Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Daarnet nog eens een testrit gemaakt met een 2.0 in de Sport uitvoering. Is een heerlijke wagen. Jammer dat er aan de Recaro's een levertijd van meer dan een jaar hangt.
    Er hing een Bastuck uitlaat onder deze wagen, wat een leuke roffel geeft. En ziet er ook gelikt uit. Zit in de accessoirelijst. Voor de rest is het een beetje thuiskomen. Strak onderstel, potente motor en een hoop snufjes (volautomatische automatische airco - stop/start - navigatie - etc.. ) die je er graag bijneemt. Zelfs even met de kap open gereden. Het was fris maar dat was enkel aan de bovenkant van het hoofd echt voelbaar. _AHA3108_DxO.jpg20151009_104302_DxO.jpg_AHA3109_DxO.jpg_AHA3111_DxO.jpg

    Comment


    • Ik heb ook een basstuck op de M3, super tevreden van. En wtf 1 jaar wachttijd als je de Recaro zetels wilt? Kun je die niet gewoon ergens aftermarket bestellen dan?

      Rood exterieur is echt HET kleur he voor deze MX5.

      Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

      Comment


      • Ook bij Verschueren in Veltem-Beisem geweest Adri vandaag Toch wel een groot verschil met de 1.5L , ondanks de maar 30pk meer...zeer leuk en gaat wel zeer vlot.
        Had niet zoveel tijd meer want was iets later dan voorzien daar, 20-25min kunnen gaan rijden . Voor een bilstein toch wat body-roll, maar daar had ik me al aan verwacht.
        Driverscar pur sang.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
          Kun je die niet gewoon ergens aftermarket bestellen dan?
          Het zijn speciale met Bose luidsprekers erin. In Duitsland kan je ze apart als pack bestellen, maar ik vermoed dat je daar ook lang zal moeten op wachten.
          Ik ga daar in ieder geval geen jaar op wachten. Dan mis je de volgende zomer ook

          Comment


          • Gisteren nog is plaats genomen en is echt onmogelijk voor mij. Zelfs bij de passagier zit ik met mijn knien tegen het dash. Het geluid van die 1.5 is zelfs al heel mooi, dus zal de 2.0 nog wat beter zijn. Hoe meer ik hem zie hoe mooier ik hem vind. Nochtans was ik in het begin er totaal niet zot van.

            Comment


            • Vandaag ook een testritje gedaan met een 1.5 en hij heeft me aangenaam verrast maar er eentje kopen??? nee, dat niet, de GT86 bood me minstens evenveel rijplezier en is toch een stuk praktischer.
              Dealer wist me te vertellen dat er problemen zouden zijn met de levering van de Recaro's, misschien wel tot een jaar wachttijd.


              Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
              Daarnet nog eens een testrit gemaakt met een 2.0 in de Sport uitvoering. Is een heerlijke wagen. Jammer dat er aan de Recaro's een levertijd van meer dan een jaar hangt.
              Er hing een Bastuck uitlaat onder deze wagen, wat een leuke roffel geeft. En ziet er ook gelikt uit. Zit in de accessoirelijst. Voor de rest is het een beetje thuiskomen. Strak onderstel, potente motor en een hoop snufjes (volautomatische automatische airco - stop/start - navigatie - etc.. ) die je er graag bijneemt. Zelfs even met de kap open gereden. Het was fris maar dat was enkel aan de bovenkant van het hoofd echt voelbaar. [ATTACH=CONFIG]109671[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]109672[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]109673[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]109674[/ATTACH]

              Comment


              • 't Is al onnozel dat ze de wagen pas na de zomer presenteerden itt andere continenten en nu een jaar wachten als ge de sport wilt. Dus oktober 2016???

                Ze kunnen de verkoopprognoses toch niet zo slecht hebben ingeschat.

                Comment


                • De US MX5 variant Miata genaamd heeft een 2.0ltr blok met 155 pk, hier moeten we het doen met 131 pk.

                  Comment


                  • Euh hier is er ook een 2.0 160pk ...
                    Last edited by ; 11/10/2015, 08:51.

                    Comment


                    • Dacht ik ook


                      Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                      Euh hier is er ook een 2.0 160pk ...

                      Comment


                      • Wachttijd van +1 jaar voor een 2.0 sport??? Ik zou het er niet voor over hebben.

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          Euh hier is er ook een 2.0 160pk ...
                          Ja, je hebt gelijk, kwam eerst niet naar voren op de mazda.nl site.
                          Last edited by ; 11/10/2015, 12:51.

                          Comment


                          • Blijkbaar zit de 2.0L wel in de Nederlandse configurator.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Blijkbaar zit de 2.0L wel in de Nederlandse configurator.
                              Ja alleen als je voor "vergelijken" kiest kan je hem aanklikken.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                't Is al onnozel dat ze de wagen pas na de zomer presenteerden itt andere continenten en nu een jaar wachten als ge de sport wilt. Dus oktober 2016???

                                Ze kunnen de verkoopprognoses toch niet zo slecht hebben ingeschat.
                                Recaro's zijn een leveranciersproduct. Als Recaro niet kan volgen...

                                Comment


                                • Je kan de 2.0L ook in de Skycruise versie krijgen. Kost 2000EUR minder dan de Sport maar heeft dus geen Recaro zetels. Dat heb ik hierboven al allemaal uitgelegd.
                                  Vandaag bestellen is levering in Maart 2016. Dus ruim op tijd voor de zomer

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                    Je kan de 2.0L ook in de Skycruise versie krijgen. Kost 2000EUR minder dan de Sport maar heeft dus geen Recaro zetels. Dat heb ik hierboven al allemaal uitgelegd.
                                    Vandaag bestellen is levering in Maart 2016. Dus ruim op tijd voor de zomer
                                    Ik heb die nu ook de Recaro stoelen en gewone zijn toch maar kak als je deze gewoon bent. In een NC toch
                                    2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

                                    2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

                                    Comment


                                    • Gisteren ben ik voor 't eerst gaan testrijden met de nieuwe MX-5 (met dank aan Julien in Gent). Bloedrode 1500cc, om op te eten zo mooi. Piekfijn afgewerkt. Dakje werkt zeer vlot, makkelijk met de hand te bedienen. De koffer is, in vergelijking met bvb de eerste generatie Z4, nog steeds niet om over naar huis te schrijven. Weggedrag is goed, je voelt goed aan wat de wielen op elk moment aan 't doen zijn. Tegelijk had ik soms - en dat is tegenstrijdig - een gevoel van vaagheid in het stuur. Want het stuur is weliswaar "zwaar", maar voor die "zwaarte" gaf het minder door dan ik had verwacht. Misschien dat dat beter zit bij een model met sportophanging?

                                      Maar, en daar wringt het voor mij: de punch. Of eerder het gebrek daaraan. 130 pk op een kleine ton aan gewicht: echt vooruitgaan doet dat dus niet. Ook het uitlaatgeluid is eerder aan de discrete kant. Natuurlijk krijg je wat duw in je rug eenmaal je voorbij de 4-5.000 toeren bent. En hij mag tot 8.000 trekken. Maar dat betekent dat je onder de 4-5.000 toeren niet veel mag verwachten. Als je aan 't cruisen bent, en plots wil je er de zweep opleggen, is dat geen kwestie van gewoon 't gas in te duwen. Het betekent bewust terugschakelen (en hopelijk voldoende terug), en dan gassen. In 't kort: ik miste wat sensatie bij 't rijden.

                                      Ze hadden geen 2.0 staan, en te oordelen naar wie wat besteld heeft kan ik ook begrijpen waarom :-) Ik zal dus zeker nog eens terug moeten voor een tweede rit, met een 2.0, met sportophanging. Tot dan heb ik rustig de tijd om de brochures van de Mazda MX-5 2.0 en de Caterham Seven 270 naast elkaar te bekijken. Ik weet het, 't is appelen met peren vergelijken, alleen al omwille van de prijs (een degelijk gespecte 270 kost tussen 5- à 10.000 euro meer), om maar te zwijgen over zaken als praktische bruikbaarheid, maar het is nu toevallig de situatie waar ik in zit.

                                      Neemt niet weg dat ik bij elke MX-5 die passeert nog steeds omkijk...

                                      Ah, BTW: de verkoper van Mazda had nog nooit van Caterham gehoord. Lotus Seven dan maar als naam gedropt. Ah ja, Lotus, daar had hij al van gehoord. Ik bedoelde de Elise? Euh, neen. Ik heb het dan maar proberen schetsen als "die auto waarvan de wielen buiten de carrosserie steken" Pas achteraf besefte ik dat ik foto's op mijn GSM had staan. Dat zal dus voor een volgende keer zijn, leert die mens nog wat bij.
                                      Last edited by ; 01/11/2015, 11:16.

                                      Comment


                                      • de Mazda 1.5 is even snel als je Saab van 0tot 100. Alleen in de hernemingen is je diesel beter... En dan mag je sportief rijden door terug te schakelen. En dat is rijbeleving. Met een diesel ga je gewoon gas bijgeven. En dat is lui rijden... En is geen sensatie...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X