Oorspronkelijk geplaatst door RX-8
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda MX-5
Collapse
X
-
-
Comment
-
Ik denk dat je de Fiat tegenover de MX-5 2.0 moet zetten. Dan is de prijs ongeveer hetzelfde.
Kijken we eens naar andere parameters :
Hij heeft minder pk dan de 2.0 (Fiat 140 - Mazda 2.0 160 - 1.5 131), maar meer koppel (240 - 200 - 150). Maar ik denk niet dat het de bedoeling is om er een caravan mee te trekken :-)
Volgens Autogids weegt de Fiat 35 kg meer dan de 2.0 en 75 meer dan de 1.5, is hij 14 cm langer en heeft 10l meer kofferinhoud (140 tegenover 130).
De Mazda 1.5 doet 0-100 in 8.3, de 2.0 7.3, de Fiat 7.5.
Mazda garantie is 12 jaar op roest, 3 jaar op onderdelen, Fiat 8 en 2.
Comment
-
De Fiat staat een stapje hoger (lederen dashboard , meer geluidsisolatie , deuren volledig bekleed enz)Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013
Comment
-
Een stapje hoger in wat ?
Een lederen dashboard ? Gedeeltelijk waarschijnlijk, ik zie geen verschil met foto's van een Fiat interieur tov een Mazda interieur.
Geluidsisolatie ? Hoe dan ?
Deuren bekleed ? Dat was net het idee van Mazda in het ontwerp om dat voor een deel niet te doen. Ik weet niet welk stapje dat Fiat daarmee hoger zou staan.
Enz ?
Voor mij staat de Fiat een stapje lager. Het mag een samenwerkingsverband zijn, maar voor mij komt het toch over dat ze Mazda's interieur en chassis en daksysteem mogen gebruiken, en daar zetten ze dan een andere carosserie op. Eén met een ontwerp dat ze bij Chrysler nog ergens liggen hadden van 10 jaar terug, zo lijkt het mij. De Fiat is niet als één geheel ontworpen, maar een samenraapsel.
Ook wat ik net zei, Mazda garantie is 12 jaar op roest, 3 jaar op onderdelen, Fiat 8 en 2.
De wielbasis is dezelfde, maar de auto is wel 14 cm langer, dat moet hem toch minder stabiel en minder wendbaar maken.
Ook bij de geschiedenis van de wagen wint Mazda het voor mij. De 124 mag dan wel geschiedenis hebben, maar dat heeft niets met deze huidige auto te maken. Dat heeft de MX-5 wel. Ook de huidige Mazda motoren hebben een goede reputatie.Last edited by RX-8; 06/06/2016, 15:48.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenHet is heus niet nodig om altijd zo extreem te zijn hoor...“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenHet is heus niet nodig om altijd zo extreem te zijn hoor...
:-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk BerichtenIs er wel over idd
Comment
-
De MX-5 is mooier PUNT
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenFanboys
Comment
-
I rest my case“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenI rest my case
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenWat doet gij in een Mazda topic als BMW fanboy eigenlijk, ons een beetje komen uitlachen? Iedereen doet wat em wil natuurlijk, ma snap ni wat u bedoeling is...
Als iemand maar iets zegt over een andere wagen en een interessante discussie wil voeren, wordt hij onmiddellijk afgeschoten.
That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Mazda MX-5
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichtenomdat jij voorbeeld stelt: "de mx5 is mooier PUNT"
Als iemand maar iets zegt over een andere wagen en een interessante discussie wil voeren, wordt hij onmiddellijk afgeschoten.
Ik vind em mooier, wa is daar verkeerd aan? Goed als gij de Fiat mooier vind. Geen probleem mee ze.
Ik hou jullie ni tegen om verder te discussiëren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenHet is heus niet nodig om altijd zo extreem te zijn hoor...den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenMa wtf. Mag ik mijn eigen mening nog geven?Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenDe MX-5 is mooier PUNT
Kijk eens naar mijn posts op deze pagina :
Ik denk ..
Ik zie geen verschil ..
Ik weet niet ..
Voor mij ..
Ik vind ..
Dat is mijn mening geven,
en niet :
Het is, er is geen verschil, ...
Comment
-
Mazda MX-5
En welke antwoorden heb jij gekregen door u mening te geven? Da ge extreem zijt. Ook plezant e. Ik kijk eerst naar het uiterlijk en dan pas ga ik verder informeren. Kwa uiterlijk zegt die Fiat me nix en nada ik de prijs wist al helemaal niet.
En met de info die jij gegeven hebt weet ik al zeker genoeg.
En zeggen dat de ene een mooiere wagen is dan de andere is ook een mening gelijk een ander. Wat verwachten jullie van mij dan?
Comment
Comment