Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda MX-5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik zie nu dat ze daar bij MX5parts zeggen :
    Please Note: The DAB signal is not recieved through the standard aerial so fittiing one of these will not affect it. The DAB aerial is separate and hidden elsewhere in the car.

Comment

• Ik zag het ook. Geen idee of ik gewone fm of DAB gebruik. Morgen eens naar kijken.

btw, weet er iemand met welke olie een mx-5 2.0 standaard geleverd wordt?
      Handleiding zegt 0W20 of 5W30. Heb een tijdje geleden gemerkt dat mijn oliepeil vrij laag was. Vandaag (wel na 24u stilstand, 9000 km op de teller) staat het niveau onder het minimum... Welke olie kap ik er dan best bij?
      Not amused trouwens, heb nog nooit een auto gehad waarbij ik olie moest bijvullen.

Comment

• Niet zo speciaal... toen ik mijn octavia RS een maand had, kreeg ik melding dat ik koelvloeistof moest bijvullen. De dealer vertelde me dat de wagens die van de band rollen, de vloeistoffen maar tot het minimum worden gevuld. Hebben toen de olie gecontroleerd en die zat ook op 't minimum, dus ook daar een half litertje bij gedaan.
        2015 BMW F11 520dA
        1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Het is dan toch de taak van de dealer de auto af te leveren zoals het hoort, en de klant met een nieuwe auto niet zonder olie of koelvloeistof de baan op te sturen ?

Comment

• Da dacht ik toch ook. Mijn 4 banden stonden exact! op 2 bar. Terwijl ik op andere forums lees dat de bandendruk bij velen veel te hoog was. Veel hangt af van de garage natuurlijk.

Vandaag de RF gezien en moet zeggen, idd veel mooier dan op foto, maar toch nog liever de soft top, is ook meteen een heel stuk duurder voor minder cabrio.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
              Niet zo speciaal... toen ik mijn octavia RS een maand had, kreeg ik melding dat ik koelvloeistof moest bijvullen. De dealer vertelde me dat de wagens die van de band rollen, de vloeistoffen maar tot het minimum worden gevuld. Hebben toen de olie gecontroleerd en die zat ook op 't minimum, dus ook daar een half litertje bij gedaan.
              Ik hoop dat het bij mij iets gelijkaardigs is. Ik heb een beetje bijgevuld en hou het verder in de gaten. 0W20 moet er in trouwens. In de (kuch) autospeciaalzaak auto5 niet te vinden, dus maar ff langs de dealer gepasseerd en ook de RF eens goed bekeken. Leuk ding! Plexi windblokker van de RF zag er wel goed uit, ga ik misschien in het voorjaar ook aanschaffen.

Btw, vandaag DAB eens uitgetest. Werkt heel goed, maar nog niet alle zenders zijn beschikbaar. MNM Hits via DAB is wel de max als je fan bent van gewone hitradio zonder blabla en reclame. Mijn nieuwe favoriete zender

Comment

• Mazda MX-5

Mazda MX-5

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar

Aan deze foto zie je eigenlijk duidelijk dat het achterste stuk er teveel aan is. Zie je die mooie lijn van voor naar achter te voorschijn komen. Voor de hard top werd voor deze optie gekozen omdat ze de kofferruimte wouden behouden.

Comment

• Dag iedereen,
                        1ste post op het forum ^^
                        Heb me vooral geregistreerd voor de MX-5 threads. Bedankt Trobken, Geert, RX-8 - en nog enkele anderen die me even ontgaan - voor de vele interessante posts! Ik heb besloten dat mijn eerste auto een MX-5 wordt, lekker egoïstisch en onpraktisch (en dus tegelijk zeer cool ). Het zal ook een 1.5 worden (sorry RX-8 ) omdat ik minder nood heb aan brute kracht, omdat rijplezier centraal staat en omdat de lagere kosten (taksen, verzekering, benzine, onderhoud) ook doorwegen. Vooral die verzekering lijkt een dure grap te gaan worden door mijn gebrek aan ervaring.
                        Gewone MX-5 of RF? Ik twijfel nog. Neig naar de RF wegens iets 'gedistingeerder', maar ik heb ze nog nooit IRL naast elkaar zien staan. Daarom zak ik morgen af naar de Heizel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jens_dev Bekijk Berichten
                          Dag iedereen,
                          1ste post op het forum ^^
                          Heb me vooral geregistreerd voor de MX-5 threads. Bedankt Trobken, Geert, RX-8 - en nog enkele anderen die me even ontgaan - voor de vele interessante posts! Ik heb besloten dat mijn eerste auto een MX-5 wordt, lekker egoïstisch en onpraktisch (en dus tegelijk zeer cool ). Het zal ook een 1.5 worden (sorry RX-8 ) omdat ik minder nood heb aan brute kracht, omdat rijplezier centraal staat en omdat de lagere kosten (taksen, verzekering, benzine, onderhoud) ook doorwegen. Vooral die verzekering lijkt een dure grap te gaan worden door mijn gebrek aan ervaring.
                          Gewone MX-5 of RF? Ik twijfel nog. Neig naar de RF wegens iets 'gedistingeerder', maar ik heb ze nog nooit IRL naast elkaar zien staan. Daarom zak ik morgen af naar de Heizel
                          Hey welkom, ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden! Heb deze van mij ook in januari tijdens het salon besteld, ik weet niet hoe het momenteel zit met de wachttijden, maar met een beetje geluk kan je deze zomer al volop genieten.
                          Om ze naast elkaar te zien staan hoef je niet persé naar de Heizel, momenteel heeft bijna elke garage wel beide staan, daar kun je in alle rust vragen stellen en de wagens is goed bekijken.

Comment

• Ik denk dat ik eerst nog wat ga moeten sparen ;( tenzij ik alles op krediet koop maar daar voel ik me niet zo comfortabel bij. Werk nu wel voltijds, maar er is veel 'in beweging'. Ik zal op het salon eens vragen naar wachttijden, en er voorzichtigheidshalve 2 maand bijtellen Bijna elke garage heeft nu al de RF? Ook dat zal ik eens navragen bij mijn lokale dealer. Op het autosalon is de RF nog afgeschermd. Weet niet of je erin mag.

Nog 1 vraag over verzekering: hebben jullie allemaal een omnium? En is deze dan betaalbaar want ik meen dat jullie toch ook nog redelijk jong zijn? Heb een kleine simulatie gedaan via spaargids en ik zie enorme verschillen tussen de verschillende maatschappijen. De duurste durft meer dan 5K per jaar vragen

Comment

• De meeste garages zullen er wel eentje staan hebben nu met het autosalon.
                              Jong? Wat is jong? Mijn bonus malus staat inmiddels op -2 en betaal rond de 1000€, volledige omnium.

Comment

• Jens, welkom op het forum :-)
                                Of je voor de RF of ST (softtop) wil gaan hangt van enkele factoren af.
                                Ben je van plan veel open te rijden, zelfs als het koud is, dan ga je misschien best voor de ST. Wil je het dak in de winter dicht houden, ga voor het comfort van de gesloten RF.
                                Maak je veel korte ritten, dan is het misschien een gedoe om de RF telkens te openen. Ook al duurt het maar 13 seconden, bij de ST duurt het er 3.
                                Vind je een goede geluidsisolatie belangrijk bij dicht rijden, dan ben je beter met een RF. Wil je echter minder lawaai bij open rijden, dan is de ST beter, vooral bij hogere snelheden geeft de RF veel lawaai.
                                Ik vind de RF een mooiere lijn hebben van opzij dan de ST als ze dicht zijn, als ze open liggen vind ik de ST mooier. Aangezien ik toch vooral open rij, heeft bij mij de ST daarom de voorkeur.
                                Heb je een beperkt budget, hou er dan rekening mee dat de RF 2.500€ duurder is (als ik goed geïnformeerd ben).
                                Als je geen garage of afdak hebt en je moet veel onder bomen parkeren, ben je misschien beter af met een RF, een ST houdt daar zo niet van.
                                Weet je het dan nog niet, maar je vindt dat Machine Grey een fantastische kleur, ga dan voor een RF, want dat is er niet op de ST (opnieuw, als ik goed geïnformeerd ben).

Normaal hoef je bij de opgegeven wachttijden niets bij te tellen, degene waarvan ik weet - een zevental of zo - waren allemaal mooi op tijd geleverd.

Er zijn natuurlijk 100 soorten verzekeringen, het is moeilijk te vergelijken, zelfs zonder leeftijden mee te rekenen. Maar 5000 lijkt me wat veel.

Ik weet niet of je al ergens een proefrit gaat kunnen versieren met een RF. Met een ST kan geen probleem zijn. Probeer toch maar eens ergens voor elkaar te krijgen om de 1.5 en 2.0 direct na elkaar te kunnen testen. Natuurlijk, ook hier weer hangt het af van je budget, maar de 2.0 is 'maar' 5000 € duurder dan een naakte 1.5 Skymove :-)
                                Voor de prijs van een 1.5 Skycruise RF heb je de 2.0 ST ;-)

Zo, enkele tips en persoonlijke gedachten :-)
                                Last edited by RX-8; 19/01/2017, 19:57.

Comment

• Net is gekeken op de website en gezien dat je de RF ook met automaat kunt krijgen. Manueel Skycruise 2.0 kost 30840€ en met automaat 32340€. De ST Skycruise 2.0 kost 28340€. Dus idd 2500€ verschil.

Ikzelf zou nooit meer dan 25000€ kunnen uitgeven aan zo een wagen en van al die extra opties heb ik nen degout gekregen waardoor die Skydrive voor mij de beste keuze was. Beter en mooier afgewerkt dan de Skymove en geen overdreven opties. En natuurlijk de Aluminium Silver velgen vind ik mooier uitkomen op het Blue Reflex kleur van de wagen. Enkel verkrijgbaar op de Skymove en Skydrive. De meeste gaan uiteindelijk toch voor een Skycruise 1.5 of 2.0.

Comment

• En hoe zit het met kortingen?
                                    Of doet Mazda daar niet echt aan mee?
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Je moet een beetje zoeken. Maar het is niet zoals (ik hier en daar verneem) bij de Duitse "premium" (zo noemen ze zichzelf graag) merken.
                                      Ik kreeg ergens 5%, ergens 7.5, ergens iets er tussen.
                                      Vorig jaar toen ik de mijne kocht, was er veel salonkorting op Mazda modellen - tot 4000 € en meer - maar niet zo op de MX-5. Slechts 500 €. Een nieuw model dat toch verkocht, en de productie kon al niet volgen. Op een auto van 28.000 heb ik 2.500 korting gekregen. (edit: dus 500 van Mazda, en 2000 van de dealer)
                                      Op een Duitser van 36.000 krijg je dan 10.000 korting, op een Mazda van 28.000 krijg je 2.000. Uiteindelijk betaal je evenveel, maar rij je voor de schijn wel met een veel duurdere wagen :-S

Comment

• Ik heb toen 1500€ korting gekregen en gratis matjes, geen idee hoe het nu zit. Miss iets meer? De vraag naar een MX-5 is nog steeds even groot als toen em uitkwam. Mogen al content zijn dat we korting kregen want een alternatief is er niet, waardoor we, korting of niet, uiteindelijk toch zouden kopen.
                                        Last edited by ; 19/01/2017, 23:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                          ... een alternatief is er niet ...
                                          Ondertussen wel, de Fiat 124 Spider ..

Comment

Working...
                                          X