieder geval raak ik er niet in met mijn lengte. Iets waar ik al voor vreesde. Vind hem oook een beetje tegenvallen qua looks irl moet ik zeggen. Vind de vorige generatie stuk knapper.
                                      Hoe groot ben je?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                        Hoe groot ben je?
                                        Ik meet net 1m90 en kan er echt niet comfortabel in plaats nemen. Ik heb zelfs de indruk dat het nog moeilijk is als in de NC, hij voelt in ider geval in zijn geheel claustrofobischer aan.
                                        Nu geen probleem, was niet van plan deze ooit aan te schaffen ofzo. Veel hangt ook af van u lichaamsbouw af hoor.

                                        Comment


                                        • Vijf sterren voor de MX-5 1.5 in de test van AMS. Mooi resultaat. Was ook verbaasd door het testverbruik, slechts 6,5L/100km.

                                          Volgend weekend eens kijken of ik er in pas.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X