Oorspronkelijk geplaatst door Niko80
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda MX-5
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenAftermarket... Is allemaal na te plaatsen...
Comment
-
Hier nog enkel met de 1.5 kunnen testrijden , maar wat een plezier was me dat ! Voor mij eerste keer met een MX5 eerlijk gezegd.
Hitsig blokje en rijplezier dat met terug aan de Clio RS deed denken.
Voor de 2.0 is er last-minute de skycruise versie (+-27.599Eur) bijgekomen buiten de oorspronkelijke enige Sport versie voor de 2Liter.
Verschil in de Skycruise zijn de lederen sportzetels ipv de Recaros en het ontbreken van 2 safety opties :
- dodehoekwaarschuwing - BSD
- RTW (rear traffic warning...lol...als je je knipperlicht aanzet en wilt van rijvak veranderen geeft hij aan als er autos schuin achter je aankomen)
Echt rommel die ik niet zou willen , dus betaal je 2400eur extra voor recaro's waarvan het bovengedeelte niet echt goede steun geven vertelde de dealer mij.
Dus kan je beter zelf degelijke aftermarket kuipjes derin zwieren en heb je nog lederen sportzetels over die je eventueel ook zou kunnen verpatsen als je dat wenst .
En luidsprekers in de recaro kopsteunen voor een kar als een MX5 - aub zeg !
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenJa, dat is inderdaad dikke lol.
Ik heb ondertussen nog een 2de testrit met een 2.0L kunnen versieren
In de Recaro's zit je ook iets lager en dieper dan in de standaard stoelen. Een voordeel voor de groteren onder ons.
Comment
-
Enkele weken geleden trok de poster van de Mazda MX5 op straat ook voor het eerst mijn aandacht (voorheen nooit interesse gehad of aandacht aan gegeven!). Vandaag even een heel kleine testrit gedaan met de 1.5: ik ben een automaat gewend en had er wat schrik van, maar het schakelen viel heel goed mee, net al het rijden met open of gesloten dak. Het is wel heel laag zitten (in vergelijking met mijn huidige cabrio), maar hij is zo mooi ... :-) En nu wachten tot de levering van mijn rode exemplaar in cruise-uitvoering in februari 2016. Ja, wachten kan lang duren :-)
Comment
-
ik vond de ND wat krapper dan mijn NA en vond het stuurgevoel wat te licht maar anders een leuk speelgoed.
een 1.5 is wel een versie voor de mensen die van een zondagritje houden en de 2.0 zal meer zijn voor de sportievere piloot.
Maar een sper was wel iets dat ik miste en snelheid op de grotere banen.
wel een leuke optie gevonden in het boekje: de tuner optie, zonder radio, zonder airco en 16inch velgen ne blijkbaar op speciale vraag leverbaar op de 1.5 en 2.0.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bleet Bekijk BerichtenVoor wanneer is de testrit ? Zou je eens niet beter bestellen ipv steeds testritten af te luizen !!! :p
Comment
-
Heb er gisteren voor het eerst meerdere zien rijden in Hasselt en in Sint-TruidenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
2.OL is als Sport versie niet meer configureerbaar op de Mazda website. Ik hoor dat er tot een jaar wachttijden waren. Hopelijk vergroot Mazda zijn capaciteit want hierdoor gaan ze potentiële klanten verliezen denk ik.
Er is wel de 2.0L in de Skycruise versie. Idem als de sport maar dan zonder de Recaro zetels, vochtverlichting , dodehoek- assistent en waarschuwing .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten2.OL is als Sport versie niet meer configureerbaar op de Mazda website. Ik hoor dat er tot een jaar wachttijden waren. Hopelijk vergroot Mazda zijn capaciteit want hierdoor gaan ze potentiële klanten verliezen denk ik.
Er is wel de 2.0L in de Skycruise versie. Idem als de sport maar dan zonder de Recaro zetels, vochtverlichting , dodehoek- assistent en waarschuwing .
Comment
Comment